Augmenten els suïcidis entre la població jove valenciana

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha destacat que la crisi sanitària generada pel covid ha fet emergir un problema que té efectes sobre la salut mental, especialment entre la població més jove. En aquest sentit, el cap del Consell ha qualificat d’especialment preocupant” l’anàlisi de les dades de suïcidis registrats en 2020 respecte a 2019. 

 

Si bé, la xifra no ha augmentat, sí que ha experimentat un increment dels mateixos del 30% en les persones joves, mentre ha disminuït un 20% en els majors de 60 anys.

 
Així ho han comunicat des del Consell després de la roda de premsa posterior a la reunió a la qual ha assistit també el comissionat de la Generalitat per al Pla Valencià d’Acció per a la Salut Mental, Drogodependències i Conductes Addictives, Rafael Tabarés, després d’una reunió en la qual han participat la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, i la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, en la qual s’ha anunciat un pla de xoc en salut mental davant els efectes de la pandèmia en xiquets i joves.

 

Puig ha subratllat la necessitat d’actuar amb mesures tan inmediates com a llarg termini, i ha assenyalat que el desplegament de polítiques per a reforçar l’atenció en salut mental constitueix una part “prioritària” de l’agenda del Consell per a abordar la superació de la pandèmia, no sols des de la reactivació econòmica i social, sinó també des de la “recuperació emocional”.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.