Calfar menjar en recipients de plàstic com els ‘tuppers’ pot causar càncer

Calfar en el microones menjars en recipients de plàstic pot causar problemes de salut. | Cedida.

Un equip d’investigadors britàrnics, membres de la Cancer Research UK (Recerca del Càncer a Regne Unit), va assegurar en un informe que els productes químics utilitzats en la fabricació d’envasos i recipients de plàstic es filtren als aliments si són exposats a temperatures altes, com les d’un microones i fins i tot el rentaplats.

Segons va arreplegar el ‘Daily Mail’, l’informe demostra la perillositat del plàstic com a material per a protegir els aliments, i fins i tot la Cancer Research UK adverteix ara del seu perill després d’haver pres una posició bastant escèptica sobre este tema en els últims anys.

Les altes temperatures fan que es filtren els productes químics amb que es fabriquen

Encara que no s’esmenta què ocorre amb eixos plàstics a temperatures normals o fins i tot fredes, els investigadors alerten del perill d’utilitzar este tipus de recipients a altes temperatures, la qual cosa també inclouria ficar el menjar recentment fet en estos envasos, provocant la seua degradació i el despreniment dels seus productes químics.

Entre els principals problemes que poden derivar-se d’este succés es trobarien diversos problemes de salut com la pèrdua de la fertilitat o fins i tot l’aparició de càncer. En dones embarassades, també podria perjudicar al desenvolupament del fetus.

 

Recalentar la comida en recipientes de plástico puede ser peligroso para la salud

Recalentar el menjar en recipients de plàstic pot ser perillós per a la salut | cedida

Quins productes químics dels envasos acabem ingerint?

Els investigadors assenyalen que el producte químic que causa major preocupació és el bisfenol A, àmpliament utilitzat en la fabricació de plàstics. Segons els científics, este element imita els efectes de l’estrogen, l’hormona sexual femenina, en el cos humà. Els estudis de laboratori han relacional el bisfenol A amb el càncer de mama i de pròstata.

Per a evitar la seua filtració, els experts recomanen calfar el menjar únicament en recipients de cristall o de ceràmica, i en cas de tapar els aliments amb paper film transparent per a protegir-ho dins del frigorífic, urgeixen a retirar-ho abans de calfar el menjar.

El ‘tupperware’, un dels recipients més perillosos

Una dels costums més estesos entre la població espanyola és l’ús del denominat ‘tupperware’ per a guardar o emmagatzemar el menjar, o fins i tot ficar el menjar dins per a portar-la al treball, a l’escola o a altres llocs on anem a consumir-la. 

Segons els investigadors britànics, el ‘tupper’ està fabricat amb materials que contenen el Bisfenol A, i a més són un dels recipients més proclius a ser recalfats al costat del menjar, ja que molts prefereixen menjar directament d’ell per a no tacar els plats o no carregar amb ells al seu lloc de treball.

 

Muchos españoles llevan la comida al trabajo en un 'tupper' que luego recalientan junto a la comida

Molts espanyols porten el menjar al treball en un ‘tupper’ que després recalfen al costat del menjar | cedit

No claves els coberts en el rentaplats

Un gest tan quotidià com pot ser ficar els coberts en el rentaplats també podria comportar el despreniment de substàncies químiques que més tard passarien a les mans, al menjar i a la boca. 

Tal com mostra un estudi publicat en la revista «Environmental Health Perspectives», dins del rentaplats el compost del 95% dels utensilis de plàstic es fa menys estable i les seues partícules poden passar als aliments després de ser llavats.

 

Los expertos recomiendan no meter los cubiertos de plástico en el lavavajillas

Els experts recomanen no ficar els coberts de plàstic en el rentaplats | cedida

Últimes notícies

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.

Sadiq torna a treballar sobre la gespa mentres el València busca un nou amistós

Sadiq Umar ha tornat a exercitar-se en solitari sobre la gespa de Paterna mentres el València CF intenta tancar un nou amistós i el fitxatge prioritari d’un lateral dret.

Elx dispararà 2,8 tones de pólvora en una Nit de l’Albà històrica

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà de rècord la nit del 13 al 14 d’agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 efectes pirotècnics i la tradicional Palmera de la Mare de Déu des del campanar de Santa María.

Pirotècnia Vulcano investiga l’incident del Castell de l’Olla d’Altea que va deixar diversos ferits

Pirotècnia Vulcano ha lamentat l’incident ocorregut durant la 40 edició del Castell de l’Olla d’Altea, on l’explosió d’una carcassa en l’arena de la platja ha deixat diversos ferits, i ha obert una investigació interna en col·laboració amb les autoritats.