Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

El Ajuntament de Bétera ha anunciat la contractació de 40 persones aturades de la localitat en les pròximes setmanes, emmarcat dins d’un pla d’ocupació específica per a zones afectades per la dana, amb l’objectiu de potenciar les tasques de reconstrucció després de les greus inundacions que van assolar la regió. Aquesta iniciativa compta amb una subvenció del Ministeri de Treball de 453.600 euros, que es complementa amb una aportació municipal de 123.460 euros.

Amb aquesta quantitat, es preveu la contractació de peons agrícoles durant un període de sis mesos a jornada completa, atès que un dels principals efectes negatius derivats de la dana és el deteriorament de la xarxa de camins rurals de Bétera, un aspecte crític que ha detallat el consistori.

Més enllà de l’impacte econòmic significatiu, aquest deteriorament planteja un greu problema de seguretat, ja que aquestes infraestructures són vitals per a l’accés de serveis d’emergència i per facilitar l’evacuació de persones en cas de necessitat. L’alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío, ha advertit que «la deterioració actual dels camins comprometeix la capacitat de resposta davant situacions crítiques, augmentant el risc per a la població davant possibles noves inclemències meteorològiques o emergències». Així mateix, ha ressaltat la importància de «prendre consciència i encaminar tots els esforços a la prevenció«, adoptant mesures urgents per a la rehabilitació i condicionament de les infraestructures afectades.

La reparació dels camins rurals s’ha convertit en una prioritat per a restablir la connectivitat i garantir l’accés a les explotacions agrícoles, la qual cosa minimitza l’impacte econòmic sobre un sector que, cal recordar, és vital per a la identitat del municipi de Bétera.

Les persones que seran contractades a través d’aquest pla realitzaran tasques centrades principalment en la neteja i l’esbrosse, la reparació i anivellació dels ferms de les vies, garantint l’estabilitat i durabilitat, així com la millora dels sistemes de drenatge i canalització d’aigües, incloent la instal·lació de senyalització adequada per garantir la seguretat viària.

La selecció de les persones contractades serà gestionada per Labora, el servei valencià d’ocupació i formació, entre les persones aturades que estiguin prèviament inscrites en el servei. Des de l’Ajuntament es facilitarà la informació sobre aquest pla perquè els veïns puguin conèixer els perfils sol·licitats i actualitzar les seves dades d’ocupació.

Últimes notícies

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.
FILMOTECA D'ESTIU