Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

El Ajuntament de Bétera ha anunciat la contractació de 40 persones aturades de la localitat en les pròximes setmanes, emmarcat dins d’un pla d’ocupació específica per a zones afectades per la dana, amb l’objectiu de potenciar les tasques de reconstrucció després de les greus inundacions que van assolar la regió. Aquesta iniciativa compta amb una subvenció del Ministeri de Treball de 453.600 euros, que es complementa amb una aportació municipal de 123.460 euros.

Amb aquesta quantitat, es preveu la contractació de peons agrícoles durant un període de sis mesos a jornada completa, atès que un dels principals efectes negatius derivats de la dana és el deteriorament de la xarxa de camins rurals de Bétera, un aspecte crític que ha detallat el consistori.

Més enllà de l’impacte econòmic significatiu, aquest deteriorament planteja un greu problema de seguretat, ja que aquestes infraestructures són vitals per a l’accés de serveis d’emergència i per facilitar l’evacuació de persones en cas de necessitat. L’alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío, ha advertit que “la deterioració actual dels camins comprometeix la capacitat de resposta davant situacions crítiques, augmentant el risc per a la població davant possibles noves inclemències meteorològiques o emergències”. Així mateix, ha ressaltat la importància de “prendre consciència i encaminar tots els esforços a la prevenció“, adoptant mesures urgents per a la rehabilitació i condicionament de les infraestructures afectades.

La reparació dels camins rurals s’ha convertit en una prioritat per a restablir la connectivitat i garantir l’accés a les explotacions agrícoles, la qual cosa minimitza l’impacte econòmic sobre un sector que, cal recordar, és vital per a la identitat del municipi de Bétera.

Les persones que seran contractades a través d’aquest pla realitzaran tasques centrades principalment en la neteja i l’esbrosse, la reparació i anivellació dels ferms de les vies, garantint l’estabilitat i durabilitat, així com la millora dels sistemes de drenatge i canalització d’aigües, incloent la instal·lació de senyalització adequada per garantir la seguretat viària.

La selecció de les persones contractades serà gestionada per Labora, el servei valencià d’ocupació i formació, entre les persones aturades que estiguin prèviament inscrites en el servei. Des de l’Ajuntament es facilitarà la informació sobre aquest pla perquè els veïns puguin conèixer els perfils sol·licitats i actualitzar les seves dades d’ocupació.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.