10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Benidorm serà seu de la Copa del Món de Ciclocross el pròxim 23 de gener

Benidorm acollirà el pròxim 23 de gener de 2023 la Copa del Món de Ciclocross, una cita que ha sigut presentada aquest migdia en la seu del Consell Superior d’Esports (CSD), amb assistència de l’alcalde de la localitat, Toni Pérez.

La Copa del Món de Ciclocross és el més important i prestigiós dels tornejos que componen el calendari de l’especialitat hivernal del ciclisme. Serà la tretzena i penúltima pispa la que tindrà lloc a Benidorm, que torna a Espanya després d’onze anys d’absència.

No han faltat a la presentació corredors com Felipe Orts (Burgos-BH), el millor especialista de la història del ciclisme espanyol; Lucía González (Nesta-MMR), dominadora del panorama femení nacional o Kevin Suárez (Nesta-MMR), actual número 26 del rànquing mundial.

I al costat d’ells, directors d’equip, representants de diferents federacions autonòmiques i el president de la Real Federació Espanyola de Ciclisme (RFEC), José Luis López Cerrón. La posada de llarg també ha tingut el suport del president del Consell Superior d’Esports, José Manuel Franco.

Pérez ha destacat l’augment de popularitat del Ciclocross a Benidorm, en tractar-se d’un punt molt conegut en el món ‘crosser’, ja que són molts els corredors que aprofiten el bon clima, les connexions aèries i l’oferta d’allotjament per a entrenar en la zona.

L’alcalde s’ha mostrat convençut de l’“èxit inqüestionable” que tindrà la prova tant de públic com de participació, a més de destacar l’“experiència” de la ciutat en l’organització de grans esdeveniments esportius i d’una altra índole. “Tenim una trajectòria organitzativa des d’aquell Mundial de 1992 de ciclisme. Han passat massa anys, com a massa anys han passat des que Espanya no acull una prova de la Copa del Món de cyclocross” ha recalcat.

El primer edil ha qualificat de “gran oportunitat” la celebració de la prova “perquè el món del ciclisme s’acoste encara més a Benidorm i que permetrà a la ciutat retornar-li al ciclisme el molt que ens dona, que és un concepte de ciutat que estem desenvolupant des de fa uns anys”.

A més, l’alcalde ha ressaltat la importància de la cita “pel turisme esportiu, que és turisme de salut” i ha afegit que Benidorm és “un líder turístic amb una gran atracció en països de Centreeuropa, en els quals aquesta modalitat de ciclisme és molt seguida”.

Per tant, ha finalitzat, “la carrera de Benidorm-Costa Blanca serà una gran eina promocional”, que també permetrà a les principals figures del ciclisme mundial “tindre l’oportunitat de disputar una prova del màxim nivell sense afrontar llargs desplaçaments”.

Per part seua, Tomas Van der Spiegel, CEO de l’organització de la Copa del Món, ha subratllat que “Benidorm serà un dels principals esdeveniments de la pròxima temporada”.

El president de la Real Federació Espanyola de Ciclisme, José Luis López Cerrón, ha afirmat en la seua intervenció que la cita de Benidorm “es converteix en un nou referent per al nostre ciclisme, la qual cosa és una immensa alegria per a nosaltres”. Finalment, el president del CSD, José Manuel Franco, ha indicat que la prova de Benidorm serà “un exemple d’inclusió i igualtat, ja que la dotació en premis serà idèntica per a homes i dones.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.