Begoña Gómez rebutja declarar a l’Assemblea de Madrid i diu que és víctima de bulos que tenen un objectiu polític

Reivindica en un minut la seua carrera professional i afirma que «més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc»

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Begoña Gómez, esposa del president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha acollit hui dimecres al seu dret a no declarar en la seua intervenció en la comissió d’investigació oberta a l’Assemblea de Madrid per a aclarir si va haver-hi tracte de favor amb ella en la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

La dona del president del Govern ha sigut la primera persona a comparèixer a la Càmera de Vallecas en el marc d’esta comissió impulsada al juny pel PP per a «netejar el nom» de la UCM arran de les notícies que estaven publicant-se en premsa sobre les càtedres de Gómez i els seus màsters en este centre públic.

En la seua primera intervenció en la sala Caserón de Sant Bernardo de l’Assemblea davant de la comissió d’investigació, amb gran expectació mediàtica i un centenar de mitjans acreditats, l’esposa del cap de l’Executiu, que ha acudit acompanyada del seu advocat, Antonio Camacho, ha explicat que s’acollia al seu dret a no respondre, atès que el procés es troba judicialitzat.

«Més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc», ha llançat Gómez després de carregar contra els «bulos» i remarcar que ella s’ha llaurat una «vida professional» amb «molt esforç i amb plena dedicació com una més com fan milions de dones».

INTERVÉ UN MINUT

Gómez arrancava la seua intervenció indicant que exposaria en «un minut» suposició per a aclarir l’ocorregut. «Des de fa 25 anys treballe en consultoria i docència. He coordinat equips, he dirigit projectes, he assessorat a més de mig centenar de professionals en el sector privat i en el tercer sector», ha arrancat la dona del president del Govern.

Ha narrat com fa 12 anys va arrancar una col·laboració amb la UCM com a codirectora d’un màster per a formar a professionals especialitzats en projectes socials i en projectes de sostenibilitat. És el 2020 quan esta col·laboració s'»amplia» amb la creació de la càtedra extraordinària. «Una càtedra extraordinària que és una pràctica habitual dins de les universitats públiques», ha argumentat Begoña Gómez.

De fet, en este moment ha carregat contra esta comissió i «la col·lecció de denúncies judicials i quantitat de bulos» que tenen un objectiu polític. «Tot això té un objectiu polític evident. Només han de fixar-se en la llista de denunciants. I per esta raó, i aconsellada pel meu lletrat, em vaig a acollir al meu dret a no respondre a les seues preguntes, després de complir amb la meua obligació de comparèixer en esta comissió. Més ràpid que tard, la veritat posarà les coses en el seu lloc», ha rematat l’esposa del president del Govern.

Últimes notícies

Sisé dia de lluita contra l’incendi forestal de Sogorb amb mitjans terrestres

Els bombers continuen treballant per controlar l’incendi forestal declarat dijous a Sogorb, estabilitzat des de diumenge després de cremar 630 hectàrees. S’ha alçat el confinament a Gàtova, però el nivell 1 del PEIF es manté i les pistes forestals seguixen tancades.

Detinguts tres veïns per vendre cocaïna des de casa a Castelló de Rugat

La Guàrdia Civil ha detingut tres persones a Castelló de Rugat que, presumptament, venien cocaïna des de la finestra de sa casa. En el registre s’han intervingut més d’un quilo de cocaïna, altres drogues, diners en efectiu i material per a preparar dosis.

Detingut a València un fugit buscant a Alemanya per un intent d’homicidi

La Policia Nacional ha detingut a València un fugit alemany reclamat per un intent d’homicidi amb metralladora comés en 2025.

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.