Bernabé critica que Emergències no facilite un pla per a actuacions després de la dana: ‘No sabem al que ens enfrontem’

Afirma que Pampols és qui diu «les coses més sensates» del Consell sobre l’emergència però lamenta que no acudisca al Cecopi

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha criticat que la Conselleria d’Emergències i Interior no haja facilitat fins al moment un pla d’actuacions «a mitjà o llarg termini» per a poder «dimensionar, treballar, coordinar i organitzar» als efectius en les labors de reconstrucció després de la dana del 29 d’octubre. «No sabem al que ens enfrontem», ha advertit.

Sobre este tema, en declaracions als mitjans després de visitar este dimarts les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València, ha assegurat que porta «des d’abans de nadal» demanant al conseller Juan Carlos Valderrama que plantege «un pla» per a «poder saber com dimensionar i treballar» i amb això poder «organitzar als 8.500 efectius que tenim ací de l’Exèrcit». «Però és que no ho hem aconseguit», ha lamentat.

De fet, ha assegurat: «Tot el que vaig sabent ho vaig coneixent a través de declaracions que sol fer el vicepresident segon per a la Reconstrucció –Francisco José Gan Pampols– que, a voltes, sincerament, de tots els que fan declaracions referent a l’emergència em sembla que és el que diu les coses més sensates».

Malgrat això, ha lamentat que com «tampoc ve» a les reunions del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi), «l’espai on coordinem l’emergència», doncs «no sabem al que ens enfrontem». «Tenim una ordre de comeses que va de 24 hores en 24 hores», ha exposat.

No obstant això, la delegada ha manifestat que li agradaria perquè li sembla «el més seriós» després de dos mesos i mig «saber quina és la previsió que té la direcció de l’emergència, que, per cert, és única, com bé diu el vicepresident segon» del Consell.

Últimes notícies

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.

Compromís acusa Catalá d’un relat interessat sobre l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha acusat l’alcaldessa de València, María José Catalá, de mentir sobre la gestió prèvia a l’incendi de la Devesa de El Saler i d’usar els bombers en la batalla política. La coalició sosté que els projectes i contractes que exhibix l’equip de govern ja estaven en marxa amb l’anterior executiu.

Gandia es concentra per Ceuta i l’alcalde reclama unitat per damunt de les sigles

L’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, ha encapçalat una concentració institucional de suport a Ceuta i ha demanat unitat política per damunt de les sigles i els partidismes, amb serenitat i en defensa de la convivència.

El PP acusa el PSPV d’intentar espantar els valencians perquè no isquen a concentrar-se per Ceuta

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE d’intentar desmotivar i espantar els valencians perquè no acudisquen a les concentracions convocades per la FEMP en suport a Ceuta, i ha qualificat aquestes actuacions de pràctiques mafioses. Pastor també ha criticat la doble condició de Diana Morant com a ministra i candidata a la Generalitat.

El PP rebutja valorar l’escrit de Mazón sobre la DANA perquè són “escrits de part”

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha rebutjat pronunciar-se sobre l’escrit que Carlos Mazón ha enviat al jutjat pel cas de la gestió de la DANA, amb l’argument que el partit no comenta “escrits de part” ni tan sols decisions judicials.

Pérez Llorca defensa que el curs escolar ha de començar amb normalitat malgrat les protestes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha assegurat a Agost que no veu cap motiu perquè el curs 2026-27 no comence amb normalitat, malgrat les manifestacions convocades per sindicats educatius com STEPV el 12 de setembre.

Pérez Llorca responsabilitza l’Ajuntament de Villena de la retallada en seguretat del MUVI

El president Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que la reducció del 70 % del pressupost de seguretat del Museu de Villena és decisió municipal i ha traslladat la solidaritat de la Generalitat al poble per la pèrdua del seu llegat.

Harvey Elliott aposta per tornar el València CF a Europa amb gana i motivació

Harvey Elliott, nou migpunt del València CF cedit pel Liverpool, s'ha marcat el repte d'ajudar l'equip a tornar a Europa i ha fixat entre deu i vint gols o assistències com a exigència personal per a esta temporada.