Temporal històric amb dos morts, ferits, tornados, inundacions i greus problemes

 

Els efectes de la gota freda han sigut molt greus entre el sud de València i Alacant amb autèntics aiguats torrencials que ja han deixat més de 500 l/m² en algunes ocasions, especialment, en zones interiors i de muntanya, cosa que ha provocat, com a mínim, tres persones ferides, inundacions espectaculars per rius i rambles totalment desbordats, talls en moltes carreteres i línies de tren i fins a dos tornados que han provocat estralls a Guardamar del Segura i en Dénia. Tot junt, un temporal que ha sigut el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. 

 

Els últims registres de precipitació apunten que en alguns punts de l’interior del nord d’Alacant, s’han arreplegat més de 500 litres. En la població de Planes, segons observadors meteorològics de la zona, porten acumulats fins a 534 l/m2, una quantitat de pluja rècord amb més de 100 anys de dades.

 

 

Però no s’acaben ací les dades històriques, i és que les pluges torrencials han fet que el temporal de dijous siga el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. En moltes altres localitats, les precipitacions han superat els 400 l/m2, i en alguns casos s’han acumulat més de 200 litres en pocs minuts. 

 

 

Una situació excepcional i declaració de zona catastròfica

El ministeri de Defensa autoritza el desplegament d’efectius de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a atendre en les inundacions en València, Múrcia i Almeria. La Creu Roja fa públics els llocs a on es pot atendre a les víctimes del temporal.

 

 

Per altra banda i per precaució, l’Ajuntament de València ha cancel·lat les classes per a demà divendres. Amb este avís, ja són 38 els municipis de la província de València que han confirmat que suspenen les classes. A més, l’Ajuntament d’Ontinyent ha demanat declarar la zona catastròfica per les conseqüències de l’aiguat. El president de la Generalitat Valenciana ha afirmat que, quan acaben les pluges, es miraran d’assumir els desperfectes.

 

 

Morts, ferits i desallotjats pel fort temporal

La part més greu del temporal se l’ha endut, de moment, Albacete, a on s’han trobat dos persones mortes en l’interior d’un cotxe. La policia ha trobat un matrimoni de vora els 70 anys mort dins de l’interior del seu vehicle, que havia bolcat en el Camino de la Fuente a causa dels forts aiguats de la zona. L’incident ha tingut lloc en la localitat de Caudete, en Albacete (Castella-la Manxa).

 

Més en casa nostra, els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals. Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. 

 

 

D’altra banda, els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

Finalment, el riu Clariano s’ha desbordat al seu pas per Ontinyent. La crescuda del riu ha obligat a evacuar a unes 40 persones afectades per la inundació, segons el servici d’Emergències de la Generalitat, i han sigut allotjades en l’alberg municipal, a on es quedaran fins que passe el temporal i es valore la situació de les cases afectades.

 

Greus inundacions, tornados i fort onatge amb el pas de la gota freda

Els desperfectes de les inundacions són generalitzades en la Vall d’Albaida, que està registrant màximes històriques en segles. Arriben imàtgens de desperfectes en edificis i carreteres. Una de les més impactants, la destrucció del pont del segle XVI d’Aielo de Malferit. 

 

 

A més, les ratxes fortes de vent han assolat les comarques de més al sud del territori a on, fins i tot, s’han pogut observar fins a 2 tornados, un a Guardamar del Segura, campant per la carretera, i un altre rn Dénia, a on ha destrossat el pavelló deportiu.

 

 

Els estralls també han arribat a primera línia de la costa, amb un temporal de primera categoria amb fort onatge que ha deixat una situació molt crítica en les platges i els ports valencians.

 

 

Altres imàtgens del fort temporal

El pas de la gota freda per terres valencianes ha deixat estralls i incidències generalitzats. Esta és una selecció de les imàtgens més impactants que ens ha deixat al llarg el dijous:

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.