Arranca la huitena edició de ‘Berto Zampapilas’ per a fomentar el reciclatge de piles en els centres educatius

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Un any més, cent centres educatius de la Comunitat Valenciana es comprometen en la recollida de piles, acumuladors i bateries usades amb la campanya de la Generalitat ‘Jo ajude a Berto Zampapilas’. La huitena edició continua amb ‘La història del món segons Berto Zampapilas’, a través d’activitats teatralitzades, gamificades o cooperatives.

Estes accions estan dissenyades per a promoure l’educació ambiental, sensibilitzant a l’alumnat i a les seues famílies sobre la importància del reciclatge de piles i bateries i evitant que estos residus acaben en llocs inadequats.

Com a novetat, esta edició inclourà a deu centres de Secundària en una prova pilot, sumant-se als 90 col·legis de Primària ja participants, expliquen els impulsors de la iniciativa.

Des de principis del segon trimestre escolar, un equip mediambiental visitarà estos centres per a explicar el desenvolupament de la campanya i realitzar activitats educatives basades en la història de Berto Zampapilas.

Durant la visita es lliurarà, en funció del nombre d’alumnes i alumnes del centre, un o més contenidors de recollida selectiva de piles i acumuladors portàtils, així com una caixa arreplega-piles per a l’alumnat i material informatiu.

Una vegada rebut tot el material, cada centre tindrà 40 dies lectius per a participar i arreplegar estos residus, amb termini límit fins al maig vinent.

Enguany es destinaran 9.000 euros en premis, que es podran utilitzar per a material escolar o esportiu. En el cas de Secundària també es podran utilitzar per a finançar el viatge de finalització de curs.

2.000 EUROS PER A UN CENTRE AFECTAT PER LA DANA

La recompensa es dividix en un premi de 2.000 euros per a un centre educatiu damnificat per la dana, que va arrasar la província de Valencia a la fi d’octubre; sis premis de mil euros per als CEIP públics concertats i privats de la Comunitat Valenciana, segons la grandària del centre, que més piles arrepleguen en valor absolut o per alumne, i deu premis de cent euros per a llibres als col·legis que arrepleguen més de 400 quilos de piles i es posicionen entre els primers.

Tots els col·legis públics, privats o concertats de la Comunitat Valenciana que estiguen interessats en la campanya podran accedir a tota la informació, així com a tot el material, a través de la web ‘www.bertozampapilas.com’. El termini d’inscripcions encara està obert.

Gràcies a la col·laboració de cent centres escolars de tota la Comunitat, en l’anterior edició es van arreplegar més de 21.000 quilos. Estes xifres se sumen als resultats globals, que ascendixen a prop de 124.000 quilos de piles i acumuladors portàtils recollits des de l’inici de la campanya el 2017, per part de més de 153.000 alumnes de 542 centres educatius.

La campanya està promoguda per la Conselleria de Medi ambient junt amb les entitats gestores dels sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor de piles i acumuladors ECOLEC Bateries, ECOPILAS i European Recycling Platform Espanya (ERP).

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.