12.3 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Al llarg de la vesprada les pluges tornaran a complicar la situació en el territori valencià

Pedania de l'Escorralet, en Oriola

La pedania d’Escorralet, en Orihuela, després de les pluges torrencials | Rosa Cabrera

 

Esta matinada ha sigut el preludi de les tempestes que assolaran tot el territori valencià a nivell general. Ara per ara, ja s’han comptat més de 200 evacuats en el Baix Segura, en un moment en què ja s’ha desbordat el riu al seu pas per Orihuela i ha destruït una part del pont en la zona d’Algorfa, cosa que ha fet que l’Ajuntament d’Almoradí demane als veïns de l’horta que abandonen les cases.

 

Tot i que les pluges han anat a menys a migdia, no es pot abaixar la guàrdia durant la resta de la jornada. La previsió és que al llarg de la vesprada, les tempestes fortes i els arruixons es reactiven de nou. Podríem estar davant d’una vesprada molt complicada en el golf de València i, amb menys intensitat, en la Plana de Castelló. Ací tenim la pluja prevista entre les 14–17 h i entre les 17–20 h. Els pics de color roig indiquen acumulacions que podrien superar els 100 l/m2 en tres hores. Molta precaució, perquè l’episodi de tempestes encara no s’ha acabat.

 

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per aquesta tarda de divendres

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per a esta vesprada de divendres | Aemet

Últimes notícies

València demanarà a la Generalitat que el 16 de març siga festiu escolar per Falles

El Consell Escolar Municipal ha acordat sol·licitar que el 16 de març de 2026 siga no lectiu a València. La mesura permetria completar la setmana de Falles i es compensaria ampliant el curs fins al 22 de juny.

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.