17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Tres ferits a causa de les pluges en Canals i Ontinyent

Bombers riu Clariano

Els bombers fent un rescat en el riu Clariano | Bombers de València

 

Els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals, en les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera respectivament (València) en l’episodi de fortes pluges que s’està registrant des de la matinada com a conseqüència d’una Depressió Atmosfèrica en Nivells Alts (DANA), segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU). Dos d’ells presentaven problemes relacionats amb haver-se quedat submergits en l’aigua.

 

Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. L’equip sanitari ha atés a l’home, del qui no es disposa l’edat, per possible fractura de turmell i posteriorment ha sigut traslladat a l’Hospital d’Ontinyent.

 

D’altra banda, Emrgències també ha mobilitzat una unitat del Servici d’Atenció Mèdica Urgent i una altra de SVB al centre de salut de Canals, a on els equips d’emergència han traslladat a dos persones que, pel que pareix, havien quedat atrapades en un cotxe, sobre les 10.40 hores.

 

 

Els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

En el cas d’Ontinyent, segons els Bombers, el barri de la Cantereria ha sigut la zona «més afectada» i a on han realitzat diferents rescats de persones que estaven atrapades, entre elles, l’atrapat en desprendre’s part d’un sostre. Igualment, s’ha prestat ajuda a diferents veïns en parcs i en cotxes i a un altre home en la zona de l’escorxador d’Ontinyent.

 

En el municipi de Canals, els bombers han rescatat a tres persones en el riu Cànyoles. S’han mobilitzat fins al lloc voluntaris de Vallada i Grup Especial de Rescat a Altura (GERA), ja que dos persones han sigut rescatades per efectius terrestres i la tercera amb helicòpter de la Generalitat. Ha col·laborat així mateix el Grup de Muntanya de la Guàrdia Civil.

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana a Pérez Llorca la factura del telèfon de les trucades amb Mazón

La instructora reclama la factura del mòbil corporatiu de Finestrat i ordena acarar trucades i missatges del 29 d'octubre. També sol·licita vídeos oficials i dades del restaurant on va menjar Mazón.

El Consell de Dentistes demana prudència i rebutja conjectures per la mort d’una xiqueta a Alzira

L'òrgan col·legial insta a evitar juís paral·lels i a no difondre dades que identifiquen a la menor després de la defunció d'una xiqueta de 6 anys a Alzira. Recorda que els professionals estaven col·legiats i que la sedació endovenosa és una tècnica habitual amb riscos inherents.

Vox decidirà el seu suport a Pérez Llorca després d’escoltar el seu discurs d’investidura

Vox condicionarà el seu vot en Les Corts al discurs d'investidura de Juanfran Pérez Llorca i descarta un acord escrit amb el PP. El partit afirma que valorarà compromisos clars dirigits als valencians.

El 81% de sanitaris detecta més problemes per excés de pantalles en el desenrotllament infantil

Un estudi vincula l'ús intensiu de dispositius amb alteracions del somni, la salut mental i la visió. Nou de cada deu menors supera el temps recomanat enfront de pantalles.

Camarero acusa el Govern de deixar tirada a València durant la dana

La vicepresidenta valenciana en funcions ha denunciat en la comissió del Congrés un retard de 96 hores en el desplegament de l'Exèrcit i la falta de reforços policials. L'oposició ha rebatut amb una cronologia d'alertes i decisions que qüestiona la reacció del Consell.

Morant afirma que el Govern acull amb enorme respecte la renúncia del fiscal general

Diana Morant ha assegurat que el Govern respecta la renúncia d'Álvaro García Ortiz i reconeix el seu treball. L'Executiu ha iniciat el relleu i promet un perfil irreprotxable.

Morant acusa a Mazón de ‘mentida institucional’ i exigix eleccions en la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón, al seu Consell i al PP de normalitzar una 'mentida institucional' després de l'admissió de Susana Camarero en la comissió DANA. La ministra reclama eleccions en la Comunitat i advertix de negligència en la gestió d'emergències.

La jutgessa de la DANA reclama a Pérez Llorca la factura del mòbil usat en les seues trucades amb Mazón

La instructora del cas per la gestió de la DANA del 29 d'octubre ha sol·licitat a Juanfran Pérez Llorca la factura del telèfon usat en els seus contactes amb Carlos Mazón i Salomé Pradas. En una altra diligència, ha demanat al restaurant on va menjar el llavors president una imatge, mesures de la sala i la factura del menjar.