17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Calp prohibirà fumar en platges i cales, a excepció de dos zones fitades en la Fossa i Arenal-Bol

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Calp prohibirà fumar en les platges i cales de la localitat, excepte en dos àrees delimitades a les platges de major grandària: la Fossa i Arenal-Bol.

El ple ordinari de febrer, que se celebra este dimarts a la vesprada, aborda la modificació de l’ordenança municipal d’ús i gestió del litoral amb la finalitat d’introduir esta prohibició, així com les sancions que comportarà la infracció d’esta norma. Es tracta d’una iniciativa de la regidoria de Medi ambient amb la col·laboració de la de Prevenció de la Salut, informa el consistori.

Les dos àrees delimitades estaran situades a l’altura de la plaça Mediterrani, a la Fossa, i de la plaça Colón a l’Arenal-Bol. L’any passat, l’Ajuntament de Calp va donar un primer pas amb l’adhesió a la Xarxa de Platges sense Fum de la Conselleria de Sanitat i va crear espais lliures de fum en les platges de l’Arenal-Bol, la Fossa i Cantal Roig per a afavorir així un entorn més saludable i net.

“Comencem l’any passat creant espais per als no fumadors i enguany invertim la iniciativa de manera que estarà prohibit fumar en tot el litoral calpino a excepció de dos petits espais en la Fossa i a l’Arenal-Bol”, manifesta la regidora de Prevenció de la Salut, Itziar Doval.

REPARTIMENT DE CENDRERS REUTILITZABLES

Amb esta iniciativa també es pretén protegir el medi ambient d’un residu molt contaminant com són les burilles. Per això, en les zones en les quals es permetrà fumar es repartiran cendrers reutilitzables des dels punts d’informació turística amb la finalitat d’evitar que es rebutgen en l’arena.

“D’una banda protegim la salut dels usuaris en les platges, molt freqüentades per xiquets i en les quals es practica esport, la qual cosa és incompatible amb el tabac, i d’altra banda cuidem del nostre litoral i fomentem platges lliures de ‘basuraleza'”, explica l’edil de Medi ambient, Pere Moll.

Últimes notícies

Carlos Álvarez reafirma que és feliç en el Llevant i confia a seguir mentres negocia la seua renovació

El migcampista del Llevant va reiterar el seu desig de continuar en el club i es va mostrar tranquil amb les converses per a ampliar el seu contracte de 2027 a 2029. Va delegar la negociació en els seus agents per a centrar-se en l'objectiu de seguir en Primera.

El Consell destinarà 12,1 milions a ampliar i reformar el centre de salut de Requena

La Generalitat invertirà 12,1 milions en una reforma integral i ampliació del centre de salut de Requena. El pla preveu un annex, reordenació per àrees i un termini de 20 mesos.

Arriben a Madrid els cinc presos espanyols alliberats a Veneçuela

Els cinc presos espanyols alliberats a Veneçuela han aterrat a Madrid en un vol des de Bogotà. Exteriors confirma la seua arribada i celebra el retrobament amb les seues famílies.

AVA i La Va unir rebutgen l’acord amb Mercosur pel seu alt cost per a l’agricultura valenciana

Les organitzacions agràries valencianes han criticat l'aprovació de l'acord UE-Mercosur en el COREPER II i acusen el Govern de donar suport a un pacte sense garanties. Alerten de competència deslleial, salvaguardes més febles i riscos per a productors i consumidors.

Bernabé sobre la fi de la busca de Quique a Indonèsia: tant de bo es poguera trobar

Pilar Bernabé ha lamentat la fi de l'operatiu per a trobar a Quique, desaparegut després d'un naufragi a Indonèsia, i ha expressat que tant de bo es poguera trobar.

Urtasun tatxa a Feijóo de ‘mentider compulsiu’ després de la seua declaració sobre la dana

Urtasun ha acusat a Feijóo de 'mentider compulsiu' en sostindre que va admetre haver mentit sobre un contacte 'permanent' amb Carlos Mazón durant la dana. Feijóo ha reconegut davant la jutgessa que es va confondre amb les dates i que no va rebre informació el dilluns.

La Comunitat Valenciana condiciona el seu suport al finançament a un fons d’anivellament immediat

Juanfran Pérez Llorca ha advertit que la Comunitat Valenciana no recolzarà el nou model si no inclou un fons d'anivellament immediat. Ha reclamat també abordar el deute per dependència i els costos de desplaçats sanitaris.

Generalitat i agents socials es comprometen a reactivar el diàleg social i tancar un pacte abans de l’estiu

La Generalitat, la patronal i els sindicats han acordat reactivar el diàleg social després de la dana i treballar per a concretar abans de l'estiu un pacte econòmic i social.