Baldoví veu ‘miserable’ que Mazón ‘manipule’ l’àudio entre Aemet i Emergències: ‘Ens considera ximples als valencians’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha considerat «miserable» i «immoral» que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, «manipule» l’àudio entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del 29 d’octubre –el dia de la dana– i s’ha preguntat si és que el cap del Consell «ens pren el pèl i ens considera ximples a cinc milions de valencians».

D’esta manera ho ha expressat, en declaracions als mitjans este divendres abans de la Comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda de Les Corts, després de la publicació d’este àudio per diversos mitjans de comunicació, en el qual la tècnica d’Aemet va traslladar a Emergències que a les tres de la vesprada d’aquell dia «començarà el pitjor». Per això, Baldoví ha censurat que «tot el que diu Mazón és mentida». «Ja ho hem après en estos cent i pocs dies», ha afegit.

Per això, ha ratllat de «immoral» que «amb 227 morts» el president de la Generalitat «manipule» un àudio per a «donar una imatge que no és la real» i ha qüestionat: «No sabia que anàvem a escoltar el vídeo sencer? És que ens pren el pèl, ens considera ximples a 5 milions de valencians i valencianes?».

Segons el síndic de Compromís, l’àudio complet «ho diu molt clar: el pitjor ve de 3 a 6» de la vesprada d’aquell 29O, que són «les hores en les quals Mazón estava en el Ventorro». «El que sabien tots els pobles i tots els mitjans de comunicació que a estes hores, abans de menjar, estaven enviant imatges del que estava passant, la qual cosa havia passat en la Ribera al matí, la qual cosa estava passant a Xiva i Utiel a estes hores», ha recordat.

Dit això, ha qualificat de «miserable» que el cap del Consell «envie un àudio manipulat» als mitjans de comunicació. «No entenc a este president», ha expressat Baldoví, que ha emplaçat al pròxim dijous, quan Les Corts debatran la proposta de Compromís perquè diputats es posicionen sobre la dimissió de Mazón, un dirigent que «mentix als valencians i que no ha estat a l’altura» en la gestió de la dana.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.