‘Ballem per a estar juntes’: Espai LaGranja revisa els rols de gènere en els balls de saló

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Espai LaGranja de Burjassot acull este dimecres 12, a les 10.30 hores, el taller ‘Ballem per a estar juntes’ per a revisar els rols de gènere dels balls de saló.

Es tracta d’un projecte pedagògic amb adolescents estudiants de l’IES Comarcal que s’emmarca dins d’una investigació teòric-pràctica que Joaquín Collado duu a terme entorn de la performatividad dels balls de saló, dins dels estudis d’investigació en anàlisi, oralitat i escriptura en dansa.

“Com ballar amb l’altre i des de l’altre, en l’escolta de l’altre, en contacte amb l’altre, ballar en l’afectació amb l’altre; en fi, ballar junts (en plural), sense estar enfrontats a l’altre?”, exposa el responsable del taller en un comunicat de Cultura de la Generalitat.

Els objectius d’esta pràctica són, a través del ballar en parella i ocasionalment en grup, “mobilitzar formes i estereotips que, i sobretot en l’adolescència, ens impedixen imaginar-nos i relacionar-nos d’altres maneres i ens emmalaltixen directament en el cos, ens creen bloquejos, ens configuren fins i tot fisionòmicament”.

Este projecte busca noves formes de socialitzar i de dissoldre els rols de poder en el grup, democratitzant els espais i les responsabilitats.

Amb la finalitat d’acompanyar estes pràctiques Espai LaGranja s’ha integrat en una iniciativa internacional d’entitats públiques i privades cridada RED MêDIA, que integra a tres països d’Amèrica Llatina, Argentina, Colòmbia i Xile i quatre comunitats autònomes d’Espanya (Andalusia, Euskadi, Comunitat Valenciana i Catalunya).

Esta xarxa pretén fomentar la formació, mentoría i circulació de sabers en arts vives i passar a ser d’institucions exhibidores a institucions mediadores. “Amb estes pràctiques volem situar al públic participant en el centre de l’acció a partir d’un treball conjunt entre l’equip de mediació i l’artista”, el coordinador de l’espai, Guillermo Arazo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.