Catalá repta a Martínez-Almeida a disparar una mascletà a València

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha plantejat este dimecres al primer edil de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, la possibilitat que done inici a una mascletà estrenyent el botó del sistema amb el qual els pirotècnics arranquen l’espectacle.

Catalá ha assenyalat que a Martínez-Almedia és el que li queda després d’haver-se atrevit a veure a València algunes macletaes i d’haver tirat un petard durant una visita a esta ciutat en Falles.

«Ja li he dit a l’alcalde que després d’atrevir-se a venir –a València– a una mascletà en diverses ocasions, fins i tot a tirar un petard, la qual cosa li toca ara és baixar-se amb el pirotècnic i ajudar-li a donar-li al botó», ha exposat.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera en declaracions als mitjans de comunicació després de participar en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum a Madrid, preguntada per si deixa la porta oberta al fet que es repetisca en esta ciutat una mascletà com la qual es va disparar el passat any.

«Bé, jo el que cree és que Madrid i València compartim moltes més coses i anem a fer moltes coses», ha respost María José Catalá, que ha esmentat els vincles culturals i en altres àmbits com el de les infraestructures entre les dues ciutats.

Catalá ha considerat «súper important posicionar i reivindicar que la relació Madrid-València està funcionant a tots els nivells: cultural, d’infraestructures i mediambiental» i ha parlat després de la mascletà, de la qual ha dit que forma part d’una «col·laboració cultural» entre la capital espanyola i la valenciana, que també s’obri «a altres ciutats», després del que no ha descartat portar una mascletà a altres destinacions. «No els sorprenga a vostès que hi haja una altra mascletà en una altra ciutat espanyola», ha afirmat.

No obstant això, l’alcaldessa ha assegurat que «amb Madrid, que ha sigut la primera», «sempre» es tindrà «una connexió molt sòlida». En este punt, ha anunciat que ja ha dit a l’alcalde que «després d’atrevir-se» a presenciar-la en diverses ocasions i de tirar un petard, «la qual cosa li toca ara» és estrènyer el botó d’arrencada d’este tipus d’espectacles pirotècnics.

«CÀRREC DE FALLER MAJOR»

Des de l’oposició a l’Ajuntament de València, l’edil de Compromís Pere Fuset ha considerat que «Catalá sembla que estiga a sol dos entrepans de calamars d’oferir-li a Almeida el càrrec de Faller Major».

«Després d’haver usat la festa per a celebrar les victòries del PP ara li ha oferit a l’alcalde de Madrid» ser ell qui dispare una mascletà, ha criticat Fuset en un comunicat després de conèixer les paraules de la primera edil.

El representant de Compromís ha indicat que «l’alcaldessa de València hauria de recordar que des del 2016 les Falles són Patrimoni de la Humanitat» i «no del PP». Així, l’ha instat a «començar a moure fitxa per a salvaguardar els seus elements fonamentals en risc, com els artistes fallers, per davant de l’ús polític constant d’una festa valenciana, plural i diversa».

«EXPLICIT SILENCI»

D’altra banda, Pere Fuset ha al·ludit a la resposta que des de l’executiu que presidix María José Catalá s’ha donat a la pregunta que va presentar al ple sobre la promoció de la pirotècnia i les Falles a Madrid i la mascletà oferida en esta ciutat i ha criticat que l’executiu haja «evitat respondre sobre si pensa repetir» este tret a la capital valenciana.

«Amb este explícit silenci, es demostra que este polèmic tret, lluny de ser un acte de promoció pirotècnica, no era més que una forma de celebració partidista dels resultats polítics del PP fruit d’una aposta electoral entre ells», ha apuntat en al·lusió a Catalá i Martínez-Almeida.

L’edil de Compromís ha afegit que «és evident que el suposat conveni» entre ambdues ciutats «no era més que una simple excusa incomplerta». «No hem vist cap promoció a Madrid de festes com la Gran Fira de Juliol, de la qual Madrid només haurà escoltat parlar per episodis com la suspensió de concerts o el ‘Nòvio de la Mort’, ni uns altres com la Setmana Santa Marinera, que es van incloure en el conveni de col·laboració», ha agregat.

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.