Bernabé critica que Emergències no facilite un pla per a actuacions després de la dana: ‘No sabem al que ens enfrontem’

Afirma que Pampols és qui diu «les coses més sensates» del Consell sobre l’emergència però lamenta que no acudisca al Cecopi

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha criticat que la Conselleria d’Emergències i Interior no haja facilitat fins al moment un pla d’actuacions «a mitjà o llarg termini» per a poder «dimensionar, treballar, coordinar i organitzar» als efectius en les labors de reconstrucció després de la dana del 29 d’octubre. «No sabem al que ens enfrontem», ha advertit.

Sobre este tema, en declaracions als mitjans després de visitar este dimarts les obres de l’actuació residencial en les instal·lacions de l’antiga Caserna d’Enginyers a València, ha assegurat que porta «des d’abans de nadal» demanant al conseller Juan Carlos Valderrama que plantege «un pla» per a «poder saber com dimensionar i treballar» i amb això poder «organitzar als 8.500 efectius que tenim ací de l’Exèrcit». «Però és que no ho hem aconseguit», ha lamentat.

De fet, ha assegurat: «Tot el que vaig sabent ho vaig coneixent a través de declaracions que sol fer el vicepresident segon per a la Reconstrucció –Francisco José Gan Pampols– que, a voltes, sincerament, de tots els que fan declaracions referent a l’emergència em sembla que és el que diu les coses més sensates».

Malgrat això, ha lamentat que com «tampoc ve» a les reunions del Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi), «l’espai on coordinem l’emergència», doncs «no sabem al que ens enfrontem». «Tenim una ordre de comeses que va de 24 hores en 24 hores», ha exposat.

No obstant això, la delegada ha manifestat que li agradaria perquè li sembla «el més seriós» després de dos mesos i mig «saber quina és la previsió que té la direcció de l’emergència, que, per cert, és única, com bé diu el vicepresident segon» del Consell.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.