16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Aprovada la convocatòria d’ajudes de l’Ajuntament de València a la natalitat i conciliació 2025

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha aprovat este dijous, a la Junta de Govern Local, la convocatòria d’ajudes directes per al foment de la natalitat i la conciliació familiar el 2025, a les quals destina 1,5 milions d’euros. Esta iniciativa suposa la concessió de 300 euros per persona menor nounada o adoptada.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local.

L’acord adoptat contempla modificar i incloure en el Pla Estratègic de Subvencions 2023-2025 el Programa d’Ajudes al Foment de la Natalitat i Ajuda a la Conciliació per a l’any 2025 i la convocatòria que ha de regir la concessió d’estes subvencions.

L’edil ha apuntat que l’objectiu és “donar un suport econòmic a les famílies davant de l’esforç que suposa l’arribada d’un nou membre”. Així, ha exposat que se busca “alleujar l’impacte econòmic inicial que suposa l’arribada d’un nou membre a la unitat familiar”, amb l’adquisició “des de bolquers fins a roba i articles bàsics”.

“Les despeses en els primers mesos són significatius i este suport pot marcar una diferència. És una forma d’igualar oportunitats, ajudant especialment a aquelles famílies amb menys recursos per a les quals aquest import pot ser clau”, ha remarcat.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que des de l’equip de govern municipal –format per PP i Vox– es vol “fomentar la natalitat”. “Som conscients que moltes parelles retarden o renuncien a formar una família a causa de la inseguretat econòmica. Esta mesura envia un missatge clar: a València, les famílies compten amb el suport del seu ajuntament”, ha subratllat.

El portaveu municipal ha assegurat també que esta ajuda “està dissenyada per a reforçar la conciliació” familiar. “Les famílies podran destinar estos recursos a servicis que faciliten el seu dia a dia, com la cura infantil o el suport domèstic”, ha afegit, alhora que ha exposat que esta proposta “no és un punt aïllat sinó part d’un conjunt de polítiques que s’estan impulsant per a recolzar a les famílies i adaptar la ciutat a la infància”.

Estes subvencions directes s’atorgaran, “donat el seu interès públic i social”, sense tenir en compte els ingressos familiars i a persones progenitores, adoptantes, acollidores o tutores empadronades a València amb una antiguitat mínima de quatre anys en el moment del naixement o a l’inici de la convivència de l’adopció/acolliment i “sempre que es complisquen els requisits que s’indiquen en les bases”.

Entre els requisits que s’han de complir per a ser beneficiari de la subvenció destaquen la data de naixement o adopció/acolliment, que ha d’estar compresa entre l’1 de gener a 31 de desembre del 2025, així com empadronar al nou membre en la unitat familiar a la ciutat de València, ha concretat Caballero.

PAGAMENT ÚNIC

L’ajuda directa, que es realitzarà en un pagament únic, consistix en la concessió dels 300 euros citats per unitat familiar per cada persona menor d’edat nascuda o adoptada/acolliment.

Les sol·licituds, el model de les quals es podrà descarregar de la seu electrònica de l’Ajuntament de València o obtenir en les dependències municipals, s’hauran de presentar, presencial o electrònicament, juntament amb la documentació requerida en el registre general del consistori o en qualsevol dels llocs assenyalats a aquest efecte en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, dins dels dos mesos següents al naixement o adopció/acolliment.

Últimes notícies

Emergències autoritza 71 festes de Nit de cap d’any en 41 municipis de la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha acceptat 71 de les 74 sol·licituds per a celebrar Nit de cap d'any; dos van arribar fora de termini i una es va desistir. Alacant reunix més municipis autoritzats.

Diana Morant defén que el PSOE no ha robat ni s’ha finançat il·legalment

Diana Morant sosté que l'auditoria forense encarregada pel PSOE buida dubtes sobre finançament il·legal. Obri la porta a accions si el partit es considera perjudicat.

El Consell abona ajudes del Mecanisme XARXA a 5.000 treballadors de l’automoció

La Generalitat ha abonat les ajudes del Mecanisme XARXA per a complementar les prestacions de prop de 5.000 empleats del sector de l'automoció. Els imports van de 16 a 56 euros al mes i s'han gestionat sense tràmits per als beneficiaris.

Cau una banda de lladres en autocaravana després de robar una caixa forta a Elx

La Policia Nacional ha detingut a quatre integrants d'un grup itinerant que actuava en zones d'alt poder adquisitiu; se'ls atribuïxen 25 fets i un botí pròxim a 200.000 euros.

Quinta jornada de busca sense èxit dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

L'operatiu en l'est d'Indonèsia ha tancat la seua quinta jornada sense localitzar als tres desapareguts i seguirà el dimecres. El mal temps obliga a extremar la seguretat i dificulta el rastreig.

Un informe encarregat pel PSOE descarta finançament il·legal i detecta gastos cridaners en l’etapa de Ábalos

L'auditoria forense sol·licitada pel partit nega fons no declarats i avala un sistema de caixa traçable, però qüestiona rebuts excessius i localitzacions inusuals.

Hotels del litoral valencià preveuen un 70% d’ocupació en Nit de cap d’any

Els hotels del litoral de la Comunitat Valenciana esperen prop del 70% d'ocupació entre Nit de cap d'any i el dissabte 3 de gener. Benidorm lidera amb el 84,6% i València ronda el 71%.

Les últimes pluges eleven les reserves del Xúquer en 22 hm³ i del Segura en 12 hm³

Les precipitacions recents han incrementat en una setmana 22 hm³ en la conca del Xúquer i 12 hm³ en la del Segura. El conjunt d'Espanya puja al 56,3% amb 31.546 hm³.