L’AVL acosta la figura de Fuster al professorat i l’alumnat de la Hofstra University de Nova York

L’acadèmica i professora de Dret Constitucional de la Universitat de València, Vicenta Tasa, ha impartit la conferència “Joan Fuster davant la jerarquia lingüística a l’Estat espanyol” en la Hofstra University de Nova York.

En la conferència, dirigida a alumnes d’especialitats en cultures i llengües hispàniques i a professorat de la Hofstra University, l’acadèmica ha parlat de l’obra intel·lectual de Joan Fuster, Escriptor de l’any de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, i ha subratllat l’impacte social que va tindre Fuster en la segona mitat del segle xx i el valor i la influència que encara manté la seua obra en els nostres dies més enllà del territori valencià.

Durant la intervenció, Tasa ha destacat la crítica de Fuster “al nacionalisme lingüístic espanyol uniformista que considera superior a la llengua castellana i menysté la resta de llengües espanyoles i els drets i la dignitat de les persones que les parlen”.

Així mateix, l’acadèmica ha fet referència a la realitat de la diversitat de llengües autòctones espanyoles i a la regulació legal desigual d’esta diversitat a l’Estat espanyol.

«Acostar l’obra i la figura de Fuster als especialistes en cultures de la península Ibèrica en les universitats nord-americanes és ampliar l’espai de Fuster des de Sueca a tot el món occidental«, ha emfatitzat Vicenta Tasa.

L’acadèmica ha encoratjat els especialistes i estudiants de llengües hispàniques a acostar-se a l’obra de Fuster aprofitant la possibilitat de poder llegir la traducció a l’anglés, impulsada per l’Acadèmia, de Consells, proverbis i insolències, de Joan Fuster, feta per la lingüista nord-americana Mary Ann Newman, i que amb el títol Final Judgements es va presentar a la University of New York dijous passat.

A la conferència han assistit el professor de llengües i literatures romàniques de la Hofstra University, Vicente Lledó-Guillem, la lingüista Mary Ann Newman, l’acadèmica de l’AVL, Àngels Gregori, i altres personalitats de la universitat novaiorquesa.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.