Cancel·lacions pel dol i iniciatives solidàries en el món de la cultura valenciana davant de la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Les cancel·lacions i les iniciatives solidàries davant dels efectes de la DANA que ha assolat diverses poblacions de la província de València se succeïxen també en el món de la cultura.

L’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera han decidit ajornar la gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira per la gravetat de la tragèdia provocada per la DANA, fins a una data a determinar, previsiblement en el mes de desembre.

Per a aquelles persones que vulguen col·laborar amb els afectats, s’ha habilitat una Fila 0 per a recaptar fons, que es destinaran íntegrament a Creu Roja per a recolzar les víctimes. La Fila 0 és bromera.com/educacio/plca/9491-plca-2024-20242.html

La prioritat actual és oferir assistència humanitària a les persones i comunitats més afectades. Per això, s’ha decidit transformar esta celebració cultural en una iniciativa solidària, donant-li un enfocament de suport i ajuda a la reconstrucció. “No tenim l’ànim per a celebracions”, ha explicat l’alcalde, Alfons Domínguez.

A més, Edicions Bromera ha iniciat converses amb la Diputació de València i la Direcció General de Cultura per a coordinar la donació de llibres a biblioteques i escoles de les zones afectades.

En la mateixa línia, la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida ha anunciat la suspensió de la 39ª Mostra Internacional de Titelles, que anava a celebrar-se del 7 al 10 de novembre, com a resposta en la greu situació d’emergència.

La decisió, segons ha explicat la consellera de Cultura de l’organisme, Carolina Mengual, s’ha pres per motius de seguretat i de solidaritat amb les persones afectades pel temporal que ha impactat durament la comarca i altres regions del territori valencià.

“El temporal de fortes pluges ha generat una situació crítica a diverses localitats, amb danys materials significatius, dificultats en les infraestructures i, lamentablement, víctimes mortals”, recorda la Mancomunitat, que apunta que esta conjuntura ha afectat també les companyies teatrals que havien de participar en el certamen, així com als desplaçaments.

S’ha subratllat que un esdeveniment de tal magnitud, amb múltiples espectacles en diferents pobles i activitats culturals, requerix un entorn segur i normalitzat, que “a hores d’ara resulta inviable”.

També s’ha suspés l’activitat cultural del Col·legi Major Rector Peset de València després de la declaració de la rectora de la Universitat de València, María Vicenta Mestre, de dol oficial en la institució fins al pròxim 9 de novembre.

“RESPECTE, DOL I SOLIDARITAT”

De la mateixa manera, “amb un profund sentiment de respecte, dol i solidaritat amb totes les víctimes”, la productora Ambra ha decidit posposar l’estrena en cines del documental sobre el grup Zoo ‘Sobreviure a l’Incendi’, prevista per al dia 8 de novembre.

“Creiem que en estos moments difícils és important mostrar suport i centrar-nos en les persones i poblacions afectades. Pròximament fixarem una nova data per a la projecció i us informarem tan prompte com siga possible”, afegixen.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.