Black Friday: els preus en línia rebaixats amaguen una pujada mitjana del 3%, denuncia OCU

Cada vegada són més els consumidors que aprofiten els descomptes de la setmana del Black Friday per trobar productes en oferta o avançar les compres nadalenques. Malauradament, la quantitat de productes que anuncien correctament la rebaixa respecte a un preu ratllat és mínim (no arriba a l’1%) i, pitjor encara, solen amagar pujades de preus, adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris.

OCU, des de fa un mes, analitza diàriament més de 18.000 preus a 63 webs de productes d’electrònica i electrodomèstics. Entre ells, 5.500 venen acompanyats d’un altre preu ratllat o que indueix a pensar que és un preu anterior i que hi ha hagut una rebaixa. Malauradament, en el 99% dels casos les rebaixes no són tals. De fet, el descompte mitjà del 23% anunciat suposa en realitat una pujada mitjana del 3% respecte al preu mínim dels dies previs. És més, en alguns casos poden rondar el 9% d’increment, com passa amb Amazon.

Esta mala pràctica és possible per l’incompliment reiterat de l’actual normativa de comerç. En concret de l’article 20.1 de la Llei 7/1996 d’Ordenació del Comerç Minorista, recentment modificada per adaptar-la a la última Directiva Europea, que estableix que “Sempre que s’oferisquen articles amb reducció de preu, haurà de figurar amb claredat el preu anterior juntament amb el preu reduït (…). S’entendrà per preu anterior el menor que s’hagués aplicat en els trenta dies precedents”.

OCU denuncia al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 que els comerços en línia analitzats calculen el descompte sobre la base del preu anterior que més els convinga (que podria ser fins i tot el preu recomanat, que a més poques vegades es va aplicar), no el més barat en els últims 30 dies, incomplint així la normativa vigent. L’Organització és urgent prendre mitjanes que acaben amb esta pràctica enganyosa i, arribat el cas, sancione exemplarment els comerços afectats.

L’estudi de preus també revela que cap dels més de 18.000 preus recollits el 20 de novembre era inferior al mínim assolit els 30 dies anteriors. És més, en un de cada tres casos el preu era superior, amb una pujada mitjana del 14%. O fins i tot més gran, com a les webs de Balay, Amazon, LG, Carrefour, MediaMarkt, El Corte Inglés i PC Components.

OCU recomana als consumidors desconfiar dels possibles descomptes, alhora que posa a la vostra disposició un Assessor de Preus per conèixer si el preu anunciat és realment barat. És més, mitjançant esta eina es pot accedir al comparador de preus per trobar el comerç amb el preu més econòmic per al producte que es busca.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.

Diana Morant alerta que el pacte PP-Vox a Extremadura repetix el model valencià que, afirma, va costar vides

Diana Morant advertix que el pacte de govern entre PP i Vox a Extremadura reproduïx el model aplicat en la Comunitat Valenciana, que, segons denúncia, va costar vides pel negacionismo davant la dana i les emergències.

Mónica Oltra alerta de democràcies indefenses davant el poder econòmic i prepara el seu retorn a l’alcaldia de València

Mónica Oltra denuncia que les democràcies estan cada vegada més indefenses enfront del poder econòmic i defén el seu retorn a la política local malgrat afrontar un juí pendent.

Detingudes 42 persones a València per 46 estafes del fill en dificultats

La Policia Nacional ha arrestat a València a 42 persones acusades de 46 estafes del fill en dificultats en tota Espanya, amb un botí de 221.477 euros i part dels diners ja bloquejats.

Envellir bé: l’experta que reclama prioritzar la qualitat de vida sobre viure més anys

La catedràtica Consuelo Borrás defén que l'objectiu de l'envelliment no és només sumar anys, sinó arribar a la vellesa amb autonomia mitjançant hàbits saludables i exercici físic.

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.