Catalá repta a Martínez-Almeida a disparar una mascletà a València

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha plantejat este dimecres al primer edil de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, la possibilitat que done inici a una mascletà estrenyent el botó del sistema amb el qual els pirotècnics arranquen l’espectacle.

Catalá ha assenyalat que a Martínez-Almedia és el que li queda després d’haver-se atrevit a veure a València algunes macletaes i d’haver tirat un petard durant una visita a esta ciutat en Falles.

«Ja li he dit a l’alcalde que després d’atrevir-se a venir –a València– a una mascletà en diverses ocasions, fins i tot a tirar un petard, la qual cosa li toca ara és baixar-se amb el pirotècnic i ajudar-li a donar-li al botó», ha exposat.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera en declaracions als mitjans de comunicació després de participar en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum a Madrid, preguntada per si deixa la porta oberta al fet que es repetisca en esta ciutat una mascletà com la qual es va disparar el passat any.

«Bé, jo el que cree és que Madrid i València compartim moltes més coses i anem a fer moltes coses», ha respost María José Catalá, que ha esmentat els vincles culturals i en altres àmbits com el de les infraestructures entre les dues ciutats.

Catalá ha considerat «súper important posicionar i reivindicar que la relació Madrid-València està funcionant a tots els nivells: cultural, d’infraestructures i mediambiental» i ha parlat després de la mascletà, de la qual ha dit que forma part d’una «col·laboració cultural» entre la capital espanyola i la valenciana, que també s’obri «a altres ciutats», després del que no ha descartat portar una mascletà a altres destinacions. «No els sorprenga a vostès que hi haja una altra mascletà en una altra ciutat espanyola», ha afirmat.

No obstant això, l’alcaldessa ha assegurat que «amb Madrid, que ha sigut la primera», «sempre» es tindrà «una connexió molt sòlida». En este punt, ha anunciat que ja ha dit a l’alcalde que «després d’atrevir-se» a presenciar-la en diverses ocasions i de tirar un petard, «la qual cosa li toca ara» és estrènyer el botó d’arrencada d’este tipus d’espectacles pirotècnics.

«CÀRREC DE FALLER MAJOR»

Des de l’oposició a l’Ajuntament de València, l’edil de Compromís Pere Fuset ha considerat que «Catalá sembla que estiga a sol dos entrepans de calamars d’oferir-li a Almeida el càrrec de Faller Major».

«Després d’haver usat la festa per a celebrar les victòries del PP ara li ha oferit a l’alcalde de Madrid» ser ell qui dispare una mascletà, ha criticat Fuset en un comunicat després de conèixer les paraules de la primera edil.

El representant de Compromís ha indicat que «l’alcaldessa de València hauria de recordar que des del 2016 les Falles són Patrimoni de la Humanitat» i «no del PP». Així, l’ha instat a «començar a moure fitxa per a salvaguardar els seus elements fonamentals en risc, com els artistes fallers, per davant de l’ús polític constant d’una festa valenciana, plural i diversa».

«EXPLICIT SILENCI»

D’altra banda, Pere Fuset ha al·ludit a la resposta que des de l’executiu que presidix María José Catalá s’ha donat a la pregunta que va presentar al ple sobre la promoció de la pirotècnia i les Falles a Madrid i la mascletà oferida en esta ciutat i ha criticat que l’executiu haja «evitat respondre sobre si pensa repetir» este tret a la capital valenciana.

«Amb este explícit silenci, es demostra que este polèmic tret, lluny de ser un acte de promoció pirotècnica, no era més que una forma de celebració partidista dels resultats polítics del PP fruit d’una aposta electoral entre ells», ha apuntat en al·lusió a Catalá i Martínez-Almeida.

L’edil de Compromís ha afegit que «és evident que el suposat conveni» entre ambdues ciutats «no era més que una simple excusa incomplerta». «No hem vist cap promoció a Madrid de festes com la Gran Fira de Juliol, de la qual Madrid només haurà escoltat parlar per episodis com la suspensió de concerts o el ‘Nòvio de la Mort’, ni uns altres com la Setmana Santa Marinera, que es van incloure en el conveni de col·laboració», ha agregat.

Últimes notícies

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.

Nova nit tòrrida a la Comunitat amb mínimes pròximes als 30 graus i humitat del 99 %

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb mínimes que quasi arriben als 30 graus en diverses localitats i una humitat relativa de fins al 99 %, que ha incrementat de manera notable la sensació de basca.

Aemet activa avís taronja per 39 graus i tempestes en l’interior de València

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per temperatures de fins a 39 graus i l’avís groc per tempestes i calor en diverses zones de València i Alacant.

Ferran Torres dedica el gol del Mundial a tot Espanya: “Ha sigut de 47 milions de persones”

El valencià Ferran Torres ha assegurat després de marcar en la final del Mundial 2026 que el gol és de tota Espanya i ha recordat les crítiques patides durant el torneig, destacant que el destí estava escrit.

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.