Calp prohibirà fumar en platges i cales, a excepció de dos zones fitades en la Fossa i Arenal-Bol

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Calp prohibirà fumar en les platges i cales de la localitat, excepte en dos àrees delimitades a les platges de major grandària: la Fossa i Arenal-Bol.

El ple ordinari de febrer, que se celebra este dimarts a la vesprada, aborda la modificació de l’ordenança municipal d’ús i gestió del litoral amb la finalitat d’introduir esta prohibició, així com les sancions que comportarà la infracció d’esta norma. Es tracta d’una iniciativa de la regidoria de Medi ambient amb la col·laboració de la de Prevenció de la Salut, informa el consistori.

Les dos àrees delimitades estaran situades a l’altura de la plaça Mediterrani, a la Fossa, i de la plaça Colón a l’Arenal-Bol. L’any passat, l’Ajuntament de Calp va donar un primer pas amb l’adhesió a la Xarxa de Platges sense Fum de la Conselleria de Sanitat i va crear espais lliures de fum en les platges de l’Arenal-Bol, la Fossa i Cantal Roig per a afavorir així un entorn més saludable i net.

«Comencem l’any passat creant espais per als no fumadors i enguany invertim la iniciativa de manera que estarà prohibit fumar en tot el litoral calpino a excepció de dos petits espais en la Fossa i a l’Arenal-Bol», manifesta la regidora de Prevenció de la Salut, Itziar Doval.

REPARTIMENT DE CENDRERS REUTILITZABLES

Amb esta iniciativa també es pretén protegir el medi ambient d’un residu molt contaminant com són les burilles. Per això, en les zones en les quals es permetrà fumar es repartiran cendrers reutilitzables des dels punts d’informació turística amb la finalitat d’evitar que es rebutgen en l’arena.

«D’una banda protegim la salut dels usuaris en les platges, molt freqüentades per xiquets i en les quals es practica esport, la qual cosa és incompatible amb el tabac, i d’altra banda cuidem del nostre litoral i fomentem platges lliures de ‘basuraleza'», explica l’edil de Medi ambient, Pere Moll.

Últimes notícies

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.