20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Benidorm serà seu de la Copa del Món de Ciclocross el pròxim 23 de gener

Benidorm acollirà el pròxim 23 de gener de 2023 la Copa del Món de Ciclocross, una cita que ha sigut presentada aquest migdia en la seu del Consell Superior d’Esports (CSD), amb assistència de l’alcalde de la localitat, Toni Pérez.

La Copa del Món de Ciclocross és el més important i prestigiós dels tornejos que componen el calendari de l’especialitat hivernal del ciclisme. Serà la tretzena i penúltima pispa la que tindrà lloc a Benidorm, que torna a Espanya després d’onze anys d’absència.

No han faltat a la presentació corredors com Felipe Orts (Burgos-BH), el millor especialista de la història del ciclisme espanyol; Lucía González (Nesta-MMR), dominadora del panorama femení nacional o Kevin Suárez (Nesta-MMR), actual número 26 del rànquing mundial.

I al costat d’ells, directors d’equip, representants de diferents federacions autonòmiques i el president de la Real Federació Espanyola de Ciclisme (RFEC), José Luis López Cerrón. La posada de llarg també ha tingut el suport del president del Consell Superior d’Esports, José Manuel Franco.

Pérez ha destacat l’augment de popularitat del Ciclocross a Benidorm, en tractar-se d’un punt molt conegut en el món ‘crosser’, ja que són molts els corredors que aprofiten el bon clima, les connexions aèries i l’oferta d’allotjament per a entrenar en la zona.

L’alcalde s’ha mostrat convençut de l’“èxit inqüestionable” que tindrà la prova tant de públic com de participació, a més de destacar l’“experiència” de la ciutat en l’organització de grans esdeveniments esportius i d’una altra índole. “Tenim una trajectòria organitzativa des d’aquell Mundial de 1992 de ciclisme. Han passat massa anys, com a massa anys han passat des que Espanya no acull una prova de la Copa del Món de cyclocross” ha recalcat.

El primer edil ha qualificat de “gran oportunitat” la celebració de la prova “perquè el món del ciclisme s’acoste encara més a Benidorm i que permetrà a la ciutat retornar-li al ciclisme el molt que ens dona, que és un concepte de ciutat que estem desenvolupant des de fa uns anys”.

A més, l’alcalde ha ressaltat la importància de la cita “pel turisme esportiu, que és turisme de salut” i ha afegit que Benidorm és “un líder turístic amb una gran atracció en països de Centreeuropa, en els quals aquesta modalitat de ciclisme és molt seguida”.

Per tant, ha finalitzat, “la carrera de Benidorm-Costa Blanca serà una gran eina promocional”, que també permetrà a les principals figures del ciclisme mundial “tindre l’oportunitat de disputar una prova del màxim nivell sense afrontar llargs desplaçaments”.

Per part seua, Tomas Van der Spiegel, CEO de l’organització de la Copa del Món, ha subratllat que “Benidorm serà un dels principals esdeveniments de la pròxima temporada”.

El president de la Real Federació Espanyola de Ciclisme, José Luis López Cerrón, ha afirmat en la seua intervenció que la cita de Benidorm “es converteix en un nou referent per al nostre ciclisme, la qual cosa és una immensa alegria per a nosaltres”. Finalment, el president del CSD, José Manuel Franco, ha indicat que la prova de Benidorm serà “un exemple d’inclusió i igualtat, ja que la dotació en premis serà idèntica per a homes i dones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.