Augmenten a més de 75 els morts en un bombardeig d’Israel contra Beit Lahia, al nord de Gaza

Hamàs acusa a Israel de cometre “una horrible massacre” i afirma que “la majoria” de les víctimes de l’atac són dones i xiquets

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El balanç de morts a causa d’un bombardeig executat per l’Exèrcit d’Israel en la matinada d’este dimarts contra un edifici residencial a la ciutat de Beit Lahia, al nord de la Franja de Gaza, ha augmentat a més de 75, enmig de l’ofensiva a gran escala llançada durant les últimes tres setmanes per les tropes israelianes contra esta zona de l’enclavament.

Fonts mèdiques citades per l’agència palestina de notícies WAFA han xifrat en 77 el nombre de morts, si bé han alertat que desenes de persones es troben desaparegudes entre els enderrocs de l’edifici, de cinc plantes i que albergava a prop de 150 persones desplaçades a causa dels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

Així mateix, han assenyalat que desenes de persones han resultat ferides en l’atac, entre elles almenys 20 en estat greu, per la qual cosa es tem que el balanç de morts augmente en les pròximes hores. Els equips de rescat segueixen cercant a possibles supervivents entre les ruïnes de l’edifici, propietat de la família Abú Naser.

Per la seua banda, el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) ha acusat a Israel de cometre “una horrible massacre” i ha subratllat que “la majoria” de les víctimes són dones i xiquets. El grup ha dit que el succés “aprofundix el genocidi i la neteja ètnica comesa per la criminal entitat sionista des de fa més d’un any”.

Hamàs ha denunciat que aquests successos “tenen lloc davant de la impotència oficial àrab i el silenci internacional, que animen al criminal de guerra (Benjamin) Netanyahu –el primer ministre d’Israel– a continuar amb els seus plans de genocidi i desplaçament del poble palestí”.

“Recordem novament al món, en un moment en el qual l’enemic comet una altra horrible massacre contra el nostre poble, que el nord de la Franja de Gaza està sent sotmès a una campanya de neteja ètnica i desplaçament sistemàtica, davant dels ulls de tot el món, la qual cosa representa un estigma i un fracàs dels organismes internacionals i de Nacions Unides”, ha subratllat.

En este sentit, Hamàs ha reclamat “accions immediates per a detenir el genocidi que està sent perpetrat a la Franja de Gaza i la resta de territoris ocupats” i ha alertat que “la continuació d’esta guerra i estes massacres tindran repercussions en tota la regió si no s’impedix que la banda terrorista sionista seguisca cometent crims”.

L’Exèrcit d’Israel no s’ha pronunciat ara com ara sobre este atac, perpetrat enmig de la nova ofensiva terrestre llançada fa prop de tres setmanes contra el nord de Gaza, que ha tingut el seu epicentre a les zones de Beit Lahia i Jabalia i que se suma al bloqueig del lliurament d’ajuda humanitària als civils atrapats en la zona.

Israel va deslligar una ofensiva contra Gaza després d’atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Els atacs israelians deixen ja més de 43.000 palestins morts, als quals se sumen més de 750 morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces de seguretat israelianes i els atacs perpetrats per colons.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.