1.000 ascensors sense revisió a Alacant per la vaga dels treballadors d’Otis

El passat 22 de novembre, els treballadors de l’empresa Zardoia Otis, van iniciar una vaga. La iniciaven després de l’OPA d’exclusió presentada per la matriu nord-americana (Otis Worldwide Corporation). A esta vaga estan convocats tècnics i treballadors de les 128 oficines de la companyia, a nivell nacional. Això afecta el manteniment i la revisió d’uns 1.000 ascensors a Alacant.

València Diari ha parlat amb Ignacio Martínez, tècnic de manteniment i representant de Zardoya Otis a Alacant. Ignacio assegura que la vaga, que estava previst que finalitzés ahir, 9 de desembre, «s’ha prorrogat perquè no hi ha acord».

Aquesta no és la primera vegada que els treballadors diuen ‘prou’, ja que el 5 de novembre passat ja es van manifestar a Madrid. Reivindiquen millores en el conveni col·lectiu, la negociació del qual acumula ja dos anys de procés. Durant tot este temps, s’han acomiadat 27 treballadors sense cap justificació, tal com denuncia la plantilla. D’esta manera, s’ha «deteriorat el servei i la seguretat dels clients i els usuaris».

Esta situació afecta uns 3.000 treballadors a nivell nacional, 80 a la província d’Alacant tal com explica Ignacio Martínez. «Un dels principals problemes és que cada cop som menys treballadors, i hi ha envelliment de la plantilla. La càrrega de treball i l’estrés s’han tornat insuportables. Els companys cauen de baixes mèdiques constantment. Per això demanem noves contractacions a l’empresa, i actualitzar els sous que porten congelats dos anys», denúncia Ignacio.

Els treballadors segueixen tement noves retallades, entre estes, l’eliminació de la secció de muntatge. Això posaria més llocs de treball en perill. Per això s’iniciava esta vaga, que continua fent-se. Segons la resolució de la Conselleria d’Indústria, Ocupació i Promoció Econòmica, «la manca de prestació del servei de manteniment d’aparells elevadors i la desatenció de possibles avaries, s’entén que podria ser causa de greus perjudicis per a la vida, la integritat i la salut de les persones usuàries».

 

Sí que es presten serveis mínims durant la vaga

 

Per això, es presten els serveis mínims, com els previstos habitualment per a diumenges i festius. I hi ha un treballador i tres tècnics a cada oficina per cada 1.000 ascensors, en una franja horària de 24 h. S’atenen emergències, actuacions a hospitals o a persones amb discapacitat. És una vaga que s’està duent a terme a tot Espanya. Mitjançant ella es manifesten en contra de les retallades que vol engegar l’empresa. També de la negativa a renovar el conveni col·lectiu amb què millorar les seues condicions laborals.

A més, els treballadors asseguren que l’empresa «posa l’excusa de la pandèmia per negar-se a millorar les seues condicions. Tot això a pesar d’haver guanyat el 2020 més de 140 milions d’euros». Després de veure que no hi ha hagut cap avenç, es perllonga esta vaga, A més, els treballadors es comencen a plantejar fer una gran manifestació de cara a la setmana que ve.

D’altra banda, i en nom dels seus companys, Ignasi demana disculpes i paciència als clients. «Sabem que, encara que hi ha serveis mínims, n’hi ha d’altres que no s’estan efectuant, com ara revisions periòdiques o avaries menors», conclou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.

València activa el protocol per contaminació de pols en suspensió i llança recomanacions a la població

L'Ajuntament de València activa el protocol informatiu per un episodi de contaminació de pols en suspensió i demana reduir l'exposició a l'aire lliure i l'ús del cotxe privat.