L’atur femení en la Comunitat Valenciana, en el seu nivell més baix des de 2008

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha ressaltat que la Comunitat Valenciana ha tancat 2024 amb la xifra d’atur femení «més baixa dels últims setze anys», segons es desprén de les dades d’atur publicats pel Ministeri de Treball i Economia Social.

D’esta manera, ha detallat, en un comunicat, que l’autonomia valenciana ha tancat desembre de 2024 amb 190.651 dones registrades en Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, que és «la xifra més baixa de dones desocupades des de 2008».

No obstant això, ha assenyalat que «es tracta d’una xifra encara important que obliga el Consell a continuar treballant en polítiques actives d’ocupació i conciliació amb l’objectiu que cada dia més dones s’incorporen al mercat laboral valencià».

De fet, ha subratllat que l’últim any ha finalitzat amb 5.388 dones desocupades menys que l’any precedent, fet que ha qualificat de «evolució positiva» i que ha assegurat que «reforça el compromís de la Generalitat per a aplicar mecanismes eficaços d’ocupació que tinguen una incidència real en la incorporació de les dones al món laboral en plena igualtat que els homes».

En esta línia, Mazón ha insistit que enguany, per primera vegada, tots els tallers d’ocupació posats en marxa per Labora hauran de comptar amb un 50 per cent de participació femenina, «alguna cosa que redundarà en què moltes dones valencianes puguen, durant un any, formar-se en un ofici mentres cobren un salari», ha apuntat.

El ‘president’ ha remarcat que «la generació d’ocupació i el desenrotllament econòmic-social són una de les principals prioritats d’este Consell». «La Generalitat continuarà impulsant iniciatives industrials, a afavorir una política fiscal atractiva per a empreses i autònoms, promoure incentius i confiança a la inversió i reforçar la Formació Professional (FP) – per a generar un clima propici a l’ocupació estable i de qualitat en la nostra Comunitat», ha postil·lat.

Balanç 2024

Per això, ha incidit en què 2024 es va tancar «amb rècord d’afiliacions i 9.000 persones desocupades menys» i ha assenyalat que les afiliacions en la Comunitat Valenciana han ascendit un 0,19% (4.229 més que al desembre de 2023) i s’ha aconseguit la xifra rècord de 2.184.672 afiliacions, a la qual s’ha referit com «la major xifra des que es tenen dades».

Sobre l’atur registrat, ha ressaltat que el comportament és «molt positiu», amb un descens en el nombre de persones parades de 9.018 (-2,8%). Així, ha recalcat que ha baixat en tots els sectors: en l’agricultura (-10,05%), la construcció (-5,43%), la indústria (-5,39%) i els servicis (-2,37%).

Les activitats amb major descens de l’atur registrat en 2024 han sigut la indústria manufacturera (-5,5%), la construcció (-5,4%), l’hostaleria (-4,3%), el comerç (-3%), les activitats administratives i servicis auxiliars (-3,1%) i l’agricultura (-10,1%).

«Les polítiques actives d’ocupació han de continuar funcionant. És una bona notícia, però el que fa és motivar-nos per a continuar treballant encara més i encara millor», ha conclòs el ‘president’.

Últimes notícies

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.

Fiscalia obri un expedient per aclarir si Vox va rebre informació reservada

La Inspecció Fiscal de l'Estat ha obert un expedient governatiu arran d'una queixa de Compromís sobre una possible filtració d'informació reservada a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Sense avisos de robatoris als pobles desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha confirmat que no hi ha constància de robatoris ni pillatges als municipis de l’interior de Castelló desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó, que continua actiu i amb diverses zones encara evacuades.
FILMOTECA D'ESTIU