18.4 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que “un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències” i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li “una segona oportunitat”.

“Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup”, va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

“Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits”, va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador “està entrenant abanda”, que la setmana vinent “s’anirà reincorporant amb el grup”, i que, una vegada passats els dos partits, “formarà part com un més” i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, “és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom”, i va incidir que han intentat “fer les coses amb sentit comú”. Sobre Mir va dir que “accepta el càstig”, però que una persona “es pot equivocar” i han de “donar-li una segona oportunitat”.

El preparador es va mostrar “absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual”, al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta “absolutament” i que no pot “entrar a valorar”.

“Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar”, va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que “cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF”, i Baraja va remarcar que subscriu “al 100% la seua opinió”.

“Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més”, va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut “una gran decepció”.

“Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga”, va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega “rotundament a pensar que l’equip no és professional”, i no vol “donar pàbul” als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important “tancar files” i no estar concentrats “en el soroll lògic i normal” que existix per la mala situació esportiva de l’equip”.

“Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada”, va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival “poderós en tots els sentits”, “un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició”. Té clar que “per a tenir alguna opció” han de “ratllar quasi la perfecció”, ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria “el punt de confiança que necessites”.

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. “Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà”, va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està “disponible” per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució “és bastant positiva” i que esta setmana ha fet “quasi tot el treball” amb el grup.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.

Presó provisional per al detingut per assassinar a la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Un jutjat ha acordat la presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per l'assassinat de la seua exparella en el centre de salut de Benicàssim. Igualtat va confirmar que es tracta d'un crim masclista i no constaven denúncies prèvies.

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana arranca amb consens i col·laboració

La nova Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana del 29 d'octubre de 2024 naix amb voluntat de coordinació entre administracions i un pla de treball definit.