Augment del 15% en la signatura d’hipoteques a la Comunitat Valenciana al febrer

VALÈNCIA – El nombre d’hipoteques constituïdes sobre habitatges a la Comunitat Valenciana ha augmentat un 15% al febrer en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Això representa un notable increment enfront d’una pujada del 4,32% a nivell nacional, amb un total de 4.724 operacions, encara que s’aprecia una certa ralentització respecte a les taxes intermèdies del mes anterior, segons dades proporcionades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En detall, a la Comunitat Valenciana, es van prestar 585,73 milions d’euros per a la creació d’hipoteques durant el febrer, reivindicant un 31,73% més del capital prestat en comparació amb l’any anterior. Si el comparem amb el mes previ, el capital prestat per a la constitució d’hipoteques va pujar un 9,8%.

Respecte al total de finques, es van formalitzar 5.983 hipoteques a la regió, amb un desemborsament de 788,37 milions d’euros. D’aquestes, 73 van ser sobre finques rústiques i 5.910 sobre urbanes.

En el detall de les hipoteques urbanes, 4.724 van ser sobre habitatges, 39 en solars i 1.147 en altres tipus de finques. Així mateix, es va registrar un nombre d’operacions que van canviar d’entitat creditícia, amb un total de 75 subrogacions al creditor, i en 821 hipoteques, va canviar el titular del bé hipotecat (subrogacions al deutor). De les 1.948 hipoteques amb modificacions en les seues condicions, 1.052 van ser per novació.

Per contra, es van cancel·lar 7.453 préstecs sobre finques a la Comunitat Valenciana, amb 5.564 corresponents a habitatges, 190 a finques rústiques, 1.628 a urbanes i 71 sobre solars.

DADES PER CCAA

En l’anàlisi per comunitats autònomes, les millors performances en el mercat de les hipoteques en comparació amb l’any anterior es van registrar a Cantàbria (+55,62%), La Rioja (+53,33%) i País Basc (+39,65%). En canvi, les regions amb pitjors resultats van ser Canàries, Navarra i Balears, amb descensos del 38,71%, 34,28% i 20,02%, respectivament.

Quant a l’import prestat, es va observar un augment en totes les comunitats, especialment en La Rioja (+84,25%), Cantàbria (+63,88%) i País Basc (+38,12%), sent aquestes les regions amb els majors increments. En el costat oposat es troben Astúries (+5,87%), Madrid (+7,97%) i Navarra (+8,54%), que van registrar augments més moderats.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.