L’atur femení en la Comunitat Valenciana, en el seu nivell més baix des de 2008

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ressaltat que la Comunitat Valenciana ha tancat 2024 amb la xifra d’atur femení «més baixa dels últims setze anys», segons es desprén de les dades d’atur publicats pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’esta manera, ha detallat, en un comunicat, que l’autonomia valenciana ha tancat desembre de 2024 amb 190.651 dones registrades en Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, que és «la xifra més baixa de dones desocupades des de 2008».

No obstant això, ha assenyalat que «es tracta d’una xifra encara important que obliga el Consell a continuar treballant en polítiques actives d’ocupació i conciliació amb l’objectiu que cada dia més dones s’incorporen al mercat laboral valencià».

De fet, ha subratllat que l’últim any ha finalitzat amb 5.388 dones desocupades menys que l’any precedent, fet que ha qualificat de «evolució positiva» i que ha assegurat que «reforça el compromís de la Generalitat per a aplicar mecanismes eficaços d’ocupació que tinguen una incidència real en la incorporació de les dones al món laboral en plena igualtat que els homes».

En esta línia, Mazón ha insistit que enguany, per primera vegada, tots els tallers d’ocupació posats en marxa per Labora hauran de comptar amb un 50 per cent de participació femenina, «alguna cosa que redundarà en què moltes dones valencianes puguen, durant un any, formar-se en un ofici mentres cobren un salari», ha apuntat.

El ‘president’ ha remarcat que «la generació d’ocupació i el desenrotllament econòmic-social són una de les principals prioritats d’este Consell». «La Generalitat continuarà impulsant iniciatives industrials, a afavorir una política fiscal atractiva per a empreses i autònoms, promoure incentius i confiança a la inversió i reforçar la Formació Professional (FP) – per a generar un clima propici a l’ocupació estable i de qualitat en la nostra Comunitat», ha postil·lat.

Balanç 2024

Per això, ha incidit en què 2024 es va tancar «amb rècord d’afiliacions i 9.000 persones desocupades menys» i ha assenyalat que les afiliacions en la Comunitat Valenciana han ascendit un 0,19% (4.229 més que al desembre de 2023) i s’ha aconseguit la xifra rècord de 2.184.672 afiliacions, a la qual s’ha referit com «la major xifra des que es tenen dades».

Sobre l’atur registrat, ha ressaltat que el comportament és «molt positiu», amb un descens en el nombre de persones parades de 9.018 (-2,8%). Així, ha recalcat que ha baixat en tots els sectors: en l’agricultura (-10,05%), la construcció (-5,43%), la indústria (-5,39%) i els servicis (-2,37%).

Les activitats amb major descens de l’atur registrat en 2024 han sigut la indústria manufacturera (-5,5%), la construcció (-5,4%), l’hostaleria (-4,3%), el comerç (-3%), les activitats administratives i servicis auxiliars (-3,1%) i l’agricultura (-10,1%).

«Les polítiques actives d’ocupació han de continuar funcionant. És una bona notícia, però el que fa és motivar-nos per a continuar treballant encara més i encara millor», ha conclòs el ‘president’.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.