L’atur femení en la Comunitat Valenciana, en el seu nivell més baix des de 2008

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ressaltat que la Comunitat Valenciana ha tancat 2024 amb la xifra d’atur femení «més baixa dels últims setze anys», segons es desprén de les dades d’atur publicats pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’esta manera, ha detallat, en un comunicat, que l’autonomia valenciana ha tancat desembre de 2024 amb 190.651 dones registrades en Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, que és «la xifra més baixa de dones desocupades des de 2008».

No obstant això, ha assenyalat que «es tracta d’una xifra encara important que obliga el Consell a continuar treballant en polítiques actives d’ocupació i conciliació amb l’objectiu que cada dia més dones s’incorporen al mercat laboral valencià».

De fet, ha subratllat que l’últim any ha finalitzat amb 5.388 dones desocupades menys que l’any precedent, fet que ha qualificat de «evolució positiva» i que ha assegurat que «reforça el compromís de la Generalitat per a aplicar mecanismes eficaços d’ocupació que tinguen una incidència real en la incorporació de les dones al món laboral en plena igualtat que els homes».

En esta línia, Mazón ha insistit que enguany, per primera vegada, tots els tallers d’ocupació posats en marxa per Labora hauran de comptar amb un 50 per cent de participació femenina, «alguna cosa que redundarà en què moltes dones valencianes puguen, durant un any, formar-se en un ofici mentres cobren un salari», ha apuntat.

El ‘president’ ha remarcat que «la generació d’ocupació i el desenrotllament econòmic-social són una de les principals prioritats d’este Consell». «La Generalitat continuarà impulsant iniciatives industrials, a afavorir una política fiscal atractiva per a empreses i autònoms, promoure incentius i confiança a la inversió i reforçar la Formació Professional (FP) – per a generar un clima propici a l’ocupació estable i de qualitat en la nostra Comunitat», ha postil·lat.

Balanç 2024

Per això, ha incidit en què 2024 es va tancar «amb rècord d’afiliacions i 9.000 persones desocupades menys» i ha assenyalat que les afiliacions en la Comunitat Valenciana han ascendit un 0,19% (4.229 més que al desembre de 2023) i s’ha aconseguit la xifra rècord de 2.184.672 afiliacions, a la qual s’ha referit com «la major xifra des que es tenen dades».

Sobre l’atur registrat, ha ressaltat que el comportament és «molt positiu», amb un descens en el nombre de persones parades de 9.018 (-2,8%). Així, ha recalcat que ha baixat en tots els sectors: en l’agricultura (-10,05%), la construcció (-5,43%), la indústria (-5,39%) i els servicis (-2,37%).

Les activitats amb major descens de l’atur registrat en 2024 han sigut la indústria manufacturera (-5,5%), la construcció (-5,4%), l’hostaleria (-4,3%), el comerç (-3%), les activitats administratives i servicis auxiliars (-3,1%) i l’agricultura (-10,1%).

«Les polítiques actives d’ocupació han de continuar funcionant. És una bona notícia, però el que fa és motivar-nos per a continuar treballant encara més i encara millor», ha conclòs el ‘president’.

Últimes notícies

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.