Brussel·les reconeix València com a referent europeu en polítiques mediambientals 

El regidor de Millora Climàtica i Eficiència Energètica, Carlos Mundina, ha mantingut esta setmana a Brussel·les la reunió de treball del Comité d’Assessorament sobre Pobresa Energètica de la Unió Europea, òrgan dependent de la Direcció General d’Energia de la Comissió Europea. Mundina ha visitat a més diferents institucions europees per a posar en valor el treball de la ciutat en matèria mediambiental i els seus avanços cap a la transició energètica.

Juntament amb altres representants locals i regionals de Portugal, França, Grècia, Irlanda, Polònia, Hongria i Itàlia, Mundina s’ha reunit amb membres del Parlament Europeu i amb el director general d’Energia de la Comissió Europea Ditte Juul-Joergensen. El regidor ha exposat davant estos la tasca que es fa a València des de les Oficines de l’Energia Municipals en la lluita contra la pobresa energètica, l’acompanyament de llars vulnerables, la formació per a l’estalvi energètic i la intervenció integral amb instal·lació de kits de micromesures d’eficiència energètica.

“A València treballem perquè la transició energètica no deixe a ningú arrere. Estem desenvolupant projectes europeus com el PowerUp o el WellBased en entorns de vulnerabilitat energètica, tenim un mapa de pobresa energètica a la ciutat i un full de ruta per a actuar sobre ella” afig Carlos Mundina.

Durant la trobada, València ha mostrat el seu compromís en l’adaptació de la ciutat davant l’augment de les temperatures, especialment a l’estiu, a causa del calfament global. En este sentit, la Fundació València Clima i Energia té en marxa tot un programa d’accions incloent el projecte CoolturaTE finançat per la Unió Europea.

Per a Carlos Mundina “l’augment de les temperatures és un problema especialment preocupant per a les ciutats i especialment per a les ciutats del sud d’Europa com València. L’estiu passat es va batre el rècord històric de temperatura màxima registrada a València amb 44,5 °C a l’agost. Els experts asseguren que són fenòmens que es repetiran cada vegada amb més freqüència i hem d’anticipar-nos per a adaptar la ciutat a este nou escenari i mitigar els efectes d’esta calor extrema en la població, sobretot entre aquells amb menors recursos”.

CoolTuraTE és un projecte europeu que a València lidera la Fundació Municipal València Clima i Enegia que se centra en la formació d’actors locals per a lluitar contra la pobresa energètica a l’estiu. El projecte ha format durant la passada tardor a més de 30 persones sobre estes temàtiques i està finançat pel Energy Poverty Advisory Hub (EPAH) de la Unió Europea. A més de l’Ajuntament de València, participen en el projecte la cooperativa AEIOluz, Càritas Diocesana i la Universitat Politècnica de Madrid.

Capital Verda Europea

Mundina ha viatjat acompanyat de Carlos Sánchez, gerent de la Fundació València Clima i Energia, per a reunir-se també amb personal de la Direcció General de Medi Ambient de la Comissió Europea per a presentar-los el programa d’esdeveniments que acollirà València amb motiu de la Capital Verda Europea 2024 i mostrar el model de la ciutat en la gestió sostenible de l’aigua, els residus i la infraestructura verda.

Segons destaca Carlos Mundina “a Brussel·les reconeixen les polítiques mediambientals que estem desenvolupant a València i el nostre compromís amb la preservació de la naturalesa i la biodiversitat, a més de la nostra aposta decidida per la transició energètica i la descarbonització de la ciutat. Som un model per a moltes altres ciutats europees i volem continuar ensenyant el que fem i aprenent del que estan fent en altres parts d’Europa”.

Durant la seua reunió amb la Direcció General de Medi Ambient de la Unió Europea, Mundina ha destacat el treball de València per a l’adaptació de la ciutat davant el calfament global i la mitigació dels seus efectes i ha mostrat el seu compromís amb l’Acord Climàtic que li ha valgut la distinció com a ciutat Mission, l’objectiu de la qual és reduir les emissions de CO₂ en un 80% i aconseguir la neutralitat climàtica de la ciutat en 2030.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Catalá defén la gestió de l’Ajuntament en la liquidació del Consorci València 2007

María José Catalá assegura que l'Ajuntament de València està molt tranquil amb la seua actuació en la liquidació del Consorci València 2007 i rebutja que les places qüestionades per Intervenció es corresponguen amb les investigades per Anticorrupció.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reclama baixar la crispació

Juanfran Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional, defén la prioritat valenciana i nega que estes mesures impliquen racisme.

La jutgessa eximix a Mazón de coordinar la gestió de la dana i limita la investigació al Pla d’Inundacions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana conclou que Carlos Mazón no tenia funcions de coordinació ni de donar instruccions durant l'emergència i que eixa responsabilitat requeia en els directors del Pla Especial d'Inundacions.

Harry Potter omplirà de màgia el Circuit de Cheste amb un xou nocturn de 1.200 drons

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste acollirà a la fi de juny un espectacle nocturn de 1.200 drons inspirat en l'univers d'Harry Potter, amb música en directe, polseres LED i ambientació temàtica.

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.