Augment del 15% en la signatura d’hipoteques a la Comunitat Valenciana al febrer

VALÈNCIA – El nombre d’hipoteques constituïdes sobre habitatges a la Comunitat Valenciana ha augmentat un 15% al febrer en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Això representa un notable increment enfront d’una pujada del 4,32% a nivell nacional, amb un total de 4.724 operacions, encara que s’aprecia una certa ralentització respecte a les taxes intermèdies del mes anterior, segons dades proporcionades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En detall, a la Comunitat Valenciana, es van prestar 585,73 milions d’euros per a la creació d’hipoteques durant el febrer, reivindicant un 31,73% més del capital prestat en comparació amb l’any anterior. Si el comparem amb el mes previ, el capital prestat per a la constitució d’hipoteques va pujar un 9,8%.

Respecte al total de finques, es van formalitzar 5.983 hipoteques a la regió, amb un desemborsament de 788,37 milions d’euros. D’aquestes, 73 van ser sobre finques rústiques i 5.910 sobre urbanes.

En el detall de les hipoteques urbanes, 4.724 van ser sobre habitatges, 39 en solars i 1.147 en altres tipus de finques. Així mateix, es va registrar un nombre d’operacions que van canviar d’entitat creditícia, amb un total de 75 subrogacions al creditor, i en 821 hipoteques, va canviar el titular del bé hipotecat (subrogacions al deutor). De les 1.948 hipoteques amb modificacions en les seues condicions, 1.052 van ser per novació.

Per contra, es van cancel·lar 7.453 préstecs sobre finques a la Comunitat Valenciana, amb 5.564 corresponents a habitatges, 190 a finques rústiques, 1.628 a urbanes i 71 sobre solars.

DADES PER CCAA

En l’anàlisi per comunitats autònomes, les millors performances en el mercat de les hipoteques en comparació amb l’any anterior es van registrar a Cantàbria (+55,62%), La Rioja (+53,33%) i País Basc (+39,65%). En canvi, les regions amb pitjors resultats van ser Canàries, Navarra i Balears, amb descensos del 38,71%, 34,28% i 20,02%, respectivament.

Quant a l’import prestat, es va observar un augment en totes les comunitats, especialment en La Rioja (+84,25%), Cantàbria (+63,88%) i País Basc (+38,12%), sent aquestes les regions amb els majors increments. En el costat oposat es troben Astúries (+5,87%), Madrid (+7,97%) i Navarra (+8,54%), que van registrar augments més moderats.

Últimes notícies

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.

La sequera golejadora de Danjuma en Lliga amb el València ja frega l’any

Arnaut Danjuma porta quasi un any sense marcar en Lliga amb el València CF i acumula més de 1.600 minuts sense gol, tot i mantindre la confiança de l’entrenador en este inici de temporada.

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.