Borriana elabora un mapa amb les fosses de les víctimes de la Guerra Civil

El projecte ‘Mapa de fosses del terme municipal’ promogut per l’Ajuntament de Borriana ha aconseguit els primers resultats després de la consulta de nombrosa documentació, llibres, articles o registres municipals, treballs arqueològics i de georadar, ja que s’ha aconseguit, per primera vegada, l’anotació d’un total de 651 víctimes, segons ha avançat el regidor de Patrimoni, Vicent Granel.

Així, ha explicat Granel, dins d’aquesta fase s’ha aconseguit confeccionar diversos llistats actualitzats que mostren els noms i cognoms de les víctimes, així com dades al•lusives a la seua edat, lloc de defunció i circumstàncies, lloc d’enterrament i altres dades d’interés.

A més, en les pròximes Jornades del Memorial Democràtic se celebrarà una conferència per a explicar totes les troballes, tant documentals com arqueològiques. La segona part del projecte ha consistit en un treball arqueològic de camp realitzat en les instal•lacions del Cementeri Municipal a fi de situar especialment les inhumacions de soldats i víctimes de la repressió i la guerra.

En el transcurs dels treballs de camp s’han identificat tres zones amb possibles enterraments no indicats, de les quals s’han explorat dues completes i una part de la tercera, la resta queda sota les illes de nínxols actuals, segons expliquen els encarregats de l’estudi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.