‘Ballem per a estar juntes’: Espai LaGranja revisa els rols de gènere en els balls de saló

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Espai LaGranja de Burjassot acull este dimecres 12, a les 10.30 hores, el taller ‘Ballem per a estar juntes’ per a revisar els rols de gènere dels balls de saló.

Es tracta d’un projecte pedagògic amb adolescents estudiants de l’IES Comarcal que s’emmarca dins d’una investigació teòric-pràctica que Joaquín Collado duu a terme entorn de la performatividad dels balls de saló, dins dels estudis d’investigació en anàlisi, oralitat i escriptura en dansa.

“Com ballar amb l’altre i des de l’altre, en l’escolta de l’altre, en contacte amb l’altre, ballar en l’afectació amb l’altre; en fi, ballar junts (en plural), sense estar enfrontats a l’altre?”, exposa el responsable del taller en un comunicat de Cultura de la Generalitat.

Els objectius d’esta pràctica són, a través del ballar en parella i ocasionalment en grup, “mobilitzar formes i estereotips que, i sobretot en l’adolescència, ens impedixen imaginar-nos i relacionar-nos d’altres maneres i ens emmalaltixen directament en el cos, ens creen bloquejos, ens configuren fins i tot fisionòmicament”.

Este projecte busca noves formes de socialitzar i de dissoldre els rols de poder en el grup, democratitzant els espais i les responsabilitats.

Amb la finalitat d’acompanyar estes pràctiques Espai LaGranja s’ha integrat en una iniciativa internacional d’entitats públiques i privades cridada RED MêDIA, que integra a tres països d’Amèrica Llatina, Argentina, Colòmbia i Xile i quatre comunitats autònomes d’Espanya (Andalusia, Euskadi, Comunitat Valenciana i Catalunya).

Esta xarxa pretén fomentar la formació, mentoría i circulació de sabers en arts vives i passar a ser d’institucions exhibidores a institucions mediadores. “Amb estes pràctiques volem situar al públic participant en el centre de l’acció a partir d’un treball conjunt entre l’equip de mediació i l’artista”, el coordinador de l’espai, Guillermo Arazo.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les VTC marxen per València contra un decret que consideren letal per al sector

Una marxa lenta de conductors de VTC col·lapsa la ronda interior de València contra un decret llei urgent de la Generalitat que restringix el servici urbà. El sector alerta d'una retallada del 40% de l'oferta, 1.800 llicències i 5.000 ocupacions en risc.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació de Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïa responsabilitat per irregularitats en vivendes públiques.

Exdirigentes del PSPV d’Almussafes reclamen respectar la presumpció d’innocència de l’alcalde

Els 41 membres de l'anterior executiva local han qüestionat l'expedient obert pel Comité d'Ètica i Garanties del PSPV-PSOE i han reclamat respecte a la presumpció d'innocència. Recorden que Toni González seguix com a alcalde malgrat la suspensió cautelar de militància per acusacions d'assetjament sexual i laboral.

Compromís recomana a l’esquerra escoltar la militància per a triar un nou líder

Compromís ha recomanat a l'esquerra escoltar la militància per a triar un nou lideratge després del pas arrere de Yolanda Díaz. Sumar ha demanat unitat i el PSOE i EH Bildu han mostrat respecte i han subratllat la necessitat d'un espai fort a l'esquerra del PSOE.

Detinguts els quatre autors d’un intent de segrest frustrat pel gos de la víctima a Polinyà de Xúquer

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre integrants d'un grup criminal que va intentar segrestar una dona en el seu domicili de Polinyà de Xúquer. El rapte es va frustrar quan el gos de la víctima va mossegar a un dels assaltants, la qual cosa va desencadenar una investigació en tres fases.

Marxa lenta de VTC provoca embossos i corts en vies clau de València

La marxa lenta de VTC contra el decret de la Generalitat que limita la seua activitat provoca congestió en artèries principals de València i el tall de Sant Vicent Màrtir. Dos columnes han eixit des de Pista de Silla i Corts Valencianes i confluïxen en el centre per a finalitzar davant la Conselleria de Transports.

La capella ardent d’Antonio Tejero s’instal·la en un tanatori de Xàtiva

El tanatori Servisa de Xàtiva acull la capella ardent de l'ex tinent coronel Antonio Tejero, mort als 93 anys. El funeral està previst esta vesprada en la capella de la Costera i l'accés a la vetla és només per a la família.

El preu de la vivenda bat rècord: puja un 7,5% en 2025 i un 9,4% en la Comunitat Valenciana

El preu mitjà va aconseguir 1.902 euros/m², un 7,5% més que en 2024, i va superar el pic de 2007. Les compravendes van créixer un 4,4% i les hipoteques un 13,7%.