‘Ballem per a estar juntes’: Espai LaGranja revisa els rols de gènere en els balls de saló

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Espai LaGranja de Burjassot acull este dimecres 12, a les 10.30 hores, el taller ‘Ballem per a estar juntes’ per a revisar els rols de gènere dels balls de saló.

Es tracta d’un projecte pedagògic amb adolescents estudiants de l’IES Comarcal que s’emmarca dins d’una investigació teòric-pràctica que Joaquín Collado duu a terme entorn de la performatividad dels balls de saló, dins dels estudis d’investigació en anàlisi, oralitat i escriptura en dansa.

«Com ballar amb l’altre i des de l’altre, en l’escolta de l’altre, en contacte amb l’altre, ballar en l’afectació amb l’altre; en fi, ballar junts (en plural), sense estar enfrontats a l’altre?», exposa el responsable del taller en un comunicat de Cultura de la Generalitat.

Els objectius d’esta pràctica són, a través del ballar en parella i ocasionalment en grup, «mobilitzar formes i estereotips que, i sobretot en l’adolescència, ens impedixen imaginar-nos i relacionar-nos d’altres maneres i ens emmalaltixen directament en el cos, ens creen bloquejos, ens configuren fins i tot fisionòmicament».

Este projecte busca noves formes de socialitzar i de dissoldre els rols de poder en el grup, democratitzant els espais i les responsabilitats.

Amb la finalitat d’acompanyar estes pràctiques Espai LaGranja s’ha integrat en una iniciativa internacional d’entitats públiques i privades cridada RED MêDIA, que integra a tres països d’Amèrica Llatina, Argentina, Colòmbia i Xile i quatre comunitats autònomes d’Espanya (Andalusia, Euskadi, Comunitat Valenciana i Catalunya).

Esta xarxa pretén fomentar la formació, mentoría i circulació de sabers en arts vives i passar a ser d’institucions exhibidores a institucions mediadores. «Amb estes pràctiques volem situar al públic participant en el centre de l’acció a partir d’un treball conjunt entre l’equip de mediació i l’artista», el coordinador de l’espai, Guillermo Arazo.

Últimes notícies

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.