Cancel·lacions pel dol i iniciatives solidàries en el món de la cultura valenciana davant de la DANA

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Les cancel·lacions i les iniciatives solidàries davant dels efectes de la DANA que ha assolat diverses poblacions de la província de València se succeïxen també en el món de la cultura.

L’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera han decidit ajornar la gala de lliurament dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira per la gravetat de la tragèdia provocada per la DANA, fins a una data a determinar, previsiblement en el mes de desembre.

Per a aquelles persones que vulguen col·laborar amb els afectats, s’ha habilitat una Fila 0 per a recaptar fons, que es destinaran íntegrament a Creu Roja per a recolzar les víctimes. La Fila 0 és bromera.com/educacio/plca/9491-plca-2024-20242.html

La prioritat actual és oferir assistència humanitària a les persones i comunitats més afectades. Per això, s’ha decidit transformar esta celebració cultural en una iniciativa solidària, donant-li un enfocament de suport i ajuda a la reconstrucció. «No tenim l’ànim per a celebracions», ha explicat l’alcalde, Alfons Domínguez.

A més, Edicions Bromera ha iniciat converses amb la Diputació de València i la Direcció General de Cultura per a coordinar la donació de llibres a biblioteques i escoles de les zones afectades.

En la mateixa línia, la Mancomunitat de Municipis de la Vall d’Albaida ha anunciat la suspensió de la 39ª Mostra Internacional de Titelles, que anava a celebrar-se del 7 al 10 de novembre, com a resposta en la greu situació d’emergència.

La decisió, segons ha explicat la consellera de Cultura de l’organisme, Carolina Mengual, s’ha pres per motius de seguretat i de solidaritat amb les persones afectades pel temporal que ha impactat durament la comarca i altres regions del territori valencià.

«El temporal de fortes pluges ha generat una situació crítica a diverses localitats, amb danys materials significatius, dificultats en les infraestructures i, lamentablement, víctimes mortals», recorda la Mancomunitat, que apunta que esta conjuntura ha afectat també les companyies teatrals que havien de participar en el certamen, així com als desplaçaments.

S’ha subratllat que un esdeveniment de tal magnitud, amb múltiples espectacles en diferents pobles i activitats culturals, requerix un entorn segur i normalitzat, que «a hores d’ara resulta inviable».

També s’ha suspés l’activitat cultural del Col·legi Major Rector Peset de València després de la declaració de la rectora de la Universitat de València, María Vicenta Mestre, de dol oficial en la institució fins al pròxim 9 de novembre.

«RESPECTE, DOL I SOLIDARITAT»

De la mateixa manera, «amb un profund sentiment de respecte, dol i solidaritat amb totes les víctimes», la productora Ambra ha decidit posposar l’estrena en cines del documental sobre el grup Zoo ‘Sobreviure a l’Incendi’, prevista per al dia 8 de novembre.

«Creiem que en estos moments difícils és important mostrar suport i centrar-nos en les persones i poblacions afectades. Pròximament fixarem una nova data per a la projecció i us informarem tan prompte com siga possible», afegixen.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.