Aprovada la convocatòria d’ajudes de l’Ajuntament de València a la natalitat i conciliació 2025

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha aprovat este dijous, a la Junta de Govern Local, la convocatòria d’ajudes directes per al foment de la natalitat i la conciliació familiar el 2025, a les quals destina 1,5 milions d’euros. Esta iniciativa suposa la concessió de 300 euros per persona menor nounada o adoptada.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local.

L’acord adoptat contempla modificar i incloure en el Pla Estratègic de Subvencions 2023-2025 el Programa d’Ajudes al Foment de la Natalitat i Ajuda a la Conciliació per a l’any 2025 i la convocatòria que ha de regir la concessió d’estes subvencions.

L’edil ha apuntat que l’objectiu és «donar un suport econòmic a les famílies davant de l’esforç que suposa l’arribada d’un nou membre». Així, ha exposat que se busca «alleujar l’impacte econòmic inicial que suposa l’arribada d’un nou membre a la unitat familiar», amb l’adquisició «des de bolquers fins a roba i articles bàsics».

«Les despeses en els primers mesos són significatius i este suport pot marcar una diferència. És una forma d’igualar oportunitats, ajudant especialment a aquelles famílies amb menys recursos per a les quals aquest import pot ser clau», ha remarcat.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que des de l’equip de govern municipal –format per PP i Vox– es vol «fomentar la natalitat». «Som conscients que moltes parelles retarden o renuncien a formar una família a causa de la inseguretat econòmica. Esta mesura envia un missatge clar: a València, les famílies compten amb el suport del seu ajuntament», ha subratllat.

El portaveu municipal ha assegurat també que esta ajuda «està dissenyada per a reforçar la conciliació» familiar. «Les famílies podran destinar estos recursos a servicis que faciliten el seu dia a dia, com la cura infantil o el suport domèstic», ha afegit, alhora que ha exposat que esta proposta «no és un punt aïllat sinó part d’un conjunt de polítiques que s’estan impulsant per a recolzar a les famílies i adaptar la ciutat a la infància».

Estes subvencions directes s’atorgaran, «donat el seu interès públic i social», sense tenir en compte els ingressos familiars i a persones progenitores, adoptantes, acollidores o tutores empadronades a València amb una antiguitat mínima de quatre anys en el moment del naixement o a l’inici de la convivència de l’adopció/acolliment i «sempre que es complisquen els requisits que s’indiquen en les bases».

Entre els requisits que s’han de complir per a ser beneficiari de la subvenció destaquen la data de naixement o adopció/acolliment, que ha d’estar compresa entre l’1 de gener a 31 de desembre del 2025, així com empadronar al nou membre en la unitat familiar a la ciutat de València, ha concretat Caballero.

PAGAMENT ÚNIC

L’ajuda directa, que es realitzarà en un pagament únic, consistix en la concessió dels 300 euros citats per unitat familiar per cada persona menor d’edat nascuda o adoptada/acolliment.

Les sol·licituds, el model de les quals es podrà descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de València o obtenir en les dependències municipals, s’hauran de presentar, presencial o electrònicament, juntament amb la documentació requerida en el registre general del consistori o en qualsevol dels llocs assenyalats a aquest efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, dins dels dos mesos següents al naixement o adopció/acolliment.

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.