Biden demana ‘refredar’ el clima polític i que no siga un camp de batalla: ‘Resolgam les diferències en les urnes’

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Joe Biden, ha apel·lat al poble nord-americà a «refredar» el clima polític i que no es convertisca en un camp de batalla, al·legant que «tots» tenen «la responsabilitat de fer-ho», després de l’intent d’assassinat d’este cap de setmana contra el seu predecessor, Donald Trump, que ha resultat ferit lleu.

«A Estats Units resolem les nostres diferències en les urnes. Així és com ho fem. No amb bales. El poder de canviar a Estats Units sempre ha d’estar en les mans de la gent, no d’un possible assassí. El camí a seguir a través de visions oposades de campanya ha de resoldre’s de manera pacífica, no mitjançant actes de violència», ha declarat.

Biden ha asseverat que «l’odi no ha de tenir cap lloc on protegir-se», de manera que ha instat a eixir d’aquells llocs en els quals «estem d’acord, on la desinformació és incontrolable, on actors estrangers aviven les flames» de la divisió «per a donar forma a resultats coherents» amb la visió de cadascun.

«Un expresident ha sigut tirotejat i un ciutadà nord-americà ha mort mentre simplement exercia la seua llibertat per a recolzar al candidat de la seua elecció. No podem, no hem de, seguir este camí a Estats Units. La violència mai ha sigut la resposta. (…) Sense excepcions. No podem permetre que esta violència es normalitze», ha sostingut.

Davant d’esta situació, ha recordat altres fets de violència política viscuts recentment en el país nord-americà, com l’assalt al Capitoli (6 de gener del 2021) o l’agressió contra Paul Pelosi, marit de l’expresidenta de la Càmera de Representants Nancy Pelosi (28 d’octubre del 2022). També ha esmentat atacs contra membres del Congrés i de tots dos partits, intimidació a funcionaris electorals o complot de segrest contra les autoritats.

Per això, el mandatari s’ha dirigit al poble nord-americà en un discurs des del Despatx Oval per a demanar-los que es comprometen amb el respecte i la unitat davant dels «profunds desacords». «Res és més important per a nosaltres que romandre junts», ha assegurat, si bé ha posat l’accent que l’elecció dels pròxims comicis «donarà forma al futur d’Estats Units i del món en les pròximes dècades». En este sentit, ha advocat per «la decència, la dignitat i el joc net» com a «realitats vives i respirables».

Biden ha considerat que s’enfronten a un moment de «prova a mesura que s’acosten les eleccions», ja que «com més hi ha en joc, més fervents es tornen les passions». «Això imposa a cadascun de nosaltres una càrrega addicional per a garantir que, per molt fortes que siguen nostres conviccions, mai caiguem en la violència», ha reclamat.

Últimes notícies

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.

Detenen a Elx un presumpte sicari reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua

Un home de 26 anys, reclamat per Xile i amenaçat amb cadena perpètua per un presumpte crim per encàrrec el 2024, ha sigut detingut a Elx gràcies a un dispositiu de la Policia Nacional coordinat a través d'Interpol.

A presó dos detinguts per robar 32.000 euros a un saló de jocs d’Alzira

Tres hòmens de 26, 32 i 36 anys han sigut detinguts per assaltar a punta de pistola un recaptador d’un saló de jocs d’Alzira i furtar-li 32.000 euros. Dos d’ells han ingressat en presó provisional, i el tercer està relacionat amb altres robatoris violents en la província de València.

Localitzen un cadàver al pantà de Bellús on buscaven un home desaparegut

Han trobat este divendres de matí un cadàver al pantà de Bellús, on des de dijous es buscava un home desaparegut. La Guàrdia Civil treballa ara en la identificació del cos.