13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Borriana elabora un mapa amb les fosses de les víctimes de la Guerra Civil

El projecte ‘Mapa de fosses del terme municipal’ promogut per l’Ajuntament de Borriana ha aconseguit els primers resultats després de la consulta de nombrosa documentació, llibres, articles o registres municipals, treballs arqueològics i de georadar, ja que s’ha aconseguit, per primera vegada, l’anotació d’un total de 651 víctimes, segons ha avançat el regidor de Patrimoni, Vicent Granel.

Així, ha explicat Granel, dins d’aquesta fase s’ha aconseguit confeccionar diversos llistats actualitzats que mostren els noms i cognoms de les víctimes, així com dades al•lusives a la seua edat, lloc de defunció i circumstàncies, lloc d’enterrament i altres dades d’interés.

A més, en les pròximes Jornades del Memorial Democràtic se celebrarà una conferència per a explicar totes les troballes, tant documentals com arqueològiques. La segona part del projecte ha consistit en un treball arqueològic de camp realitzat en les instal•lacions del Cementeri Municipal a fi de situar especialment les inhumacions de soldats i víctimes de la repressió i la guerra.

En el transcurs dels treballs de camp s’han identificat tres zones amb possibles enterraments no indicats, de les quals s’han explorat dues completes i una part de la tercera, la resta queda sota les illes de nínxols actuals, segons expliquen els encarregats de l’estudi.

Últimes notícies

Estela Carbonell, campiona de la Supercopa d’Itàlia amb la Juve: ‘Volem guanyar tot el que puguem’

La lateral valenciana ha alçat la Supercopa d'Itàlia amb la Juventus i reivindica l'ambició de l'equip: Lliga, Copa i avançar en la Champions després de superar a la Roma.

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.

Condemnen als amos d’una empresa de neteja d’Alacant per ocupar 24 treballadors sense alta

Els propietaris es declaren culpables a l'inici del juí i l'Audiència dicta sentència 'in voce': sis mesos de presó i sis de multa de 9 euros diaris. La Inspecció de Treball va destapar les irregularitats en 2023 després d'una visita al centre de treball.

El València mesura la seua frescor davant la defensa del Fenerbahçe

El València visita al Fenerbahçe per a comprovar si ha recuperat la seua frescor després de huit partits en setze dies. Duel entre la millor defensa i el segon millor atac amb impacte directe en la zona alta.

Pedro Martínez ressalta la solidesa d’un Fenerbahçe en ratxa abans de la visita del València

Pedro Martínez va destacar la solidesa i el bon moment del Fenerbahçe abans del dol d'Eurolliga. El tècnic va exigir màxima concentració, defensa i pla col·lectiu.

Llibertat amb càrrecs per a un educador de Els Reiets per una suposada agressió sexual a dos jóvens a Alacant

Un educador de Els Reiets ha quedat en llibertat provisional amb càrrecs després de ser detingut per una suposada agressió sexual a dos jóvens. Se li imposa allunyament, prohibició de contacte i compareixences quinzenals, i ha sigut apartat del lloc.