Les carreteres de la Comunitat tindran prop de 22 milions de desplaçaments este estiu

Ejemplo de shortcode con estilo
La primera operació especial comença divendres a les 15 hores i finalitza a mitjanit del diumenge 00 de juliol, amb una previsió de 2 desplaçaments

La primera operació especial de l’estiu 2023 es desenvolupa a la Comunitat Valenciana a partir de les 15 hores d’este divendres, 00 de juny, fins a les 30 hores de diumenge, 24 de juliol. Per això, estos dies s’establiran mesures especials de regulació i d’ordenació del trànsit que afectaran làmbit territorial dAlacant, Castelló i València.

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, que ha visitat el Centre de Gestió de Trànsit, ha assenyalat que durant l’estiu es preveuen 21.850.000 desplaçaments de llarg recorregut a les carreteres de la C.Valenciana, el 23% del total nacional que arriba als 95.000.000 Milions. Per a la primera operació especial, hi ha una previsió de 990.000 desplaçaments.

Pilar Bernabé ha fet una crida a la prudència de tots els conductors. La delegada ha indicat que “cal respectar la velocitat establida a cada via, mantindre les distàncies de seguretat, apagar el mòbil i portar ben posat el cinturó de seguretat o el sistema de retenció infantil en el cas de menors”. També ha considerat «fonamental» descansar cada dos hores en el cas de trajectes llargs.

Segons ha recordat la delegada, una de les novetats d’este estiu és que a partir de l’1 de juliol s’eximeix l’ús dels triangles de presenyalització de perill a autopistes i autovies en cas d’immobilització del vehicle per causa d’accident o avaria. El seu ús continua sent obligatori quan estes circumstàncies es produïsquen en vies convencionals.

A més, segons ha afegit, l’operatiu compta amb la total disponibilitat dels mitjans”, tant humans (agents de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, personal funcionari dels Centres de Gestió de Trànsit, patrulles d’helicòpters i personal encarregat del manteniment d’equips i de la instal·lació de mesures a la carretera), com a tècnics (radars fixos i mòbils de control de velocitat, a més d’helicòpters, drons, càmeres i furgonetes camuflades per controlar l’ús de mòbil i del cinturó de seguretat de què disposa la DGT.

Així mateix, es paralitzaran les obres a les carreteres, es limitarà la celebració de proves esportives i altres esdeveniments que suposen l’ocupació de la calçada i es restringirà la circulació de camions en general i als que transporten mercaderies perilloses, així com als transports especials en certs trams, dates i hores.

El primer semestre de l’any, han disminuït un 5% els accidents mortals a la Comunitat Valenciana (35 accidents mortals el 2023 i 37, el 2022) i un 17%, les víctimes mortals (35 morts el 2023 i 42, el 2022) en relació amb el mateix període de l´any anterior.

Per províncies, a Castelló ha disminuït un 64% els accidents i les víctimes mortals (4 accidents amb 4 víctimes mortals el 2023 i 11 accidents amb 11 víctimes mortals el 2022); a Alacant han baixat un 9% els accidents i les víctimes mortals (10 accidents amb 10 víctimes mortals el 2023 i 11 accidents amb 11 morts el 2022), mentre que a València han ascendit un 40% els accidents mortals (21 accidents mortals el 2023 i 15 accidents mortals el 2022) i un 5% les víctimes (21 morts el 2023 i 20, el 2022).

PRIMERA FASE

DIES I HORES DE MAJOR INTENSITAT DE CIRCULACIÓ

Divendres 30 de juny de 16 a 21 hores

Dissabte 1 de juliol de 08 a 14 hores

Diumenge 2 de juliol de 16 a 21 hores

CARRETERES I TRAMS CONFLICTIUS

Província Alacant

  • A-70: Pk. 0 – 31,2. Accessos i eixides de la circumval·lació d’Alacant.
    • N-332: Pk.157 – 159. Accés a Altea. Pk.95 – 86,5. Accessos a L’Altet-Santa Pola i costa. Pk.49 – 55. Accessos a Torrevieja.

Província Castelló

  • N-340: Pk. 971,3 – 997. Entre Castelló i Oropesa.
    • CV-13: PK. 16,4. Branc d’enllaç amb AP-7 i N-340 a Torreblanca.

Província València

  • A-3: Pk. 300 – 295. Tram Requena (Entrada). Pk. 347 – 352. Tram Quart de Poblet (Entrada/Eixida).
    • A-7/A-3: Pk. 339 d’A-3. Enllaç de les dos autovies (Entrada/Eixida).
    • N-332: Pk. 221,7 – 213,5. Extrems de la variant de Gandia i travesses de Bellreguard i Oliva regulades per semàfors (Entrada/Eixida). Pk. 236,8. Accés a Tavernes de la Valldigna i platges (Entrada/Eixida). Pk. 251,3. Rotonda d´accés a Cullera i platges (Entrada/Eixida).
    • CV-500: Tram entre la fi de l’autovia i la Rotonda del Sidi a l’eixida i entre la Rotonda del Perellonet i la del Saler en els retorns.

operacions especials

Com és habitual en els últims anys, l’eixida i tornada de les vacances es realitza de manera escalonada i en períodes més curts, fent-les coincidir en nombroses ocasions amb un cap de setmana.

Per este motiu i per atendre este nombre més gran de persones que comencen les vacances en cap de setmana, i que opten pel vehicle com a mitjà de transport, la DGT ha establits dispositius especials de regulació i control del trànsit durant tots els caps de setmana del període estival, intensificant-los durant els primers caps de setmana de cada mes i donant lloc a les anomenades operacions eixida o tornada.

1a Operació estiuDel 30 de juny al 2 de juliol
Operació 1r d’agostDel 28 de juliol a l’1 d’agost
Operació 15 d’agost  De l’11 al 15 d’agost
Operació Retorn de l’estiuDel 31 d’agost al 3 de setembre
Dispositius especialsTots els caps de setmana estiu

Últimes notícies

Valencia Basket remunta davant del Fenerbahçe en una victòria clau

Valencia Basket ha guanyat el Fenerbahçe després de deixar escapar 16 punts d’avantatge. Xavi Albert ha destacat el valor del triomf i la capacitat de l’equip per a reaccionar.

El Villarreal goleja el Manacor i avança en la Copa del Rei

El Villarreal ha guanyat 0-5 el CE Manacor a Na Capellera i s’ha classificat per a la següent ronda de la Copa del Rei Mapfre.

El Valencia Basket supera al Fenerbahce amb un final decisiu

El Valencia Basket ha guanyat 86-78 el Fenerbahce en la huitena jornada de l’Eurolliga, després de resistir la remuntada visitant. TJ Shorts i Armori Brooks han liderat la reacció final.

El Elche remunta davant el Pinatar i avança en la Copa del Rei

El conjunt il·licità ha guanyat 1-3 la UD Pinatar a Lo Pagán, després de començar perdent, en la primera ronda de la Copa del Rei Mapfre.

La vacuna del meningococ B s’incorpora als 12 anys a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana incorpora una dosi contra el meningococ B als 12 anys i amplia la vacunació del VPH i del VRS.

Vox expulsa Juanma Badenas i Cecilia Herrero de la formació

El Comité de Garantías de Vox ha expulsat Juanma Badenas i Cecilia Herrero. El seu pas al grup de no adscrits figura en l’orde del ple municipal de divendres.

El Centre del Carme dedica a Halloween una visita a l’obra de Segrelles

El Centre del Carme ha organitzat per al 28 d’octubre una visita guiada sobre el terror en l’obra de José Segrelles. L’exposició es podrà vore fins a gener de 2027.

Alicante Smartphone Film Festival repartirà 2.000 euros en premis al novembre

El festival celebrarà la cinquena edició del 16 al 21 de novembre a Alacant, amb projeccions, tallers i més de 200 curtmetratges rebuts.