Begoña Gómez rebutja declarar a l’Assemblea de Madrid i diu que és víctima de bulos que tenen un objectiu polític

Ejemplo de shortcode con estilo
Begoña Gómez, esposa del president Pedro Sánchez, ha rebutjat declarar davant la comissió d'investigació de l'Assemblea de Madrid, defensant-se de bulos amb fins polítics. Reconeix la seva carrera professional i demana que la veritat surti a la llum.

Reivindica en un minut la seua carrera professional i afirma que «més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc»

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Begoña Gómez, esposa del president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha acollit hui dimecres al seu dret a no declarar en la seua intervenció en la comissió d’investigació oberta a l’Assemblea de Madrid per a aclarir si va haver-hi tracte de favor amb ella en la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

La dona del president del Govern ha sigut la primera persona a comparèixer a la Càmera de Vallecas en el marc d’esta comissió impulsada al juny pel PP per a «netejar el nom» de la UCM arran de les notícies que estaven publicant-se en premsa sobre les càtedres de Gómez i els seus màsters en este centre públic.

En la seua primera intervenció en la sala Caserón de Sant Bernardo de l’Assemblea davant de la comissió d’investigació, amb gran expectació mediàtica i un centenar de mitjans acreditats, l’esposa del cap de l’Executiu, que ha acudit acompanyada del seu advocat, Antonio Camacho, ha explicat que s’acollia al seu dret a no respondre, atès que el procés es troba judicialitzat.

«Més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc», ha llançat Gómez després de carregar contra els «bulos» i remarcar que ella s’ha llaurat una «vida professional» amb «molt esforç i amb plena dedicació com una més com fan milions de dones».

INTERVÉ UN MINUT

Gómez arrancava la seua intervenció indicant que exposaria en «un minut» suposició per a aclarir l’ocorregut. «Des de fa 25 anys treballe en consultoria i docència. He coordinat equips, he dirigit projectes, he assessorat a més de mig centenar de professionals en el sector privat i en el tercer sector», ha arrancat la dona del president del Govern.

Ha narrat com fa 12 anys va arrancar una col·laboració amb la UCM com a codirectora d’un màster per a formar a professionals especialitzats en projectes socials i en projectes de sostenibilitat. És el 2020 quan esta col·laboració s'»amplia» amb la creació de la càtedra extraordinària. «Una càtedra extraordinària que és una pràctica habitual dins de les universitats públiques», ha argumentat Begoña Gómez.

De fet, en este moment ha carregat contra esta comissió i «la col·lecció de denúncies judicials i quantitat de bulos» que tenen un objectiu polític. «Tot això té un objectiu polític evident. Només han de fixar-se en la llista de denunciants. I per esta raó, i aconsellada pel meu lletrat, em vaig a acollir al meu dret a no respondre a les seues preguntes, després de complir amb la meua obligació de comparèixer en esta comissió. Més ràpid que tard, la veritat posarà les coses en el seu lloc», ha rematat l’esposa del president del Govern.

Últimes notícies

Dos detinguts més per les crides a saquejar comerços a València passen a disposició judicial

Dos detinguts a Picanya i Alfafar passen este dissabte a disposició judicial. La investigació ja suma cinc arrestos vinculats amb crides a provocar disturbis i saquejos a València.

Investiguen un conductor que circulava a 174 km/h en un tram limitat a 80

La Guàrdia Civil investiga un home de 57 anys per circular a 174 km/h en la CV-309, limitada a 80, i per conducció temerària.

Un videojoc gratuït enfronta propietaris i inquilins a la Puerta del Sol

El videojoc gratuït del col·lectiu alacantí Famoso enfronta inquilins i grans tenidors per a conscienciar sobre el problema de l’habitatge i arribar al públic jove.

El litoral de Valencia està en avís groc per pluges este dissabte

L’avís estarà actiu fins a les 18 hores i preveu una precipitació acumulada de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ruixats i temperatures més baixes per a acomiadar octubre a València

L’últim dia d’octubre deixarà ruixats, amb baixa probabilitat que siguen forts al litoral sud de València, i un lleuger descens de les temperatures.

Robinson resol un duel vibrant entre Barça i Valencia Basket (98-94)

El Barça ha superat el Valencia Basket per 98-94 en la jornada 9 de l’Euroliga. Justin Robinson ha anotat nou punts en els últims quatre minuts.

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.