Aprovats convenis amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i Xiva per al projecte Europan 17

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat hui dimarts convenis de col·laboració de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i l’Ajuntament de Xiva per a l’engegada del projecte Europan 17 ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’.

El certamen d’arquitectura Europan 17 va premiar la proposta per a desenvolupar este projecte innovador, que va ser prèviament seleccionat a través d’un concurs convocat per la Conselleria i que es va dirigir a tots els municipis de la Comunitat.

Europan és un concurs biennal d’idees urbanes dirigit a arquitectes de tota Europa menors de 40 anys, que té com a objectiu aprofundir en el coneixement i la investigació en el camp de l’hàbitat i de l’urbanisme. Se celebra des del 1989 i és un dels premis d’arquitectura més prestigiosos del panorama emergent.

La Vicepresidència destinarà 40.000 euros al conveni amb l’Ajuntament de Xiva i altres 22.000 euros al del Consell de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya, la qual cosa suma un total de 62.000 euros.

El conveni amb l’Ajuntament té com a objectiu encarregar la redacció del projecte guanyador en el concurs per a millorar l’entorn del barranc de Xiva. Així mateix, gràcies a la col·laboració del Col·legi d’Arquitectes, Xiva comptarà amb projectes pilot que asseguraran un desenvolupament coherent i adaptat a les necessitats del seu entorn urbà, en el qual es prendran en compte criteris d’eficiència energètica, sostenibilitat mediambiental i benestar social.

Els acords s’emmarquen en l’estratègia del Consell per a recolzar als municipis en el seu creixement, brindant assistència tècnica i professional en àrees clau com la regeneració urbana, l’urbanisme sostenible i la creació d’espais públics de qualitat.

Estos projectes serviran com a referència per a futurs desenvolupaments a Xiva i en altres municipis de la Comunitat, com a forma de potenciar l’ús racional dels recursos i la innovació en les infraestructures públiques.

El projecte ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’ aborda la conceptualització del jaç del barranc com a espai d’oportunitat per a la revitalització del municipi amb la finalitat de facilitar la integració de la seua trama urbana i la interacció social, tot això propiciant la reflexió entre el valor hidràulic, cultural, natural o etnològic d’aquest tipus d’infraestructures i el seu potencial com a eix vertebrador.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.