Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que «un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències» i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li «una segona oportunitat».

«Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup», va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

«Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits», va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador «està entrenant abanda», que la setmana vinent «s’anirà reincorporant amb el grup», i que, una vegada passats els dos partits, «formarà part com un més» i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, «és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom», i va incidir que han intentat «fer les coses amb sentit comú». Sobre Mir va dir que «accepta el càstig», però que una persona «es pot equivocar» i han de «donar-li una segona oportunitat».

El preparador es va mostrar «absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual», al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta «absolutament» i que no pot «entrar a valorar».

«Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar», va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que «cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF», i Baraja va remarcar que subscriu «al 100% la seua opinió».

«Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més», va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut «una gran decepció».

«Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga», va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega «rotundament a pensar que l’equip no és professional», i no vol «donar pàbul» als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important «tancar files» i no estar concentrats «en el soroll lògic i normal» que existix per la mala situació esportiva de l’equip».

«Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada», va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival «poderós en tots els sentits», «un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició». Té clar que «per a tenir alguna opció» han de «ratllar quasi la perfecció», ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria «el punt de confiança que necessites».

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. «Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà», va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està «disponible» per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució «és bastant positiva» i que esta setmana ha fet «quasi tot el treball» amb el grup.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.