El Govern d’Espanya baixarà el preu de la gasolina, la llum i el gas

El Govern s’ha compromés aquest dimecres a baixar el preu de la llum, el gas i la gasolina el pròxim 29 de març, quan preveu aprovar un reial decret que reculla les mesures del pla nacional de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

Així ho ha avançat el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, qui ha precisat que de moment l’Executiu estudia diferents «alternatives» per a poder aconseguir aquest objectiu.

«Treballarem perquè el consens incloga als socis de la Unió Europea (UE), i si no n’hi ha el Govern igualment prendrà mesures. Estem remenant diferents fórmules, des d’ajudes de l’Estat, fiscals, topar preus o (establir) un preu únic de l’energia de manera que es puga abaratir», ha explicat.
Bolaños ha explicat que, “som plenament conscients de les dificultats que estan patint els ciutadans. Per això els anuncie que baixarem el preu de la gasolina, l’electricitat i el gas, estudiant les millors alternatives”.

Bolaños ha subratllat, en la roda de premsa posterior a la reunió que ha mantingut en el Congrés amb el PP per a explorar les mesures de resposta a les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

En tot cas, ha volgut deixar clar que hi haja o no consens a nivell europeu en aquesta matèria, el Govern apostarà per una baixada que serà “immediata i senzilla” per a les llars, les empreses i els autònoms espanyols.

Aquestes propostes es traslladaran també a la resta de grups polítics amb els quals va mantindre trobades al llarg d’aquest dimecres i la setmana vinent, tal com han indicat les mateixes fonts.
A més, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, ha advertit que el Govern ha de mantindre l’equilibri per a no danyar a l’Estat del Benestar, en ser preguntada pel motiu que no abaixen ja els impostos com els està demanant l’oposició.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.