Baldoví veu ‘miserable’ que Mazón ‘manipule’ l’àudio entre Aemet i Emergències: ‘Ens considera ximples als valencians’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha considerat “miserable” i “immoral” que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “manipule” l’àudio entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del 29 d’octubre –el dia de la dana– i s’ha preguntat si és que el cap del Consell “ens pren el pèl i ens considera ximples a cinc milions de valencians”.

D’esta manera ho ha expressat, en declaracions als mitjans este divendres abans de la Comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda de Les Corts, després de la publicació d’este àudio per diversos mitjans de comunicació, en el qual la tècnica d’Aemet va traslladar a Emergències que a les tres de la vesprada d’aquell dia “començarà el pitjor”. Per això, Baldoví ha censurat que “tot el que diu Mazón és mentida”. “Ja ho hem après en estos cent i pocs dies”, ha afegit.

Per això, ha ratllat de “immoral” que “amb 227 morts” el president de la Generalitat “manipule” un àudio per a “donar una imatge que no és la real” i ha qüestionat: “No sabia que anàvem a escoltar el vídeo sencer? És que ens pren el pèl, ens considera ximples a 5 milions de valencians i valencianes?”.

Segons el síndic de Compromís, l’àudio complet “ho diu molt clar: el pitjor ve de 3 a 6” de la vesprada d’aquell 29O, que són “les hores en les quals Mazón estava en el Ventorro”. “El que sabien tots els pobles i tots els mitjans de comunicació que a estes hores, abans de menjar, estaven enviant imatges del que estava passant, la qual cosa havia passat en la Ribera al matí, la qual cosa estava passant a Xiva i Utiel a estes hores”, ha recordat.

Dit això, ha qualificat de “miserable” que el cap del Consell “envie un àudio manipulat” als mitjans de comunicació. “No entenc a este president”, ha expressat Baldoví, que ha emplaçat al pròxim dijous, quan Les Corts debatran la proposta de Compromís perquè diputats es posicionen sobre la dimissió de Mazón, un dirigent que “mentix als valencians i que no ha estat a l’altura” en la gestió de la dana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.