Borriana elabora un mapa amb les fosses de les víctimes de la Guerra Civil

El projecte ‘Mapa de fosses del terme municipal’ promogut per l’Ajuntament de Borriana ha aconseguit els primers resultats després de la consulta de nombrosa documentació, llibres, articles o registres municipals, treballs arqueològics i de georadar, ja que s’ha aconseguit, per primera vegada, l’anotació d’un total de 651 víctimes, segons ha avançat el regidor de Patrimoni, Vicent Granel.

Així, ha explicat Granel, dins d’aquesta fase s’ha aconseguit confeccionar diversos llistats actualitzats que mostren els noms i cognoms de les víctimes, així com dades al•lusives a la seua edat, lloc de defunció i circumstàncies, lloc d’enterrament i altres dades d’interés.

A més, en les pròximes Jornades del Memorial Democràtic se celebrarà una conferència per a explicar totes les troballes, tant documentals com arqueològiques. La segona part del projecte ha consistit en un treball arqueològic de camp realitzat en les instal•lacions del Cementeri Municipal a fi de situar especialment les inhumacions de soldats i víctimes de la repressió i la guerra.

En el transcurs dels treballs de camp s’han identificat tres zones amb possibles enterraments no indicats, de les quals s’han explorat dues completes i una part de la tercera, la resta queda sota les illes de nínxols actuals, segons expliquen els encarregats de l’estudi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.