Bernabé critica que Emergències no facilite un pla per a actuacions després de la dana: ‘No sabem al que ens enfrontem’

Afirma que Pampols és qui diu «les coses més sensates» del Consell sobre l’emergència però lamenta que no acudisca al Cecopi

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha criticat que la Conselleria d’Emergències i Interior no haja facilitat fins al moment un pla d’actuacions «a mitjà o llarg termini» per a poder «dimensionar, treballar, coordinar i organitzar» als efectius en les labors de reconstrucció després de la dana del 29 d’octubre. «No sabem al que ens enfrontem», ha advertit.

Sobre este tema, en declaracions als mitjans després de visitar este dimarts les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València, ha assegurat que porta «des d’abans de nadal» demanant al conseller Juan Carlos Valderrama que plantege «un pla» per a «poder saber com dimensionar i treballar» i amb això poder «organitzar als 8.500 efectius que tenim ací de l’Exèrcit». «Però és que no ho hem aconseguit», ha lamentat.

De fet, ha assegurat: «Tot el que vaig sabent ho vaig coneixent a través de declaracions que sol fer el vicepresident segon per a la Reconstrucció –Francisco José Gan Pampols– que, a voltes, sincerament, de tots els que fan declaracions referent a l’emergència em sembla que és el que diu les coses més sensates».

Malgrat això, ha lamentat que com «tampoc ve» a les reunions del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi), «l’espai on coordinem l’emergència», doncs «no sabem al que ens enfrontem». «Tenim una ordre de comeses que va de 24 hores en 24 hores», ha exposat.

No obstant això, la delegada ha manifestat que li agradaria perquè li sembla «el més seriós» després de dos mesos i mig «saber quina és la previsió que té la direcció de l’emergència, que, per cert, és única, com bé diu el vicepresident segon» del Consell.

Últimes notícies

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.

Leticia Romero reivindica la identitat competitiva del València Basket

La capitana del València Basket, Leticia Romero, assegura que l’equip mantindrà l’ambició per tots els títols en el nou cicle amb Javi Torralba, malgrat les absències inicials per la WNBA i el Mundial.

Maffeo es presenta amb un missatge clar: compromís total amb el Valencia

Pablo Maffeo s’ha presentat com a nou lateral dret del Valencia destacant el seu compromís, el desig de quedar-se molts anys i el pes personal de tornar a València, on viu la seua filla.