‘Ballem per a estar juntes’: Espai LaGranja revisa els rols de gènere en els balls de saló

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Espai LaGranja de Burjassot acull este dimecres 12, a les 10.30 hores, el taller ‘Ballem per a estar juntes’ per a revisar els rols de gènere dels balls de saló.

Es tracta d’un projecte pedagògic amb adolescents estudiants de l’IES Comarcal que s’emmarca dins d’una investigació teòric-pràctica que Joaquín Collado duu a terme entorn de la performatividad dels balls de saló, dins dels estudis d’investigació en anàlisi, oralitat i escriptura en dansa.

«Com ballar amb l’altre i des de l’altre, en l’escolta de l’altre, en contacte amb l’altre, ballar en l’afectació amb l’altre; en fi, ballar junts (en plural), sense estar enfrontats a l’altre?», exposa el responsable del taller en un comunicat de Cultura de la Generalitat.

Els objectius d’esta pràctica són, a través del ballar en parella i ocasionalment en grup, «mobilitzar formes i estereotips que, i sobretot en l’adolescència, ens impedixen imaginar-nos i relacionar-nos d’altres maneres i ens emmalaltixen directament en el cos, ens creen bloquejos, ens configuren fins i tot fisionòmicament».

Este projecte busca noves formes de socialitzar i de dissoldre els rols de poder en el grup, democratitzant els espais i les responsabilitats.

Amb la finalitat d’acompanyar estes pràctiques Espai LaGranja s’ha integrat en una iniciativa internacional d’entitats públiques i privades cridada RED MêDIA, que integra a tres països d’Amèrica Llatina, Argentina, Colòmbia i Xile i quatre comunitats autònomes d’Espanya (Andalusia, Euskadi, Comunitat Valenciana i Catalunya).

Esta xarxa pretén fomentar la formació, mentoría i circulació de sabers en arts vives i passar a ser d’institucions exhibidores a institucions mediadores. «Amb estes pràctiques volem situar al públic participant en el centre de l’acció a partir d’un treball conjunt entre l’equip de mediació i l’artista», el coordinador de l’espai, Guillermo Arazo.

Últimes notícies

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.

Un bebé de 24 setmanes supera amb èxit una greu retinopatia en Elx

L’Hospital General Universitari d’Elx ha tractat amb èxit la retinopatia de la prematuritat en un nounat de 24 setmanes, una de les complicacions més greus associades a la prematuritat extrema. L’equip d’Oftalmologia i la UCI Neonatal ha aplicat un fàrmac biològic mínimament invasiu per a preservar la visió i reduir el risc de ceguesa.

El calor deixa 64 morts en quinze dies d’agost a la Comunitat Valenciana

La calor extrema ha causat 64 morts a la Comunitat Valenciana en la primera mitat d’agost, amb especial incidència en la segona setmana del mes.

Manipulen durant mesos una dona de 91 anys a Alacant per quedar-se amb el seu patrimoni

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones acusades de sotmetre durant mesos una dona de 91 anys a un control total per apoderar-se del seu patrimoni, amb un presumpte expoli de 20.000 euros i canvis en el seu testament.