Arranca la huitena edició de ‘Berto Zampapilas’ per a fomentar el reciclatge de piles en els centres educatius

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un any més, cent centres educatius de la Comunitat Valenciana es comprometen en la recollida de piles, acumuladors i bateries usades amb la campanya de la Generalitat ‘Jo ajude a Berto Zampapilas’. La huitena edició continua amb ‘La història del món segons Berto Zampapilas’, a través d’activitats teatralitzades, gamificades o cooperatives.

Estes accions estan dissenyades per a promoure l’educació ambiental, sensibilitzant a l’alumnat i a les seues famílies sobre la importància del reciclatge de piles i bateries i evitant que estos residus acaben en llocs inadequats.

Com a novetat, esta edició inclourà a deu centres de Secundària en una prova pilot, sumant-se als 90 col·legis de Primària ja participants, expliquen els impulsors de la iniciativa.

Des de principis del segon trimestre escolar, un equip mediambiental visitarà estos centres per a explicar el desenvolupament de la campanya i realitzar activitats educatives basades en la història de Berto Zampapilas.

Durant la visita es lliurarà, en funció del nombre d’alumnes i alumnes del centre, un o més contenidors de recollida selectiva de piles i acumuladors portàtils, així com una caixa arreplega-piles per a l’alumnat i material informatiu.

Una vegada rebut tot el material, cada centre tindrà 40 dies lectius per a participar i arreplegar estos residus, amb termini límit fins al maig vinent.

Enguany es destinaran 9.000 euros en premis, que es podran utilitzar per a material escolar o esportiu. En el cas de Secundària també es podran utilitzar per a finançar el viatge de finalització de curs.

2.000 EUROS PER A UN CENTRE AFECTAT PER LA DANA

La recompensa es dividix en un premi de 2.000 euros per a un centre educatiu damnificat per la dana, que va arrasar la província de Valencia a la fi d’octubre; sis premis de mil euros per als CEIP públics concertats i privats de la Comunitat Valenciana, segons la grandària del centre, que més piles arrepleguen en valor absolut o per alumne, i deu premis de cent euros per a llibres als col·legis que arrepleguen més de 400 quilos de piles i es posicionen entre els primers.

Tots els col·legis públics, privats o concertats de la Comunitat Valenciana que estiguen interessats en la campanya podran accedir a tota la informació, així com a tot el material, a través de la web ‘www.bertozampapilas.com’. El termini d’inscripcions encara està obert.

Gràcies a la col·laboració de cent centres escolars de tota la Comunitat, en l’anterior edició es van arreplegar més de 21.000 quilos. Estes xifres se sumen als resultats globals, que ascendixen a prop de 124.000 quilos de piles i acumuladors portàtils recollits des de l’inici de la campanya el 2017, per part de més de 153.000 alumnes de 542 centres educatius.

La campanya està promoguda per la Conselleria de Medi ambient junt amb les entitats gestores dels sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor de piles i acumuladors ECOLEC Bateries, ECOPILAS i European Recycling Platform Espanya (ERP).

Últimes notícies

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.