Calp prohibirà fumar en platges i cales, a excepció de dos zones fitades en la Fossa i Arenal-Bol

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Calp prohibirà fumar en les platges i cales de la localitat, excepte en dos àrees delimitades a les platges de major grandària: la Fossa i Arenal-Bol.

El ple ordinari de febrer, que se celebra este dimarts a la vesprada, aborda la modificació de l’ordenança municipal d’ús i gestió del litoral amb la finalitat d’introduir esta prohibició, així com les sancions que comportarà la infracció d’esta norma. Es tracta d’una iniciativa de la regidoria de Medi ambient amb la col·laboració de la de Prevenció de la Salut, informa el consistori.

Les dos àrees delimitades estaran situades a l’altura de la plaça Mediterrani, a la Fossa, i de la plaça Colón a l’Arenal-Bol. L’any passat, l’Ajuntament de Calp va donar un primer pas amb l’adhesió a la Xarxa de Platges sense Fum de la Conselleria de Sanitat i va crear espais lliures de fum en les platges de l’Arenal-Bol, la Fossa i Cantal Roig per a afavorir així un entorn més saludable i net.

“Comencem l’any passat creant espais per als no fumadors i enguany invertim la iniciativa de manera que estarà prohibit fumar en tot el litoral calpino a excepció de dos petits espais en la Fossa i a l’Arenal-Bol”, manifesta la regidora de Prevenció de la Salut, Itziar Doval.

REPARTIMENT DE CENDRERS REUTILITZABLES

Amb esta iniciativa també es pretén protegir el medi ambient d’un residu molt contaminant com són les burilles. Per això, en les zones en les quals es permetrà fumar es repartiran cendrers reutilitzables des dels punts d’informació turística amb la finalitat d’evitar que es rebutgen en l’arena.

“D’una banda protegim la salut dels usuaris en les platges, molt freqüentades per xiquets i en les quals es practica esport, la qual cosa és incompatible amb el tabac, i d’altra banda cuidem del nostre litoral i fomentem platges lliures de ‘basuraleza'”, explica l’edil de Medi ambient, Pere Moll.

Últimes notícies

Els Arts anuncia quatre noves produccions d’òpera i consolida el seu equilibri econòmic per a 2026-2027

Els Arts estrenarà quatre noves produccions d'òpera en la temporada 2026-2027, amb títols com Carmen i Simon Boccanegra, i confirma un sòlid equilibri pressupostari.

La Comunitat Valenciana frega el 81% d’ocupació hotelera en la primera mitat de maig

L'ocupació hotelera mitjana en la Comunitat Valenciana va aconseguir el 80,8% en la primera quinzena de maig, 1,5 punts més que en 2025, amb València i Benidorm al capdavant i Castelló com el destí que més creix.

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.