AVA-asaja rebutja la llei europea de restauració de la naturalesa perquè ‘afig més limitacions’ a productors europeus

L’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-Asaja) ha criticat l’aprovació aquest dimarts per part del Parlament Europeu (PE) de la Llei de Restauració de la Naturalesa, ja que considera que «afegirà més limitacions només als productors europeus«.

«Brussel·les segueix sense escoltar als agricultors i ramaders europeus. No ha tardat ni 24 hores des de les manifestacions agràries a Madrid i Brussel·les per a assestar una nova punyalada al camp«, ha lamentat l’associació en un comunicat.

AVA-Asaja ha assegurat que «la Llei de Restauració de la Naturalesa, dins de l’Estratègia Biodiversitat i del Pacte Verd Europeu, afegirà més restriccions i limitacions únicament als productors europeus, amb el que el sector agrari perdrà encara més competitivitat respecte a les importacions procedents de països tercers que tenen tots els drets però no tenen les mateixes exigències».

En aquest sentit, creu que el resultat serà el mateix que el de la nova PAC, els acords comercials sense reciprocitat i «totes les normatives mediambientals que es trauen de la cistella els polítics ideològics d’ecologisme radical«: «La crisi agrària s’empitjorarà, el despoblament rural anirà a més, els incendis augmentaran, el desert avançarà i la cistella de la compra s’encarirà encara més», ha advertit el president d’AVA-Asaja, Cristóbal Aguado.

El dirigent agrari ha assegurat que els agricultors estan a favor del «lloable objectiu d’aquesta llei» però que està «mal redactada» i «maltracta als agricultors i ramaders que són part de la solució i no el problema». «És impossible cuidar el paisatge sense cuidar a les persones que ho fan possible«, ha avisat.

Aguado ha posat l’accent en l’aigua: «Cal parlar de les dues Europes. La gestió hídrica és totalment diferent en l’Europa mediterrània que en l’Europa continental o del nord. Per tant, no es pot posar cafè per a tots i imposar la mateixa legislació per a tots. Potser renaturalizar rius siga possible en aquells països on plou quan fa falta i no necessiten regar, però ací no serveix, només per a complicar la vida, fer avançar el desert i tenir mèdia Espanya desèrtica».

Per això, AVA-Asaja reclamarà a la seua organització nacional Asaja i al Copa-Cogeca, entitat que aglutina a les principals organitzacions agràries i cooperatives de la Unió Europea, que seguisca «impulsant una potent labor reivindicativa a tots els nivells per a acabar amb aquest cicle europeu antiagrarista que condemna als productors i consumidors europeus«.

Últimes notícies

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.