Desmantellada una banda que assaltava vivendes d’Alacant i Marbella armada i disfressada de policia

La Policia Nacional ha desarticulat una banda criminal itinerant que assaltava vivendes habitades d’Alacant i Marbella amb una gran violència, utilitzant armes de foc reals i material policial per a fer-se passar per agents quan fugien després dels robatoris.

Les primeres investigacions es van iniciar arran de dos robatoris especialment violents comesos el mes de desembre passat en vivendes de la ciutat d’Alacant. A partir d’eixos fets, els agents han identificat els autors i han comprovat que també estaven relacionats amb dos assalts comesos mesos abans en vivendes de Marbella.

Dispositiu policial i detencions

Segons ha informat la Policia Nacional, el caràcter itinerant de l’organització ha complicat el treball dels investigadors. Els membres del grup es movien entre diferents localitats, fet que dificultava la seua localització i seguiment.

El dispositiu d’arestades es va activar quan els agents han certificat la presència de tots els integrants del grup en Marbella. En eixe moment, presumptament es disposaven a cometre un nou robatori amb violència en una altra vivenda habitada.

La Policia Nacional ha detingut cinc membres de la banda quan viatjaven junts en una furgoneta. A l’interior del vehicle portaven cinc armes de foc curtes i una gran quantitat de material policial, com ara xalecs, roba, gorras, grillets i rotatius lumínics, amb els quals pretenien fer-se passar per funcionaris del Cos.

En el mateix registre també se’ls han intervingut silenciadors tàctics per a les armes, 31.500 euros en efectiu, balises GPS, inhibidors de freqüència, brides i plaques de matrícula doblades. Tot este material permetia a la banda planificar els assalts, controlar els objectius i dificultar l’acció policial.

Després de les detencions, els investigadors han practicat quatre entrades i registres en immobles de les localitats malaguenyes de Marbella i Fuengirola. En estos operatius s’han intervingut sis vehicles d’alta gamma i més material presumptament utilitzat en l’execució dels robatoris.

A la banda desarticulada se li atribuïxen cinc robatoris, a més d’una àmplia llista de delictes: tinença il·lícita d’armes, falsedat documental, lesions, delictes contra la intimitat, usurpació de funcions públiques i pertinença a grup criminal. Després de la seua detenció, els cinc arrestats ja han sigut posats a disposició de l’autoritat judicial.

La investigació continua oberta. La Policia Nacional ha sol·licitat dos Ordres Europees de Detenció (OEDE) contra dos membres més del grup que es troben fora del territori nacional, amb l’objectiu de completar el desmantellament de l’organització.

Últimes notícies

El cap de bombers forestals de Buñol qüestiona que els apartaren de mesurar el barranc del Poyo en plena DANA

El responsable de la unitat de bombers forestals de Buñol ha declarat que li va estranyar que els ordenaren deixar de controlar el cabal del barranc del Poyo hores abans de la tragèdia de la DANA, mentre un altre bomber d'Alzira ha relatat que va començar rescats per iniciativa pròpia.

Retiren quilòmetres de peixos morts al Magre després d’un possible abocament tòxic

La CHJ ha iniciat la retirada de milers de peixos morts al riu Magre, en un tram d’uns deu quilòmetres entre Montroy i Llombai-Alfarp, després d’un possible abocament relacionat amb l’incendi d’una nau industrial a Montserrat.

El PSPV demana a Antifrau una investigació equanime sobre l’ajuda a UGT

El PSPV veu bé que l’Agència Antifrau investigue la subvenció de 80.000 euros al congrés confederal d’UGT de 2021 a València, però reclama equanimitat i que el president Pérez Llorca col·labore igual en els assumptes que afecten la seua parella.

Quinze anys d’Amazon a Espanya: 25.000 milions invertits i més de 30.000 treballadors

Amazon complix quinze anys a Espanya amb una inversió acumulada de 25.000 milions d’euros, més de 30.000 empleats i una forta aposta logística i de centres de dades que arriba també a Paterna.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i aposta pel repte del València CF

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de nou anys com a director esportiu i ha explicat que el seu fitxatge pel València CF era, per a ell, ‘ara o mai’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà la direcció esportiva del club navarrés.

Les 35 hores s’acosten als funcionaris de la Generalitat després d’un acord unànime

La mesa sectorial de la Administració de la Generalitat ha aprovat per unanimitat l’acord amb els sindicats que dona cobertura jurídica completa a la jornada de 35 hores setmanals per a més de 21.200 empleats públics. El pacte fixa el camí per a la seua implantació a partir de l’1 de gener de 2027, pendent encara de la ratificació del Consell.

Arcadi España reclama deixar la crispació per a pactar un finançament autonòmic històric

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, insta els partits a aparcar la crispació i negociar al Congrés el nou model de finançament autonòmic, que qualifica d’oportunitat històrica, clau per a territoris com la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Jeff Jones dirigirà la nova empresa conjunta de Ford i Geely a Almussafes

Ford ha designat Jeff Jones, directiu amb 30 anys d’experiència, com a president de la futura empresa conjunta Ford-Geely que operarà des de la planta d’Almussafes a partir de 2027.