Biden demana ‘refredar’ el clima polític i que no siga un camp de batalla: ‘Resolgam les diferències en les urnes’

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Joe Biden, ha apel·lat al poble nord-americà a «refredar» el clima polític i que no es convertisca en un camp de batalla, al·legant que «tots» tenen «la responsabilitat de fer-ho», després de l’intent d’assassinat d’este cap de setmana contra el seu predecessor, Donald Trump, que ha resultat ferit lleu.

«A Estats Units resolem les nostres diferències en les urnes. Així és com ho fem. No amb bales. El poder de canviar a Estats Units sempre ha d’estar en les mans de la gent, no d’un possible assassí. El camí a seguir a través de visions oposades de campanya ha de resoldre’s de manera pacífica, no mitjançant actes de violència», ha declarat.

Biden ha asseverat que «l’odi no ha de tenir cap lloc on protegir-se», de manera que ha instat a eixir d’aquells llocs en els quals «estem d’acord, on la desinformació és incontrolable, on actors estrangers aviven les flames» de la divisió «per a donar forma a resultats coherents» amb la visió de cadascun.

«Un expresident ha sigut tirotejat i un ciutadà nord-americà ha mort mentre simplement exercia la seua llibertat per a recolzar al candidat de la seua elecció. No podem, no hem de, seguir este camí a Estats Units. La violència mai ha sigut la resposta. (…) Sense excepcions. No podem permetre que esta violència es normalitze», ha sostingut.

Davant d’esta situació, ha recordat altres fets de violència política viscuts recentment en el país nord-americà, com l’assalt al Capitoli (6 de gener del 2021) o l’agressió contra Paul Pelosi, marit de l’expresidenta de la Càmera de Representants Nancy Pelosi (28 d’octubre del 2022). També ha esmentat atacs contra membres del Congrés i de tots dos partits, intimidació a funcionaris electorals o complot de segrest contra les autoritats.

Per això, el mandatari s’ha dirigit al poble nord-americà en un discurs des del Despatx Oval per a demanar-los que es comprometen amb el respecte i la unitat davant dels «profunds desacords». «Res és més important per a nosaltres que romandre junts», ha assegurat, si bé ha posat l’accent que l’elecció dels pròxims comicis «donarà forma al futur d’Estats Units i del món en les pròximes dècades». En este sentit, ha advocat per «la decència, la dignitat i el joc net» com a «realitats vives i respirables».

Biden ha considerat que s’enfronten a un moment de «prova a mesura que s’acosten les eleccions», ja que «com més hi ha en joc, més fervents es tornen les passions». «Això imposa a cadascun de nosaltres una càrrega addicional per a garantir que, per molt fortes que siguen nostres conviccions, mai caiguem en la violència», ha reclamat.

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.