L’AVL acosta la figura de Fuster al professorat i l’alumnat de la Hofstra University de Nova York

L’acadèmica i professora de Dret Constitucional de la Universitat de València, Vicenta Tasa, ha impartit la conferència “Joan Fuster davant la jerarquia lingüística a l’Estat espanyol” en la Hofstra University de Nova York.

En la conferència, dirigida a alumnes d’especialitats en cultures i llengües hispàniques i a professorat de la Hofstra University, l’acadèmica ha parlat de l’obra intel·lectual de Joan Fuster, Escriptor de l’any de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i ha subratllat l’impacte social que va tindre Fuster en la segona mitat del segle xx i el valor i la influència que encara manté la seua obra en els nostres dies més enllà del territori valencià.

Durant la intervenció, Tasa ha destacat la crítica de Fuster “al nacionalisme lingüístic espanyol uniformista que considera superior a la llengua castellana i menysté la resta de llengües espanyoles i els drets i la dignitat de les persones que les parlen”.

Així mateix, l’acadèmica ha fet referència a la realitat de la diversitat de llengües autòctones espanyoles i a la regulació legal desigual d’esta diversitat a l’Estat espanyol.

Acostar l’obra i la figura de Fuster als especialistes en cultures de la península Ibèrica en les universitats nord-americanes és ampliar l’espai de Fuster des de Sueca a tot el món occidental“, ha emfatitzat Vicenta Tasa.

L’acadèmica ha encoratjat els especialistes i estudiants de llengües hispàniques a acostar-se a l’obra de Fuster aprofitant la possibilitat de poder llegir la traducció a l’anglés, impulsada per l’Acadèmia, de Consells, proverbis i insolències, de Joan Fuster, feta per la lingüista nord-americana Mary Ann Newman, i que amb el títol Final Judgements es va presentar a la University of New York dijous passat.

A la conferència han assistit el professor de llengües i literatures romàniques de la Hofstra University, Vicente Lledó-Guillem, la lingüista Mary Ann Newman, l’acadèmica de l’AVL, Àngels Gregori, i altres personalitats de la universitat novaiorquesa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.

A juí el exalcalde de Quartell i un exconcejal per presumpta corrupció urbanística lligada al cas Avialsa

El exalcalde de Quartell i un exconcejal se senten en la banqueta per una presumpta trama de corrupció urbanística vinculada a l'anomenat cas Avialsa, amb peticions de fins a 18 anys i mig de presó.

La jutgessa de la DANA cita a una vintena de testimonis en els pròxims dos mesos

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja prendrà declaració a almenys una vintena de testimonis per la gestió de la DANA, entre càrrecs del Consell, alcaldes i tècnics.

Els bombers de València multipliquen les eixides per a retirar eixams d’abelles

Els bombers de València van realitzar 448 intervencions en 2025 per a retirar eixams i en els quatre primers mesos de 2026 ja sumen 161, amb un fort repunt en l'ultime cap de setmana.

Jaime Ruix, el jove de 26 anys que assumix l’alcaldia d’una ciutat de 30.000 habitants

Jaime Ruix, amb 26 anys i una trajectòria política iniciada als 17, assumirà al maig l'alcaldia de La Pobla de Vallbona després d'un pacte de govern. Defén que la joventut està preparada per a gestionar ajuntaments i posa el focus en la proximitat amb els veïns.

Dissabte amb núvols, pluges febles i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

El dissabte arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels nuvolosos, pluges febles i vents fluixos de component este, sense canvis tèrmics rellevants.

El València Basket recorrerà la multa d’Eurolliga per llançament d’objectes

El València Basket presentarà un recurs contra la multa de cinc mil euros imposada per l'Eurolliga pel llançament d'objectes durant el segon partit de quarts de final davant el Panathinaikos.

Multa de cinc mil euros al València Basket per llançament d’objectes en Eurolliga

L'Eurolliga imposa una multa de cinc mil euros al València Basket pel llançament d'objectes a la pista davant el Panathinaikos i endurix el focus disciplinari sobre diversos incidents recents.