Cancel·lacions pel dol i iniciatives solidàries en el món de la cultura valenciana davant de la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Les cancel·lacions i les iniciatives solidàries davant dels efectes de la DANA que ha assolat diverses poblacions de la província de València se succeïxen també en el món de la cultura.

L’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera han decidit ajornar la gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira per la gravetat de la tragèdia provocada per la DANA, fins a una data a determinar, previsiblement en el mes de desembre.

Per a aquelles persones que vulguen col·laborar amb els afectats, s’ha habilitat una Fila 0 per a recaptar fons, que es destinaran íntegrament a Creu Roja per a recolzar les víctimes. La Fila 0 és bromera.com/educacio/plca/9491-plca-2024-20242.html

La prioritat actual és oferir assistència humanitària a les persones i comunitats més afectades. Per això, s’ha decidit transformar esta celebració cultural en una iniciativa solidària, donant-li un enfocament de suport i ajuda a la reconstrucció. «No tenim l’ànim per a celebracions», ha explicat l’alcalde, Alfons Domínguez.

A més, Edicions Bromera ha iniciat converses amb la Diputació de València i la Direcció General de Cultura per a coordinar la donació de llibres a biblioteques i escoles de les zones afectades.

En la mateixa línia, la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida ha anunciat la suspensió de la 39ª Mostra Internacional de Titelles, que anava a celebrar-se del 7 al 10 de novembre, com a resposta en la greu situació d’emergència.

La decisió, segons ha explicat la consellera de Cultura de l’organisme, Carolina Mengual, s’ha pres per motius de seguretat i de solidaritat amb les persones afectades pel temporal que ha impactat durament la comarca i altres regions del territori valencià.

«El temporal de fortes pluges ha generat una situació crítica a diverses localitats, amb danys materials significatius, dificultats en les infraestructures i, lamentablement, víctimes mortals», recorda la Mancomunitat, que apunta que esta conjuntura ha afectat també les companyies teatrals que havien de participar en el certamen, així com als desplaçaments.

S’ha subratllat que un esdeveniment de tal magnitud, amb múltiples espectacles en diferents pobles i activitats culturals, requerix un entorn segur i normalitzat, que «a hores d’ara resulta inviable».

També s’ha suspés l’activitat cultural del Col·legi Major Rector Peset de València després de la declaració de la rectora de la Universitat de València, María Vicenta Mestre, de dol oficial en la institució fins al pròxim 9 de novembre.

«RESPECTE, DOL I SOLIDARITAT»

De la mateixa manera, «amb un profund sentiment de respecte, dol i solidaritat amb totes les víctimes», la productora Ambra ha decidit posposar l’estrena en cines del documental sobre el grup Zoo ‘Sobreviure a l’Incendi’, prevista per al dia 8 de novembre.

«Creiem que en estos moments difícils és important mostrar suport i centrar-nos en les persones i poblacions afectades. Pròximament fixarem una nova data per a la projecció i us informarem tan prompte com siga possible», afegixen.

Últimes notícies

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.
FILMOTECA D'ESTIU