L’editorial Alfons el Magnànim obri la convocatòria dels Premis València i València Nova 2024

La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació de la Diputació de València ha obert el termini de presentació d’originals als seus premis València i València Nova 2024, segons ha informat la institució provincial.

El període de presentació de les obres s’obri hui i es perllongarà fins al divendres 15 de març. La tramitació i presentació de la sol·licitud de participació es realitzarà únicament per mitjans electrònics.

El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha animat les noves generacions amb inquietuds literàries a presentar-se a uns guardons que són «els premis literaris valencians més antics, que es convoquen des de mitjan el segle passat«.

CATEGORIES I DOTACIÓ

Els premis València tenen 11 categories en les modalitats de narrativa en valencià i en castellà; poesia en valencià i castellà; assaig i novel·la gràfica. A diferència de la resta, la modalitat de novel·la gràfica pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del qual s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de tres pàgines.

Quant als premis València Nova, dirigits els menors de 36 anys i a persones de qualsevol edat sense cap llibre publicat en la categoria, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

Els Premis València compten amb una dotació total de 100.000 euros. Per modalitats, els guanyadors en narrativa valenciana o castellana i assaig s’embutxacaran 13.000 euros; el guanyador o guanyadora en novel·la gràfica 12.000 euros; i els aspirants que s’imposen en la modalitat de poesia, en castellà o valencià, 9.000 euros. Quant a la categoria de València Nova, els premis són de 7.000 euros en narrativa i assaig i 5.000 euros en poesia.

La comissió de valoració estarà composta per un president, que serà el diputat de Cultura Paco Teruel, que no tindrà vot en la deliberació dels premis, al costat d’un màxim de quatre vocals especialistes de reconeguda competència. Marta Negre ha sigut la dissenyadora del cartell dels Premis València 2024.

Últimes notícies

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.