Aprovada la convocatòria d’ajudes de l’Ajuntament de València a la natalitat i conciliació 2025

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha aprovat este dijous, a la Junta de Govern Local, la convocatòria d’ajudes directes per al foment de la natalitat i la conciliació familiar el 2025, a les quals destina 1,5 milions d’euros. Esta iniciativa suposa la concessió de 300 euros per persona menor nounada o adoptada.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local.

L’acord adoptat contempla modificar i incloure en el Pla Estratègic de Subvencions 2023-2025 el Programa d’Ajudes al Foment de la Natalitat i Ajuda a la Conciliació per a l’any 2025 i la convocatòria que ha de regir la concessió d’estes subvencions.

L’edil ha apuntat que l’objectiu és «donar un suport econòmic a les famílies davant de l’esforç que suposa l’arribada d’un nou membre». Així, ha exposat que se busca «alleujar l’impacte econòmic inicial que suposa l’arribada d’un nou membre a la unitat familiar», amb l’adquisició «des de bolquers fins a roba i articles bàsics».

«Les despeses en els primers mesos són significatius i este suport pot marcar una diferència. És una forma d’igualar oportunitats, ajudant especialment a aquelles famílies amb menys recursos per a les quals aquest import pot ser clau», ha remarcat.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que des de l’equip de govern municipal –format per PP i Vox– es vol «fomentar la natalitat». «Som conscients que moltes parelles retarden o renuncien a formar una família a causa de la inseguretat econòmica. Esta mesura envia un missatge clar: a València, les famílies compten amb el suport del seu ajuntament», ha subratllat.

El portaveu municipal ha assegurat també que esta ajuda «està dissenyada per a reforçar la conciliació» familiar. «Les famílies podran destinar estos recursos a servicis que faciliten el seu dia a dia, com la cura infantil o el suport domèstic», ha afegit, alhora que ha exposat que esta proposta «no és un punt aïllat sinó part d’un conjunt de polítiques que s’estan impulsant per a recolzar a les famílies i adaptar la ciutat a la infància».

Estes subvencions directes s’atorgaran, «donat el seu interès públic i social», sense tenir en compte els ingressos familiars i a persones progenitores, adoptantes, acollidores o tutores empadronades a València amb una antiguitat mínima de quatre anys en el moment del naixement o a l’inici de la convivència de l’adopció/acolliment i «sempre que es complisquen els requisits que s’indiquen en les bases».

Entre els requisits que s’han de complir per a ser beneficiari de la subvenció destaquen la data de naixement o adopció/acolliment, que ha d’estar compresa entre l’1 de gener a 31 de desembre del 2025, així com empadronar al nou membre en la unitat familiar a la ciutat de València, ha concretat Caballero.

PAGAMENT ÚNIC

L’ajuda directa, que es realitzarà en un pagament únic, consistix en la concessió dels 300 euros citats per unitat familiar per cada persona menor d’edat nascuda o adoptada/acolliment.

Les sol·licituds, el model de les quals es podrà descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de València o obtenir en les dependències municipals, s’hauran de presentar, presencial o electrònicament, juntament amb la documentació requerida en el registre general del consistori o en qualsevol dels llocs assenyalats a aquest efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, dins dels dos mesos següents al naixement o adopció/acolliment.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.