Aprovats convenis amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i Xiva per al projecte Europan 17

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat hui dimarts convenis de col·laboració de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i l’Ajuntament de Xiva per a l’engegada del projecte Europan 17 ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’.

El certamen d’arquitectura Europan 17 va premiar la proposta per a desenvolupar este projecte innovador, que va ser prèviament seleccionat a través d’un concurs convocat per la Conselleria i que es va dirigir a tots els municipis de la Comunitat.

Europan és un concurs biennal d’idees urbanes dirigit a arquitectes de tota Europa menors de 40 anys, que té com a objectiu aprofundir en el coneixement i la investigació en el camp de l’hàbitat i de l’urbanisme. Se celebra des del 1989 i és un dels premis d’arquitectura més prestigiosos del panorama emergent.

La Vicepresidència destinarà 40.000 euros al conveni amb l’Ajuntament de Xiva i altres 22.000 euros al del Consell de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya, la qual cosa suma un total de 62.000 euros.

El conveni amb l’Ajuntament té com a objectiu encarregar la redacció del projecte guanyador en el concurs per a millorar l’entorn del barranc de Xiva. Així mateix, gràcies a la col·laboració del Col·legi d’Arquitectes, Xiva comptarà amb projectes pilot que asseguraran un desenvolupament coherent i adaptat a les necessitats del seu entorn urbà, en el qual es prendran en compte criteris d’eficiència energètica, sostenibilitat mediambiental i benestar social.

Els acords s’emmarquen en l’estratègia del Consell per a recolzar als municipis en el seu creixement, brindant assistència tècnica i professional en àrees clau com la regeneració urbana, l’urbanisme sostenible i la creació d’espais públics de qualitat.

Estos projectes serviran com a referència per a futurs desenvolupaments a Xiva i en altres municipis de la Comunitat, com a forma de potenciar l’ús racional dels recursos i la innovació en les infraestructures públiques.

El projecte ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’ aborda la conceptualització del jaç del barranc com a espai d’oportunitat per a la revitalització del municipi amb la finalitat de facilitar la integració de la seua trama urbana i la interacció social, tot això propiciant la reflexió entre el valor hidràulic, cultural, natural o etnològic d’aquest tipus d’infraestructures i el seu potencial com a eix vertebrador.

Últimes notícies

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón perda l’aforament

Associacions de familiars de les víctimes de la dana de València han exigit davant del Congrés que cese l’aforament de l’expresident Carlos Mazón i que puga ser investigat pels fets del 29 d’octubre de 2024.