Augmenten els suïcidis entre la població jove valenciana

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha destacat que la crisi sanitària generada pel covid ha fet emergir un problema que té efectes sobre la salut mental, especialment entre la població més jove. En aquest sentit, el cap del Consell ha qualificat d’especialment preocupant” l’anàlisi de les dades de suïcidis registrats en 2020 respecte a 2019. 

 

Si bé, la xifra no ha augmentat, sí que ha experimentat un increment dels mateixos del 30% en les persones joves, mentre ha disminuït un 20% en els majors de 60 anys.

 
Així ho han comunicat des del Consell després de la roda de premsa posterior a la reunió a la qual ha assistit també el comissionat de la Generalitat per al Pla Valencià d’Acció per a la Salut Mental, Drogodependències i Conductes Addictives, Rafael Tabarés, després d’una reunió en la qual han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, en la qual s’ha anunciat un pla de xoc en salut mental davant els efectes de la pandèmia en xiquets i joves.

 

Puig ha subratllat la necessitat d’actuar amb mesures tan inmediates com a llarg termini, i ha assenyalat que el desplegament de polítiques per a reforçar l’atenció en salut mental constitueix una part “prioritària” de l’agenda del Consell per a abordar la superació de la pandèmia, no sols des de la reactivació econòmica i social, sinó també des de la “recuperació emocional”.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.