Baraja, sobre Rafa Mir: ‘Un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències’

Ejemplo de shortcode con estilo
L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, ha declarat que Rafa Mir estarà apartat dos partits per un acte d’indisciplina, tot destacant que aquestes situacions han de tenir conseqüències. Baraja espera que el jugador aprenga de l’experiència i pugui reincorporar-se a l’equip aviat.

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

L’entrenador del València CF, Rubén Baraja, es va referir este divendres al cas de Rafa Mir, assegurant que «un acte d’indisciplina ha de tenir conseqüències» i va anunciar que estarà apartat de l’equip durant dos partits, encara que no va tancar la porta a donar-li «una segona oportunitat».

«Un acte d’indisciplina ha de tenir unes conseqüències i no solament per ell, sinó també per la salut del grup», va declarar Rubén Baraja sobre Rafa Mir en la roda de premsa prèvia al partit davant de l’Atlètic de Madrid d’este diumenge en el Cívitas Metropolità.

El tècnic va explicar el procés que ha seguit el club des que va anunciar mesures disciplinàries després de la detenció del jugador Rafa Mir, acusat de presumpta agressió sexual per part de dos dones. El val·lisoletà no va entrar a valorar la decisió del club de readmetre-ho, i va descriure que la seua comesa va ser imposar una sanció esportiva.

«Quan es produïx la readmissió, entre en acció a l’hora de valorar la situació que hem viscut i la conseqüència. A partir d’ací, es pren la decisió que estiga fóra de l’equip dos partits», va expressar, al mateix temps que va anunciar que el jugador «està entrenant abanda», que la setmana vinent «s’anirà reincorporant amb el grup», i que, una vegada passats els dos partits, «formarà part com un més» i ell prendrà la decisió de si juga o no.

Per a Baraja, «és molt difícil prendre una decisió salomònica que li puga agradar a tothom», i va incidir que han intentat «fer les coses amb sentit comú». Sobre Mir va dir que «accepta el càstig», però que una persona «es pot equivocar» i han de «donar-li una segona oportunitat».

El preparador es va mostrar «absolutament en contra de qualsevol tipus d’agressió física o sexual», al mateix temps que va recordar que hi ha un procés judicial que respecta «absolutament» i que no pot «entrar a valorar».

«Va a ser una situació difícil de gestionar però crec que hem tractat de fer-ho amb un missatge de contundència perquè són coses que no es puden permetre, no solament per la situació esportiva que tenim, sinó perquè hi ha determinades hores en les quals no pots estar per ací. Has de ser professional i entendre que portes una samarreta i un escut que has de respectar», va defensar el castellà-lleonés.

A més, va recolzar les paraules del capità Pepelu recriminant l’actitud de Mir i expressant que «cadascun és major i sap la responsabilitat que té jugar en el València CF», i Baraja va remarcar que subscriu «al 100% la seua opinió».

«Portem un escut en el pit que representa a molta gent i nosaltres no podem permetre este tipus de coses. El vestuari també sap que és un jugador que podem necessitar durant la temporada i també entén el seu perdó i li dona la possibilitat de poder ser un de més», va apuntar un Baraja que va reconèixer que, per a ell, el succeït ha sigut «una gran decepció».

«Espere que li haja servit per a aprendre, per a saber valorar i saber on està, en el club en el qual està, i l’important que és ací fer les coses bé, o almenys mentre jo estiga», va sentenciar l’entrenador.

No obstant això, l’entrenador es nega «rotundament a pensar que l’equip no és professional», i no vol «donar pàbul» als rumors que circulen després d’este mal inici de campanya. Per a ell, en moments difícils com a este, és important «tancar files» i no estar concentrats «en el soroll lògic i normal» que existix per la mala situació esportiva de l’equip».

«Hem de saber conviure amb això. Sabem que en el moment de dificultat, quan ve molt vent en contra, la qual cosa has de fer és intentar canviar este vent i que vaja a favor, sense buscar excuses, pensant a treballar, en què al final entre tots podem aconseguir canviar el rumb d’este inici de temporada», va destacar.

Centrat en l’esportiu, el tècnic va indicar que l’Atlètic de Madrid és un rival «poderós en tots els sentits», «un equip intens i vertical que juga molt ràpid, i amb una gran qualitat en la definició». Té clar que «per a tenir alguna opció» han de «ratllar quasi la perfecció», ja que fer un bon partit al Metropolità els donaria «el punt de confiança que necessites».

Per al partit contra els blanc-i-vermells podrà comptar amb André Almeida, que va patir molèsties en l’esquena en els últims dies. «Pensem que és una cosa passatgera i que no té res a veure amb la lesió de la temporada passada, però que anem a veure com es troba demà», va dir.

Amb qui no hi haurà dubtes és amb Dani Gómez, que va patir la fractura del nas la passada setmana, però està «disponible» per a entrenar i jugar. Fran Pérez encara no està recuperat, encara que va explicar que la seua evolució «és bastant positiva» i que esta setmana ha fet «quasi tot el treball» amb el grup.

Últimes notícies

L’AVL reclama més recursos per a frenar la minimització del valencià

La presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Maria Àngels Francés, reclama voluntat política i més recursos per a consolidar el llegat dels 25 anys de la institució i frenar la minimització del valencià. En l’acte d’obertura del curs, l’AVL també ha distingit la revista Saó amb la Medalla de 2026.

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno, proclamades falleres majors de València 2027

Beatriz Blanco i Julia Vizcayno han sigut proclamades fallera major i fallera major infantil de València per a 2027 en un acte solemne a lAjuntament, presidit per lalcaldessa María José Catalá.

Bernabé, Arcadi España i Torró encapçalen la llista del PSPV al Congrés per València

El PSPV-PSOE ha aprovat una llista molt renovada al Congrés per València, encapçalada per Pilar Bernabé, amb Arcadi España de número dos i Rebeca Torró de tres, de cara a les generals del 29 de novembre.

Jutgen nou acusats per un alijo de 32 quilos de cocaïna arribada des de Panamà

Nou persones s’enfronten a penes de fins a nou anys i mig de presó per introduir a Espanya més de 32 quilos de cocaïna ocults en un enviament d’aparells elèctrics cap a Orihuela.

Mompó crida a mobilitzar València per a canviar el rumb d’Espanya el 29N

Vicent Mompó insten el comitè de campanya del PP a València a bolcar-se en les generals del 29 de novembre per a impulsar un canvi polític a Espanya. El líder provincial reclama que la Comunitat Valenciana siga escoltada i tinga el pes que li correspon.

Benidorm Fest 2027 reunix 18 artistes amb Ladilla Rusa, Vicco i Pipiolas al capdavant

La sisena edició del Benidorm Fest se celebrarà del 26 al 30 de gener de 2027 amb 18 artistes seleccionats entre 896 cançons, combinant figures consolidades i noves promeses.

Llibertat provisional per als quatre ultres detinguts en la baralla prop del Ciutat de València

El jutjat d’instrucció de València ha deixat en llibertat provisional quatre ultres del Sevilla detinguts per una baralla multitudinària amb radicales del Levante dilluns passat als voltants del Ciutat de València. Els investigats, que no han declarat, hauran de comparéixer quan els ho requerisca el jutjat i comunicar qualsevol canvi de domicili.

Així afectarà a la Comunitat Valenciana l’avís per fortes pluges des de dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha llançat un avís especial per un episodi de pluges intenses i persistents que podria començar dissabte i concentrar-se diumenge als litorals i prelitorals mediterranis.