15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Begoña Gómez rebutja declarar a l’Assemblea de Madrid i diu que és víctima de bulos que tenen un objectiu polític

Reivindica en un minut la seua carrera professional i afirma que “més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc”

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Begoña Gómez, esposa del president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha acollit hui dimecres al seu dret a no declarar en la seua intervenció en la comissió d’investigació oberta a l’Assemblea de Madrid per a aclarir si va haver-hi tracte de favor amb ella en la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

La dona del president del Govern ha sigut la primera persona a comparèixer a la Càmera de Vallecas en el marc d’esta comissió impulsada al juny pel PP per a “netejar el nom” de la UCM arran de les notícies que estaven publicant-se en premsa sobre les càtedres de Gómez i els seus màsters en este centre públic.

En la seua primera intervenció en la sala Caserón de Sant Bernardo de l’Assemblea davant de la comissió d’investigació, amb gran expectació mediàtica i un centenar de mitjans acreditats, l’esposa del cap de l’Executiu, que ha acudit acompanyada del seu advocat, Antonio Camacho, ha explicat que s’acollia al seu dret a no respondre, atès que el procés es troba judicialitzat.

“Més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc”, ha llançat Gómez després de carregar contra els “bulos” i remarcar que ella s’ha llaurat una “vida professional” amb “molt esforç i amb plena dedicació com una més com fan milions de dones”.

INTERVÉ UN MINUT

Gómez arrancava la seua intervenció indicant que exposaria en “un minut” suposició per a aclarir l’ocorregut. “Des de fa 25 anys treballe en consultoria i docència. He coordinat equips, he dirigit projectes, he assessorat a més de mig centenar de professionals en el sector privat i en el tercer sector”, ha arrancat la dona del president del Govern.

Ha narrat com fa 12 anys va arrancar una col·laboració amb la UCM com a codirectora d’un màster per a formar a professionals especialitzats en projectes socials i en projectes de sostenibilitat. És el 2020 quan esta col·laboració s'”amplia” amb la creació de la càtedra extraordinària. “Una càtedra extraordinària que és una pràctica habitual dins de les universitats públiques”, ha argumentat Begoña Gómez.

De fet, en este moment ha carregat contra esta comissió i “la col·lecció de denúncies judicials i quantitat de bulos” que tenen un objectiu polític. “Tot això té un objectiu polític evident. Només han de fixar-se en la llista de denunciants. I per esta raó, i aconsellada pel meu lletrat, em vaig a acollir al meu dret a no respondre a les seues preguntes, després de complir amb la meua obligació de comparèixer en esta comissió. Més ràpid que tard, la veritat posarà les coses en el seu lloc”, ha rematat l’esposa del president del Govern.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.