Biden demana ‘refredar’ el clima polític i que no siga un camp de batalla: ‘Resolgam les diferències en les urnes’

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Joe Biden, ha apel·lat al poble nord-americà a «refredar» el clima polític i que no es convertisca en un camp de batalla, al·legant que «tots» tenen «la responsabilitat de fer-ho», després de l’intent d’assassinat d’este cap de setmana contra el seu predecessor, Donald Trump, que ha resultat ferit lleu.

«A Estats Units resolem les nostres diferències en les urnes. Així és com ho fem. No amb bales. El poder de canviar a Estats Units sempre ha d’estar en les mans de la gent, no d’un possible assassí. El camí a seguir a través de visions oposades de campanya ha de resoldre’s de manera pacífica, no mitjançant actes de violència», ha declarat.

Biden ha asseverat que «l’odi no ha de tenir cap lloc on protegir-se», de manera que ha instat a eixir d’aquells llocs en els quals «estem d’acord, on la desinformació és incontrolable, on actors estrangers aviven les flames» de la divisió «per a donar forma a resultats coherents» amb la visió de cadascun.

«Un expresident ha sigut tirotejat i un ciutadà nord-americà ha mort mentre simplement exercia la seua llibertat per a recolzar al candidat de la seua elecció. No podem, no hem de, seguir este camí a Estats Units. La violència mai ha sigut la resposta. (…) Sense excepcions. No podem permetre que esta violència es normalitze», ha sostingut.

Davant d’esta situació, ha recordat altres fets de violència política viscuts recentment en el país nord-americà, com l’assalt al Capitoli (6 de gener del 2021) o l’agressió contra Paul Pelosi, marit de l’expresidenta de la Càmera de Representants Nancy Pelosi (28 d’octubre del 2022). També ha esmentat atacs contra membres del Congrés i de tots dos partits, intimidació a funcionaris electorals o complot de segrest contra les autoritats.

Per això, el mandatari s’ha dirigit al poble nord-americà en un discurs des del Despatx Oval per a demanar-los que es comprometen amb el respecte i la unitat davant dels «profunds desacords». «Res és més important per a nosaltres que romandre junts», ha assegurat, si bé ha posat l’accent que l’elecció dels pròxims comicis «donarà forma al futur d’Estats Units i del món en les pròximes dècades». En este sentit, ha advocat per «la decència, la dignitat i el joc net» com a «realitats vives i respirables».

Biden ha considerat que s’enfronten a un moment de «prova a mesura que s’acosten les eleccions», ja que «com més hi ha en joc, més fervents es tornen les passions». «Això imposa a cadascun de nosaltres una càrrega addicional per a garantir que, per molt fortes que siguen nostres conviccions, mai caiguem en la violència», ha reclamat.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.

Aemet alerta d’un possible gir brusc del vent a l’incendi de Tírig

Aemet advertix que en les pròximes hores podria produir-se un gir brusc i breu del vent en la zona de l’incendi forestal de Tírig, originat ahir previsiblement per un llamp.

La UCI de l’Hospital Sant Joan d’Alacant estrena monitorització avançada per al pacient crític

La UCI de l’Hospital Universitari Sant Joan d’Alacant ha incorporat un sistema de monitorització avançada amb 16 punts i alarmes personalitzades que permet detectar abans complicacions en pacients crítics i millorar-ne la seguretat.

Risc extrem d’incendis diumenge a la Comunitat Valenciana i tempestes seques a Alacant

El nivell roig de risc d’incendis forestals s’ha activat per a diumenge a tota la Comunitat Valenciana i es preveuen possibles tempestes seques a la província d’Alacant.

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.
FILMOTECA D'ESTIU