Catarroja: El Govern Espanyol Inverteix Més de 210 milions d’Euros en la Recuperació Post-Dana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS) – La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha subratllat el ferm compromís del Govern d’Espanya en la reconstrucció de Catarroja després de la recent dana, amb una inversió total de més de 210 milions d’euros. D’estea quantitat, 138 milions s’han destinat a les obres de reparació o reconstrucció d’instal·lacions o serveis de titularitat municipal que són finançades integralment pel Govern.
El Ministeri de Transports, a través d’Adif, ha destinat dos milions d’euros a la rehabilitació de quatre infraestructures de mobilitat de titularitat municipal. Entre estes actuacions destaca la rehabilitació del pas subterrani de les vies del tren, situat al carrer Pelayo, que ja es troba operatiu i que Bernabé ha visitat juntament amb l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent. A estea infraestructura s’han invertit més de 100.000 euros.
A més, s’ha actuat en la Ronda Est, i en el pas inferior de vianants adjacent a l’estació, ambdues ja en funcionament. Paral·lelament, els treballs per a la nova passarel·la per a vianants i ciclistes sobre el barranc del Poyo, que va haver de ser demolida, estan en fase d’execució d’estreps per al muntatge de la nova estructura, ha explicat la delegada.
A més d’estea passarel·la, s’han dut a terme importants actuacions de neteja de residus, llots i altres restes arran dels arrossegaments ocasionats per la dana. Això inclou la neteja de drenatges i reixetes, la reparació dels pous de bombament, així com la senyalització, il·luminació i la reconstrucció de vorades i voreres.
Compromís amb l’Albufera
En un altre aspecte, Bernabé ha comentat les iniciatives del Govern per a la recuperació de l’Albufera, lamentant la clamorosa absència de la Generalitat en el Parc Natural. «El Govern d’Espanya, a través del Ministeri d’Agricultura, és qui realment està treballant per a la recuperació d’este espai natural tan crucial per als valencians», ha afirmat.
La delegada ha instat a la Generalitat a col·laborar i contribuir a la recuperació d’un ambient tan valuós com és l’Albufera.
L’alcaldessa de Catarroja ha ressaltat la importància de la col·laboració entre la Generalitat, el Govern, l’Ajuntament i la Diputació de València per abordar els problemes locals i millorar la situació a Catarroja, incloent problémes de filtració d’aigua a la zona del barranc. A més, ha informat que Catarroja està facilitant a la Vicepresidència segona i Conselleria per a la Recuperació un llistat de les persones més vulnerables per prioritzar la reparació dels ascensors a les comunitats afectades.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.