13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

1.000 ascensors sense revisió a Alacant per la vaga dels treballadors d’Otis

El passat 22 de novembre, els treballadors de l’empresa Zardoia Otis, van iniciar una vaga. La iniciaven després de l’OPA d’exclusió presentada per la matriu nord-americana (Otis Worldwide Corporation). A esta vaga estan convocats tècnics i treballadors de les 128 oficines de la companyia, a nivell nacional. Això afecta el manteniment i la revisió d’uns 1.000 ascensors a Alacant.

València Diari ha parlat amb Ignacio Martínez, tècnic de manteniment i representant de Zardoya Otis a Alacant. Ignacio assegura que la vaga, que estava previst que finalitzés ahir, 9 de desembre, «s’ha prorrogat perquè no hi ha acord».

Aquesta no és la primera vegada que els treballadors diuen ‘prou’, ja que el 5 de novembre passat ja es van manifestar a Madrid. Reivindiquen millores en el conveni col·lectiu, la negociació del qual acumula ja dos anys de procés. Durant tot este temps, s’han acomiadat 27 treballadors sense cap justificació, tal com denuncia la plantilla. D’esta manera, s’ha «deteriorat el servei i la seguretat dels clients i els usuaris».

Esta situació afecta uns 3.000 treballadors a nivell nacional, 80 a la província d’Alacant tal com explica Ignacio Martínez. «Un dels principals problemes és que cada cop som menys treballadors, i hi ha envelliment de la plantilla. La càrrega de treball i l’estrés s’han tornat insuportables. Els companys cauen de baixes mèdiques constantment. Per això demanem noves contractacions a l’empresa, i actualitzar els sous que porten congelats dos anys», denúncia Ignacio.

Els treballadors segueixen tement noves retallades, entre estes, l’eliminació de la secció de muntatge. Això posaria més llocs de treball en perill. Per això s’iniciava esta vaga, que continua fent-se. Segons la resolució de la Conselleria d’Indústria, Ocupació i Promoció Econòmica, «la manca de prestació del servei de manteniment d’aparells elevadors i la desatenció de possibles avaries, s’entén que podria ser causa de greus perjudicis per a la vida, la integritat i la salut de les persones usuàries».

 

Sí que es presten serveis mínims durant la vaga

 

Per això, es presten els serveis mínims, com els previstos habitualment per a diumenges i festius. I hi ha un treballador i tres tècnics a cada oficina per cada 1.000 ascensors, en una franja horària de 24 h. S’atenen emergències, actuacions a hospitals o a persones amb discapacitat. És una vaga que s’està duent a terme a tot Espanya. Mitjançant ella es manifesten en contra de les retallades que vol engegar l’empresa. També de la negativa a renovar el conveni col·lectiu amb què millorar les seues condicions laborals.

A més, els treballadors asseguren que l’empresa «posa l’excusa de la pandèmia per negar-se a millorar les seues condicions. Tot això a pesar d’haver guanyat el 2020 més de 140 milions d’euros». Després de veure que no hi ha hagut cap avenç, es perllonga esta vaga, A més, els treballadors es comencen a plantejar fer una gran manifestació de cara a la setmana que ve.

D’altra banda, i en nom dels seus companys, Ignasi demana disculpes i paciència als clients. «Sabem que, encara que hi ha serveis mínims, n’hi ha d’altres que no s’estan efectuant, com ara revisions periòdiques o avaries menors», conclou.

Últimes notícies

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.

Tempestes en terra esta tarde-nit i matinada, el més advers en el litoral de València segons Aemet

Aemet advertix que el tram més advers de l'episodi pot donar-se quan les tempestes es desenrotllen sobre terra entre la tard-nit del diumenge i la matinada en el litoral de València.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja a València

El partit de la jornada 16 en el Ciutat de València, previst a les 18.30, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar nova data.

Les pluges superen els 100 l/m² a La Safor, al sud de València, en les últimes quatre hores

La Font d'en Carròs ha acumulat 105,9 l/m² en quatre hores i els bombers han atés avisos per trencament de baixants. Alacant i Castelló han registrat menys pluja, sense incidències rellevants.

Ajornat el Llevant-Vila-real per alerta roja i el Llevant apunta al 7 o 8 de gener

El Llevant-Vila-real de la jornada 16 ha sigut ajornat per l'alerta roja a València. L'RFEF dona cinc dies per a fixar data i el Llevant proposa el 7 o 8 de gener de 2026.