8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Aprovada la convocatòria d’ajudes de l’Ajuntament de València a la natalitat i conciliació 2025

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha aprovat este dijous, a la Junta de Govern Local, la convocatòria d’ajudes directes per al foment de la natalitat i la conciliació familiar el 2025, a les quals destina 1,5 milions d’euros. Esta iniciativa suposa la concessió de 300 euros per persona menor nounada o adoptada.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local.

L’acord adoptat contempla modificar i incloure en el Pla Estratègic de Subvencions 2023-2025 el Programa d’Ajudes al Foment de la Natalitat i Ajuda a la Conciliació per a l’any 2025 i la convocatòria que ha de regir la concessió d’estes subvencions.

L’edil ha apuntat que l’objectiu és “donar un suport econòmic a les famílies davant de l’esforç que suposa l’arribada d’un nou membre”. Així, ha exposat que se busca “alleujar l’impacte econòmic inicial que suposa l’arribada d’un nou membre a la unitat familiar”, amb l’adquisició “des de bolquers fins a roba i articles bàsics”.

“Les despeses en els primers mesos són significatius i este suport pot marcar una diferència. És una forma d’igualar oportunitats, ajudant especialment a aquelles famílies amb menys recursos per a les quals aquest import pot ser clau”, ha remarcat.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que des de l’equip de govern municipal –format per PP i Vox– es vol “fomentar la natalitat”. “Som conscients que moltes parelles retarden o renuncien a formar una família a causa de la inseguretat econòmica. Esta mesura envia un missatge clar: a València, les famílies compten amb el suport del seu ajuntament”, ha subratllat.

El portaveu municipal ha assegurat també que esta ajuda “està dissenyada per a reforçar la conciliació” familiar. “Les famílies podran destinar estos recursos a servicis que faciliten el seu dia a dia, com la cura infantil o el suport domèstic”, ha afegit, alhora que ha exposat que esta proposta “no és un punt aïllat sinó part d’un conjunt de polítiques que s’estan impulsant per a recolzar a les famílies i adaptar la ciutat a la infància”.

Estes subvencions directes s’atorgaran, “donat el seu interès públic i social”, sense tenir en compte els ingressos familiars i a persones progenitores, adoptantes, acollidores o tutores empadronades a València amb una antiguitat mínima de quatre anys en el moment del naixement o a l’inici de la convivència de l’adopció/acolliment i “sempre que es complisquen els requisits que s’indiquen en les bases”.

Entre els requisits que s’han de complir per a ser beneficiari de la subvenció destaquen la data de naixement o adopció/acolliment, que ha d’estar compresa entre l’1 de gener a 31 de desembre del 2025, així com empadronar al nou membre en la unitat familiar a la ciutat de València, ha concretat Caballero.

PAGAMENT ÚNIC

L’ajuda directa, que es realitzarà en un pagament únic, consistix en la concessió dels 300 euros citats per unitat familiar per cada persona menor d’edat nascuda o adoptada/acolliment.

Les sol·licituds, el model de les quals es podrà descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de València o obtenir en les dependències municipals, s’hauran de presentar, presencial o electrònicament, juntament amb la documentació requerida en el registre general del consistori o en qualsevol dels llocs assenyalats a aquest efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, dins dels dos mesos següents al naixement o adopció/acolliment.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.