Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

El Ajuntament de Bétera ha anunciat la contractació de 40 persones aturades de la localitat en les pròximes setmanes, emmarcat dins d’un pla d’ocupació específica per a zones afectades per la dana, amb l’objectiu de potenciar les tasques de reconstrucció després de les greus inundacions que van assolar la regió. Aquesta iniciativa compta amb una subvenció del Ministeri de Treball de 453.600 euros, que es complementa amb una aportació municipal de 123.460 euros.

Amb aquesta quantitat, es preveu la contractació de peons agrícoles durant un període de sis mesos a jornada completa, atès que un dels principals efectes negatius derivats de la dana és el deteriorament de la xarxa de camins rurals de Bétera, un aspecte crític que ha detallat el consistori.

Més enllà de l’impacte econòmic significatiu, aquest deteriorament planteja un greu problema de seguretat, ja que aquestes infraestructures són vitals per a l’accés de serveis d’emergència i per facilitar l’evacuació de persones en cas de necessitat. L’alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío, ha advertit que «la deterioració actual dels camins comprometeix la capacitat de resposta davant situacions crítiques, augmentant el risc per a la població davant possibles noves inclemències meteorològiques o emergències». Així mateix, ha ressaltat la importància de «prendre consciència i encaminar tots els esforços a la prevenció«, adoptant mesures urgents per a la rehabilitació i condicionament de les infraestructures afectades.

La reparació dels camins rurals s’ha convertit en una prioritat per a restablir la connectivitat i garantir l’accés a les explotacions agrícoles, la qual cosa minimitza l’impacte econòmic sobre un sector que, cal recordar, és vital per a la identitat del municipi de Bétera.

Les persones que seran contractades a través d’aquest pla realitzaran tasques centrades principalment en la neteja i l’esbrosse, la reparació i anivellació dels ferms de les vies, garantint l’estabilitat i durabilitat, així com la millora dels sistemes de drenatge i canalització d’aigües, incloent la instal·lació de senyalització adequada per garantir la seguretat viària.

La selecció de les persones contractades serà gestionada per Labora, el servei valencià d’ocupació i formació, entre les persones aturades que estiguin prèviament inscrites en el servei. Des de l’Ajuntament es facilitarà la informació sobre aquest pla perquè els veïns puguin conèixer els perfils sol·licitats i actualitzar les seves dades d’ocupació.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.