Catalá repta a Martínez-Almeida a disparar una mascletà a València

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha plantejat este dimecres al primer edil de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, la possibilitat que done inici a una mascletà estrenyent el botó del sistema amb el qual els pirotècnics arranquen l’espectacle.

Catalá ha assenyalat que a Martínez-Almedia és el que li queda després d’haver-se atrevit a veure a València algunes macletaes i d’haver tirat un petard durant una visita a esta ciutat en Falles.

«Ja li he dit a l’alcalde que després d’atrevir-se a venir –a València– a una mascletà en diverses ocasions, fins i tot a tirar un petard, la qual cosa li toca ara és baixar-se amb el pirotècnic i ajudar-li a donar-li al botó», ha exposat.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera en declaracions als mitjans de comunicació després de participar en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum a Madrid, preguntada per si deixa la porta oberta al fet que es repetisca en esta ciutat una mascletà com la qual es va disparar el passat any.

«Bé, jo el que cree és que Madrid i València compartim moltes més coses i anem a fer moltes coses», ha respost María José Catalá, que ha esmentat els vincles culturals i en altres àmbits com el de les infraestructures entre les dues ciutats.

Catalá ha considerat «súper important posicionar i reivindicar que la relació Madrid-València està funcionant a tots els nivells: cultural, d’infraestructures i mediambiental» i ha parlat després de la mascletà, de la qual ha dit que forma part d’una «col·laboració cultural» entre la capital espanyola i la valenciana, que també s’obri «a altres ciutats», després del que no ha descartat portar una mascletà a altres destinacions. «No els sorprenga a vostès que hi haja una altra mascletà en una altra ciutat espanyola», ha afirmat.

No obstant això, l’alcaldessa ha assegurat que «amb Madrid, que ha sigut la primera», «sempre» es tindrà «una connexió molt sòlida». En este punt, ha anunciat que ja ha dit a l’alcalde que «després d’atrevir-se» a presenciar-la en diverses ocasions i de tirar un petard, «la qual cosa li toca ara» és estrènyer el botó d’arrencada d’este tipus d’espectacles pirotècnics.

«CÀRREC DE FALLER MAJOR»

Des de l’oposició a l’Ajuntament de València, l’edil de Compromís Pere Fuset ha considerat que «Catalá sembla que estiga a sol dos entrepans de calamars d’oferir-li a Almeida el càrrec de Faller Major».

«Després d’haver usat la festa per a celebrar les victòries del PP ara li ha oferit a l’alcalde de Madrid» ser ell qui dispare una mascletà, ha criticat Fuset en un comunicat després de conèixer les paraules de la primera edil.

El representant de Compromís ha indicat que «l’alcaldessa de València hauria de recordar que des del 2016 les Falles són Patrimoni de la Humanitat» i «no del PP». Així, l’ha instat a «començar a moure fitxa per a salvaguardar els seus elements fonamentals en risc, com els artistes fallers, per davant de l’ús polític constant d’una festa valenciana, plural i diversa».

«EXPLICIT SILENCI»

D’altra banda, Pere Fuset ha al·ludit a la resposta que des de l’executiu que presidix María José Catalá s’ha donat a la pregunta que va presentar al ple sobre la promoció de la pirotècnia i les Falles a Madrid i la mascletà oferida en esta ciutat i ha criticat que l’executiu haja «evitat respondre sobre si pensa repetir» este tret a la capital valenciana.

«Amb este explícit silenci, es demostra que este polèmic tret, lluny de ser un acte de promoció pirotècnica, no era més que una forma de celebració partidista dels resultats polítics del PP fruit d’una aposta electoral entre ells», ha apuntat en al·lusió a Catalá i Martínez-Almeida.

L’edil de Compromís ha afegit que «és evident que el suposat conveni» entre ambdues ciutats «no era més que una simple excusa incomplerta». «No hem vist cap promoció a Madrid de festes com la Gran Fira de Juliol, de la qual Madrid només haurà escoltat parlar per episodis com la suspensió de concerts o el ‘Nòvio de la Mort’, ni uns altres com la Setmana Santa Marinera, que es van incloure en el conveni de col·laboració», ha agregat.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU