Aprovats convenis amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i Xiva per al projecte Europan 17

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat hui dimarts convenis de col·laboració de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge amb el Consell Superior de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya i l’Ajuntament de Xiva per a l’engegada del projecte Europan 17 ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’.

El certamen d’arquitectura Europan 17 va premiar la proposta per a desenvolupar este projecte innovador, que va ser prèviament seleccionat a través d’un concurs convocat per la Conselleria i que es va dirigir a tots els municipis de la Comunitat.

Europan és un concurs biennal d’idees urbanes dirigit a arquitectes de tota Europa menors de 40 anys, que té com a objectiu aprofundir en el coneixement i la investigació en el camp de l’hàbitat i de l’urbanisme. Se celebra des del 1989 i és un dels premis d’arquitectura més prestigiosos del panorama emergent.

La Vicepresidència destinarà 40.000 euros al conveni amb l’Ajuntament de Xiva i altres 22.000 euros al del Consell de Col·legis d’Arquitectes d’Espanya, la qual cosa suma un total de 62.000 euros.

El conveni amb l’Ajuntament té com a objectiu encarregar la redacció del projecte guanyador en el concurs per a millorar l’entorn del barranc de Xiva. Així mateix, gràcies a la col·laboració del Col·legi d’Arquitectes, Xiva comptarà amb projectes pilot que asseguraran un desenvolupament coherent i adaptat a les necessitats del seu entorn urbà, en el qual es prendran en compte criteris d’eficiència energètica, sostenibilitat mediambiental i benestar social.

Els acords s’emmarquen en l’estratègia del Consell per a recolzar als municipis en el seu creixement, brindant assistència tècnica i professional en àrees clau com la regeneració urbana, l’urbanisme sostenible i la creació d’espais públics de qualitat.

Estos projectes serviran com a referència per a futurs desenvolupaments a Xiva i en altres municipis de la Comunitat, com a forma de potenciar l’ús racional dels recursos i la innovació en les infraestructures públiques.

El projecte ‘Ruta fluvial urbana. La regeneració urbana i natural del barranc de Xiva’ aborda la conceptualització del jaç del barranc com a espai d’oportunitat per a la revitalització del municipi amb la finalitat de facilitar la integració de la seua trama urbana i la interacció social, tot això propiciant la reflexió entre el valor hidràulic, cultural, natural o etnològic d’aquest tipus d’infraestructures i el seu potencial com a eix vertebrador.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.