Black Friday: els preus en línia rebaixats amaguen una pujada mitjana del 3%, denuncia OCU

Cada vegada són més els consumidors que aprofiten els descomptes de la setmana del Black Friday per trobar productes en oferta o avançar les compres nadalenques. Malauradament, la quantitat de productes que anuncien correctament la rebaixa respecte a un preu ratllat és mínim (no arriba a l’1%) i, pitjor encara, solen amagar pujades de preus, adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris.

OCU, des de fa un mes, analitza diàriament més de 18.000 preus a 63 webs de productes d’electrònica i electrodomèstics. Entre ells, 5.500 venen acompanyats d’un altre preu ratllat o que indueix a pensar que és un preu anterior i que hi ha hagut una rebaixa. Malauradament, en el 99% dels casos les rebaixes no són tals. De fet, el descompte mitjà del 23% anunciat suposa en realitat una pujada mitjana del 3% respecte al preu mínim dels dies previs. És més, en alguns casos poden rondar el 9% d’increment, com passa amb Amazon.

Esta mala pràctica és possible per l’incompliment reiterat de l’actual normativa de comerç. En concret de l’article 20.1 de la Llei 7/1996 d’Ordenació del Comerç Minorista, recentment modificada per adaptar-la a la última Directiva Europea, que estableix que “Sempre que s’oferisquen articles amb reducció de preu, haurà de figurar amb claredat el preu anterior juntament amb el preu reduït (…). S’entendrà per preu anterior el menor que s’hagués aplicat en els trenta dies precedents”.

OCU denuncia al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 que els comerços en línia analitzats calculen el descompte sobre la base del preu anterior que més els convinga (que podria ser fins i tot el preu recomanat, que a més poques vegades es va aplicar), no el més barat en els últims 30 dies, incomplint així la normativa vigent. L’Organització és urgent prendre mitjanes que acaben amb esta pràctica enganyosa i, arribat el cas, sancione exemplarment els comerços afectats.

L’estudi de preus també revela que cap dels més de 18.000 preus recollits el 20 de novembre era inferior al mínim assolit els 30 dies anteriors. És més, en un de cada tres casos el preu era superior, amb una pujada mitjana del 14%. O fins i tot més gran, com a les webs de Balay, Amazon, LG, Carrefour, MediaMarkt, El Corte Inglés i PC Components.

OCU recomana als consumidors desconfiar dels possibles descomptes, alhora que posa a la vostra disposició un Assessor de Preus per conèixer si el preu anunciat és realment barat. És més, mitjançant esta eina es pot accedir al comparador de preus per trobar el comerç amb el preu més econòmic per al producte que es busca.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.