Borriana elabora un mapa amb les fosses de les víctimes de la Guerra Civil

El projecte ‘Mapa de fosses del terme municipal’ promogut per l’Ajuntament de Borriana ha aconseguit els primers resultats després de la consulta de nombrosa documentació, llibres, articles o registres municipals, treballs arqueològics i de georadar, ja que s’ha aconseguit, per primera vegada, l’anotació d’un total de 651 víctimes, segons ha avançat el regidor de Patrimoni, Vicent Granel.

Així, ha explicat Granel, dins d’aquesta fase s’ha aconseguit confeccionar diversos llistats actualitzats que mostren els noms i cognoms de les víctimes, així com dades al•lusives a la seua edat, lloc de defunció i circumstàncies, lloc d’enterrament i altres dades d’interés.

A més, en les pròximes Jornades del Memorial Democràtic se celebrarà una conferència per a explicar totes les troballes, tant documentals com arqueològiques. La segona part del projecte ha consistit en un treball arqueològic de camp realitzat en les instal•lacions del Cementeri Municipal a fi de situar especialment les inhumacions de soldats i víctimes de la repressió i la guerra.

En el transcurs dels treballs de camp s’han identificat tres zones amb possibles enterraments no indicats, de les quals s’han explorat dues completes i una part de la tercera, la resta queda sota les illes de nínxols actuals, segons expliquen els encarregats de l’estudi.

Últimes notícies

Aemet preveu les primeres nits tropicals en la costa valenciana la setmana vinent

Aemet anticipa un repunt de les temperatures nocturnes en el litoral de la Comunitat Valenciana en la segona mitat de la setmana vinent, amb mínimes que no baixaran dels 20 graus.

David López torna a l’onze del Girona en una final per la salvació davant l’Elx

David López torna a la titularitat en un Girona obligat a guanyar a l'Elx en Montilivi, mentres l'equip il·licità es reforça amb Buba Sangaré i Aleix Febas i li n'hi ha prou amb un empat per a aconseguir el seu objectiu.

Adrián San Miguel s’acomiada com a titular en el Betis davant el Llevant

El Betis introduïx sis canvis en el seu onze respecte al partit del Camp Nou per a l'última trobada d'Adrián San Miguel, mentres que el Llevant només dona entrada a Tunde per Iker Losada.

Pepelu actua de central i Duro lidera l’atac del València davant un Barcelona amb Szczesny en la porteria

València i Barcelona han confirmat les seues alineacions per al dol a Mestalla, amb Pepelu com a central i Hugo Duro en punta, i Szczesny defenent la meta blaugrana.

Milers de valencianistes marxen contra la gestió de Lim i assenyalen a les autoritats locals

Milers d'aficionats del València es van manifestar en la prèvia de l'últim partit de Lliga per a exigir l'eixida de Peter Lim i denunciar la passivitat de les institucions locals.

Milers de docents i famílies omplin el centre de València en la gran marxa per la vaga indefinida

Docents, famílies i estudiants omplin el centre de València en una nova manifestació per a reforçar la vaga indefinida mentres els sindicats preparen una contraproposta per a Educació.

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.