Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

El Ajuntament de Bétera ha anunciat la contractació de 40 persones aturades de la localitat en les pròximes setmanes, emmarcat dins d’un pla d’ocupació específica per a zones afectades per la dana, amb l’objectiu de potenciar les tasques de reconstrucció després de les greus inundacions que van assolar la regió. Aquesta iniciativa compta amb una subvenció del Ministeri de Treball de 453.600 euros, que es complementa amb una aportació municipal de 123.460 euros.

Amb aquesta quantitat, es preveu la contractació de peons agrícoles durant un període de sis mesos a jornada completa, atès que un dels principals efectes negatius derivats de la dana és el deteriorament de la xarxa de camins rurals de Bétera, un aspecte crític que ha detallat el consistori.

Més enllà de l’impacte econòmic significatiu, aquest deteriorament planteja un greu problema de seguretat, ja que aquestes infraestructures són vitals per a l’accés de serveis d’emergència i per facilitar l’evacuació de persones en cas de necessitat. L’alcaldessa de Bétera, Elia Verdevío, ha advertit que «la deterioració actual dels camins comprometeix la capacitat de resposta davant situacions crítiques, augmentant el risc per a la població davant possibles noves inclemències meteorològiques o emergències». Així mateix, ha ressaltat la importància de «prendre consciència i encaminar tots els esforços a la prevenció«, adoptant mesures urgents per a la rehabilitació i condicionament de les infraestructures afectades.

La reparació dels camins rurals s’ha convertit en una prioritat per a restablir la connectivitat i garantir l’accés a les explotacions agrícoles, la qual cosa minimitza l’impacte econòmic sobre un sector que, cal recordar, és vital per a la identitat del municipi de Bétera.

Les persones que seran contractades a través d’aquest pla realitzaran tasques centrades principalment en la neteja i l’esbrosse, la reparació i anivellació dels ferms de les vies, garantint l’estabilitat i durabilitat, així com la millora dels sistemes de drenatge i canalització d’aigües, incloent la instal·lació de senyalització adequada per garantir la seguretat viària.

La selecció de les persones contractades serà gestionada per Labora, el servei valencià d’ocupació i formació, entre les persones aturades que estiguin prèviament inscrites en el servei. Des de l’Ajuntament es facilitarà la informació sobre aquest pla perquè els veïns puguin conèixer els perfils sol·licitats i actualitzar les seves dades d’ocupació.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.