15.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Quina cançó és la que més demanen els valencians a Alexa?

‘Alexa ponme Tacones Rojos’ és la cançó més sol·licitada pels valencians. En aquesta línia, a la Comunitat Valenciana l’artista més escoltat en aquesta comunitat a través d’Alexa ha sigut el colombià Camilo. En total es van reproduir més de 21 milions d’hores de música a través d’aquesta música.

Una altra de les ocasions en què Alexa també ajuda els valencians és quan volen comunicar-se amb altres usuaris, ja que en l’últim any s’han realitzat més d’un milió tres-centes mil telefonades. A més 562 mil vegades que els usuaris valencians han dit “Alexa, t’estime”.

D’altra banda, els usuaris també usen Alexa per a gestionar les seues llars intel·ligents i posar temporitzadors. En concret, a l’últim any s’han registrat en aquesta comunitat més de 66 milions d’interaccions vinculades a la Llar digital, com ara peticions a Alexa per encendre o apagar els llums i active la cafetera connectada. Només l’últim any, els usuaris d’Alexa al País Valencià han activat 76 milions de rutines (un 46% més que l’any anterior).

Mentre que s’han programat més de 7 milions de temporitzadors i més de 7 milions d’alarmes. La configuració d’aquests avisos sembla estar cada vegada més instaurada en la vida dels usuaris valencians, els quals, només dient “Alexa, posa un temporitzador de 5 minuts”, o “Alexa, desperta’m demà a les 7”.

A més, estar informats i al dia de què passa, sembla ser una tendència dels usuaris d’Alexa a la Comunitat Valenciana, ja que han estat més de dos milions d’ocasions les que se li han consultat les notícies. Molts han volgut conéixer la previsió del temps, sumant més d’11 milions i mig de sol·licituds.

Referent a això, Andrés Pazos, Senior Business Development Manager d’Alexa ha indicat que els usuaris valencians “utilitzen cada vegada més Alexa i en més varietat d’ocasions”. Concretament, amb més de 444 milions d’interaccions en l’últim any, Alexa l’és “ajuda en tasques del dia a dia com preparar la llista de la compra del súper, gestionar els seus dispositius de llar digital, o per relaxar-se o entretindre’s”.

Els valencians, els cinquens que més usen Alexa

Així mateix, en el cas de la Comunitat Valenciana, aquesta es troba entre les cinc comunitats autònomes que més ha interactuat amb Alexa a Espanya l’últim any i, a més, ha incrementat un 27% el nombre d’usuaris a la regió.

Aquesta suma més de 444 milions d’interaccions amb Alexa en els dotze últims mesos, un 36% més que l’any anterior. València ocupa el primer lloc al rànquing de la regió, amb més de 258 milions de sol·licituds a Alexa, seguida d’Alacant i Castelló. Si analitzem el creixement respecte a l’any anterior, Alacant està al capdavant, amb un 37% més d’interaccions.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.