AVA-asaja rebutja la llei europea de restauració de la naturalesa perquè ‘afig més limitacions’ a productors europeus

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) ha criticat l’aprovació aquest dimarts per part del Parlament Europeu (PE) de la Llei de Restauració de la Naturalesa, ja que considera que «afegirà més limitacions només als productors europeus«.

«Brussel·les segueix sense escoltar als agricultors i ramaders europeus. No ha tardat ni 24 hores des de les manifestacions agràries a Madrid i Brussel·les per a assestar una nova punyalada al camp«, ha lamentat l’associació en un comunicat.

AVA-Asaja ha assegurat que «la Llei de Restauració de la Naturalesa, dins de l’Estratègia Biodiversitat i del Pacte Verd Europeu, afegirà més restriccions i limitacions únicament als productors europeus, amb el que el sector agrari perdrà encara més competitivitat respecte a les importacions procedents de països tercers que tenen tots els drets però no tenen les mateixes exigències».

En aquest sentit, creu que el resultat serà el mateix que el de la nova PAC, els acords comercials sense reciprocitat i «totes les normatives mediambientals que es trauen de la cistella els polítics ideològics d’ecologisme radical«: «La crisi agrària s’empitjorarà, el despoblament rural anirà a més, els incendis augmentaran, el desert avançarà i la cistella de la compra s’encarirà encara més», ha advertit el president d’AVA-Asaja, Cristóbal Aguado.

El dirigent agrari ha assegurat que els agricultors estan a favor del «lloable objectiu d’aquesta llei» però que està «mal redactada» i «maltracta als agricultors i ramaders que són part de la solució i no el problema». «És impossible cuidar el paisatge sense cuidar a les persones que ho fan possible«, ha avisat.

Aguado ha posat l’accent en l’aigua: «Cal parlar de les dues Europes. La gestió hídrica és totalment diferent en l’Europa mediterrània que en l’Europa continental o del nord. Per tant, no es pot posar cafè per a tots i imposar la mateixa legislació per a tots. Potser renaturalizar rius siga possible en aquells països on plou quan fa falta i no necessiten regar, però ací no serveix, només per a complicar la vida, fer avançar el desert i tenir mèdia Espanya desèrtica».

Per això, AVA-Asaja reclamarà a la seua organització nacional Asaja i al Copa-Cogeca, entitat que aglutina a les principals organitzacions agràries i cooperatives de la Unió Europea, que seguisca «impulsant una potent labor reivindicativa a tots els nivells per a acabar amb aquest cicle europeu antiagrarista que condemna als productors i consumidors europeus«.

Últimes notícies

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.