Aprovat el decret que recupera Música en tercer de l’ESO i fixa quatre hores de Matemàtiques en tota la Secundària

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El govern valencià ha aprovat el decret pel qual s’establix el currículum d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i es regula el seu horari, així com alguns procediments de l’etapa educativa i de Batxillerat a la Comunitat Valenciana. Entre les novetats que inclou, figura la recuperació de l’assignatura de Música en tercer de l’ESO i la reserva de quatre hores de Matemàtiques en tota la Secundària.

La norma modifica el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació, segons ha explicat el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, que ha comparegut en la roda de premsa posterior al ple del Consell junt amb la consellera d’Hisenda i portaveu, Ruth Merino.

Entre les modificacions d’aquest decret destaca que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO rebrà quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, així com la recuperació de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

També es restablixen les qualificacions numèriques en Secundària i hi haurà un canvi de les hores lectives, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i cambra de l’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

FOMENT DE LA LLENGUA ESTRANGERA

D’altra banda, l’administració autonòmica subratlla “el foment la llengua estrangera reordenant l’horari de l’assignatura, de manera que esta es reforce en primer i segon d’ESO, que tindrà quatre hores setmanals, de les quals almenys una hora haurà de dedicar-se a competència comunicativa oral”.

En tercer i cambra d’ESO, la matèria de Llengua Estrangera tindrà una càrrega de tres hores setmanals, i en estos cursos s’oferirà obligatòriament l’optativa Competència Comunicativa en Primera Llengua Estrangera, per la qual cosa l’alumnat que la curse tindrà cinc hores setmanals de llengua estrangera.

A més, es crea una nova matèria optativa sobre Finances i Consum Responsable.

José Antonio Rovira ha defensat que es tracta de “tot un seguit de mesures necessàries per a millorar l’educació”, ja que, segons posa en evidència l’informe PISA, les mesures adoptades en els últims anys –en referència al Botànic– “el que han fet ha sigut fer-nos baixar llocs”.

FP DUAL

Entre altres aspectes, amb l’aprovació del decret es va a fer una modificació puntual en el decret que regula la Formació Professional dual. A partir del pròxim curs escolar 2024-25 tota la Formació Professional dels graus C i D haurà de ser dual, de manera que l’alumnat realitzarà formació en les empreses des del primer curs. Així, s’ha establit que la formació pràctica també puga realitzar-se amb empresariat individual (autònoms).

També duante el ple del divendres, el Consell ha donat llum verda a dos decrets pels quals s’establixen els currículums del cicle formatiu de Formació Professional de Grau Superior en Organització i Control d’Obres en Construcció i el cicle formatiu de Formació Professional Bàsica en Accés i Conservació en Instal·lacions Esportives.

En la definició dels currículums s’han tingut en compte les característiques educatives, socioproductives i laborals valencianes amb la finalitat de donar resposta a les necessitats generals de qualificació dels recursos humans per a incorporar-les a l’estructura productiva.

El currículum del cicle formatiu de Grau Superior en Organització i Control d’Obres de Construcció, d’un total de 2.000 hores de durada, s’organitza en dos cursos acadèmics. Així mateix, s’establix el mòdul professional de formació en centres de treball, que es farà, generalment, en el tercer trimestre del segon curs del cicle formatiu.

D’altra banda, el currículum del cicle formatiu de Formació Professional Bàsica en Accés i Conservació en Instal·lacions Esportives s’estructura en mòduls associats a blocs comuns per a garantir l’adquisició de competències clau de l’aprenentatge permanent, en mòduls professionals associats a unitats de competència i en el mòdul de Formació en Centres de Treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.

Vila-real i Elx arriben amb la mateixa urgència i objectius oposats en La Ceràmica

Vila-real i Elx es veuen les cares amb l'obligació de guanyar: els locals miren a la Champions i els visitants a la permanència. El dol arranca a les 14.00.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha recolzat l'expulsió del PSOE de Toni González i ha subratllat que el partit se situa del costat de les víctimes enfront de l'assetjament.

Morant reivindica més feminisme enfront del feixisme i defén els drets de les dones

Diana Morant ha reclamat més feminisme enfront del feixisme en un acte del 8M i ha advertit contra la violència digital i els retrocessos en la Comunitat.