Aemet activa avisos per calor extrema en les comarques d’Alacant i València este divendres

Ejemplo de shortcode con estilo
Aemet ha activat este divendres avisos taronja i grocs per calor en punts de València i Alacant, amb màximes que poden arribar als 40 graus.

La Agencia Estatal de Meteorología (Aemet) ha activat per a la vesprada d’este divendres diversos avisos per calor en les províncies d’Alacant i València, on les temperatures màximes podran arribar fins als 40 graus segons la previsió oficial.

En el litoral sud d’Alacant s’ha emés un avís taronja per calor, que Aemet qualifica de perill important. En esta zona s’esperen màximes de fins a 39 graus, amb un risc elevat per a la salut en les hores centrals del dia.

Al mateix temps, l’interior sud de la província de València es manté en avís groc per temperatures extremes. En este àmbit s’han pronosticat màximes de 39 graus, que puntualment podran arribar als 40 graus en alguns punts de l’interior.

A més, Aemet ha establit també avís groc per altes temperatures en l’interior d’Alacant i en l’interior nord de València. En estes zones s’esperen màximes de fins a 38 graus, la qual cosa pot agreujar la sensació de basca i obligar a extremar les precaucions en activitats a l’aire lliure.

Calor intensa també en el litoral valencià

L’episodi de calor no es limitarà a l’interior. El litoral nord d’Alacant i el conjunt del litoral de València també estaran en avís groc per calor. En estos trams de costa, Aemet preveu temperatures màximes de fins a 36 graus durant la vesprada.

Estos valors elevats de temperatura afectaran tant zones d’interior com de litoral. Per això s’espera que la sensació tèrmica siga especialment alta en les hores de més insolació, amb possible impacte en col·lectius vulnerables com gent major, xiquets i persones amb problemes de salut.

Els avisos meteorològics activats per Aemet indiquen la necessitat d’estar pendents de l’evolució del temps al llarg de la jornada. També apunten a la conveniència de seguir recomanacions bàsiques d’autoprotecció, com hidratar-se bé i evitar esforços físics intensos en les hores de més calor.

Últimes notícies

Unai Sordo vincula l’augment de l’ocupació a la regularització de migrants

Unai Sordo ha relacionat l’augment de les persones ocupades amb la regularització de migrants i ha defensat que Espanya reduïsca l’atur fins a aconseguir l’ocupació plena.

Unai Sordo reclama aclarar quién impulsa las movilizaciones violentas

El secretari general de CCOO ha condemnat els actes de Bilbao i ha reclamat investigar qui convoca les mobilitzacions violentes.

Detenen un home per huit robatoris en cotxes a Buñol

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 38 anys per huit presumptes robatoris amb força en vehicles d’un polígon industrial de Buñol. Els fets van ocórrer entre agost i setembre.

Cinc detinguts a Almassora després de trobar 400 plantes de marihuana

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a Almassora en una operació contra una presumpta xarxa de tràfic de drogues. Els agents han intervingut 400 plantes i material de cultiu interior.

Productors valencians se sumen a la tractorada de Madrid

Agricultors i ramaders valencians participaran el 28 d’octubre en una tractorada a Madrid per reclamar mesures urgents per al sector.

Paiporta adapta la reconstrucción a futuras danas y olas de calor

Paiporta ha iniciado la reconstrucción de 45 infraestructuras municipales y adapta el diseño urbano a lluvias, inundaciones y olas de calor.

Cinc detinguts a València en una xarxa de tràfic de haixix

La Policia Nacional ha detingut cinc persones a València en una operació contra una xarxa de tràfic de haixix. La investigació suma 87 arrestats i 10,8 tones de droga intervingudes.

La Comunitat Valenciana suma 31.000 persones a l’atur en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha registrat 31.000 persones aturades més en el tercer trimestre de 2026. L’ocupació també ha crescut, amb 8.500 persones ocupades més.