Aprovats convenis amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i Xiva per al projecte Europan 17

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat hui dimarts convenis de col·laboració de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i l’Ajuntament de Xiva per a l’engegada del projecte Europan 17 ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’.

El certamen d’arquitectura Europan 17 va premiar la proposta per a desenvolupar este projecte innovador, que va ser prèviament seleccionat a través d’un concurs convocat per la Conselleria i que es va dirigir a tots els municipis de la Comunitat.

Europan és un concurs biennal d’idees urbanes dirigit a arquitectes de tota Europa menors de 40 anys, que té com a objectiu aprofundir en el coneixement i la investigació en el camp de l’hàbitat i de l’urbanisme. Se celebra des del 1989 i és un dels premis d’arquitectura més prestigiosos del panorama emergent.

La Vicepresidència destinarà 40.000 euros al conveni amb l’Ajuntament de Xiva i altres 22.000 euros al del Consell de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya, la qual cosa suma un total de 62.000 euros.

El conveni amb l’Ajuntament té com a objectiu encarregar la redacció del projecte guanyador en el concurs per a millorar l’entorn del barranc de Xiva. Així mateix, gràcies a la col·laboració del Col·legi d’Arquitectes, Xiva comptarà amb projectes pilot que asseguraran un desenvolupament coherent i adaptat a les necessitats del seu entorn urbà, en el qual es prendran en compte criteris d’eficiència energètica, sostenibilitat mediambiental i benestar social.

Els acords s’emmarquen en l’estratègia del Consell per a recolzar als municipis en el seu creixement, brindant assistència tècnica i professional en àrees clau com la regeneració urbana, l’urbanisme sostenible i la creació d’espais públics de qualitat.

Estos projectes serviran com a referència per a futurs desenvolupaments a Xiva i en altres municipis de la Comunitat, com a forma de potenciar l’ús racional dels recursos i la innovació en les infraestructures públiques.

El projecte ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’ aborda la conceptualització del jaç del barranc com a espai d’oportunitat per a la revitalització del municipi amb la finalitat de facilitar la integració de la seua trama urbana i la interacció social, tot això propiciant la reflexió entre el valor hidràulic, cultural, natural o etnològic d’aquest tipus d’infraestructures i el seu potencial com a eix vertebrador.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU