Bernabé critica que Emergències no facilite un pla per a actuacions després de la dana: ‘No sabem al que ens enfrontem’

Afirma que Pampols és qui diu «les coses més sensates» del Consell sobre l’emergència però lamenta que no acudisca al Cecopi

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha criticat que la Conselleria d’Emergències i Interior no haja facilitat fins al moment un pla d’actuacions «a mitjà o llarg termini» per a poder «dimensionar, treballar, coordinar i organitzar» als efectius en les labors de reconstrucció després de la dana del 29 d’octubre. «No sabem al que ens enfrontem», ha advertit.

Sobre este tema, en declaracions als mitjans després de visitar este dimarts les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València, ha assegurat que porta «des d’abans de nadal» demanant al conseller Juan Carlos Valderrama que plantege «un pla» per a «poder saber com dimensionar i treballar» i amb això poder «organitzar als 8.500 efectius que tenim ací de l’Exèrcit». «Però és que no ho hem aconseguit», ha lamentat.

De fet, ha assegurat: «Tot el que vaig sabent ho vaig coneixent a través de declaracions que sol fer el vicepresident segon per a la Reconstrucció –Francisco José Gan Pampols– que, a voltes, sincerament, de tots els que fan declaracions referent a l’emergència em sembla que és el que diu les coses més sensates».

Malgrat això, ha lamentat que com «tampoc ve» a les reunions del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi), «l’espai on coordinem l’emergència», doncs «no sabem al que ens enfrontem». «Tenim una ordre de comeses que va de 24 hores en 24 hores», ha exposat.

No obstant això, la delegada ha manifestat que li agradaria perquè li sembla «el més seriós» després de dos mesos i mig «saber quina és la previsió que té la direcció de l’emergència, que, per cert, és única, com bé diu el vicepresident segon» del Consell.

Últimes notícies

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.