Catarroja: El Govern Espanyol Inverteix Més de 210 milions d’Euros en la Recuperació Post-Dana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS) – La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha subratllat el ferm compromís del Govern d’Espanya en la reconstrucció de Catarroja després de la recent dana, amb una inversió total de més de 210 milions d’euros. D’estea quantitat, 138 milions s’han destinat a les obres de reparació o reconstrucció d’instal·lacions o serveis de titularitat municipal que són finançades integralment pel Govern.
El Ministeri de Transports, a través d’Adif, ha destinat dos milions d’euros a la rehabilitació de quatre infraestructures de mobilitat de titularitat municipal. Entre estes actuacions destaca la rehabilitació del pas subterrani de les vies del tren, situat al carrer Pelayo, que ja es troba operatiu i que Bernabé ha visitat juntament amb l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent. A estea infraestructura s’han invertit més de 100.000 euros.
A més, s’ha actuat en la Ronda Est, i en el pas inferior de vianants adjacent a l’estació, ambdues ja en funcionament. Paral·lelament, els treballs per a la nova passarel·la per a vianants i ciclistes sobre el barranc del Poyo, que va haver de ser demolida, estan en fase d’execució d’estreps per al muntatge de la nova estructura, ha explicat la delegada.
A més d’estea passarel·la, s’han dut a terme importants actuacions de neteja de residus, llots i altres restes arran dels arrossegaments ocasionats per la dana. Això inclou la neteja de drenatges i reixetes, la reparació dels pous de bombament, així com la senyalització, il·luminació i la reconstrucció de vorades i voreres.
Compromís amb l’Albufera
En un altre aspecte, Bernabé ha comentat les iniciatives del Govern per a la recuperació de l’Albufera, lamentant la clamorosa absència de la Generalitat en el Parc Natural. «El Govern d’Espanya, a través del Ministeri d’Agricultura, és qui realment està treballant per a la recuperació d’este espai natural tan crucial per als valencians», ha afirmat.
La delegada ha instat a la Generalitat a col·laborar i contribuir a la recuperació d’un ambient tan valuós com és l’Albufera.
L’alcaldessa de Catarroja ha ressaltat la importància de la col·laboració entre la Generalitat, el Govern, l’Ajuntament i la Diputació de València per abordar els problemes locals i millorar la situació a Catarroja, incloent problémes de filtració d’aigua a la zona del barranc. A més, ha informat que Catarroja està facilitant a la Vicepresidència segona i Conselleria per a la Recuperació un llistat de les persones més vulnerables per prioritzar la reparació dels ascensors a les comunitats afectades.

Últimes notícies

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.

Rescatats dos banyistes arrossegats per un fort corrent a la cala del Moraig

Dos persones que feien paddle surf a la cala del Moraig, al Poble Nou de Benitatxell, han sigut rescatades després de quedar arrossegades per forts corrents causats per un canvi sobtat d’oratge. El telèfon mòbil protegit que portaven ha sigut clau per a localitzar-les després de quasi dos hores de búsqueda.

Així afectarà l’oratge a la visió de l’eclipsi solar des de Castelló i Alacant

L’eclipsi solar d’este dimecres es preveu amb cel poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló i a l’interior nord d’Alacant.

Compromís acusa Catalá de posar els joves a la cua davant el turisme

Compromís assegura que l’infobaròmetre municipal sobre la joventut evidencia greus dificultats per accedir a una vivenda i critica que el govern de Catalá prioritza el turisme. El sondeig mostra que més de la mitat dels jóvens de València encara no s’han emancipat.

La Comunitat Valenciana s’oferix per a ajudar Colòmbia després del terratrémol

La Generalitat ha expressat les seues condolences per les víctimes del terratrémol de Colòmbia i s’ha posat a disposició per a col·laborar en la resposta humanitària, especialment a través de les ONG valencianes que treballen en el país.

Pinedo atura per l’eclipse les seues històriques Corregudes de Joies

La pedania de Pinedo està celebrant les seues Corregudes de Joies, una tradició de més de 180 anys que s’interromprà demà per l’eclipse i es reprendrà dijous a la platja.

Víctor Chust augura un Elche molt compacte i amb fam de LALIGA

El central valencià de l’Elche, Víctor Chust, assegura que es veurà un equip molt compacte i compromés i destaca el rècord de 27.000 abonats per a la nova temporada de LALIGA.