Aprovada la convocatòria d’ajudes de l’Ajuntament de València a la natalitat i conciliació 2025

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha aprovat este dijous, a la Junta de Govern Local, la convocatòria d’ajudes directes per al foment de la natalitat i la conciliació familiar el 2025, a les quals destina 1,5 milions d’euros. Esta iniciativa suposa la concessió de 300 euros per persona menor nounada o adoptada.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local.

L’acord adoptat contempla modificar i incloure en el Pla Estratègic de Subvencions 2023-2025 el Programa d’Ajudes al Foment de la Natalitat i Ajuda a la Conciliació per a l’any 2025 i la convocatòria que ha de regir la concessió d’estes subvencions.

L’edil ha apuntat que l’objectiu és «donar un suport econòmic a les famílies davant de l’esforç que suposa l’arribada d’un nou membre». Així, ha exposat que se busca «alleujar l’impacte econòmic inicial que suposa l’arribada d’un nou membre a la unitat familiar», amb l’adquisició «des de bolquers fins a roba i articles bàsics».

«Les despeses en els primers mesos són significatius i este suport pot marcar una diferència. És una forma d’igualar oportunitats, ajudant especialment a aquelles famílies amb menys recursos per a les quals aquest import pot ser clau», ha remarcat.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que des de l’equip de govern municipal –format per PP i Vox– es vol «fomentar la natalitat». «Som conscients que moltes parelles retarden o renuncien a formar una família a causa de la inseguretat econòmica. Esta mesura envia un missatge clar: a València, les famílies compten amb el suport del seu ajuntament», ha subratllat.

El portaveu municipal ha assegurat també que esta ajuda «està dissenyada per a reforçar la conciliació» familiar. «Les famílies podran destinar estos recursos a servicis que faciliten el seu dia a dia, com la cura infantil o el suport domèstic», ha afegit, alhora que ha exposat que esta proposta «no és un punt aïllat sinó part d’un conjunt de polítiques que s’estan impulsant per a recolzar a les famílies i adaptar la ciutat a la infància».

Estes subvencions directes s’atorgaran, «donat el seu interès públic i social», sense tenir en compte els ingressos familiars i a persones progenitores, adoptantes, acollidores o tutores empadronades a València amb una antiguitat mínima de quatre anys en el moment del naixement o a l’inici de la convivència de l’adopció/acolliment i «sempre que es complisquen els requisits que s’indiquen en les bases».

Entre els requisits que s’han de complir per a ser beneficiari de la subvenció destaquen la data de naixement o adopció/acolliment, que ha d’estar compresa entre l’1 de gener a 31 de desembre del 2025, així com empadronar al nou membre en la unitat familiar a la ciutat de València, ha concretat Caballero.

PAGAMENT ÚNIC

L’ajuda directa, que es realitzarà en un pagament únic, consistix en la concessió dels 300 euros citats per unitat familiar per cada persona menor d’edat nascuda o adoptada/acolliment.

Les sol·licituds, el model de les quals es podrà descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de València o obtenir en les dependències municipals, s’hauran de presentar, presencial o electrònicament, juntament amb la documentació requerida en el registre general del consistori o en qualsevol dels llocs assenyalats a aquest efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, dins dels dos mesos següents al naixement o adopció/acolliment.

Últimes notícies

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.