Augment del 15% en la signatura d’hipoteques a la Comunitat Valenciana al febrer

VALÈNCIA – El nombre d’hipoteques constituïdes sobre habitatges a la Comunitat Valenciana ha augmentat un 15% al febrer en comparació amb el mateix mes de l’any anterior. Això representa un notable increment enfront d’una pujada del 4,32% a nivell nacional, amb un total de 4.724 operacions, encara que s’aprecia una certa ralentització respecte a les taxes intermèdies del mes anterior, segons dades proporcionades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En detall, a la Comunitat Valenciana, es van prestar 585,73 milions d’euros per a la creació d’hipoteques durant el febrer, reivindicant un 31,73% més del capital prestat en comparació amb l’any anterior. Si el comparem amb el mes previ, el capital prestat per a la constitució d’hipoteques va pujar un 9,8%.

Respecte al total de finques, es van formalitzar 5.983 hipoteques a la regió, amb un desemborsament de 788,37 milions d’euros. D’aquestes, 73 van ser sobre finques rústiques i 5.910 sobre urbanes.

En el detall de les hipoteques urbanes, 4.724 van ser sobre habitatges, 39 en solars i 1.147 en altres tipus de finques. Així mateix, es va registrar un nombre d’operacions que van canviar d’entitat creditícia, amb un total de 75 subrogacions al creditor, i en 821 hipoteques, va canviar el titular del bé hipotecat (subrogacions al deutor). De les 1.948 hipoteques amb modificacions en les seues condicions, 1.052 van ser per novació.

Per contra, es van cancel·lar 7.453 préstecs sobre finques a la Comunitat Valenciana, amb 5.564 corresponents a habitatges, 190 a finques rústiques, 1.628 a urbanes i 71 sobre solars.

DADES PER CCAA

En l’anàlisi per comunitats autònomes, les millors performances en el mercat de les hipoteques en comparació amb l’any anterior es van registrar a Cantàbria (+55,62%), La Rioja (+53,33%) i País Basc (+39,65%). En canvi, les regions amb pitjors resultats van ser Canàries, Navarra i Balears, amb descensos del 38,71%, 34,28% i 20,02%, respectivament.

Quant a l’import prestat, es va observar un augment en totes les comunitats, especialment en La Rioja (+84,25%), Cantàbria (+63,88%) i País Basc (+38,12%), sent aquestes les regions amb els majors increments. En el costat oposat es troben Astúries (+5,87%), Madrid (+7,97%) i Navarra (+8,54%), que van registrar augments més moderats.

Últimes notícies

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.

Els veïns de Gátova tornen a casa però hauran de quedar-se confinats

Els veïns de Gátova desallotjats per l’incendi de Segorbe poden tornar a les seues vivendes, però han de mantindre’s confinats i consumir només aigua embotellada. El foc de la Serra Calderona ha quedat estabilitzat després d’haver cremat 631,82 hectàrees.

El Rototom tanca a Benicàssim amb 169.000 assistents de quasi 100 països

El Rototom Sunsplash de Benicàssim ha tancat la seua 31a edició amb 169.000 assistents de quasi 100 països i una forta aposta social i mediambiental. El festival ha anunciat que tornarà a Benicàssim en agost de 2027.

Guido Rodríguez reclama ambició i unió després dels primers pitos a Mestalla

Guido Rodríguez, migcampista del València i nou capità, demana unió i ambició entre club, plantilla i afició després de l’empat sense gols davant el Celta a Mestalla, que ha deixat els primers pitos de la grada.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades en l’interior nord de València esta vesprada

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís groc per pluges i tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes en l’interior nord de València, mentre es mantenen avisos per precipitacions intenses a trams del litoral de Castelló i València.

Buñol prepara una Tomatina més inclusiva amb un nou pla d’accessibilitat

Buñol ultima els preparatius de la 79a Tomatina, que es viurà dimecres amb aforament complet i un nou pla '+ ACCESSIBLE' per a garantir l’acompanyament i la participació de persones amb discapacitat.

L’incendi de Segorbe queda estabilitzat després de cremar 630 hectàrees

L’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe per un llamp ha quedat estabilitzat després de calcinar 630 hectàrees al Parc Natural de la Sierra Calderona. Un miler de veïns de Gàtova continuen desallotjats, encara que es preveu que puguen tornar prompte a les seues cases.