Catarroja: El Govern Espanyol Inverteix Més de 210 milions d’Euros en la Recuperació Post-Dana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS) – La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha subratllat el ferm compromís del Govern d’Espanya en la reconstrucció de Catarroja després de la recent dana, amb una inversió total de més de 210 milions d’euros. D’estea quantitat, 138 milions s’han destinat a les obres de reparació o reconstrucció d’instal·lacions o serveis de titularitat municipal que són finançades integralment pel Govern.
El Ministeri de Transports, a través d’Adif, ha destinat dos milions d’euros a la rehabilitació de quatre infraestructures de mobilitat de titularitat municipal. Entre estes actuacions destaca la rehabilitació del pas subterrani de les vies del tren, situat al carrer Pelayo, que ja es troba operatiu i que Bernabé ha visitat juntament amb l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent. A estea infraestructura s’han invertit més de 100.000 euros.
A més, s’ha actuat en la Ronda Est, i en el pas inferior de vianants adjacent a l’estació, ambdues ja en funcionament. Paral·lelament, els treballs per a la nova passarel·la per a vianants i ciclistes sobre el barranc del Poyo, que va haver de ser demolida, estan en fase d’execució d’estreps per al muntatge de la nova estructura, ha explicat la delegada.
A més d’estea passarel·la, s’han dut a terme importants actuacions de neteja de residus, llots i altres restes arran dels arrossegaments ocasionats per la dana. Això inclou la neteja de drenatges i reixetes, la reparació dels pous de bombament, així com la senyalització, il·luminació i la reconstrucció de vorades i voreres.
Compromís amb l’Albufera
En un altre aspecte, Bernabé ha comentat les iniciatives del Govern per a la recuperació de l’Albufera, lamentant la clamorosa absència de la Generalitat en el Parc Natural. «El Govern d’Espanya, a través del Ministeri d’Agricultura, és qui realment està treballant per a la recuperació d’este espai natural tan crucial per als valencians», ha afirmat.
La delegada ha instat a la Generalitat a col·laborar i contribuir a la recuperació d’un ambient tan valuós com és l’Albufera.
L’alcaldessa de Catarroja ha ressaltat la importància de la col·laboració entre la Generalitat, el Govern, l’Ajuntament i la Diputació de València per abordar els problemes locals i millorar la situació a Catarroja, incloent problémes de filtració d’aigua a la zona del barranc. A més, ha informat que Catarroja està facilitant a la Vicepresidència segona i Conselleria per a la Recuperació un llistat de les persones més vulnerables per prioritzar la reparació dels ascensors a les comunitats afectades.

Últimes notícies

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.