AVA-asaja rebutja la llei europea de restauració de la naturalesa perquè ‘afig més limitacions’ a productors europeus

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) ha criticat l’aprovació aquest dimarts per part del Parlament Europeu (PE) de la Llei de Restauració de la Naturalesa, ja que considera que «afegirà més limitacions només als productors europeus«.

«Brussel·les segueix sense escoltar als agricultors i ramaders europeus. No ha tardat ni 24 hores des de les manifestacions agràries a Madrid i Brussel·les per a assestar una nova punyalada al camp«, ha lamentat l’associació en un comunicat.

AVA-Asaja ha assegurat que «la Llei de Restauració de la Naturalesa, dins de l’Estratègia Biodiversitat i del Pacte Verd Europeu, afegirà més restriccions i limitacions únicament als productors europeus, amb el que el sector agrari perdrà encara més competitivitat respecte a les importacions procedents de països tercers que tenen tots els drets però no tenen les mateixes exigències».

En aquest sentit, creu que el resultat serà el mateix que el de la nova PAC, els acords comercials sense reciprocitat i «totes les normatives mediambientals que es trauen de la cistella els polítics ideològics d’ecologisme radical«: «La crisi agrària s’empitjorarà, el despoblament rural anirà a més, els incendis augmentaran, el desert avançarà i la cistella de la compra s’encarirà encara més», ha advertit el president d’AVA-Asaja, Cristóbal Aguado.

El dirigent agrari ha assegurat que els agricultors estan a favor del «lloable objectiu d’aquesta llei» però que està «mal redactada» i «maltracta als agricultors i ramaders que són part de la solució i no el problema». «És impossible cuidar el paisatge sense cuidar a les persones que ho fan possible«, ha avisat.

Aguado ha posat l’accent en l’aigua: «Cal parlar de les dues Europes. La gestió hídrica és totalment diferent en l’Europa mediterrània que en l’Europa continental o del nord. Per tant, no es pot posar cafè per a tots i imposar la mateixa legislació per a tots. Potser renaturalizar rius siga possible en aquells països on plou quan fa falta i no necessiten regar, però ací no serveix, només per a complicar la vida, fer avançar el desert i tenir mèdia Espanya desèrtica».

Per això, AVA-Asaja reclamarà a la seua organització nacional Asaja i al Copa-Cogeca, entitat que aglutina a les principals organitzacions agràries i cooperatives de la Unió Europea, que seguisca «impulsant una potent labor reivindicativa a tots els nivells per a acabar amb aquest cicle europeu antiagrarista que condemna als productors i consumidors europeus«.

Últimes notícies

El PSPV denuncia un fort retall d’inversions de la Generalitat a Alacant en els comptes de 2026

El PSPV-PSOE d’Alacant ha assegurat que la Generalitat ha reduït més de la mitat les inversions territorialitzades a la província en els pressupostos de 2026, mentre que el Govern d’Espanya preveu una aportació rècord als municipis alacantins.

PP i Vox aproven a soles les conclusions de la comissió de la DANA del 29 d’octubre

El ple de Les Corts ha aprovat amb PP i Vox el dictamen de la comissió d’investigació sobre la DANA del 29 d’octubre de 2024, rebutjat per PSPV i Compromis, que acusen el Consell de voler exculpar-se de la gestio d’una tragèdia amb 230 morts.

Pedro Martínez apel·la a la tranquil·litat abans de la final entre València Basket i Barça

Pedro Martínez assegura que el València Basket arriba a la final de la Lliga Endesa contra el Barça amb la tranquil·litat del treball ben fet, el factor pista a favor i molta il·lusió.

Pradilla encén l’afició taronja abans de la final contra el Barça al Roig Arena

Jaime Pradilla destaca la il·lusió del vestidor del Valencia Basket abans d’afrontar la final de la Lliga Endesa contra el Barça, que començarà este dijous al Roig Arena.

Orgull LGTBI a València: la Delegació del Govern es declara espai refugi

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha celebrat un acte institucional pel Dia de l’Orgull LGTBI amb desplegament de bandera i un conversatori amb entitats i les ministres Ana Redondo i Diana Morant, reivindicant la llibertat i la dignitat del col·lectiu.

Milers de metges ixen al carrer a València i Alacant per a defensar la sanitat pública

Metges i facultatius han omplit este dimecres els carrers de València i Alacant per a protestar contra l’Anteprojecte d’Estatut Marc i reclamar millors condicions laborals i assistència digna per als pacients. El Sindicat Mèdic CESMCV avisa que les mobilitzacions continuaran i no descarta una vaga indefinida.

Les víctimes de la dana claven foc a Les Corts pel tancament de la investigació

Les principals associacions de víctimes de la dana del 29 d’octubre han qualificat de vergonya el tancament de la comissió d’investigació en Les Corts i han acusat Carlos Mazón de riure’s de les famílies afectades.

Temperatures de rècord a la Comunitat Valenciana des de dilluns: calor extrema a l’interior

El calor s’intensificarà des d’este cap de setmana a la Comunitat Valenciana i, entre dilluns 22 i divendres 26 de juny, la temperatura mitjana podria marcar rècords diaris des de 1950, amb especial incidència en l’interior.