Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a este dilluns l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de la província de València i al litoral sud d’Alacant, on s’esperen temperatures màximes de fins a 39 graus.

Avisos per calor a Alacant i València

Segons Aemet, a la província d’Alacant l’avís taronja estarà vigent entre les 12.00 i les 20.00 hores. El llindar de 39 graus es preveu especialment a l’interior de la comarca de la Vega Baja.

En el cas de la província de València, l’alerta taronja per calor començarà a les 13.00 hores i es preveu que finalitze a les 21.00 hores. Les zones afectades són les comarques de l’interior nord, on la calor serà més intensa durant la vesprada.

A més, Aemet ha establit també l’avís groc per calor, considerat de perill baix, en altres punts de la Comunitat Valenciana. Entre les 13.00 i les 21.00 hores, este avís afectarà l’interior sud de València, amb màximes que també podrien arribar als 39 graus.

En l’interior de la província d’Alacant, l’alerta groga s’ha activat pel risc de temperatures de fins a 38 graus durant les hores centrals del dia. Estes zones no arribaran al nivell taronja, però igualment patiran una calor molt intensa.

Així mateix, hi haurà avís groc en el litoral de la província de València i en el litoral nord d’Alacant. En estes àrees costaneres, Aemet espera que les temperatures al prelitoral arriben als 36 graus.

Riscos per a la salut i recomanacions

Estos avisos indiquen una jornada de calor generalitzada a bona part del territori valencià. Les hores de major risc se situen entre el migdia i la nit, per la qual cosa es recomana extremar les precaucions durant este interval.

La combinació de temperatures tan altes i la duració de l’episodi pot incrementar el risc per a col·lectius sensibles. Entre ells, persones majors, xiquets menuts i persones amb malalties prèvies, que podrien vore agreujat el seu estat de salut.

Davant este escenari, és important mantindre una bona hidratació, evitar exposar-se al sol en les hores centrals i reduir l’activitat física intensa. També es recomana buscar espais ombrívols o climatitzats durant la vesprada, quan es preveu el pic de calor a l’interior nord de València.

Els avisos de Aemet servixen per a advertir la població i les autoritats locals sobre la situació de calor extrema. D’esta manera, es poden activar mesures de prevenció i atenció, especialment en municipis de l’interior i del prelitoral on s’esperen les temperatures més altes.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.