Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d’activistes de AnimaNaturalis i CAS Internacional ha realitzat una protesta enfront de la plaça de bous de València i ha portat làpides amb els noms dels bous morts en l’últim any en places de tot el país per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia.

Reclamen fi d’ajudes i corregudes

Amb este acte han exigit la fi de les corregudes de bous i el cessament de les ajudes públiques al sector, i han sostingut que els recursos públics dedicats a la tauromàquia podrien redirigir-se als qui més els necessiten, segons els organitzadors de l’acció.

Vestits de negre, els participants han exhibit làpides amb noms d’animals ‘torturats fins a la mort en una plaça de bous’ i un gran cartell amb el missatge: ‘La tauromàquia plena cementeris. Milers de morts cada any per a divertir a uns pocs’. La posada en escena ha buscat reforçar un to de dol i de memòria, vinculant la forma de la protesta amb el resultat que atribuïxen als festejos: la mort dels animals.

La protesta s’ha desenrotllat a l’esplanada de la plaça de bous de València, on pengen lones amb els noms i imatges dels toreros anunciats en la Fira de Falles, que comença este dissabte i acabarà el 19 de març. El moment triat ha subratllat l’objectiu d’interpel·lar tant als aficionats que acudixen a la fira com als vianants, en un context de màxima visibilitat per al missatge contra l’ús de fons públics i la continuïtat de les corregudes.

La representant de AnimaNaturalis a València, Dèlia Molina, ha afirmat: ‘El que veurem este dissabte enfront de la Plaça de Bous no és un acte d’odi cap a ningú, sinó un acte de memòria i de dol’. La portaveu també ha afegit: ‘Cada any, durant les Falles, tornem a València per a exigir que esta festa internacionalment aclamada deixe de ser còmplice de la tortura d’animals‘.

Amb estes reivindicacions, les entitats han insistit que el debat sobre el suport institucional a la tauromàquia i el destí dels recursos públics s’ha col·locat en primer pla coincidint amb la Fira de Falles, i han dirigit la seua denúncia al Consell, al qual atribuïxen suport al sector.

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.