Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que «un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències» i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li «una segona oportunitat».

«Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup», va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

«Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits», va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador «està entrenant abanda», que la setmana vinent «s’anirà reincorporant amb el grup», i que, una vegada passats els dos partits, «formarà part com un més» i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, «és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom», i va incidir que han intentat «fer les coses amb sentit comú». Sobre Mir va dir que «accepta el càstig», però que una persona «es pot equivocar» i han de «donar-li una segona oportunitat».

El preparador es va mostrar «absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual», al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta «absolutament» i que no pot «entrar a valorar».

«Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar», va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que «cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF», i Baraja va remarcar que subscriu «al 100% la seua opinió».

«Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més», va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut «una gran decepció».

«Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga», va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega «rotundament a pensar que l’equip no és professional», i no vol «donar pàbul» als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important «tancar files» i no estar concentrats «en el soroll lògic i normal» que existix per la mala situació esportiva de l’equip».

«Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada», va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival «poderós en tots els sentits», «un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició». Té clar que «per a tenir alguna opció» han de «ratllar quasi la perfecció», ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria «el punt de confiança que necessites».

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. «Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà», va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està «disponible» per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució «és bastant positiva» i que esta setmana ha fet «quasi tot el treball» amb el grup.

Últimes notícies

El Defensor del Poble reclama mesures urgents per a evitar desnonaments com el de Maricarmen

El Defensor del Poble, Ángel Gabilondo, ha demanat mesures urgents a les administracions per a evitar desnonaments de persones vulnerables, arran del cas de Maricarmen, una veïna de Madrid de 87 anys desallotjada del seu pis després de set dècades.

David Bisbal encetarà a València la seua gira espanyola d’Eternos el 22 de maig

David Bisbal ha anunciat una gira per Espanya amb 15 grans concerts per a presentar el seu nou disc 'Eternos', que començarà el 22 de maig al Roig Arena de València i acabarà el 9 de setembre a Sevilla.

Detingut un home per tres robatoris en obres de Sant Vicent del Raspeig

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys acusat de tres robatoris amb força i un en grau de temptativa en obres de Sant Vicent del Raspeig.

Una oferta falsa per donar ‘m’agrada’ acaba en una estafa de 1.900 euros

Una dona de Pontevedra ha perdut 1.900 euros en l'anomenada estafa dels likes, una falsa oferta de faena per donar 'm'agrada' en xarxes. La Guàrdia Civil ha identificat dos sospitosos amb domicilis a Alacant i Barcelona.

A presó per set robatoris entre Castelló, València i Almeria

Un home ha ingressat a presó després que la Guàrdia Civil li haja atribuït set delictes contra el patrimoni comesos a Castelló, València i Almeria. Entre els fets hi ha un robatori amb violència i intimidació i diversos robatoris amb força en vivendes i vehicles.

Detingut a Alacant per estafar mes de 3.400 euros amb mòbils falsos

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 20 anys acusat de vendre mòbils falsificats com si foren de gamma alta, amb un perjudici superior als 3.400 euros i quatre víctimes entre Alacant i Castelló.

Crema una tercera casa a l’Alquerieta vinculada als detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Una tercera vivenda de l’Alquerieta, on viuen familiars dels detinguts pel tiroteig amb un mort a Alzira, ha cremat de matinada sense causar ferits. Els bombers han confirmat que la casa estava buida i que l’incendi ha afectat les dos plantes.

Benidorm serà seu del Mundial de ciclocross de 2031 i celebra una designació històrica

La UCI ha concedit a Benidorm l’organització del Mundial de ciclocross de 2031, una fita que consolida el seu circuit com a referent internacional i que esportistes i institucions qualifiquen d’històrica.