15.1 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Cancel·lacions pel dol i iniciatives solidàries en el món de la cultura valenciana davant de la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Les cancel·lacions i les iniciatives solidàries davant dels efectes de la DANA que ha assolat diverses poblacions de la província de València se succeïxen també en el món de la cultura.

L’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera han decidit ajornar la gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira per la gravetat de la tragèdia provocada per la DANA, fins a una data a determinar, previsiblement en el mes de desembre.

Per a aquelles persones que vulguen col·laborar amb els afectats, s’ha habilitat una Fila 0 per a recaptar fons, que es destinaran íntegrament a Creu Roja per a recolzar les víctimes. La Fila 0 és bromera.com/educacio/plca/9491-plca-2024-20242.html

La prioritat actual és oferir assistència humanitària a les persones i comunitats més afectades. Per això, s’ha decidit transformar esta celebració cultural en una iniciativa solidària, donant-li un enfocament de suport i ajuda a la reconstrucció. “No tenim l’ànim per a celebracions”, ha explicat l’alcalde, Alfons Domínguez.

A més, Edicions Bromera ha iniciat converses amb la Diputació de València i la Direcció General de Cultura per a coordinar la donació de llibres a biblioteques i escoles de les zones afectades.

En la mateixa línia, la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida ha anunciat la suspensió de la 39ª Mostra Internacional de Titelles, que anava a celebrar-se del 7 al 10 de novembre, com a resposta en la greu situació d’emergència.

La decisió, segons ha explicat la consellera de Cultura de l’organisme, Carolina Mengual, s’ha pres per motius de seguretat i de solidaritat amb les persones afectades pel temporal que ha impactat durament la comarca i altres regions del territori valencià.

“El temporal de fortes pluges ha generat una situació crítica a diverses localitats, amb danys materials significatius, dificultats en les infraestructures i, lamentablement, víctimes mortals”, recorda la Mancomunitat, que apunta que esta conjuntura ha afectat també les companyies teatrals que havien de participar en el certamen, així com als desplaçaments.

S’ha subratllat que un esdeveniment de tal magnitud, amb múltiples espectacles en diferents pobles i activitats culturals, requerix un entorn segur i normalitzat, que “a hores d’ara resulta inviable”.

També s’ha suspés l’activitat cultural del Col·legi Major Rector Peset de València després de la declaració de la rectora de la Universitat de València, María Vicenta Mestre, de dol oficial en la institució fins al pròxim 9 de novembre.

“RESPECTE, DOL I SOLIDARITAT”

De la mateixa manera, “amb un profund sentiment de respecte, dol i solidaritat amb totes les víctimes”, la productora Ambra ha decidit posposar l’estrena en cines del documental sobre el grup Zoo ‘Sobreviure a l’Incendi’, prevista per al dia 8 de novembre.

“Creiem que en estos moments difícils és important mostrar suport i centrar-nos en les persones i poblacions afectades. Pròximament fixarem una nova data per a la projecció i us informarem tan prompte com siga possible”, afegixen.

Últimes notícies

Els nous consellers juren el càrrec i Pérez Llorca fixa com a objectiu reforçar la confiança pública

El president apel·la a afiançar ponts institucionals, millorar la coordinació i estar 'més prop de la ciutadania' en l’inici del nou Consell

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.