L’editorial Alfons el Magnànim obri la convocatòria dels Premis València i València Nova 2024

La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació de la Diputació de València ha obert el termini de presentació d’originals als seus premis València i València Nova 2024, segons ha informat la institució provincial.

El període de presentació de les obres s’obri hui i es perllongarà fins al divendres 15 de març. La tramitació i presentació de la sol·licitud de participació es realitzarà únicament per mitjans electrònics.

El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha animat les noves generacions amb inquietuds literàries a presentar-se a uns guardons que són «els premis literaris valencians més antics, que es convoquen des de mitjan el segle passat«.

CATEGORIES I DOTACIÓ

Els premis València tenen 11 categories en les modalitats de narrativa en valencià i en castellà; poesia en valencià i castellà; assaig i novel·la gràfica. A diferència de la resta, la modalitat de novel·la gràfica pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del qual s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de tres pàgines.

Quant als premis València Nova, dirigits els menors de 36 anys i a persones de qualsevol edat sense cap llibre publicat en la categoria, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

Els Premis València compten amb una dotació total de 100.000 euros. Per modalitats, els guanyadors en narrativa valenciana o castellana i assaig s’embutxacaran 13.000 euros; el guanyador o guanyadora en novel·la gràfica 12.000 euros; i els aspirants que s’imposen en la modalitat de poesia, en castellà o valencià, 9.000 euros. Quant a la categoria de València Nova, els premis són de 7.000 euros en narrativa i assaig i 5.000 euros en poesia.

La comissió de valoració estarà composta per un president, que serà el diputat de Cultura Paco Teruel, que no tindrà vot en la deliberació dels premis, al costat d’un màxim de quatre vocals especialistes de reconeguda competència. Marta Negre ha sigut la dissenyadora del cartell dels Premis València 2024.

Últimes notícies

Un estudi de la UPV alerta que les estadístiques policials amaguen zones de risc per a les dones

Un estudi internacional liderat per la UPV conclou que les dades policials sobre violència contra les dones no reflectixen totes les zones de risc i defensa combinar-les amb informació de la ciutadania i de les xarxes socials per a millorar les polítiques de seguretat urbana.

Cauen dos bandes itinerants de robatoris en vivendes amb almenys 27 assalts aclarits

La Policia Nacional ha desarticulat a Madrid i València dos grups criminals itinerants especialitzats en robatoris en vivendes, amb almenys 27 delictes aclarits i set detinguts, cinc d’ells ja en presó provisional.

Detingut a la Pobla Llarga amb una pistola amagada en una falsa targeta de crèdit

La Guàrdia Civil ha detingut a la Pobla Llarga un home de 53 anys que duia una arma de foc camuflada com una targeta de crèdit. En el seu domicili s’ha localitzat més munició, inclosa una bala de punta buida prohibida per a particulars.

Ruixats forts al nord i temperatures estables a la Comunitat Valenciana

L’Aemet preveu per a esta vesprada ruixats localment forts amb tronada al terç nord de la Comunitat Valenciana, mentre que la resta del territori mantindrà el cel poc nuvolós i temperatures sense canvis destacats.

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.