Augment del 15% en la signatura d’hipoteques a la Comunitat Valenciana al febrer

VALÈNCIA – El nombre d’hipoteques constituïdes sobre habitatges a la Comunitat Valenciana ha augmentat un 15% al febrer en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Això representa un notable increment enfront d’una pujada del 4,32% a nivell nacional, amb un total de 4.724 operacions, encara que s’aprecia una certa ralentització respecte a les taxes intermèdies del mes anterior, segons dades proporcionades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En detall, a la Comunitat Valenciana, es van prestar 585,73 milions d’euros per a la creació d’hipoteques durant el febrer, reivindicant un 31,73% més del capital prestat en comparació amb l’any anterior. Si el comparem amb el mes previ, el capital prestat per a la constitució d’hipoteques va pujar un 9,8%.

Respecte al total de finques, es van formalitzar 5.983 hipoteques a la regió, amb un desemborsament de 788,37 milions d’euros. D’aquestes, 73 van ser sobre finques rústiques i 5.910 sobre urbanes.

En el detall de les hipoteques urbanes, 4.724 van ser sobre habitatges, 39 en solars i 1.147 en altres tipus de finques. Així mateix, es va registrar un nombre d’operacions que van canviar d’entitat creditícia, amb un total de 75 subrogacions al creditor, i en 821 hipoteques, va canviar el titular del bé hipotecat (subrogacions al deutor). De les 1.948 hipoteques amb modificacions en les seues condicions, 1.052 van ser per novació.

Per contra, es van cancel·lar 7.453 préstecs sobre finques a la Comunitat Valenciana, amb 5.564 corresponents a habitatges, 190 a finques rústiques, 1.628 a urbanes i 71 sobre solars.

DADES PER CCAA

En l’anàlisi per comunitats autònomes, les millors performances en el mercat de les hipoteques en comparació amb l’any anterior es van registrar a Cantàbria (+55,62%), La Rioja (+53,33%) i País Basc (+39,65%). En canvi, les regions amb pitjors resultats van ser Canàries, Navarra i Balears, amb descensos del 38,71%, 34,28% i 20,02%, respectivament.

Quant a l’import prestat, es va observar un augment en totes les comunitats, especialment en La Rioja (+84,25%), Cantàbria (+63,88%) i País Basc (+38,12%), sent aquestes les regions amb els majors increments. En el costat oposat es troben Astúries (+5,87%), Madrid (+7,97%) i Navarra (+8,54%), que van registrar augments més moderats.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.