7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Augment del 15% en la signatura d’hipoteques a la Comunitat Valenciana al febrer

VALÈNCIA – El nombre d’hipoteques constituïdes sobre habitatges a la Comunitat Valenciana ha augmentat un 15% al febrer en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Això representa un notable increment enfront d’una pujada del 4,32% a nivell nacional, amb un total de 4.724 operacions, encara que s’aprecia una certa ralentització respecte a les taxes intermèdies del mes anterior, segons dades proporcionades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En detall, a la Comunitat Valenciana, es van prestar 585,73 milions d’euros per a la creació d’hipoteques durant el febrer, reivindicant un 31,73% més del capital prestat en comparació amb l’any anterior. Si el comparem amb el mes previ, el capital prestat per a la constitució d’hipoteques va pujar un 9,8%.

Respecte al total de finques, es van formalitzar 5.983 hipoteques a la regió, amb un desemborsament de 788,37 milions d’euros. D’aquestes, 73 van ser sobre finques rústiques i 5.910 sobre urbanes.

En el detall de les hipoteques urbanes, 4.724 van ser sobre habitatges, 39 en solars i 1.147 en altres tipus de finques. Així mateix, es va registrar un nombre d’operacions que van canviar d’entitat creditícia, amb un total de 75 subrogacions al creditor, i en 821 hipoteques, va canviar el titular del bé hipotecat (subrogacions al deutor). De les 1.948 hipoteques amb modificacions en les seues condicions, 1.052 van ser per novació.

Per contra, es van cancel·lar 7.453 préstecs sobre finques a la Comunitat Valenciana, amb 5.564 corresponents a habitatges, 190 a finques rústiques, 1.628 a urbanes i 71 sobre solars.

DADES PER CCAA

En l’anàlisi per comunitats autònomes, les millors performances en el mercat de les hipoteques en comparació amb l’any anterior es van registrar a Cantàbria (+55,62%), La Rioja (+53,33%) i País Basc (+39,65%). En canvi, les regions amb pitjors resultats van ser Canàries, Navarra i Balears, amb descensos del 38,71%, 34,28% i 20,02%, respectivament.

Quant a l’import prestat, es va observar un augment en totes les comunitats, especialment en La Rioja (+84,25%), Cantàbria (+63,88%) i País Basc (+38,12%), sent aquestes les regions amb els majors increments. En el costat oposat es troben Astúries (+5,87%), Madrid (+7,97%) i Navarra (+8,54%), que van registrar augments més moderats.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.