Arranca la huitena edició de ‘Berto Zampapilas’ per a fomentar el reciclatge de piles en els centres educatius

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un any més, cent centres educatius de la Comunitat Valenciana es comprometen en la recollida de piles, acumuladors i bateries usades amb la campanya de la Generalitat ‘Jo ajude a Berto Zampapilas’. La huitena edició continua amb ‘La història del món segons Berto Zampapilas’, a través d’activitats teatralitzades, gamificades o cooperatives.

Estes accions estan dissenyades per a promoure l’educació ambiental, sensibilitzant a l’alumnat i a les seues famílies sobre la importància del reciclatge de piles i bateries i evitant que estos residus acaben en llocs inadequats.

Com a novetat, esta edició inclourà a deu centres de Secundària en una prova pilot, sumant-se als 90 col·legis de Primària ja participants, expliquen els impulsors de la iniciativa.

Des de principis del segon trimestre escolar, un equip mediambiental visitarà estos centres per a explicar el desenvolupament de la campanya i realitzar activitats educatives basades en la història de Berto Zampapilas.

Durant la visita es lliurarà, en funció del nombre d’alumnes i alumnes del centre, un o més contenidors de recollida selectiva de piles i acumuladors portàtils, així com una caixa arreplega-piles per a l’alumnat i material informatiu.

Una vegada rebut tot el material, cada centre tindrà 40 dies lectius per a participar i arreplegar estos residus, amb termini límit fins al maig vinent.

Enguany es destinaran 9.000 euros en premis, que es podran utilitzar per a material escolar o esportiu. En el cas de Secundària també es podran utilitzar per a finançar el viatge de finalització de curs.

2.000 EUROS PER A UN CENTRE AFECTAT PER LA DANA

La recompensa es dividix en un premi de 2.000 euros per a un centre educatiu damnificat per la dana, que va arrasar la província de Valencia a la fi d’octubre; sis premis de mil euros per als CEIP públics concertats i privats de la Comunitat Valenciana, segons la grandària del centre, que més piles arrepleguen en valor absolut o per alumne, i deu premis de cent euros per a llibres als col·legis que arrepleguen més de 400 quilos de piles i es posicionen entre els primers.

Tots els col·legis públics, privats o concertats de la Comunitat Valenciana que estiguen interessats en la campanya podran accedir a tota la informació, així com a tot el material, a través de la web ‘www.bertozampapilas.com’. El termini d’inscripcions encara està obert.

Gràcies a la col·laboració de cent centres escolars de tota la Comunitat, en l’anterior edició es van arreplegar més de 21.000 quilos. Estes xifres se sumen als resultats globals, que ascendixen a prop de 124.000 quilos de piles i acumuladors portàtils recollits des de l’inici de la campanya el 2017, per part de més de 153.000 alumnes de 542 centres educatius.

La campanya està promoguda per la Conselleria de Medi ambient junt amb les entitats gestores dels sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor de piles i acumuladors ECOLEC Bateries, ECOPILAS i European Recycling Platform Espanya (ERP).

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.