Augmenten a més de 75 els morts en un bombardeig d’Israel contra Beit Lahia, al nord de Gaza

Hamàs acusa a Israel de cometre «una horrible massacre» i afirma que «la majoria» de les víctimes de l’atac són dones i xiquets

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El balanç de morts a causa d’un bombardeig executat per l’Exèrcit d’Israel en la matinada d’este dimarts contra un edifici residencial a la ciutat de Beit Lahia, al nord de la Franja de Gaza, ha augmentat a més de 75, enmig de l’ofensiva a gran escala llançada durant les últimes tres setmanes per les tropes israelianes contra esta zona de l’enclavament.

Fonts mèdiques citades per l’agència palestina de notícies WAFA han xifrat en 77 el nombre de morts, si bé han alertat que desenes de persones es troben desaparegudes entre els enderrocs de l’edifici, de cinc plantes i que albergava a prop de 150 persones desplaçades a causa dels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

Així mateix, han assenyalat que desenes de persones han resultat ferides en l’atac, entre elles almenys 20 en estat greu, per la qual cosa es tem que el balanç de morts augmente en les pròximes hores. Els equips de rescat segueixen cercant a possibles supervivents entre les ruïnes de l’edifici, propietat de la família Abú Naser.

Per la seua banda, el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) ha acusat a Israel de cometre «una horrible massacre» i ha subratllat que «la majoria» de les víctimes són dones i xiquets. El grup ha dit que el succés «aprofundix el genocidi i la neteja ètnica comesa per la criminal entitat sionista des de fa més d’un any».

Hamàs ha denunciat que aquests successos «tenen lloc davant de la impotència oficial àrab i el silenci internacional, que animen al criminal de guerra (Benjamin) Netanyahu –el primer ministre d’Israel– a continuar amb els seus plans de genocidi i desplaçament del poble palestí».

«Recordem novament al món, en un moment en el qual l’enemic comet una altra horrible massacre contra el nostre poble, que el nord de la Franja de Gaza està sent sotmès a una campanya de neteja ètnica i desplaçament sistemàtica, davant dels ulls de tot el món, la qual cosa representa un estigma i un fracàs dels organismes internacionals i de Nacions Unides», ha subratllat.

En este sentit, Hamàs ha reclamat «accions immediates per a detenir el genocidi que està sent perpetrat a la Franja de Gaza i la resta de territoris ocupats» i ha alertat que «la continuació d’esta guerra i estes massacres tindran repercussions en tota la regió si no s’impedix que la banda terrorista sionista seguisca cometent crims».

L’Exèrcit d’Israel no s’ha pronunciat ara com ara sobre este atac, perpetrat enmig de la nova ofensiva terrestre llançada fa prop de tres setmanes contra el nord de Gaza, que ha tingut el seu epicentre a les zones de Beit Lahia i Jabalia i que se suma al bloqueig del lliurament d’ajuda humanitària als civils atrapats en la zona.

Israel va deslligar una ofensiva contra Gaza després d’atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Els atacs israelians deixen ja més de 43.000 palestins morts, als quals se sumen més de 750 morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces de seguretat israelianes i els atacs perpetrats per colons.

Últimes notícies

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.