10.9 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Benidorm serà seu de la Copa del Món de Ciclocross el pròxim 23 de gener

Benidorm acollirà el pròxim 23 de gener de 2023 la Copa del Món de Ciclocross, una cita que ha sigut presentada aquest migdia en la seu del Consell Superior d’Esports (CSD), amb assistència de l’alcalde de la localitat, Toni Pérez.

La Copa del Món de Ciclocross és el més important i prestigiós dels tornejos que componen el calendari de l’especialitat hivernal del ciclisme. Serà la tretzena i penúltima pispa la que tindrà lloc a Benidorm, que torna a Espanya després d’onze anys d’absència.

No han faltat a la presentació corredors com Felipe Orts (Burgos-BH), el millor especialista de la història del ciclisme espanyol; Lucía González (Nesta-MMR), dominadora del panorama femení nacional o Kevin Suárez (Nesta-MMR), actual número 26 del rànquing mundial.

I al costat d’ells, directors d’equip, representants de diferents federacions autonòmiques i el president de la Real Federació Espanyola de Ciclisme (RFEC), José Luis López Cerrón. La posada de llarg també ha tingut el suport del president del Consell Superior d’Esports, José Manuel Franco.

Pérez ha destacat l’augment de popularitat del Ciclocross a Benidorm, en tractar-se d’un punt molt conegut en el món ‘crosser’, ja que són molts els corredors que aprofiten el bon clima, les connexions aèries i l’oferta d’allotjament per a entrenar en la zona.

L’alcalde s’ha mostrat convençut de l’“èxit inqüestionable” que tindrà la prova tant de públic com de participació, a més de destacar l’“experiència” de la ciutat en l’organització de grans esdeveniments esportius i d’una altra índole. “Tenim una trajectòria organitzativa des d’aquell Mundial de 1992 de ciclisme. Han passat massa anys, com a massa anys han passat des que Espanya no acull una prova de la Copa del Món de cyclocross” ha recalcat.

El primer edil ha qualificat de “gran oportunitat” la celebració de la prova “perquè el món del ciclisme s’acoste encara més a Benidorm i que permetrà a la ciutat retornar-li al ciclisme el molt que ens dona, que és un concepte de ciutat que estem desenvolupant des de fa uns anys”.

A més, l’alcalde ha ressaltat la importància de la cita “pel turisme esportiu, que és turisme de salut” i ha afegit que Benidorm és “un líder turístic amb una gran atracció en països de Centreeuropa, en els quals aquesta modalitat de ciclisme és molt seguida”.

Per tant, ha finalitzat, “la carrera de Benidorm-Costa Blanca serà una gran eina promocional”, que també permetrà a les principals figures del ciclisme mundial “tindre l’oportunitat de disputar una prova del màxim nivell sense afrontar llargs desplaçaments”.

Per part seua, Tomas Van der Spiegel, CEO de l’organització de la Copa del Món, ha subratllat que “Benidorm serà un dels principals esdeveniments de la pròxima temporada”.

El president de la Real Federació Espanyola de Ciclisme, José Luis López Cerrón, ha afirmat en la seua intervenció que la cita de Benidorm “es converteix en un nou referent per al nostre ciclisme, la qual cosa és una immensa alegria per a nosaltres”. Finalment, el president del CSD, José Manuel Franco, ha indicat que la prova de Benidorm serà “un exemple d’inclusió i igualtat, ja que la dotació en premis serà idèntica per a homes i dones.

Últimes notícies

Corberán complix un any al València: de la salvació heroica a la part baixa

Carlos Corberán complix un any en la banqueta del València després d'un rescat fulgurant i una segona volta de nivell, i tanca el curs en la zona baixa de la taula.

Neva a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb temperatures sota zero

El dia de Nadal ha portat neu generalitzada per damunt de 700 metres a l'interior nord de Castelló, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc.

Sorprés a San Isidro amb 6 quilos de marihuana quan anaven a detindre-li per una brutal pallissa a Cox

La Guàrdia Civil ha localitzat a San Isidro una maleta amb 6 quilos de cabdells de marihuana i 12.000 euros quan anava a detindre a un home per una agressió comesa a l'agost a Cox. El jutge ha decretat la llibertat amb càrrecs per al detingut i la seua parella.

Del Botànic al Ventorro: el nou breviari del llenguatge polític valencià

El vocabulari polític valencià s'ha omplit de llocs, sigles i noms que sintetitzen episodis recents. De la DANA a les Corts, el llenguatge reordena el debat.

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i sud de València i per neu a l’interior de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous avise groc per pluges intenses en el litoral nord d'Alacant i sud de València, i per nevades a l'interior nord de Castelló.

Nadal amb pluges en el sud de València i nord d’Alacant i descens de les màximes

Cels nuvolosos i precipitacions persistents en els litorals del sud de València i nord d'Alacant, amb cota de neu entre 1.200 i 1.400 metres i mar en augment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.