Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que «un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències» i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li «una segona oportunitat».

«Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup», va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

«Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits», va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador «està entrenant abanda», que la setmana vinent «s’anirà reincorporant amb el grup», i que, una vegada passats els dos partits, «formarà part com un més» i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, «és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom», i va incidir que han intentat «fer les coses amb sentit comú». Sobre Mir va dir que «accepta el càstig», però que una persona «es pot equivocar» i han de «donar-li una segona oportunitat».

El preparador es va mostrar «absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual», al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta «absolutament» i que no pot «entrar a valorar».

«Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar», va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que «cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF», i Baraja va remarcar que subscriu «al 100% la seua opinió».

«Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més», va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut «una gran decepció».

«Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga», va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega «rotundament a pensar que l’equip no és professional», i no vol «donar pàbul» als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important «tancar files» i no estar concentrats «en el soroll lògic i normal» que existix per la mala situació esportiva de l’equip».

«Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada», va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival «poderós en tots els sentits», «un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició». Té clar que «per a tenir alguna opció» han de «ratllar quasi la perfecció», ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria «el punt de confiança que necessites».

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. «Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà», va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està «disponible» per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució «és bastant positiva» i que esta setmana ha fet «quasi tot el treball» amb el grup.

Últimes notícies

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.

Rototom Benicàssim es consolida com una miniciutat vacacional amb mil formes de viure el festival

El Rototom Sunsplash de Benicàssim, que se celebrarà del 16 al 22 d’agost, ha convertit el recinte en una miniciutat mediterrània on conviuen música reggae, benestar, activisme social, gastronomia del món i espais adaptats a totes les edats.

Elena Buenavida ja figura en la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA

Elena Buenavida ja apareix com a jugadora de la plantilla actual de Minnesota Lynx a la WNBA, tot i que el Valencia Basket i la Federació Espanyola de Baloncesto mantenen que el seu contracte amb la lliga nord-americana està previst per a 2027.