Augmenten a més de 75 els morts en un bombardeig d’Israel contra Beit Lahia, al nord de Gaza

Hamàs acusa a Israel de cometre “una horrible massacre” i afirma que “la majoria” de les víctimes de l’atac són dones i xiquets

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El balanç de morts a causa d’un bombardeig executat per l’Exèrcit d’Israel en la matinada d’este dimarts contra un edifici residencial a la ciutat de Beit Lahia, al nord de la Franja de Gaza, ha augmentat a més de 75, enmig de l’ofensiva a gran escala llançada durant les últimes tres setmanes per les tropes israelianes contra esta zona de l’enclavament.

Fonts mèdiques citades per l’agència palestina de notícies WAFA han xifrat en 77 el nombre de morts, si bé han alertat que desenes de persones es troben desaparegudes entre els enderrocs de l’edifici, de cinc plantes i que albergava a prop de 150 persones desplaçades a causa dels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

Així mateix, han assenyalat que desenes de persones han resultat ferides en l’atac, entre elles almenys 20 en estat greu, per la qual cosa es tem que el balanç de morts augmente en les pròximes hores. Els equips de rescat segueixen cercant a possibles supervivents entre les ruïnes de l’edifici, propietat de la família Abú Naser.

Per la seua banda, el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) ha acusat a Israel de cometre “una horrible massacre” i ha subratllat que “la majoria” de les víctimes són dones i xiquets. El grup ha dit que el succés “aprofundix el genocidi i la neteja ètnica comesa per la criminal entitat sionista des de fa més d’un any”.

Hamàs ha denunciat que aquests successos “tenen lloc davant de la impotència oficial àrab i el silenci internacional, que animen al criminal de guerra (Benjamin) Netanyahu –el primer ministre d’Israel– a continuar amb els seus plans de genocidi i desplaçament del poble palestí”.

“Recordem novament al món, en un moment en el qual l’enemic comet una altra horrible massacre contra el nostre poble, que el nord de la Franja de Gaza està sent sotmès a una campanya de neteja ètnica i desplaçament sistemàtica, davant dels ulls de tot el món, la qual cosa representa un estigma i un fracàs dels organismes internacionals i de Nacions Unides”, ha subratllat.

En este sentit, Hamàs ha reclamat “accions immediates per a detenir el genocidi que està sent perpetrat a la Franja de Gaza i la resta de territoris ocupats” i ha alertat que “la continuació d’esta guerra i estes massacres tindran repercussions en tota la regió si no s’impedix que la banda terrorista sionista seguisca cometent crims”.

L’Exèrcit d’Israel no s’ha pronunciat ara com ara sobre este atac, perpetrat enmig de la nova ofensiva terrestre llançada fa prop de tres setmanes contra el nord de Gaza, que ha tingut el seu epicentre a les zones de Beit Lahia i Jabalia i que se suma al bloqueig del lliurament d’ajuda humanitària als civils atrapats en la zona.

Israel va deslligar una ofensiva contra Gaza després d’atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Els atacs israelians deixen ja més de 43.000 palestins morts, als quals se sumen més de 750 morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces de seguretat israelianes i els atacs perpetrats per colons.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.