Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

El Ajuntament de Bétera ha anunciat la contractació de 40 persones aturades de la localitat en les pròximes setmanes, emmarcat dins d’un pla d’ocupació específica per a zones afectades per la dana, amb l’objectiu de potenciar les tasques de reconstrucció després de les greus inundacions que van assolar la regió. Aquesta iniciativa compta amb una subvenció del Ministeri de Treball de 453.600 euros, que es complementa amb una aportació municipal de 123.460 euros.

Amb aquesta quantitat, es preveu la contractació de peons agrícoles durant un període de sis mesos a jornada completa, atès que un dels principals efectes negatius derivats de la dana és el deteriorament de la xarxa de camins rurals de Bétera, un aspecte crític que ha detallat el consistori.

Més enllà de l’impacte econòmic significatiu, aquest deteriorament planteja un greu problema de seguretat, ja que aquestes infraestructures són vitals per a l’accés de serveis d’emergència i per facilitar l’evacuació de persones en cas de necessitat. L’alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío, ha advertit que «la deterioració actual dels camins comprometeix la capacitat de resposta davant situacions crítiques, augmentant el risc per a la població davant possibles noves inclemències meteorològiques o emergències». Així mateix, ha ressaltat la importància de «prendre consciència i encaminar tots els esforços a la prevenció«, adoptant mesures urgents per a la rehabilitació i condicionament de les infraestructures afectades.

La reparació dels camins rurals s’ha convertit en una prioritat per a restablir la connectivitat i garantir l’accés a les explotacions agrícoles, la qual cosa minimitza l’impacte econòmic sobre un sector que, cal recordar, és vital per a la identitat del municipi de Bétera.

Les persones que seran contractades a través d’aquest pla realitzaran tasques centrades principalment en la neteja i l’esbrosse, la reparació i anivellació dels ferms de les vies, garantint l’estabilitat i durabilitat, així com la millora dels sistemes de drenatge i canalització d’aigües, incloent la instal·lació de senyalització adequada per garantir la seguretat viària.

La selecció de les persones contractades serà gestionada per Labora, el servei valencià d’ocupació i formació, entre les persones aturades que estiguin prèviament inscrites en el servei. Des de l’Ajuntament es facilitarà la informació sobre aquest pla perquè els veïns puguin conèixer els perfils sol·licitats i actualitzar les seves dades d’ocupació.

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.