‘Ballem per a estar juntes’: Espai LaGranja revisa els rols de gènere en els balls de saló

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Espai LaGranja de Burjassot acull este dimecres 12, a les 10.30 hores, el taller ‘Ballem per a estar juntes’ per a revisar els rols de gènere dels balls de saló.

Es tracta d’un projecte pedagògic amb adolescents estudiants de l’IES Comarcal que s’emmarca dins d’una investigació teòric-pràctica que Joaquín Collado duu a terme entorn de la performatividad dels balls de saló, dins dels estudis d’investigació en anàlisi, oralitat i escriptura en dansa.

“Com ballar amb l’altre i des de l’altre, en l’escolta de l’altre, en contacte amb l’altre, ballar en l’afectació amb l’altre; en fi, ballar junts (en plural), sense estar enfrontats a l’altre?”, exposa el responsable del taller en un comunicat de Cultura de la Generalitat.

Els objectius d’esta pràctica són, a través del ballar en parella i ocasionalment en grup, “mobilitzar formes i estereotips que, i sobretot en l’adolescència, ens impedixen imaginar-nos i relacionar-nos d’altres maneres i ens emmalaltixen directament en el cos, ens creen bloquejos, ens configuren fins i tot fisionòmicament”.

Este projecte busca noves formes de socialitzar i de dissoldre els rols de poder en el grup, democratitzant els espais i les responsabilitats.

Amb la finalitat d’acompanyar estes pràctiques Espai LaGranja s’ha integrat en una iniciativa internacional d’entitats públiques i privades cridada RED MêDIA, que integra a tres països d’Amèrica Llatina, Argentina, Colòmbia i Xile i quatre comunitats autònomes d’Espanya (Andalusia, Euskadi, Comunitat Valenciana i Catalunya).

Esta xarxa pretén fomentar la formació, mentoría i circulació de sabers en arts vives i passar a ser d’institucions exhibidores a institucions mediadores. “Amb estes pràctiques volem situar al públic participant en el centre de l’acció a partir d’un treball conjunt entre l’equip de mediació i l’artista”, el coordinador de l’espai, Guillermo Arazo.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.

Detinguts dos hòmens pel robatori de dos tones de carril ferroviari a Silla

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens acusats de sostraure dos tones de carril ferroviari en les vies del tren de Silla, mentres seguix la busca d'un tercer implicat.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua gestió, l’aforament de Mazón i l’impacte en l’ocupació

El president de la Generalitat compareixerà en el ple de Les Corts per a valorar els seus primers cinc mesos de govern, respondre per l'aforament de Carlos Mazón i analitzar l'efecte de les polítiques estatals en l'ocupació valenciana.

La Fiscalia demana 4 anys de presó a un empresari per quedar-se 350.000 euros d’un inversor

La Fiscalia d'Alacant sol·licita quatre anys de presó per a un empresari acusat d'apropiar-se de 350.000 euros transferits per un inversor per a projectes d'instal·lacions fotovoltaiques.

Ábalos s’enfronta hui a les acusacions de Aldama en la recta final del juí de les màscares

El juí a José Luis Ábalos pels presumptes tripijocs en contractes de màscares entra en la seua fase decisiva amb la declaració de l'exministre, que respondrà a les greus acusacions del comisionista Víctor de Aldama.

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.