Cancel·lacions pel dol i iniciatives solidàries en el món de la cultura valenciana davant de la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Les cancel·lacions i les iniciatives solidàries davant dels efectes de la DANA que ha assolat diverses poblacions de la província de València se succeïxen també en el món de la cultura.

L’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera han decidit ajornar la gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira per la gravetat de la tragèdia provocada per la DANA, fins a una data a determinar, previsiblement en el mes de desembre.

Per a aquelles persones que vulguen col·laborar amb els afectats, s’ha habilitat una Fila 0 per a recaptar fons, que es destinaran íntegrament a Creu Roja per a recolzar les víctimes. La Fila 0 és bromera.com/educacio/plca/9491-plca-2024-20242.html

La prioritat actual és oferir assistència humanitària a les persones i comunitats més afectades. Per això, s’ha decidit transformar esta celebració cultural en una iniciativa solidària, donant-li un enfocament de suport i ajuda a la reconstrucció. “No tenim l’ànim per a celebracions”, ha explicat l’alcalde, Alfons Domínguez.

A més, Edicions Bromera ha iniciat converses amb la Diputació de València i la Direcció General de Cultura per a coordinar la donació de llibres a biblioteques i escoles de les zones afectades.

En la mateixa línia, la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida ha anunciat la suspensió de la 39ª Mostra Internacional de Titelles, que anava a celebrar-se del 7 al 10 de novembre, com a resposta en la greu situació d’emergència.

La decisió, segons ha explicat la consellera de Cultura de l’organisme, Carolina Mengual, s’ha pres per motius de seguretat i de solidaritat amb les persones afectades pel temporal que ha impactat durament la comarca i altres regions del territori valencià.

“El temporal de fortes pluges ha generat una situació crítica a diverses localitats, amb danys materials significatius, dificultats en les infraestructures i, lamentablement, víctimes mortals”, recorda la Mancomunitat, que apunta que esta conjuntura ha afectat també les companyies teatrals que havien de participar en el certamen, així com als desplaçaments.

S’ha subratllat que un esdeveniment de tal magnitud, amb múltiples espectacles en diferents pobles i activitats culturals, requerix un entorn segur i normalitzat, que “a hores d’ara resulta inviable”.

També s’ha suspés l’activitat cultural del Col·legi Major Rector Peset de València després de la declaració de la rectora de la Universitat de València, María Vicenta Mestre, de dol oficial en la institució fins al pròxim 9 de novembre.

“RESPECTE, DOL I SOLIDARITAT”

De la mateixa manera, “amb un profund sentiment de respecte, dol i solidaritat amb totes les víctimes”, la productora Ambra ha decidit posposar l’estrena en cines del documental sobre el grup Zoo ‘Sobreviure a l’Incendi’, prevista per al dia 8 de novembre.

“Creiem que en estos moments difícils és important mostrar suport i centrar-nos en les persones i poblacions afectades. Pròximament fixarem una nova data per a la projecció i us informarem tan prompte com siga possible”, afegixen.

Últimes notícies

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis de la seua parella enfront de les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén en Les Corts la comissió de servicis per la qual la seua parella treballa en la Diputació de València, mentres l'oposició la tatxa de enchufismo i la qualifica de vestit a mida.

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.