13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Brussel·les reconeix València com a referent europeu en polítiques mediambientals 

El regidor de Millora Climàtica i Eficiència Energètica, Carlos Mundina, ha mantingut esta setmana a Brussel·les la reunió de treball del Comité d’Assessorament sobre Pobresa Energètica de la Unió Europea, òrgan dependent de la Direcció General d’Energia de la Comissió Europea. Mundina ha visitat a més diferents institucions europees per a posar en valor el treball de la ciutat en matèria mediambiental i els seus avanços cap a la transició energètica.

Juntament amb altres representants locals i regionals de Portugal, França, Grècia, Irlanda, Polònia, Hongria i Itàlia, Mundina s’ha reunit amb membres del Parlament Europeu i amb el director general d’Energia de la Comissió Europea Ditte Juul-Joergensen. El regidor ha exposat davant estos la tasca que es fa a València des de les Oficines de l’Energia Municipals en la lluita contra la pobresa energètica, l’acompanyament de llars vulnerables, la formació per a l’estalvi energètic i la intervenció integral amb instal·lació de kits de micromesures d’eficiència energètica.

“A València treballem perquè la transició energètica no deixe a ningú arrere. Estem desenvolupant projectes europeus com el PowerUp o el WellBased en entorns de vulnerabilitat energètica, tenim un mapa de pobresa energètica a la ciutat i un full de ruta per a actuar sobre ella” afig Carlos Mundina.

Durant la trobada, València ha mostrat el seu compromís en l’adaptació de la ciutat davant l’augment de les temperatures, especialment a l’estiu, a causa del calfament global. En este sentit, la Fundació València Clima i Energia té en marxa tot un programa d’accions incloent el projecte CoolturaTE finançat per la Unió Europea.

Per a Carlos Mundina “l’augment de les temperatures és un problema especialment preocupant per a les ciutats i especialment per a les ciutats del sud d’Europa com València. L’estiu passat es va batre el rècord històric de temperatura màxima registrada a València amb 44,5 °C a l’agost. Els experts asseguren que són fenòmens que es repetiran cada vegada amb més freqüència i hem d’anticipar-nos per a adaptar la ciutat a este nou escenari i mitigar els efectes d’esta calor extrema en la població, sobretot entre aquells amb menors recursos”.

CoolTuraTE és un projecte europeu que a València lidera la Fundació Municipal València Clima i Enegia que se centra en la formació d’actors locals per a lluitar contra la pobresa energètica a l’estiu. El projecte ha format durant la passada tardor a més de 30 persones sobre estes temàtiques i està finançat pel Energy Poverty Advisory Hub (EPAH) de la Unió Europea. A més de l’Ajuntament de València, participen en el projecte la cooperativa AEIOluz, Càritas Diocesana i la Universitat Politècnica de Madrid.

Capital Verda Europea

Mundina ha viatjat acompanyat de Carlos Sánchez, gerent de la Fundació València Clima i Energia, per a reunir-se també amb personal de la Direcció General de Medi Ambient de la Comissió Europea per a presentar-los el programa d’esdeveniments que acollirà València amb motiu de la Capital Verda Europea 2024 i mostrar el model de la ciutat en la gestió sostenible de l’aigua, els residus i la infraestructura verda.

Segons destaca Carlos Mundina “a Brussel·les reconeixen les polítiques mediambientals que estem desenvolupant a València i el nostre compromís amb la preservació de la naturalesa i la biodiversitat, a més de la nostra aposta decidida per la transició energètica i la descarbonització de la ciutat. Som un model per a moltes altres ciutats europees i volem continuar ensenyant el que fem i aprenent del que estan fent en altres parts d’Europa”.

Durant la seua reunió amb la Direcció General de Medi Ambient de la Unió Europea, Mundina ha destacat el treball de València per a l’adaptació de la ciutat davant el calfament global i la mitigació dels seus efectes i ha mostrat el seu compromís amb l’Acord Climàtic que li ha valgut la distinció com a ciutat Mission, l’objectiu de la qual és reduir les emissions de CO₂ en un 80% i aconseguir la neutralitat climàtica de la ciutat en 2030.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.