Calp prohibirà fumar en platges i cales, a excepció de dos zones fitades en la Fossa i Arenal-Bol

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Calp prohibirà fumar en les platges i cales de la localitat, excepte en dos àrees delimitades a les platges de major grandària: la Fossa i Arenal-Bol.

El ple ordinari de febrer, que se celebra este dimarts a la vesprada, aborda la modificació de l’ordenança municipal d’ús i gestió del litoral amb la finalitat d’introduir esta prohibició, així com les sancions que comportarà la infracció d’esta norma. Es tracta d’una iniciativa de la regidoria de Medi ambient amb la col·laboració de la de Prevenció de la Salut, informa el consistori.

Les dos àrees delimitades estaran situades a l’altura de la plaça Mediterrani, a la Fossa, i de la plaça Colón a l’Arenal-Bol. L’any passat, l’Ajuntament de Calp va donar un primer pas amb l’adhesió a la Xarxa de Platges sense Fum de la Conselleria de Sanitat i va crear espais lliures de fum en les platges de l’Arenal-Bol, la Fossa i Cantal Roig per a afavorir així un entorn més saludable i net.

“Comencem l’any passat creant espais per als no fumadors i enguany invertim la iniciativa de manera que estarà prohibit fumar en tot el litoral calpino a excepció de dos petits espais en la Fossa i a l’Arenal-Bol”, manifesta la regidora de Prevenció de la Salut, Itziar Doval.

REPARTIMENT DE CENDRERS REUTILITZABLES

Amb esta iniciativa també es pretén protegir el medi ambient d’un residu molt contaminant com són les burilles. Per això, en les zones en les quals es permetrà fumar es repartiran cendrers reutilitzables des dels punts d’informació turística amb la finalitat d’evitar que es rebutgen en l’arena.

“D’una banda protegim la salut dels usuaris en les platges, molt freqüentades per xiquets i en les quals es practica esport, la qual cosa és incompatible amb el tabac, i d’altra banda cuidem del nostre litoral i fomentem platges lliures de ‘basuraleza'”, explica l’edil de Medi ambient, Pere Moll.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.