Arranca la huitena edició de ‘Berto Zampapilas’ per a fomentar el reciclatge de piles en els centres educatius

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un any més, cent centres educatius de la Comunitat Valenciana es comprometen en la recollida de piles, acumuladors i bateries usades amb la campanya de la Generalitat ‘Jo ajude a Berto Zampapilas’. La huitena edició continua amb ‘La història del món segons Berto Zampapilas’, a través d’activitats teatralitzades, gamificades o cooperatives.

Estes accions estan dissenyades per a promoure l’educació ambiental, sensibilitzant a l’alumnat i a les seues famílies sobre la importància del reciclatge de piles i bateries i evitant que estos residus acaben en llocs inadequats.

Com a novetat, esta edició inclourà a deu centres de Secundària en una prova pilot, sumant-se als 90 col·legis de Primària ja participants, expliquen els impulsors de la iniciativa.

Des de principis del segon trimestre escolar, un equip mediambiental visitarà estos centres per a explicar el desenvolupament de la campanya i realitzar activitats educatives basades en la història de Berto Zampapilas.

Durant la visita es lliurarà, en funció del nombre d’alumnes i alumnes del centre, un o més contenidors de recollida selectiva de piles i acumuladors portàtils, així com una caixa arreplega-piles per a l’alumnat i material informatiu.

Una vegada rebut tot el material, cada centre tindrà 40 dies lectius per a participar i arreplegar estos residus, amb termini límit fins al maig vinent.

Enguany es destinaran 9.000 euros en premis, que es podran utilitzar per a material escolar o esportiu. En el cas de Secundària també es podran utilitzar per a finançar el viatge de finalització de curs.

2.000 EUROS PER A UN CENTRE AFECTAT PER LA DANA

La recompensa es dividix en un premi de 2.000 euros per a un centre educatiu damnificat per la dana, que va arrasar la província de Valencia a la fi d’octubre; sis premis de mil euros per als CEIP públics concertats i privats de la Comunitat Valenciana, segons la grandària del centre, que més piles arrepleguen en valor absolut o per alumne, i deu premis de cent euros per a llibres als col·legis que arrepleguen més de 400 quilos de piles i es posicionen entre els primers.

Tots els col·legis públics, privats o concertats de la Comunitat Valenciana que estiguen interessats en la campanya podran accedir a tota la informació, així com a tot el material, a través de la web ‘www.bertozampapilas.com’. El termini d’inscripcions encara està obert.

Gràcies a la col·laboració de cent centres escolars de tota la Comunitat, en l’anterior edició es van arreplegar més de 21.000 quilos. Estes xifres se sumen als resultats globals, que ascendixen a prop de 124.000 quilos de piles i acumuladors portàtils recollits des de l’inici de la campanya el 2017, per part de més de 153.000 alumnes de 542 centres educatius.

La campanya està promoguda per la Conselleria de Medi ambient junt amb les entitats gestores dels sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor de piles i acumuladors ECOLEC Bateries, ECOPILAS i European Recycling Platform Espanya (ERP).

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU