Aprovats convenis amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i Xiva per al projecte Europan 17

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat hui dimarts convenis de col·laboració de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i l’Ajuntament de Xiva per a l’engegada del projecte Europan 17 ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’.

El certamen d’arquitectura Europan 17 va premiar la proposta per a desenvolupar este projecte innovador, que va ser prèviament seleccionat a través d’un concurs convocat per la Conselleria i que es va dirigir a tots els municipis de la Comunitat.

Europan és un concurs biennal d’idees urbanes dirigit a arquitectes de tota Europa menors de 40 anys, que té com a objectiu aprofundir en el coneixement i la investigació en el camp de l’hàbitat i de l’urbanisme. Se celebra des del 1989 i és un dels premis d’arquitectura més prestigiosos del panorama emergent.

La Vicepresidència destinarà 40.000 euros al conveni amb l’Ajuntament de Xiva i altres 22.000 euros al del Consell de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya, la qual cosa suma un total de 62.000 euros.

El conveni amb l’Ajuntament té com a objectiu encarregar la redacció del projecte guanyador en el concurs per a millorar l’entorn del barranc de Xiva. Així mateix, gràcies a la col·laboració del Col·legi d’Arquitectes, Xiva comptarà amb projectes pilot que asseguraran un desenvolupament coherent i adaptat a les necessitats del seu entorn urbà, en el qual es prendran en compte criteris d’eficiència energètica, sostenibilitat mediambiental i benestar social.

Els acords s’emmarquen en l’estratègia del Consell per a recolzar als municipis en el seu creixement, brindant assistència tècnica i professional en àrees clau com la regeneració urbana, l’urbanisme sostenible i la creació d’espais públics de qualitat.

Estos projectes serviran com a referència per a futurs desenvolupaments a Xiva i en altres municipis de la Comunitat, com a forma de potenciar l’ús racional dels recursos i la innovació en les infraestructures públiques.

El projecte ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’ aborda la conceptualització del jaç del barranc com a espai d’oportunitat per a la revitalització del municipi amb la finalitat de facilitar la integració de la seua trama urbana i la interacció social, tot això propiciant la reflexió entre el valor hidràulic, cultural, natural o etnològic d’aquest tipus d’infraestructures i el seu potencial com a eix vertebrador.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.