Bernabé critica que Emergències no facilite un pla per a actuacions després de la dana: ‘No sabem al que ens enfrontem’

Afirma que Pampols és qui diu «les coses més sensates» del Consell sobre l’emergència però lamenta que no acudisca al Cecopi

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha criticat que la Conselleria d’Emergències i Interior no haja facilitat fins al moment un pla d’actuacions «a mitjà o llarg termini» per a poder «dimensionar, treballar, coordinar i organitzar» als efectius en les labors de reconstrucció després de la dana del 29 d’octubre. «No sabem al que ens enfrontem», ha advertit.

Sobre este tema, en declaracions als mitjans després de visitar este dimarts les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València, ha assegurat que porta «des d’abans de nadal» demanant al conseller Juan Carlos Valderrama que plantege «un pla» per a «poder saber com dimensionar i treballar» i amb això poder «organitzar als 8.500 efectius que tenim ací de l’Exèrcit». «Però és que no ho hem aconseguit», ha lamentat.

De fet, ha assegurat: «Tot el que vaig sabent ho vaig coneixent a través de declaracions que sol fer el vicepresident segon per a la Reconstrucció –Francisco José Gan Pampols– que, a voltes, sincerament, de tots els que fan declaracions referent a l’emergència em sembla que és el que diu les coses més sensates».

Malgrat això, ha lamentat que com «tampoc ve» a les reunions del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi), «l’espai on coordinem l’emergència», doncs «no sabem al que ens enfrontem». «Tenim una ordre de comeses que va de 24 hores en 24 hores», ha exposat.

No obstant això, la delegada ha manifestat que li agradaria perquè li sembla «el més seriós» després de dos mesos i mig «saber quina és la previsió que té la direcció de l’emergència, que, per cert, és única, com bé diu el vicepresident segon» del Consell.

Últimes notícies

Sánchez responsabilitza les autonomies del PP dels mals resultats de PISA

Pedro Sánchez ha atribuït als governs autonòmics del PP, entre ells el de la Comunitat Valenciana, part dels mals resultats de l’informe PISA, mentre Alberto Núñez Feijóo l’ha acusat de desatendre la qualitat educativa.

La calor extrema deixa 37 graus de matinada en pobles d’Alacant

Diversos municipis de les comarques d’Alacant i València han patit temperatures entre 32 i 37 graus passada la mitjanit, segons Avamet.

Bombers i brigades forestals continuen refrigerant la zona de l’incendi de Polop

Set dotacions de bombers, quatre unitats forestals i un mitjà aeri continuen refrigerant este dimecres al matí la zona afectada per l’incendi de Polop de la Marina, que ha calcinat unes 36 hectàrees però es manté estabilitzat.

Arriben ruixats forts amb pedra i vent al sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana espera este dimecres un augment dels núvols i ruixats amb tronada i pedra, sobretot intensos al sud, amb un descens marcat de les temperatures i vent del nord moderat amb ratxes molt fortes en punts exposats.

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.