Augmenten a més de 75 els morts en un bombardeig d’Israel contra Beit Lahia, al nord de Gaza

Hamàs acusa a Israel de cometre «una horrible massacre» i afirma que «la majoria» de les víctimes de l’atac són dones i xiquets

MADRID, 29 (EUROPA PRESS)

El balanç de morts a causa d’un bombardeig executat per l’Exèrcit d’Israel en la matinada d’este dimarts contra un edifici residencial a la ciutat de Beit Lahia, al nord de la Franja de Gaza, ha augmentat a més de 75, enmig de l’ofensiva a gran escala llançada durant les últimes tres setmanes per les tropes israelianes contra esta zona de l’enclavament.

Fonts mèdiques citades per l’agència palestina de notícies WAFA han xifrat en 77 el nombre de morts, si bé han alertat que desenes de persones es troben desaparegudes entre els enderrocs de l’edifici, de cinc plantes i que albergava a prop de 150 persones desplaçades a causa dels atacs de l’Exèrcit d’Israel.

Així mateix, han assenyalat que desenes de persones han resultat ferides en l’atac, entre elles almenys 20 en estat greu, per la qual cosa es tem que el balanç de morts augmente en les pròximes hores. Els equips de rescat segueixen cercant a possibles supervivents entre les ruïnes de l’edifici, propietat de la família Abú Naser.

Per la seua banda, el Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) ha acusat a Israel de cometre «una horrible massacre» i ha subratllat que «la majoria» de les víctimes són dones i xiquets. El grup ha dit que el succés «aprofundix el genocidi i la neteja ètnica comesa per la criminal entitat sionista des de fa més d’un any».

Hamàs ha denunciat que aquests successos «tenen lloc davant de la impotència oficial àrab i el silenci internacional, que animen al criminal de guerra (Benjamin) Netanyahu –el primer ministre d’Israel– a continuar amb els seus plans de genocidi i desplaçament del poble palestí».

«Recordem novament al món, en un moment en el qual l’enemic comet una altra horrible massacre contra el nostre poble, que el nord de la Franja de Gaza està sent sotmès a una campanya de neteja ètnica i desplaçament sistemàtica, davant dels ulls de tot el món, la qual cosa representa un estigma i un fracàs dels organismes internacionals i de Nacions Unides», ha subratllat.

En este sentit, Hamàs ha reclamat «accions immediates per a detenir el genocidi que està sent perpetrat a la Franja de Gaza i la resta de territoris ocupats» i ha alertat que «la continuació d’esta guerra i estes massacres tindran repercussions en tota la regió si no s’impedix que la banda terrorista sionista seguisca cometent crims».

L’Exèrcit d’Israel no s’ha pronunciat ara com ara sobre este atac, perpetrat enmig de la nova ofensiva terrestre llançada fa prop de tres setmanes contra el nord de Gaza, que ha tingut el seu epicentre a les zones de Beit Lahia i Jabalia i que se suma al bloqueig del lliurament d’ajuda humanitària als civils atrapats en la zona.

Israel va deslligar una ofensiva contra Gaza després d’atacs executats el 7 d’octubre del 2023 per Hamàs i altres faccions palestines, que van deixar uns 1.200 morts i prop de 250 segrestats. Els atacs israelians deixen ja més de 43.000 palestins morts, als quals se sumen més de 750 morts a Cisjordània i Jerusalem Est a mans de les forces de seguretat israelianes i els atacs perpetrats per colons.

Últimes notícies

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.

Onze arrestats a València per una estafa piramidal amb falses inversions

La Policia Nacional ha detingut 11 persones a València per integrar suposadament un grup criminal que ha comés una estafa piramidal amb falses inversions, amb un perjuí estimat de més de 50.000 euros i almenys 16 víctimes identificades.

La inflació puja al 3,5% en juliol a la Comunitat, per davall de la mitjana estatal

La inflació s’ha situat en el 3,5% en juliol a la Comunitat Valenciana, una dècima per davall de la mitjana estatal del 3,6%. El transport, les activitats recreatives i la vivenda han liderat les pujades, mentres que el vestit, el calçat i alguns aliments han abaratit.

Investiguen la mort d’un home major trobat en una casa abandonada de Vilamarxant

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home de molta edat localitzat en una casa de camp abandonada de Vilamarxant, amb el cadàver momificat i sense signes aparents de violència. El jutjat de guàrdia de Llíria porta la instrucció i el fill ha sigut detingut, segons diversos mitjans, per presumptament ocultar el decés per a continuar cobrant la pensió.

Aemet activa avís groc per pluges a Castelló i per calor extrema a l’interior de València

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior de Castelló i per temperatures de fins a 38 graus a l’interior sud de València. Divendres s’estendran les alertes per tempestes a l’interior de la província de València.

Ruixats, tronades i calor intensa a l’interior de la Comunitat este dijous

La jornada d’este dijous arriba amb cel poc nuvolós, però amb ruixats i tronades probables a l’interior i temperatures màximes en ascens, especialment en zones interiors i prelitorals. Divendres es mantindrà l’ambient calorós i la inestabilitat a l’interior de València i Alacant.