Al llarg de la vesprada les pluges tornaran a complicar la situació en el territori valencià

Pedania de l'Escorralet, en Oriola

La pedania d’Escorralet, en Orihuela, després de les pluges torrencials | Rosa Cabrera

 

Esta matinada ha sigut el preludi de les tempestes que assolaran tot el territori valencià a nivell general. Ara per ara, ja s’han comptat més de 200 evacuats en el Baix Segura, en un moment en què ja s’ha desbordat el riu al seu pas per Orihuela i ha destruït una part del pont en la zona d’Algorfa, cosa que ha fet que l’Ajuntament d’Almoradí demane als veïns de l’horta que abandonen les cases.

 

Tot i que les pluges han anat a menys a migdia, no es pot abaixar la guàrdia durant la resta de la jornada. La previsió és que al llarg de la vesprada, les tempestes fortes i els arruixons es reactiven de nou. Podríem estar davant d’una vesprada molt complicada en el golf de València i, amb menys intensitat, en la Plana de Castelló. Ací tenim la pluja prevista entre les 14–17 h i entre les 17–20 h. Els pics de color roig indiquen acumulacions que podrien superar els 100 l/m2 en tres hores. Molta precaució, perquè l’episodi de tempestes encara no s’ha acabat.

 

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per aquesta tarda de divendres

Acumulació de pluja cada 3 hores prevista per a esta vesprada de divendres | Aemet

Últimes notícies

Tres detinguts a Alcoi per tindre segrestades dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres jòvens a Alcoi acusats de retindre durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

Tres detinguts a Alcoi per tindre retingudes dos dones durant més de tres mesos per un deute de droga

La Policia Nacional ha detingut tres persones a Alcoi acusades de tindre retingudes durant més de tres mesos una dona de 47 anys i la seua tia de 82 per un deute relacionat amb drogues.

La Generalitat alerta d’un col·lapse judicial si es retiren els reforços en la Comunitat

La Conselleria de Justícia ha reclamat al Ministeri que no elimine 18 mesures de reforç en jutjats valencians per a evitar més retards i congestió.

Sis tigres rescatats en Alemanya arriben a Villena per a començar una nova vida

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs d un camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un gran recinte adaptat a les seues necessitats.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a començar la seua recuperació

Una tigressa i els seus cinc fills, criats en remolcs de camió en un polígon industrial de Saxònia, viatgen al centre de rescat d AAP a Villena, on disposaran d un recinte de 3.000 metres quadrats per a recuperar-se.

Les famílies celebren que la Justícia anul·le la paralització del Pla Edificant als col·legis

La Confederació Gonzalo Anaya aplaudix que el TSJCV haja tombat la paralització del Pla Edificant i exigix a Educació reactivar amb urgència totes les obres als centres.

Minut de silenci a València este divendres pels 20 anys de l’accident de metro

L’Ajuntament de València ha convocat este divendres 3 de juliol un minut de silenci i banderes a mitja asta pel 20 aniversari de l’accident de metro de 2006, que va causar 43 morts i 47 ferits.

Sanitat publica els llistats definitius de la borsa d’ocupació temporal

La Conselleria de Sanitat ha fet públics en la seua web els llistats definitius de la 25a borsa d’ocupació temporal per a institucions sanitàries i obri un termini d’un mes per a presentar recursos potestatius de reposició.