11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Baldoví veu ‘miserable’ que Mazón ‘manipule’ l’àudio entre Aemet i Emergències: ‘Ens considera ximples als valencians’

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

El síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha considerat “miserable” i “immoral” que el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “manipule” l’àudio entre una tècnica de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i una altra del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat en el matí del 29 d’octubre –el dia de la dana– i s’ha preguntat si és que el cap del Consell “ens pren el pèl i ens considera ximples a cinc milions de valencians”.

D’esta manera ho ha expressat, en declaracions als mitjans este divendres abans de la Comissió d’Economia, Pressupostos i Hisenda de Les Corts, després de la publicació d’este àudio per diversos mitjans de comunicació, en el qual la tècnica d’Aemet va traslladar a Emergències que a les tres de la vesprada d’aquell dia “començarà el pitjor”. Per això, Baldoví ha censurat que “tot el que diu Mazón és mentida”. “Ja ho hem après en estos cent i pocs dies”, ha afegit.

Per això, ha ratllat de “immoral” que “amb 227 morts” el president de la Generalitat “manipule” un àudio per a “donar una imatge que no és la real” i ha qüestionat: “No sabia que anàvem a escoltar el vídeo sencer? És que ens pren el pèl, ens considera ximples a 5 milions de valencians i valencianes?”.

Segons el síndic de Compromís, l’àudio complet “ho diu molt clar: el pitjor ve de 3 a 6” de la vesprada d’aquell 29O, que són “les hores en les quals Mazón estava en el Ventorro”. “El que sabien tots els pobles i tots els mitjans de comunicació que a estes hores, abans de menjar, estaven enviant imatges del que estava passant, la qual cosa havia passat en la Ribera al matí, la qual cosa estava passant a Xiva i Utiel a estes hores”, ha recordat.

Dit això, ha qualificat de “miserable” que el cap del Consell “envie un àudio manipulat” als mitjans de comunicació. “No entenc a este president”, ha expressat Baldoví, que ha emplaçat al pròxim dijous, quan Les Corts debatran la proposta de Compromís perquè diputats es posicionen sobre la dimissió de Mazón, un dirigent que “mentix als valencians i que no ha estat a l’altura” en la gestió de la dana.

Últimes notícies

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.