14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que “un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències” i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li “una segona oportunitat”.

“Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup”, va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

“Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits”, va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador “està entrenant abanda”, que la setmana vinent “s’anirà reincorporant amb el grup”, i que, una vegada passats els dos partits, “formarà part com un més” i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, “és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom”, i va incidir que han intentat “fer les coses amb sentit comú”. Sobre Mir va dir que “accepta el càstig”, però que una persona “es pot equivocar” i han de “donar-li una segona oportunitat”.

El preparador es va mostrar “absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual”, al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta “absolutament” i que no pot “entrar a valorar”.

“Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar”, va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que “cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF”, i Baraja va remarcar que subscriu “al 100% la seua opinió”.

“Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més”, va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut “una gran decepció”.

“Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga”, va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega “rotundament a pensar que l’equip no és professional”, i no vol “donar pàbul” als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important “tancar files” i no estar concentrats “en el soroll lògic i normal” que existix per la mala situació esportiva de l’equip”.

“Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada”, va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival “poderós en tots els sentits”, “un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició”. Té clar que “per a tenir alguna opció” han de “ratllar quasi la perfecció”, ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria “el punt de confiança que necessites”.

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. “Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà”, va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està “disponible” per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució “és bastant positiva” i que esta setmana ha fet “quasi tot el treball” amb el grup.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.