10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

AVA-asaja rebutja la llei europea de restauració de la naturalesa perquè ‘afig més limitacions’ a productors europeus

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) ha criticat l’aprovació aquest dimarts per part del Parlament Europeu (PE) de la Llei de Restauració de la Naturalesa, ja que considera que “afegirà més limitacions només als productors europeus“.

“Brussel·les segueix sense escoltar als agricultors i ramaders europeus. No ha tardat ni 24 hores des de les manifestacions agràries a Madrid i Brussel·les per a assestar una nova punyalada al camp“, ha lamentat l’associació en un comunicat.

AVA-Asaja ha assegurat que “la Llei de Restauració de la Naturalesa, dins de l’Estratègia Biodiversitat i del Pacte Verd Europeu, afegirà més restriccions i limitacions únicament als productors europeus, amb el que el sector agrari perdrà encara més competitivitat respecte a les importacions procedents de països tercers que tenen tots els drets però no tenen les mateixes exigències”.

En aquest sentit, creu que el resultat serà el mateix que el de la nova PAC, els acords comercials sense reciprocitat i “totes les normatives mediambientals que es trauen de la cistella els polítics ideològics d’ecologisme radical“: “La crisi agrària s’empitjorarà, el despoblament rural anirà a més, els incendis augmentaran, el desert avançarà i la cistella de la compra s’encarirà encara més”, ha advertit el president d’AVA-Asaja, Cristóbal Aguado.

El dirigent agrari ha assegurat que els agricultors estan a favor del “lloable objectiu d’aquesta llei” però que està “mal redactada” i “maltracta als agricultors i ramaders que són part de la solució i no el problema”. “És impossible cuidar el paisatge sense cuidar a les persones que ho fan possible“, ha avisat.

Aguado ha posat l’accent en l’aigua: “Cal parlar de les dues Europes. La gestió hídrica és totalment diferent en l’Europa mediterrània que en l’Europa continental o del nord. Per tant, no es pot posar cafè per a tots i imposar la mateixa legislació per a tots. Potser renaturalizar rius siga possible en aquells països on plou quan fa falta i no necessiten regar, però ací no serveix, només per a complicar la vida, fer avançar el desert i tenir mèdia Espanya desèrtica”.

Per això, AVA-Asaja reclamarà a la seua organització nacional Asaja i al Copa-Cogeca, entitat que aglutina a les principals organitzacions agràries i cooperatives de la Unió Europea, que seguisca “impulsant una potent labor reivindicativa a tots els nivells per a acabar amb aquest cicle europeu antiagrarista que condemna als productors i consumidors europeus“.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.