9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

L’AVL acosta la figura de Fuster al professorat i l’alumnat de la Hofstra University de Nova York

L’acadèmica i professora de Dret Constitucional de la Universitat de València, Vicenta Tasa, ha impartit la conferència “Joan Fuster davant la jerarquia lingüística a l’Estat espanyol” en la Hofstra University de Nova York.

En la conferència, dirigida a alumnes d’especialitats en cultures i llengües hispàniques i a professorat de la Hofstra University, l’acadèmica ha parlat de l’obra intel·lectual de Joan Fuster, Escriptor de l’any de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i ha subratllat l’impacte social que va tindre Fuster en la segona mitat del segle xx i el valor i la influència que encara manté la seua obra en els nostres dies més enllà del territori valencià.

Durant la intervenció, Tasa ha destacat la crítica de Fuster “al nacionalisme lingüístic espanyol uniformista que considera superior a la llengua castellana i menysté la resta de llengües espanyoles i els drets i la dignitat de les persones que les parlen”.

Així mateix, l’acadèmica ha fet referència a la realitat de la diversitat de llengües autòctones espanyoles i a la regulació legal desigual d’esta diversitat a l’Estat espanyol.

Acostar l’obra i la figura de Fuster als especialistes en cultures de la península Ibèrica en les universitats nord-americanes és ampliar l’espai de Fuster des de Sueca a tot el món occidental“, ha emfatitzat Vicenta Tasa.

L’acadèmica ha encoratjat els especialistes i estudiants de llengües hispàniques a acostar-se a l’obra de Fuster aprofitant la possibilitat de poder llegir la traducció a l’anglés, impulsada per l’Acadèmia, de Consells, proverbis i insolències, de Joan Fuster, feta per la lingüista nord-americana Mary Ann Newman, i que amb el títol Final Judgements es va presentar a la University of New York dijous passat.

A la conferència han assistit el professor de llengües i literatures romàniques de la Hofstra University, Vicente Lledó-Guillem, la lingüista Mary Ann Newman, l’acadèmica de l’AVL, Àngels Gregori, i altres personalitats de la universitat novaiorquesa.

Últimes notícies

El Nou Mestalla avança en temps amb pilars, torres i coberta

El Nou Mestalla avança en temps amb la instal·lació de pilars, torres d'escala i elements de la coberta. El projecte entra en nova fase des de febrer de 2026 i manté l'obertura prevista per a estiu de 2027.

Tractorada a València: columnes de diverses comarques recorreran la ciutat durant tres hores

Les organitzacions agràries mobilitzen columnes des del nord i el sud per a entrar a la ciutat a primera hora i marxar fins a la Delegació del Govern. Reclamen una solució per a les parcel·les afectades per la DANA, la defensa dels regadius i canvis davant els acords comercials i la burocràcia.

Alfafar: el retard en la reconstrucció postdana afecta a la salut mental veïnal

Un informe municipal, elaborat amb la Universitat de València, conclou que la falta d'avanços després de la DANA manté actius símptomes d'ansietat, estrés i depressió. Orba i Alfalares concentren l'impacte i es reclama accelerar les reparacions.

Elgezabal ja treballa parcialment amb el grup després d’operar-se el genoll dret

Unai Elgezabal va començar este dimecres a integrar-se de manera parcial en els entrenaments del Llevant després d'una artroscòpia amb meniscectomía parcial en el genoll dret. El central avança en la seua readaptació després del trencament de menisc patida davant l'Athletic.

La grip baixa un 13,6% en la Comunitat Valenciana fins a 75,7 casos; el VRS repunta i la covid és nul·la

La incidència de grip descendix un 13,6% fins a 75,7 casos per 100.000 en la Comunitat Valenciana, mentres el VRS puja i la covid queda en zero. El total d'infeccions respiratòries també retrocedix.

Mor Brad Branson, primera gran estrela del València Basket

L'exjugador estatunidenc ha mort als 67 anys. València Basket va anunciar un minut de silenci i va subratllar el seu impacte com a referent del club.

Neva a l’interior de Castelló i les ratxes de vent aconseguixen 124 km/h

Les zones altes de Castelló han registrat neu i les ratxes de vent han superat els 100 km/h, amb 124 a Xodos i 121 a Xixona. Aemet preveu empitjorament a partir de migdia.

Pérez Llorca anuncia més desgravacions per a les rendes mitjanes amb efectes retroactius

El president ha avançat que en les pròximes setmanes ampliarà les deduccions socials per a rendes mitjanes. El pla inclou retroactivitat i afecta a prop d'un milió de persones.