18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

AVA-asaja rebutja la llei europea de restauració de la naturalesa perquè ‘afig més limitacions’ a productors europeus

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) ha criticat l’aprovació aquest dimarts per part del Parlament Europeu (PE) de la Llei de Restauració de la Naturalesa, ja que considera que “afegirà més limitacions només als productors europeus“.

“Brussel·les segueix sense escoltar als agricultors i ramaders europeus. No ha tardat ni 24 hores des de les manifestacions agràries a Madrid i Brussel·les per a assestar una nova punyalada al camp“, ha lamentat l’associació en un comunicat.

AVA-Asaja ha assegurat que “la Llei de Restauració de la Naturalesa, dins de l’Estratègia Biodiversitat i del Pacte Verd Europeu, afegirà més restriccions i limitacions únicament als productors europeus, amb el que el sector agrari perdrà encara més competitivitat respecte a les importacions procedents de països tercers que tenen tots els drets però no tenen les mateixes exigències”.

En aquest sentit, creu que el resultat serà el mateix que el de la nova PAC, els acords comercials sense reciprocitat i “totes les normatives mediambientals que es trauen de la cistella els polítics ideològics d’ecologisme radical“: “La crisi agrària s’empitjorarà, el despoblament rural anirà a més, els incendis augmentaran, el desert avançarà i la cistella de la compra s’encarirà encara més”, ha advertit el president d’AVA-Asaja, Cristóbal Aguado.

El dirigent agrari ha assegurat que els agricultors estan a favor del “lloable objectiu d’aquesta llei” però que està “mal redactada” i “maltracta als agricultors i ramaders que són part de la solució i no el problema”. “És impossible cuidar el paisatge sense cuidar a les persones que ho fan possible“, ha avisat.

Aguado ha posat l’accent en l’aigua: “Cal parlar de les dues Europes. La gestió hídrica és totalment diferent en l’Europa mediterrània que en l’Europa continental o del nord. Per tant, no es pot posar cafè per a tots i imposar la mateixa legislació per a tots. Potser renaturalizar rius siga possible en aquells països on plou quan fa falta i no necessiten regar, però ací no serveix, només per a complicar la vida, fer avançar el desert i tenir mèdia Espanya desèrtica”.

Per això, AVA-Asaja reclamarà a la seua organització nacional Asaja i al Copa-Cogeca, entitat que aglutina a les principals organitzacions agràries i cooperatives de la Unió Europea, que seguisca “impulsant una potent labor reivindicativa a tots els nivells per a acabar amb aquest cicle europeu antiagrarista que condemna als productors i consumidors europeus“.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.

La Generalitat destaca el Benidorm Fest com a motor de turisme i economia

La Generalitat ha reforçat el seu suport al Benidorm Fest pel seu impacte turístic i econòmic. L'esdeveniment ha mobilitzat visitants i negocis amb una setmana de gales i activitats.

El vent deixa més de cent incidències en la Comunitat Valenciana amb ratxes de fins a 107 km/h

En les últimes hores, els bombers han atés més de cent avisos pel temporal, amb el major registre a La Pobla de Benifassà-Fredes. Les alertes per vent i risc d'incendis continuen actives.

Sánchez felicita el triomf de ‘T Estimaré’ al Benidorm Fest amb ‘Més amor i menys odi’

Pedro Sánchez ha felicitat a Tony Grox i LucyCalys per la seua victòria al Benidorm Fest amb 'T Estimaré'. Va compartir en X el vídeo de l'actuació i el missatge 'Més amor i menys odi'.

75-107: València Basket atropella al MoraBanc després d’un primer quart igualat

València Basket va véncer 75-107 en la pista del MoraBanc Andorra amb un vendaval de triples i un joc coral. Kameron Taylor va anotar 22 punts i Sergio de Larrea 17; Kyle Kuric va arribar a 25 en els locals.

Vent limita a 80 km/h l’AP-7 a Castelló i la pluja curta quatre vies principals

La DGT manté l'AP-7 limitada a 80 km/h entre Castelló i Vinaròs per ratxes de vent. Quatre carreteres de la xarxa principal seguixen tallades per pluja i hi ha desviament en l'A-6.

La interacció del públic desferma la guerra en l’obra de teamLab en el CAHH de València

La instal·lació 'The World of Irreversible Change' de teamLab, en el CAHH, replica el clima local i reacciona al tacte fins a escalar en una guerra irreversible. El centre obri en horari excepcional perquè el públic seguisca la seua evolució.