L’atur femení en la Comunitat Valenciana, en el seu nivell més baix des de 2008

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ressaltat que la Comunitat Valenciana ha tancat 2024 amb la xifra d’atur femení «més baixa dels últims setze anys», segons es desprén de les dades d’atur publicats pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’esta manera, ha detallat, en un comunicat, que l’autonomia valenciana ha tancat desembre de 2024 amb 190.651 dones registrades en Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, que és «la xifra més baixa de dones desocupades des de 2008».

No obstant això, ha assenyalat que «es tracta d’una xifra encara important que obliga el Consell a continuar treballant en polítiques actives d’ocupació i conciliació amb l’objectiu que cada dia més dones s’incorporen al mercat laboral valencià».

De fet, ha subratllat que l’últim any ha finalitzat amb 5.388 dones desocupades menys que l’any precedent, fet que ha qualificat de «evolució positiva» i que ha assegurat que «reforça el compromís de la Generalitat per a aplicar mecanismes eficaços d’ocupació que tinguen una incidència real en la incorporació de les dones al món laboral en plena igualtat que els homes».

En esta línia, Mazón ha insistit que enguany, per primera vegada, tots els tallers d’ocupació posats en marxa per Labora hauran de comptar amb un 50 per cent de participació femenina, «alguna cosa que redundarà en què moltes dones valencianes puguen, durant un any, formar-se en un ofici mentres cobren un salari», ha apuntat.

El ‘president’ ha remarcat que «la generació d’ocupació i el desenrotllament econòmic-social són una de les principals prioritats d’este Consell». «La Generalitat continuarà impulsant iniciatives industrials, a afavorir una política fiscal atractiva per a empreses i autònoms, promoure incentius i confiança a la inversió i reforçar la Formació Professional (FP) – per a generar un clima propici a l’ocupació estable i de qualitat en la nostra Comunitat», ha postil·lat.

Balanç 2024

Per això, ha incidit en què 2024 es va tancar «amb rècord d’afiliacions i 9.000 persones desocupades menys» i ha assenyalat que les afiliacions en la Comunitat Valenciana han ascendit un 0,19% (4.229 més que al desembre de 2023) i s’ha aconseguit la xifra rècord de 2.184.672 afiliacions, a la qual s’ha referit com «la major xifra des que es tenen dades».

Sobre l’atur registrat, ha ressaltat que el comportament és «molt positiu», amb un descens en el nombre de persones parades de 9.018 (-2,8%). Així, ha recalcat que ha baixat en tots els sectors: en l’agricultura (-10,05%), la construcció (-5,43%), la indústria (-5,39%) i els servicis (-2,37%).

Les activitats amb major descens de l’atur registrat en 2024 han sigut la indústria manufacturera (-5,5%), la construcció (-5,4%), l’hostaleria (-4,3%), el comerç (-3%), les activitats administratives i servicis auxiliars (-3,1%) i l’agricultura (-10,1%).

«Les polítiques actives d’ocupació han de continuar funcionant. És una bona notícia, però el que fa és motivar-nos per a continuar treballant encara més i encara millor», ha conclòs el ‘president’.

Últimes notícies

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.