L’editorial Alfons el Magnànim obri la convocatòria dels Premis València i València Nova 2024

La Institució Alfons el Magnànim-Centre Valencià d’Estudis i d’Investigació de la Diputació de València ha obert el termini de presentació d’originals als seus premis València i València Nova 2024, segons ha informat la institució provincial.

El període de presentació de les obres s’obri hui i es perllongarà fins al divendres 15 de març. La tramitació i presentació de la sol·licitud de participació es realitzarà únicament per mitjans electrònics.

El diputat de Cultura, Paco Teruel, ha animat les noves generacions amb inquietuds literàries a presentar-se a uns guardons que són «els premis literaris valencians més antics, que es convoquen des de mitjan el segle passat«.

CATEGORIES I DOTACIÓ

Els premis València tenen 11 categories en les modalitats de narrativa en valencià i en castellà; poesia en valencià i castellà; assaig i novel·la gràfica. A diferència de la resta, la modalitat de novel·la gràfica pot ser d’autoria col·lectiva i s’atorga a un projecte del qual s’ha de presentar un dossier amb un mínim de 16 pàgines acabades, acompanyades del guió detallat de la totalitat de l’obra, d’un mínim de tres pàgines.

Quant als premis València Nova, dirigits els menors de 36 anys i a persones de qualsevol edat sense cap llibre publicat en la categoria, manté les modalitats de narrativa en valencià i en castellà, poesia en valencià i castellà, i assaig.

Els Premis València compten amb una dotació total de 100.000 euros. Per modalitats, els guanyadors en narrativa valenciana o castellana i assaig s’embutxacaran 13.000 euros; el guanyador o guanyadora en novel·la gràfica 12.000 euros; i els aspirants que s’imposen en la modalitat de poesia, en castellà o valencià, 9.000 euros. Quant a la categoria de València Nova, els premis són de 7.000 euros en narrativa i assaig i 5.000 euros en poesia.

La comissió de valoració estarà composta per un president, que serà el diputat de Cultura Paco Teruel, que no tindrà vot en la deliberació dels premis, al costat d’un màxim de quatre vocals especialistes de reconeguda competència. Marta Negre ha sigut la dissenyadora del cartell dels Premis València 2024.

Últimes notícies

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.