Una baralla entre okupes mobilitza a la Guàrdia Civil i la Policia en Picanya

 

Diferents unitats de la Guàrdia Civil de Paiporta i la Policia Local de Picanya, en la comarca de l’Horta Sud (València), han hagut d’intervindre en una violenta baralla produïda en una casa ocupada del centre històric de Picanya.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, l’espectacular desplegament en una zona molt tranquil·la de Picanya va sorprendre el veïnat, fins al punt que alguns testimonis han qualificat els fets de «el més apassionant que ha passat en este poble en molts anys».

 

Tal com pareix, els fets es van produir el passat divendres en el carrer Sant Francesc de la localitat. Les autoritats van rebre un gran número de telefonades del veïnat pels crits que s’escoltaven en una casa d’una planta baixa ocupada des de fa temps.

 

Una detenció

La baralla va provocar que es desplaçaren a la zona tant la Guàrdia Civil, que va dirigir l’operatiu, com la Policia Local, que va actuar en faenes de suport. En un moment donat va fer la seua aparició un helicòpter de l’Institut Armat.

 

Fonts oficials han indicat al citat mitjà que, després de dur a terme diferents identificacions, va ser detinguda una persona pels disturbis, i posteriorment es va restablir la calma.

 

Sospiten que una màfia podria llogar la casa ocupada

Tot apunta al fet que la casa du ocupada molt de temps, amb diferents persones que es van alternant. Per este motiu, el veïnat i el consistori de Picanya han presentat una denúncia, per les molèsties que causen i perquè se sospita de possibles activitats il·lícites dins de la vivenda en determinats períodes.

 

Les autoritats es troben investigant si alguna màfia és la que està darrere de l’activitat i és la que presumptament lloga la casa a diferents persones cada cert temps. A voltes, han residit també menors d’edat en el domicili ocupat. Per això, l’assumpte està en mans del jutjat per l’ocupació il·legal i les possibles activitats il·lícites que pot haver-hi a l’interior.

Últimes notícies

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.