Anuncios

Baldoví veu ‘miserable’ que Mazón ‘manipule’ l’àudio entre Aemet i Emergències: ‘Ens considera ximples als valencians’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha considerat “miserable” i “immoral” que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “manipule” l’àudio entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del 29 d’octubre –el dia de la dana– i s’ha preguntat si és que el cap del Consell “ens pren el pèl i ens considera ximples a cinc milions de valencians”.

Anuncios

D’esta manera ho ha expressat, en declaracions als mitjans este divendres abans de la Comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda de Les Corts, després de la publicació d’este àudio per diversos mitjans de comunicació, en el qual la tècnica d’Aemet va traslladar a Emergències que a les tres de la vesprada d’aquell dia “començarà el pitjor”. Per això, Baldoví ha censurat que “tot el que diu Mazón és mentida”. “Ja ho hem après en estos cent i pocs dies”, ha afegit.

Per això, ha ratllat de “immoral” que “amb 227 morts” el president de la Generalitat “manipule” un àudio per a “donar una imatge que no és la real” i ha qüestionat: “No sabia que anàvem a escoltar el vídeo sencer? És que ens pren el pèl, ens considera ximples a 5 milions de valencians i valencianes?”.

Segons el síndic de Compromís, l’àudio complet “ho diu molt clar: el pitjor ve de 3 a 6” de la vesprada d’aquell 29O, que són “les hores en les quals Mazón estava en el Ventorro”. “El que sabien tots els pobles i tots els mitjans de comunicació que a estes hores, abans de menjar, estaven enviant imatges del que estava passant, la qual cosa havia passat en la Ribera al matí, la qual cosa estava passant a Xiva i Utiel a estes hores”, ha recordat.

Dit això, ha qualificat de “miserable” que el cap del Consell “envie un àudio manipulat” als mitjans de comunicació. “No entenc a este president”, ha expressat Baldoví, que ha emplaçat al pròxim dijous, quan Les Corts debatran la proposta de Compromís perquè diputats es posicionen sobre la dimissió de Mazón, un dirigent que “mentix als valencians i que no ha estat a l’altura” en la gestió de la dana.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.
Anuncios