17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Catalá repta a Martínez-Almeida a disparar una mascletà a València

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha plantejat este dimecres al primer edil de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, la possibilitat que done inici a una mascletà estrenyent el botó del sistema amb el qual els pirotècnics arranquen l’espectacle.

Catalá ha assenyalat que a Martínez-Almedia és el que li queda després d’haver-se atrevit a veure a València algunes macletaes i d’haver tirat un petard durant una visita a esta ciutat en Falles.

“Ja li he dit a l’alcalde que després d’atrevir-se a venir –a València– a una mascletà en diverses ocasions, fins i tot a tirar un petard, la qual cosa li toca ara és baixar-se amb el pirotècnic i ajudar-li a donar-li al botó”, ha exposat.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera en declaracions als mitjans de comunicació després de participar en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum a Madrid, preguntada per si deixa la porta oberta al fet que es repetisca en esta ciutat una mascletà com la qual es va disparar el passat any.

“Bé, jo el que cree és que Madrid i València compartim moltes més coses i anem a fer moltes coses”, ha respost María José Catalá, que ha esmentat els vincles culturals i en altres àmbits com el de les infraestructures entre les dues ciutats.

Catalá ha considerat “súper important posicionar i reivindicar que la relació Madrid-València està funcionant a tots els nivells: cultural, d’infraestructures i mediambiental” i ha parlat després de la mascletà, de la qual ha dit que forma part d’una “col·laboració cultural” entre la capital espanyola i la valenciana, que també s’obri “a altres ciutats”, després del que no ha descartat portar una mascletà a altres destinacions. “No els sorprenga a vostès que hi haja una altra mascletà en una altra ciutat espanyola”, ha afirmat.

No obstant això, l’alcaldessa ha assegurat que “amb Madrid, que ha sigut la primera”, “sempre” es tindrà “una connexió molt sòlida”. En este punt, ha anunciat que ja ha dit a l’alcalde que “després d’atrevir-se” a presenciar-la en diverses ocasions i de tirar un petard, “la qual cosa li toca ara” és estrènyer el botó d’arrencada d’este tipus d’espectacles pirotècnics.

“CÀRREC DE FALLER MAJOR”

Des de l’oposició a l’Ajuntament de València, l’edil de Compromís Pere Fuset ha considerat que “Catalá sembla que estiga a sol dos entrepans de calamars d’oferir-li a Almeida el càrrec de Faller Major”.

“Després d’haver usat la festa per a celebrar les victòries del PP ara li ha oferit a l’alcalde de Madrid” ser ell qui dispare una mascletà, ha criticat Fuset en un comunicat després de conèixer les paraules de la primera edil.

El representant de Compromís ha indicat que “l’alcaldessa de València hauria de recordar que des del 2016 les Falles són Patrimoni de la Humanitat” i “no del PP”. Així, l’ha instat a “començar a moure fitxa per a salvaguardar els seus elements fonamentals en risc, com els artistes fallers, per davant de l’ús polític constant d’una festa valenciana, plural i diversa”.

“EXPLICIT SILENCI”

D’altra banda, Pere Fuset ha al·ludit a la resposta que des de l’executiu que presidix María José Catalá s’ha donat a la pregunta que va presentar al ple sobre la promoció de la pirotècnia i les Falles a Madrid i la mascletà oferida en esta ciutat i ha criticat que l’executiu haja “evitat respondre sobre si pensa repetir” este tret a la capital valenciana.

“Amb este explícit silenci, es demostra que este polèmic tret, lluny de ser un acte de promoció pirotècnica, no era més que una forma de celebració partidista dels resultats polítics del PP fruit d’una aposta electoral entre ells”, ha apuntat en al·lusió a Catalá i Martínez-Almeida.

L’edil de Compromís ha afegit que “és evident que el suposat conveni” entre ambdues ciutats “no era més que una simple excusa incomplerta”. “No hem vist cap promoció a Madrid de festes com la Gran Fira de Juliol, de la qual Madrid només haurà escoltat parlar per episodis com la suspensió de concerts o el ‘Nòvio de la Mort’, ni uns altres com la Setmana Santa Marinera, que es van incloure en el conveni de col·laboració”, ha agregat.

Últimes notícies

Rectors de les universitats públiques valencianes reclamen impulsar infraestructures i contractes programa

Els rectors han valorat l'estabilitat del pla de finançament plurianual, però han demanat activar els capítols sobre infraestructures i contractes programa. També han traslladat els problemes de transport vinculats a la vivenda.

Ha mort un operari de 54 anys en caure del sostre d’una empresa a San Fulgencio

Un treballador de 54 anys ha mort este dimarts després de precipitar-se des del sostre d'una empresa en el polígon dels Mores. El SAMU només ha pogut certificar la mort.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

Un jutge ha acordat l'ingrés a la presó provisional, comunicada i sense fiança, de l'home que es va entregar i va confessar haver matat a un xiquet de 13 anys a Sueca. La causa s'instruïx per assassinat i l'autòpsia apunta a múltiples punyalades en el tòrax.

Vox i Pérez Llorca tanquen files i ratifiquen els acords sobre immigració i rebuig al pacte verd

Després d'una reunió qualificada d'amistosa, Vox ha assegurat que Pérez Llorca ha ratificat el pacte d'investidura: mesures sobre immigració i inseguretat i rebuig del pacte verd i de Mercosur. El partit ha avisat que vigilarà el seu compliment i ha posat sobre la taula límits a homologacions i obres hídriques després de la DANA de 2024.

Bernabé sosté que la Generalitat va actuar tard en la DANA i que cinc hores van poder salvar vides

En la comissió del Senat sobre la DANA d'octubre, la delegada ha acusat a la Generalitat d'activar tard el Cecopi i de manipular comunicacions amb Aemet i 112. Ha defés que avançar cinc hores els avisos i decisions hauria salvat vides.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un cordó sanitari enfront de Vox i lamenta una reunió sense avanços

El PSPV s'ha mostrat decebut després de reunir-se amb Juanfran Pérez Llorca. Ha reclamat un cordó sanitari enfront de Vox, la renúncia a l'escó de Mazón i acceptar el nou finançament.

Dos detinguts per una agressió a Gandia que va deixar a la víctima en estat crític

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens per una agressió a la terrassa d'un local d'oci de Gandia ocorreguda de matinada. La víctima seguix crítica amb lesions considerades incompatibles amb la vida i als dos se'ls imputa homicidi.

Robles (Compromís) ha exigit a Catalá que expulse a la regidora de Vox pels seus tuits racistes

La portaveu de Compromís ha exigit a María José Catalá expulsar a la regidora de Vox Cecilia Herrero pels seus 'tuits racistes' i ha alertat del to polític del govern municipal. A més, s'ha sumat a protestes veïnals i ha reclamat mesures en vivenda i mobilitat.