Begoña Gómez rebutja declarar a l’Assemblea de Madrid i diu que és víctima de bulos que tenen un objectiu polític

Reivindica en un minut la seua carrera professional i afirma que “més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc”

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Begoña Gómez, esposa del president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha acollit hui dimecres al seu dret a no declarar en la seua intervenció en la comissió d’investigació oberta a l’Assemblea de Madrid per a aclarir si va haver-hi tracte de favor amb ella en la Universitat Complutense de Madrid (UCM).

La dona del president del Govern ha sigut la primera persona a comparèixer a la Càmera de Vallecas en el marc d’esta comissió impulsada al juny pel PP per a “netejar el nom” de la UCM arran de les notícies que estaven publicant-se en premsa sobre les càtedres de Gómez i els seus màsters en este centre públic.

En la seua primera intervenció en la sala Caserón de Sant Bernardo de l’Assemblea davant de la comissió d’investigació, amb gran expectació mediàtica i un centenar de mitjans acreditats, l’esposa del cap de l’Executiu, que ha acudit acompanyada del seu advocat, Antonio Camacho, ha explicat que s’acollia al seu dret a no respondre, atès que el procés es troba judicialitzat.

“Més ràpid que tard la veritat posarà les coses en el seu lloc”, ha llançat Gómez després de carregar contra els “bulos” i remarcar que ella s’ha llaurat una “vida professional” amb “molt esforç i amb plena dedicació com una més com fan milions de dones”.

INTERVÉ UN MINUT

Gómez arrancava la seua intervenció indicant que exposaria en “un minut” suposició per a aclarir l’ocorregut. “Des de fa 25 anys treballe en consultoria i docència. He coordinat equips, he dirigit projectes, he assessorat a més de mig centenar de professionals en el sector privat i en el tercer sector”, ha arrancat la dona del president del Govern.

Ha narrat com fa 12 anys va arrancar una col·laboració amb la UCM com a codirectora d’un màster per a formar a professionals especialitzats en projectes socials i en projectes de sostenibilitat. És el 2020 quan esta col·laboració s'”amplia” amb la creació de la càtedra extraordinària. “Una càtedra extraordinària que és una pràctica habitual dins de les universitats públiques”, ha argumentat Begoña Gómez.

De fet, en este moment ha carregat contra esta comissió i “la col·lecció de denúncies judicials i quantitat de bulos” que tenen un objectiu polític. “Tot això té un objectiu polític evident. Només han de fixar-se en la llista de denunciants. I per esta raó, i aconsellada pel meu lletrat, em vaig a acollir al meu dret a no respondre a les seues preguntes, després de complir amb la meua obligació de comparèixer en esta comissió. Més ràpid que tard, la veritat posarà les coses en el seu lloc”, ha rematat l’esposa del president del Govern.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.