13.9 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

Tres ferits a causa de les pluges en Canals i Ontinyent

Bombers riu Clariano

Els bombers fent un rescat en el riu Clariano | Bombers de València

 

Els equips sanitaris han atés i traslladat a hospitals a tres persones de les rescatades en Ontinyent i Canals, en les comarques de la Vall d’Albaida i la Costera respectivament (València) en l’episodi de fortes pluges que s’està registrant des de la matinada com a conseqüència d’una Depressió Atmosfèrica en Nivells Alts (DANA), segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU). Dos d’ells presentaven problemes relacionats amb haver-se quedat submergits en l’aigua.

 

Cap a les 10.00 hores Emergències ha enviat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) al Camí de la Font de la Puríssima, en Ontinyent, per a assistir a un home que havia quedat atrapat per un peu després de caure’s part de la teulada d’una casa. L’equip sanitari ha atés a l’home, del qui no es disposa l’edat, per possible fractura de turmell i posteriorment ha sigut traslladat a l’Hospital d’Ontinyent.

 

D’altra banda, Emrgències també ha mobilitzat una unitat del Servici d’Atenció Mèdica Urgent i una altra de SVB al centre de salut de Canals, a on els equips d’emergència han traslladat a dos persones que, pel que pareix, havien quedat atrapades en un cotxe, sobre les 10.40 hores.

 

 

Els servicis mèdics han assistit a un home de 43 anys per contusions, crisi d’ansietat i per lleu aspiració d’aigua i a un altre de 58 anys per policontusions i immersió per aigua. Els dos han sigut traslladats a l’Hospital Lluís Alcanyís de Xàtiva en ambulància.

 

En el cas d’Ontinyent, segons els Bombers, el barri de la Cantereria ha sigut la zona «més afectada» i a on han realitzat diferents rescats de persones que estaven atrapades, entre elles, l’atrapat en desprendre’s part d’un sostre. Igualment, s’ha prestat ajuda a diferents veïns en parcs i en cotxes i a un altre home en la zona de l’escorxador d’Ontinyent.

 

En el municipi de Canals, els bombers han rescatat a tres persones en el riu Cànyoles. S’han mobilitzat fins al lloc voluntaris de Vallada i Grup Especial de Rescat a Altura (GERA), ja que dos persones han sigut rescatades per efectius terrestres i la tercera amb helicòpter de la Generalitat. Ha col·laborat així mateix el Grup de Muntanya de la Guàrdia Civil.

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.