Augmenten a més de 75 els morts en un bombardeig d’Israel contra Beit Lahia, al nord de Gaza

Hamàs acusa a Israel de cometre «una horrible massacre» i afirma que «la majoria» de les víctimes de l’atac són dones i xiquets

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El balanç de morts a causa d’un bombardeig executat per l’Exèrcit d’Israel en la matinada d’este dimarts contra un edifici residencial a la ciutat de Beit Lahia, al nord de la Franja de Gaza, ha augmentat a més de 75, enmig de l’ofensiva a gran escala llançada durant les últimes tres setmanes per les tropes israelianes contra esta zona de l’enclavament.

Fonts mèdiques citades per l’agència palestina de notícies WAFA han xifrat en 77 el nombre de morts, si bé han alertat que desenes de persones es troben desaparegudes entre els enderrocs de l’edifici, de cinc plantes i que albergava a prop de 150 persones desplaçades a causa dels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

Així mateix, han assenyalat que desenes de persones han resultat ferides en l’atac, entre elles almenys 20 en estat greu, per la qual cosa es tem que el balanç de morts augmente en les pròximes hores. Els equips de rescat segueixen cercant a possibles supervivents entre les ruïnes de l’edifici, propietat de la família Abú Naser.

Per la seua banda, el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) ha acusat a Israel de cometre «una horrible massacre» i ha subratllat que «la majoria» de les víctimes són dones i xiquets. El grup ha dit que el succés «aprofundix el genocidi i la neteja ètnica comesa per la criminal entitat sionista des de fa més d’un any».

Hamàs ha denunciat que aquests successos «tenen lloc davant de la impotència oficial àrab i el silenci internacional, que animen al criminal de guerra (Benjamin) Netanyahu –el primer ministre d’Israel– a continuar amb els seus plans de genocidi i desplaçament del poble palestí».

«Recordem novament al món, en un moment en el qual l’enemic comet una altra horrible massacre contra el nostre poble, que el nord de la Franja de Gaza està sent sotmès a una campanya de neteja ètnica i desplaçament sistemàtica, davant dels ulls de tot el món, la qual cosa representa un estigma i un fracàs dels organismes internacionals i de Nacions Unides», ha subratllat.

En este sentit, Hamàs ha reclamat «accions immediates per a detenir el genocidi que està sent perpetrat a la Franja de Gaza i la resta de territoris ocupats» i ha alertat que «la continuació d’esta guerra i estes massacres tindran repercussions en tota la regió si no s’impedix que la banda terrorista sionista seguisca cometent crims».

L’Exèrcit d’Israel no s’ha pronunciat ara com ara sobre este atac, perpetrat enmig de la nova ofensiva terrestre llançada fa prop de tres setmanes contra el nord de Gaza, que ha tingut el seu epicentre a les zones de Beit Lahia i Jabalia i que se suma al bloqueig del lliurament d’ajuda humanitària als civils atrapats en la zona.

Israel va deslligar una ofensiva contra Gaza després d’atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Els atacs israelians deixen ja més de 43.000 palestins morts, als quals se sumen més de 750 morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces de seguretat israelianes i els atacs perpetrats per colons.

Últimes notícies

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.

Condemnat a més de dos anys de presó un policia que va fingir el robatori de la seua moto per a cobrar l’assegurança

L'Audiència Provincial de València imposa dos anys i un mes de presó a un agent que va fingir el robatori de la seua motocicleta per a cobrar més de 13.200 euros del segur, encara que la pena queda suspesa.

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.