11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

L’editorial Alfons el Magnànim obri la convocatòria dels Premis València i València Nova 2024

La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació de la Diputació de València ha obert el termini de presentació d’originals als seus premis València i València Nova 2024, segons ha informat la institució provincial.

El període de presentació de les obres s’obri hui i es perllongarà fins al divendres 15 de març. La tramitació i presentació de la sol·licitud de participació es realitzarà únicament per mitjans electrònics.

El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha animat les noves generacions amb inquietuds literàries a presentar-se a uns guardons que són “els premis literaris valencians més antics, que es convoquen des de mitjan el segle passat“.

CATEGORIES I DOTACIÓ

Els premis València tenen 11 categories en les modalitats de narrativa en valencià i en castellà; poesia en valencià i castellà; assaig i novel·la gràfica. A diferència de la resta, la modalitat de novel·la gràfica pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del qual s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de tres pàgines.

Quant als premis València Nova, dirigits els menors de 36 anys i a persones de qualsevol edat sense cap llibre publicat en la categoria, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

Els Premis València compten amb una dotació total de 100.000 euros. Per modalitats, els guanyadors en narrativa valenciana o castellana i assaig s’embutxacaran 13.000 euros; el guanyador o guanyadora en novel·la gràfica 12.000 euros; i els aspirants que s’imposen en la modalitat de poesia, en castellà o valencià, 9.000 euros. Quant a la categoria de València Nova, els premis són de 7.000 euros en narrativa i assaig i 5.000 euros en poesia.

La comissió de valoració estarà composta per un president, que serà el diputat de Cultura Paco Teruel, que no tindrà vot en la deliberació dels premis, al costat d’un màxim de quatre vocals especialistes de reconeguda competència. Marta Negre ha sigut la dissenyadora del cartell dels Premis València 2024.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.