Biden demana ‘refredar’ el clima polític i que no siga un camp de batalla: ‘Resolgam les diferències en les urnes’

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Joe Biden, ha apel·lat al poble nord-americà a «refredar» el clima polític i que no es convertisca en un camp de batalla, al·legant que «tots» tenen «la responsabilitat de fer-ho», després de l’intent d’assassinat d’este cap de setmana contra el seu predecessor, Donald Trump, que ha resultat ferit lleu.

«A Estats Units resolem les nostres diferències en les urnes. Així és com ho fem. No amb bales. El poder de canviar a Estats Units sempre ha d’estar en les mans de la gent, no d’un possible assassí. El camí a seguir a través de visions oposades de campanya ha de resoldre’s de manera pacífica, no mitjançant actes de violència», ha declarat.

Biden ha asseverat que «l’odi no ha de tenir cap lloc on protegir-se», de manera que ha instat a eixir d’aquells llocs en els quals «estem d’acord, on la desinformació és incontrolable, on actors estrangers aviven les flames» de la divisió «per a donar forma a resultats coherents» amb la visió de cadascun.

«Un expresident ha sigut tirotejat i un ciutadà nord-americà ha mort mentre simplement exercia la seua llibertat per a recolzar al candidat de la seua elecció. No podem, no hem de, seguir este camí a Estats Units. La violència mai ha sigut la resposta. (…) Sense excepcions. No podem permetre que esta violència es normalitze», ha sostingut.

Davant d’esta situació, ha recordat altres fets de violència política viscuts recentment en el país nord-americà, com l’assalt al Capitoli (6 de gener del 2021) o l’agressió contra Paul Pelosi, marit de l’expresidenta de la Càmera de Representants Nancy Pelosi (28 d’octubre del 2022). També ha esmentat atacs contra membres del Congrés i de tots dos partits, intimidació a funcionaris electorals o complot de segrest contra les autoritats.

Per això, el mandatari s’ha dirigit al poble nord-americà en un discurs des del Despatx Oval per a demanar-los que es comprometen amb el respecte i la unitat davant dels «profunds desacords». «Res és més important per a nosaltres que romandre junts», ha assegurat, si bé ha posat l’accent que l’elecció dels pròxims comicis «donarà forma al futur d’Estats Units i del món en les pròximes dècades». En este sentit, ha advocat per «la decència, la dignitat i el joc net» com a «realitats vives i respirables».

Biden ha considerat que s’enfronten a un moment de «prova a mesura que s’acosten les eleccions», ja que «com més hi ha en joc, més fervents es tornen les passions». «Això imposa a cadascun de nosaltres una càrrega addicional per a garantir que, per molt fortes que siguen nostres conviccions, mai caiguem en la violència», ha reclamat.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.