L’editorial Alfons el Magnànim obri la convocatòria dels Premis València i València Nova 2024

La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació de la Diputació de València ha obert el termini de presentació d’originals als seus premis València i València Nova 2024, segons ha informat la institució provincial.

El període de presentació de les obres s’obri hui i es perllongarà fins al divendres 15 de març. La tramitació i presentació de la sol·licitud de participació es realitzarà únicament per mitjans electrònics.

El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha animat les noves generacions amb inquietuds literàries a presentar-se a uns guardons que són «els premis literaris valencians més antics, que es convoquen des de mitjan el segle passat«.

CATEGORIES I DOTACIÓ

Els premis València tenen 11 categories en les modalitats de narrativa en valencià i en castellà; poesia en valencià i castellà; assaig i novel·la gràfica. A diferència de la resta, la modalitat de novel·la gràfica pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del qual s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de tres pàgines.

Quant als premis València Nova, dirigits els menors de 36 anys i a persones de qualsevol edat sense cap llibre publicat en la categoria, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

Els Premis València compten amb una dotació total de 100.000 euros. Per modalitats, els guanyadors en narrativa valenciana o castellana i assaig s’embutxacaran 13.000 euros; el guanyador o guanyadora en novel·la gràfica 12.000 euros; i els aspirants que s’imposen en la modalitat de poesia, en castellà o valencià, 9.000 euros. Quant a la categoria de València Nova, els premis són de 7.000 euros en narrativa i assaig i 5.000 euros en poesia.

La comissió de valoració estarà composta per un president, que serà el diputat de Cultura Paco Teruel, que no tindrà vot en la deliberació dels premis, al costat d’un màxim de quatre vocals especialistes de reconeguda competència. Marta Negre ha sigut la dissenyadora del cartell dels Premis València 2024.

Últimes notícies

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.