12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

L’atur femení en la Comunitat Valenciana, en el seu nivell més baix des de 2008

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ressaltat que la Comunitat Valenciana ha tancat 2024 amb la xifra d’atur femení “més baixa dels últims setze anys”, segons es desprén de les dades d’atur publicats pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’esta manera, ha detallat, en un comunicat, que l’autonomia valenciana ha tancat desembre de 2024 amb 190.651 dones registrades en Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, que és “la xifra més baixa de dones desocupades des de 2008”.

No obstant això, ha assenyalat que “es tracta d’una xifra encara important que obliga el Consell a continuar treballant en polítiques actives d’ocupació i conciliació amb l’objectiu que cada dia més dones s’incorporen al mercat laboral valencià”.

De fet, ha subratllat que l’últim any ha finalitzat amb 5.388 dones desocupades menys que l’any precedent, fet que ha qualificat de “evolució positiva” i que ha assegurat que “reforça el compromís de la Generalitat per a aplicar mecanismes eficaços d’ocupació que tinguen una incidència real en la incorporació de les dones al món laboral en plena igualtat que els homes”.

En esta línia, Mazón ha insistit que enguany, per primera vegada, tots els tallers d’ocupació posats en marxa per Labora hauran de comptar amb un 50 per cent de participació femenina, “alguna cosa que redundarà en què moltes dones valencianes puguen, durant un any, formar-se en un ofici mentres cobren un salari”, ha apuntat.

El ‘president’ ha remarcat que “la generació d’ocupació i el desenrotllament econòmic-social són una de les principals prioritats d’este Consell”. “La Generalitat continuarà impulsant iniciatives industrials, a afavorir una política fiscal atractiva per a empreses i autònoms, promoure incentius i confiança a la inversió i reforçar la Formació Professional (FP) – per a generar un clima propici a l’ocupació estable i de qualitat en la nostra Comunitat”, ha postil·lat.

Balanç 2024

Per això, ha incidit en què 2024 es va tancar “amb rècord d’afiliacions i 9.000 persones desocupades menys” i ha assenyalat que les afiliacions en la Comunitat Valenciana han ascendit un 0,19% (4.229 més que al desembre de 2023) i s’ha aconseguit la xifra rècord de 2.184.672 afiliacions, a la qual s’ha referit com “la major xifra des que es tenen dades”.

Sobre l’atur registrat, ha ressaltat que el comportament és “molt positiu”, amb un descens en el nombre de persones parades de 9.018 (-2,8%). Així, ha recalcat que ha baixat en tots els sectors: en l’agricultura (-10,05%), la construcció (-5,43%), la indústria (-5,39%) i els servicis (-2,37%).

Les activitats amb major descens de l’atur registrat en 2024 han sigut la indústria manufacturera (-5,5%), la construcció (-5,4%), l’hostaleria (-4,3%), el comerç (-3%), les activitats administratives i servicis auxiliars (-3,1%) i l’agricultura (-10,1%).

“Les polítiques actives d’ocupació han de continuar funcionant. És una bona notícia, però el que fa és motivar-nos per a continuar treballant encara més i encara millor”, ha conclòs el ‘president’.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.