Anuncios

Catarroja: El Govern Espanyol Inverteix Més de 210 milions d’Euros en la Recuperació Post-Dana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS) – La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha subratllat el ferm compromís del Govern d’Espanya en la reconstrucció de Catarroja després de la recent dana, amb una inversió total de més de 210 milions d’euros. D’estea quantitat, 138 milions s’han destinat a les obres de reparació o reconstrucció d’instal·lacions o serveis de titularitat municipal que són finançades integralment pel Govern.
El Ministeri de Transports, a través d’Adif, ha destinat dos milions d’euros a la rehabilitació de quatre infraestructures de mobilitat de titularitat municipal. Entre estes actuacions destaca la rehabilitació del pas subterrani de les vies del tren, situat al carrer Pelayo, que ja es troba operatiu i que Bernabé ha visitat juntament amb l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent. A estea infraestructura s’han invertit més de 100.000 euros.
A més, s’ha actuat en la Ronda Est, i en el pas inferior de vianants adjacent a l’estació, ambdues ja en funcionament. Paral·lelament, els treballs per a la nova passarel·la per a vianants i ciclistes sobre el barranc del Poyo, que va haver de ser demolida, estan en fase d’execució d’estreps per al muntatge de la nova estructura, ha explicat la delegada.
A més d’estea passarel·la, s’han dut a terme importants actuacions de neteja de residus, llots i altres restes arran dels arrossegaments ocasionats per la dana. Això inclou la neteja de drenatges i reixetes, la reparació dels pous de bombament, així com la senyalització, il·luminació i la reconstrucció de vorades i voreres.
Compromís amb l’Albufera
En un altre aspecte, Bernabé ha comentat les iniciatives del Govern per a la recuperació de l’Albufera, lamentant la clamorosa absència de la Generalitat en el Parc Natural. “El Govern d’Espanya, a través del Ministeri d’Agricultura, és qui realment està treballant per a la recuperació d’este espai natural tan crucial per als valencians”, ha afirmat.
La delegada ha instat a la Generalitat a col·laborar i contribuir a la recuperació d’un ambient tan valuós com és l’Albufera.
L’alcaldessa de Catarroja ha ressaltat la importància de la col·laboració entre la Generalitat, el Govern, l’Ajuntament i la Diputació de València per abordar els problemes locals i millorar la situació a Catarroja, incloent problémes de filtració d’aigua a la zona del barranc. A més, ha informat que Catarroja està facilitant a la Vicepresidència segona i Conselleria per a la Recuperació un llistat de les persones més vulnerables per prioritzar la reparació dels ascensors a les comunitats afectades.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.
Anuncios