Temporal històric amb dos morts, ferits, tornados, inundacions i greus problemes

 

Els efectes de la gota freda han sigut molt greus entre el sud de València i Alacant amb autèntics aiguats torrencials que ja han deixat més de 500 l/m² en algunes ocasions, especialment, en zones interiors i de muntanya, cosa que ha provocat, com a mínim, tres persones ferides, inundacions espectaculars per rius i rambles totalment desbordats, talls en moltes carreteres i línies de tren i fins a dos tornados que han provocat estralls a Guardamar del Segura i en Dénia. Tot junt, un temporal que ha sigut el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. 

 

Els últims registres de precipitació apunten que en alguns punts de l’interior del nord d’Alacant, s’han arreplegat més de 500 litres. En la població de Planes, segons observadors meteorològics de la zona, porten acumulats fins a 534 l/m2, una quantitat de pluja rècord amb més de 100 anys de dades.

 

 

Però no s’acaben ací les dades històriques, i és que les pluges torrencials han fet que el temporal de dijous siga el pitjor que s’ha viscut des dels anys 50. En moltes altres localitats, les precipitacions han superat els 400 l/m2, i en alguns casos s’han acumulat més de 200 litres en pocs minuts. 

 

 

Una situació excepcional i declaració de zona catastròfica

El ministeri de Defensa autoritza el desplegament d’efectius de la Unitat Militar d’Emergències (UME) per a atendre en les inundacions en València, Múrcia i Almeria. La Creu Roja fa públics els llocs a on es pot atendre a les víctimes del temporal.

 

 

Per altra banda i per precaució, l’Ajuntament de València ha cancel·lat les classes per a demà divendres. Amb este avís, ja són 38 els municipis de la província de València que han confirmat que suspenen les classes. A més, l’Ajuntament d’Ontinyent ha demanat declarar la zona catastròfica per les conseqüències de l’aiguat. El president de la Generalitat Valenciana ha afirmat que, quan acaben les pluges, es miraran d’assumir els desperfectes.

 

 

Morts, ferits i desallotjats pel fort temporal

La part més greu del temporal se l’ha endut, de moment, Albacete, a on s’han trobat dos persones mortes en l’interior d’un cotxe. La policia ha trobat un matrimoni de vora els 70 anys mort dins de l’interior del seu vehicle, que havia bolcat en el Camino de la Fuente a causa dels forts aiguats de la zona. L’incident ha tingut lloc en la localitat de Caudete, en Albacete (Castella-la Manxa).

 

Més en casa nostra, els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals. Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. 

 

 

D’altra banda, els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

Finalment, el riu Clariano s’ha desbordat al seu pas per Ontinyent. La crescuda del riu ha obligat a evacuar a unes 40 persones afectades per la inundació, segons el servici d’Emergències de la Generalitat, i han sigut allotjades en l’alberg municipal, a on es quedaran fins que passe el temporal i es valore la situació de les cases afectades.

 

Greus inundacions, tornados i fort onatge amb el pas de la gota freda

Els desperfectes de les inundacions són generalitzades en la Vall d’Albaida, que està registrant màximes històriques en segles. Arriben imàtgens de desperfectes en edificis i carreteres. Una de les més impactants, la destrucció del pont del segle XVI d’Aielo de Malferit. 

 

 

A més, les ratxes fortes de vent han assolat les comarques de més al sud del territori a on, fins i tot, s’han pogut observar fins a 2 tornados, un a Guardamar del Segura, campant per la carretera, i un altre rn Dénia, a on ha destrossat el pavelló deportiu.

 

 

Els estralls també han arribat a primera línia de la costa, amb un temporal de primera categoria amb fort onatge que ha deixat una situació molt crítica en les platges i els ports valencians.

 

 

Altres imàtgens del fort temporal

El pas de la gota freda per terres valencianes ha deixat estralls i incidències generalitzats. Esta és una selecció de les imàtgens més impactants que ens ha deixat al llarg el dijous:

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Demanen 7 anys de presó a un repartidor de congelats de Santa Pola per quedar-se gènere per 400.000 euros

Un repartidor d’una empresa de congelats de Santa Pola s’enfronta a 7 anys de presó acusat d’apropiació indeguda de quasi 400.000 euros en productes venuts a clients propis entre 2016 i 2018. El juí se celebrarà a la Secció Setena de l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx, a partir d’este dimarts.

València castiga 138 pisos turístics il·legals amb més d’1,5 milions en multes

L’Ajuntament de València ha imposat 138 sancions a vivendes turístiques il·legals en díhuit mesos, per un import superior a 1,5 milions d’euros, dins de la seua estratègia de tolerància zero contra l’activitat irregular.

Dos hòmens investigats per fingir robatoris violents a Vinaròs i Almassora

La Guàrdia Civil ha investigat dos hòmens a Vinaròs i Almassora per suposats delictes de simulació després de denunciar robatoris inexistents. Els agents han comprovat que un dels robatoris mai va passar i que, en l’altre cas, la cartera simplement s’havia perdut.

Les derrotes de Villarreal C i Torrent estrenyen la zona alta en Tercera Federació

Les primeres derrotes de Villarreal C i Torrent han deixat la Vall de Uxó com a nou líder en solitari de la Tercera Federació, en una quarta jornada marcada per resultats estrets i repartiment de punts. Ontinyent 1931 i Eldense B confirmen el bon moment amb victòries sòlides.

Investigen a Benidorm l’assassinat d’una dona com a possible crim masclista

Una dona ha sigut assassinada amb arma blanca a Benidorm i la Policia Nacional investiga el cas com un possible crim masclista, mentres la Delegación del Gobierno contra la Violencia de Género arreplega dades.

Les universitats espanyoles preparen el primer llibre blanc sobre l’ús de la IA

La CRUE està elaborant el primer llibre blanc sobre intel·ligència artificial en la universitat per a orientar el seu ús i abaratir l’accés a aquestes plataformes, amb la UPV en un paper clau.

Així serà l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat d’esta legislatura

Les Corts Valencianes enceten dilluns l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat de la legislatura, amb el primer discurs de Juanfran Pérez Llorca en este format. El ple s’allargarà fins dimecres, quan es votaran les propostes dels grups.

La irrupció de la IA obliga a replantar l’educació i la formació del professorat

L’ús creixent de la intel·ligència artificial entre l’alumnat de 15 anys, junt amb la caiguda en comprensió lectora, obliga a revisar plans d’estudi i a formar millor el professorat en el seu ús pedagògic i en l’avaluació.