AVA-asaja rebutja la llei europea de restauració de la naturalesa perquè ‘afig més limitacions’ a productors europeus

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) ha criticat l’aprovació aquest dimarts per part del Parlament Europeu (PE) de la Llei de Restauració de la Naturalesa, ja que considera que «afegirà més limitacions només als productors europeus«.

«Brussel·les segueix sense escoltar als agricultors i ramaders europeus. No ha tardat ni 24 hores des de les manifestacions agràries a Madrid i Brussel·les per a assestar una nova punyalada al camp«, ha lamentat l’associació en un comunicat.

AVA-Asaja ha assegurat que «la Llei de Restauració de la Naturalesa, dins de l’Estratègia Biodiversitat i del Pacte Verd Europeu, afegirà més restriccions i limitacions únicament als productors europeus, amb el que el sector agrari perdrà encara més competitivitat respecte a les importacions procedents de països tercers que tenen tots els drets però no tenen les mateixes exigències».

En aquest sentit, creu que el resultat serà el mateix que el de la nova PAC, els acords comercials sense reciprocitat i «totes les normatives mediambientals que es trauen de la cistella els polítics ideològics d’ecologisme radical«: «La crisi agrària s’empitjorarà, el despoblament rural anirà a més, els incendis augmentaran, el desert avançarà i la cistella de la compra s’encarirà encara més», ha advertit el president d’AVA-Asaja, Cristóbal Aguado.

El dirigent agrari ha assegurat que els agricultors estan a favor del «lloable objectiu d’aquesta llei» però que està «mal redactada» i «maltracta als agricultors i ramaders que són part de la solució i no el problema». «És impossible cuidar el paisatge sense cuidar a les persones que ho fan possible«, ha avisat.

Aguado ha posat l’accent en l’aigua: «Cal parlar de les dues Europes. La gestió hídrica és totalment diferent en l’Europa mediterrània que en l’Europa continental o del nord. Per tant, no es pot posar cafè per a tots i imposar la mateixa legislació per a tots. Potser renaturalizar rius siga possible en aquells països on plou quan fa falta i no necessiten regar, però ací no serveix, només per a complicar la vida, fer avançar el desert i tenir mèdia Espanya desèrtica».

Per això, AVA-Asaja reclamarà a la seua organització nacional Asaja i al Copa-Cogeca, entitat que aglutina a les principals organitzacions agràries i cooperatives de la Unió Europea, que seguisca «impulsant una potent labor reivindicativa a tots els nivells per a acabar amb aquest cicle europeu antiagrarista que condemna als productors i consumidors europeus«.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.