Aprovat el decret que recupera Música en tercer de l’ESO i fixa quatre hores de Matemàtiques en tota la Secundària

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

El govern valencià ha aprovat el decret pel qual s’establix el currículum d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i es regula el seu horari, així com alguns procediments de l’etapa educativa i de Batxillerat a la Comunitat Valenciana. Entre les novetats que inclou, figura la recuperació de l’assignatura de Música en tercer de l’ESO i la reserva de quatre hores de Matemàtiques en tota la Secundària.

La norma modifica el Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell i l’Ordre 19/2023 de 29 de juny de la Conselleria d’Educació, segons ha explicat el conseller d’Educació, José Antonio Rovira, que ha comparegut en la roda de premsa posterior al ple del Consell junt amb la consellera d’Hisenda i portaveu, Ruth Merino.

Entre les modificacions d’aquest decret destaca que tot l’alumnat de primer, segon, tercer i cambra de l’ESO rebrà quatre hores setmanals de Matemàtiques durant el curs 2024-2025, així com la recuperació de l’assignatura de Música en tercer d’ESO.

També es restablixen les qualificacions numèriques en Secundària i hi haurà un canvi de les hores lectives, de manera que es passa a 30 hores setmanals en primer i segon de l’ESO (actualment són 30 i 32, respectivament) i a 32 hores en tercer i cambra de l’ESO (actualment són 33 en tots dos nivells).

FOMENT DE LA LLENGUA ESTRANGERA

D’altra banda, l’administració autonòmica subratlla “el foment la llengua estrangera reordenant l’horari de l’assignatura, de manera que esta es reforce en primer i segon d’ESO, que tindrà quatre hores setmanals, de les quals almenys una hora haurà de dedicar-se a competència comunicativa oral”.

En tercer i cambra d’ESO, la matèria de Llengua Estrangera tindrà una càrrega de tres hores setmanals, i en estos cursos s’oferirà obligatòriament l’optativa Competència Comunicativa en Primera Llengua Estrangera, per la qual cosa l’alumnat que la curse tindrà cinc hores setmanals de llengua estrangera.

A més, es crea una nova matèria optativa sobre Finances i Consum Responsable.

José Antonio Rovira ha defensat que es tracta de “tot un seguit de mesures necessàries per a millorar l’educació”, ja que, segons posa en evidència l’informe PISA, les mesures adoptades en els últims anys –en referència al Botànic– “el que han fet ha sigut fer-nos baixar llocs”.

FP DUAL

Entre altres aspectes, amb l’aprovació del decret es va a fer una modificació puntual en el decret que regula la Formació Professional dual. A partir del pròxim curs escolar 2024-25 tota la Formació Professional dels graus C i D haurà de ser dual, de manera que l’alumnat realitzarà formació en les empreses des del primer curs. Així, s’ha establit que la formació pràctica també puga realitzar-se amb empresariat individual (autònoms).

També duante el ple del divendres, el Consell ha donat llum verda a dos decrets pels quals s’establixen els currículums del cicle formatiu de Formació Professional de Grau Superior en Organització i Control d’Obres en Construcció i el cicle formatiu de Formació Professional Bàsica en Accés i Conservació en Instal·lacions Esportives.

En la definició dels currículums s’han tingut en compte les característiques educatives, socioproductives i laborals valencianes amb la finalitat de donar resposta a les necessitats generals de qualificació dels recursos humans per a incorporar-les a l’estructura productiva.

El currículum del cicle formatiu de Grau Superior en Organització i Control d’Obres de Construcció, d’un total de 2.000 hores de durada, s’organitza en dos cursos acadèmics. Així mateix, s’establix el mòdul professional de formació en centres de treball, que es farà, generalment, en el tercer trimestre del segon curs del cicle formatiu.

D’altra banda, el currículum del cicle formatiu de Formació Professional Bàsica en Accés i Conservació en Instal·lacions Esportives s’estructura en mòduls associats a blocs comuns per a garantir l’adquisició de competències clau de l’aprenentatge permanent, en mòduls professionals associats a unitats de competència i en el mòdul de Formació en Centres de Treball.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La dana, centrada en el Mediterrani, deixarà 100 litres per metre quadrat a Alacant

La dana manté l'alerta groga en Comunitat Valenciana, Balears i Múrcia, amb xàfecs que podran deixar més de 100 l/m² a Alacant en 12 hores. Hi haurà neu en cotes mitjanes d'Andalusia i ratxes de 70 km/h a Canàries, amb tendència a estabilitzar-se des del dijous.

Nova manifestació a València el 28 de març per a exigir presó a Carlos Mazón per la dana

Col·lectius socials, cívics i sindicals han convocat el 28 de març una nova marxa a València. Reclamen presó per a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024.

Quatre ferits en una col·lisió entre dos cotxes en Novetlé

Quatre persones han resultat ferides en la col·lisió de dos cotxes al carrer Enric Valor de Novetlé. Dos ocupants han hagut de ser excarcerats.

La Policia ha assajat la seua resposta davant un atac terrorista en l’estadi del Llevant

La Policia Nacional ha realitzat un simulacre amb víctimes i ostatges en el Ciutat de València per a avaluar temps de reacció i coordinació en un supòsit partit. El dispositiu ha implicat a GEO, ENITE, UIP, TEDAX-NRBQ, Guies Canins i Policia Científica, sota la coordinació de la Sala CIMACC 091.

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i quota del 28,5% a Espanya. Preveu impulsar el model tendisca 9.

Els hotels de València aconseguixen un 67% d’ocupació per a la setmana fallera

València arranca la setmana fallera amb un 67% d'ocupació hotelera entre el 13 i el 19 de març. El 18-19 marca el pic i es preveu impuls d'última hora.

Mercadona va elevar el seu benefici un 24,9% en 2025, fins a 1.729 milions

La cadena ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més que un any abans, amb vendes a l'alça, creixement a Portugal i major impuls del canal en línia.