Calp prohibirà fumar en platges i cales, a excepció de dos zones fitades en la Fossa i Arenal-Bol

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Calp prohibirà fumar en les platges i cales de la localitat, excepte en dos àrees delimitades a les platges de major grandària: la Fossa i Arenal-Bol.

El ple ordinari de febrer, que se celebra este dimarts a la vesprada, aborda la modificació de l’ordenança municipal d’ús i gestió del litoral amb la finalitat d’introduir esta prohibició, així com les sancions que comportarà la infracció d’esta norma. Es tracta d’una iniciativa de la regidoria de Medi ambient amb la col·laboració de la de Prevenció de la Salut, informa el consistori.

Les dos àrees delimitades estaran situades a l’altura de la plaça Mediterrani, a la Fossa, i de la plaça Colón a l’Arenal-Bol. L’any passat, l’Ajuntament de Calp va donar un primer pas amb l’adhesió a la Xarxa de Platges sense Fum de la Conselleria de Sanitat i va crear espais lliures de fum en les platges de l’Arenal-Bol, la Fossa i Cantal Roig per a afavorir així un entorn més saludable i net.

“Comencem l’any passat creant espais per als no fumadors i enguany invertim la iniciativa de manera que estarà prohibit fumar en tot el litoral calpino a excepció de dos petits espais en la Fossa i a l’Arenal-Bol”, manifesta la regidora de Prevenció de la Salut, Itziar Doval.

REPARTIMENT DE CENDRERS REUTILITZABLES

Amb esta iniciativa també es pretén protegir el medi ambient d’un residu molt contaminant com són les burilles. Per això, en les zones en les quals es permetrà fumar es repartiran cendrers reutilitzables des dels punts d’informació turística amb la finalitat d’evitar que es rebutgen en l’arena.

“D’una banda protegim la salut dels usuaris en les platges, molt freqüentades per xiquets i en les quals es practica esport, la qual cosa és incompatible amb el tabac, i d’altra banda cuidem del nostre litoral i fomentem platges lliures de ‘basuraleza'”, explica l’edil de Medi ambient, Pere Moll.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.