1.000 ascensors sense revisió a Alacant per la vaga dels treballadors d’Otis

El passat 22 de novembre, els treballadors de l’empresa Zardoia Otis, van iniciar una vaga. La iniciaven després de l’OPA d’exclusió presentada per la matriu nord-americana (Otis Worldwide Corporation). A esta vaga estan convocats tècnics i treballadors de les 128 oficines de la companyia, a nivell nacional. Això afecta el manteniment i la revisió d’uns 1.000 ascensors a Alacant.

València Diari ha parlat amb Ignacio Martínez, tècnic de manteniment i representant de Zardoya Otis a Alacant. Ignacio assegura que la vaga, que estava previst que finalitzés ahir, 9 de desembre, «s’ha prorrogat perquè no hi ha acord».

Aquesta no és la primera vegada que els treballadors diuen ‘prou’, ja que el 5 de novembre passat ja es van manifestar a Madrid. Reivindiquen millores en el conveni col·lectiu, la negociació del qual acumula ja dos anys de procés. Durant tot este temps, s’han acomiadat 27 treballadors sense cap justificació, tal com denuncia la plantilla. D’esta manera, s’ha «deteriorat el servei i la seguretat dels clients i els usuaris».

Esta situació afecta uns 3.000 treballadors a nivell nacional, 80 a la província d’Alacant tal com explica Ignacio Martínez. «Un dels principals problemes és que cada cop som menys treballadors, i hi ha envelliment de la plantilla. La càrrega de treball i l’estrés s’han tornat insuportables. Els companys cauen de baixes mèdiques constantment. Per això demanem noves contractacions a l’empresa, i actualitzar els sous que porten congelats dos anys», denúncia Ignacio.

Els treballadors segueixen tement noves retallades, entre estes, l’eliminació de la secció de muntatge. Això posaria més llocs de treball en perill. Per això s’iniciava esta vaga, que continua fent-se. Segons la resolució de la Conselleria d’Indústria, Ocupació i Promoció Econòmica, «la manca de prestació del servei de manteniment d’aparells elevadors i la desatenció de possibles avaries, s’entén que podria ser causa de greus perjudicis per a la vida, la integritat i la salut de les persones usuàries».

 

Sí que es presten serveis mínims durant la vaga

 

Per això, es presten els serveis mínims, com els previstos habitualment per a diumenges i festius. I hi ha un treballador i tres tècnics a cada oficina per cada 1.000 ascensors, en una franja horària de 24 h. S’atenen emergències, actuacions a hospitals o a persones amb discapacitat. És una vaga que s’està duent a terme a tot Espanya. Mitjançant ella es manifesten en contra de les retallades que vol engegar l’empresa. També de la negativa a renovar el conveni col·lectiu amb què millorar les seues condicions laborals.

A més, els treballadors asseguren que l’empresa «posa l’excusa de la pandèmia per negar-se a millorar les seues condicions. Tot això a pesar d’haver guanyat el 2020 més de 140 milions d’euros». Després de veure que no hi ha hagut cap avenç, es perllonga esta vaga, A més, els treballadors es comencen a plantejar fer una gran manifestació de cara a la setmana que ve.

D’altra banda, i en nom dels seus companys, Ignasi demana disculpes i paciència als clients. «Sabem que, encara que hi ha serveis mínims, n’hi ha d’altres que no s’estan efectuant, com ara revisions periòdiques o avaries menors», conclou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.