Baldoví veu ‘miserable’ que Mazón ‘manipule’ l’àudio entre Aemet i Emergències: ‘Ens considera ximples als valencians’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha considerat «miserable» i «immoral» que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, «manipule» l’àudio entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del 29 d’octubre –el dia de la dana– i s’ha preguntat si és que el cap del Consell «ens pren el pèl i ens considera ximples a cinc milions de valencians».

D’esta manera ho ha expressat, en declaracions als mitjans este divendres abans de la Comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda de Les Corts, després de la publicació d’este àudio per diversos mitjans de comunicació, en el qual la tècnica d’Aemet va traslladar a Emergències que a les tres de la vesprada d’aquell dia «començarà el pitjor». Per això, Baldoví ha censurat que «tot el que diu Mazón és mentida». «Ja ho hem après en estos cent i pocs dies», ha afegit.

Per això, ha ratllat de «immoral» que «amb 227 morts» el president de la Generalitat «manipule» un àudio per a «donar una imatge que no és la real» i ha qüestionat: «No sabia que anàvem a escoltar el vídeo sencer? És que ens pren el pèl, ens considera ximples a 5 milions de valencians i valencianes?».

Segons el síndic de Compromís, l’àudio complet «ho diu molt clar: el pitjor ve de 3 a 6» de la vesprada d’aquell 29O, que són «les hores en les quals Mazón estava en el Ventorro». «El que sabien tots els pobles i tots els mitjans de comunicació que a estes hores, abans de menjar, estaven enviant imatges del que estava passant, la qual cosa havia passat en la Ribera al matí, la qual cosa estava passant a Xiva i Utiel a estes hores», ha recordat.

Dit això, ha qualificat de «miserable» que el cap del Consell «envie un àudio manipulat» als mitjans de comunicació. «No entenc a este president», ha expressat Baldoví, que ha emplaçat al pròxim dijous, quan Les Corts debatran la proposta de Compromís perquè diputats es posicionen sobre la dimissió de Mazón, un dirigent que «mentix als valencians i que no ha estat a l’altura» en la gestió de la dana.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.