16.9 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

1.000 ascensors sense revisió a Alacant per la vaga dels treballadors d’Otis

El passat 22 de novembre, els treballadors de l’empresa Zardoia Otis, van iniciar una vaga. La iniciaven després de l’OPA d’exclusió presentada per la matriu nord-americana (Otis Worldwide Corporation). A esta vaga estan convocats tècnics i treballadors de les 128 oficines de la companyia, a nivell nacional. Això afecta el manteniment i la revisió d’uns 1.000 ascensors a Alacant.

València Diari ha parlat amb Ignacio Martínez, tècnic de manteniment i representant de Zardoya Otis a Alacant. Ignacio assegura que la vaga, que estava previst que finalitzés ahir, 9 de desembre, «s’ha prorrogat perquè no hi ha acord».

Aquesta no és la primera vegada que els treballadors diuen ‘prou’, ja que el 5 de novembre passat ja es van manifestar a Madrid. Reivindiquen millores en el conveni col·lectiu, la negociació del qual acumula ja dos anys de procés. Durant tot este temps, s’han acomiadat 27 treballadors sense cap justificació, tal com denuncia la plantilla. D’esta manera, s’ha «deteriorat el servei i la seguretat dels clients i els usuaris».

Esta situació afecta uns 3.000 treballadors a nivell nacional, 80 a la província d’Alacant tal com explica Ignacio Martínez. «Un dels principals problemes és que cada cop som menys treballadors, i hi ha envelliment de la plantilla. La càrrega de treball i l’estrés s’han tornat insuportables. Els companys cauen de baixes mèdiques constantment. Per això demanem noves contractacions a l’empresa, i actualitzar els sous que porten congelats dos anys», denúncia Ignacio.

Els treballadors segueixen tement noves retallades, entre estes, l’eliminació de la secció de muntatge. Això posaria més llocs de treball en perill. Per això s’iniciava esta vaga, que continua fent-se. Segons la resolució de la Conselleria d’Indústria, Ocupació i Promoció Econòmica, «la manca de prestació del servei de manteniment d’aparells elevadors i la desatenció de possibles avaries, s’entén que podria ser causa de greus perjudicis per a la vida, la integritat i la salut de les persones usuàries».

 

Sí que es presten serveis mínims durant la vaga

 

Per això, es presten els serveis mínims, com els previstos habitualment per a diumenges i festius. I hi ha un treballador i tres tècnics a cada oficina per cada 1.000 ascensors, en una franja horària de 24 h. S’atenen emergències, actuacions a hospitals o a persones amb discapacitat. És una vaga que s’està duent a terme a tot Espanya. Mitjançant ella es manifesten en contra de les retallades que vol engegar l’empresa. També de la negativa a renovar el conveni col·lectiu amb què millorar les seues condicions laborals.

A més, els treballadors asseguren que l’empresa «posa l’excusa de la pandèmia per negar-se a millorar les seues condicions. Tot això a pesar d’haver guanyat el 2020 més de 140 milions d’euros». Després de veure que no hi ha hagut cap avenç, es perllonga esta vaga, A més, els treballadors es comencen a plantejar fer una gran manifestació de cara a la setmana que ve.

D’altra banda, i en nom dels seus companys, Ignasi demana disculpes i paciència als clients. «Sabem que, encara que hi ha serveis mínims, n’hi ha d’altres que no s’estan efectuant, com ara revisions periòdiques o avaries menors», conclou.

Últimes notícies

Morant lamenta que Pérez Llorca continue abrigallant a Mazón i l’acusa de blanquejar la seua gestió de la dana

Diana Morant ha criticat que Juanfran Pérez Llorca continue protegint a Carlos Mazón i ha denunciat vetos i fallades en la gestió de la dana. Ha demanat acceptar la condonació de 11.000 milions i el pla de vivenda del Govern.

El Llevant va guanyar l’última visita del Vila-real, que domina amb 8 victòries en 13

Llevant i Vila-real disputaran este diumenge en el Ciutat un derbi amb balanç històric visitant (8-5), encara que el precedent més recent va ser un 2-0 local en 2022.

Camps es reivindica ‘realista’ i oferix al PP ser candidat a la Generalitat per a guanyar per majoria absoluta

Francisco Camps ha assegurat que no és 'optimista' sinó 'realista' en postular-se per a liderar al PP en la Comunitat Valenciana i aspirar a la majoria absoluta. Ha demanat un congrés urgent del PPCV i més mobilització i seus per a recuperar pes polític.

Sindicats exigixen a la nova consellera una reunió urgent i canvis en la Llei de Llibertat Educativa

Stepv, CSIF, CCOO i UGT han sol·licitat a María del Carmen Ortí obrir ja la negociació sobre salaris, ràtios, burocràcia i infraestructures i reemplaçar la llei que arracona el valencià. La Conselleria ha xifrat un 17,49% de seguiment, enfront del 60% que sosté el sindicat convocant.

Vila-real: excel·lència en LaLiga i naufragi a Europa

L'equip frega l'excel·lència en LaLiga, on és tercer amb 35 punts, i naufraga a Europa amb només un empat en sis jornades. Resten Ajax i Leverkusen.

La xifra de possibles víctimes de la dana en estudi ha pujat a 11 amb un nou cas a Manises

La jutgessa que instruïx la causa penal per la gestió de la catàstrofe ha obert una peça per la defunció d'una dona després de la dana. El còmput confirmat seguix en 230

Els metges exigixen atenció de qualitat en la tercera jornada de la vaga en la Comunitat Valenciana

Professionals de la Comunitat Valenciana s'han concentrat en la tercera jornada de vaga per a reclamar atenció 'de qualitat' i millors condicions. Sanitat i sindicats negocien sis eixos i Simap demana una norma autonòmica; les xifres de seguiment diferixen entre Conselleria i CESM.

Els sindicats exigixen a la nova consellera negociar ja les demandes del professorat en vaga

Els sindicats que han convocat la vaga reclamen a María del Carmen Ortí una reunió immediata per a negociar millores laborals i revisar la Llei de Llibertat Educativa. El seguiment oscil·la entre el 17,49% que xifra la Conselleria i el 60% que sosté el Stepv.