Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que «un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències» i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li «una segona oportunitat».

«Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup», va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

«Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits», va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador «està entrenant abanda», que la setmana vinent «s’anirà reincorporant amb el grup», i que, una vegada passats els dos partits, «formarà part com un més» i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, «és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom», i va incidir que han intentat «fer les coses amb sentit comú». Sobre Mir va dir que «accepta el càstig», però que una persona «es pot equivocar» i han de «donar-li una segona oportunitat».

El preparador es va mostrar «absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual», al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta «absolutament» i que no pot «entrar a valorar».

«Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar», va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que «cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF», i Baraja va remarcar que subscriu «al 100% la seua opinió».

«Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més», va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut «una gran decepció».

«Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga», va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega «rotundament a pensar que l’equip no és professional», i no vol «donar pàbul» als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important «tancar files» i no estar concentrats «en el soroll lògic i normal» que existix per la mala situació esportiva de l’equip».

«Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada», va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival «poderós en tots els sentits», «un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició». Té clar que «per a tenir alguna opció» han de «ratllar quasi la perfecció», ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria «el punt de confiança que necessites».

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. «Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà», va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està «disponible» per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució «és bastant positiva» i que esta setmana ha fet «quasi tot el treball» amb el grup.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.