14.5 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

Catarroja: El Govern Espanyol Inverteix Més de 210 milions d’Euros en la Recuperació Post-Dana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS) – La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha subratllat el ferm compromís del Govern d’Espanya en la reconstrucció de Catarroja després de la recent dana, amb una inversió total de més de 210 milions d’euros. D’estea quantitat, 138 milions s’han destinat a les obres de reparació o reconstrucció d’instal·lacions o serveis de titularitat municipal que són finançades integralment pel Govern.
El Ministeri de Transports, a través d’Adif, ha destinat dos milions d’euros a la rehabilitació de quatre infraestructures de mobilitat de titularitat municipal. Entre estes actuacions destaca la rehabilitació del pas subterrani de les vies del tren, situat al carrer Pelayo, que ja es troba operatiu i que Bernabé ha visitat juntament amb l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent. A estea infraestructura s’han invertit més de 100.000 euros.
A més, s’ha actuat en la Ronda Est, i en el pas inferior de vianants adjacent a l’estació, ambdues ja en funcionament. Paral·lelament, els treballs per a la nova passarel·la per a vianants i ciclistes sobre el barranc del Poyo, que va haver de ser demolida, estan en fase d’execució d’estreps per al muntatge de la nova estructura, ha explicat la delegada.
A més d’estea passarel·la, s’han dut a terme importants actuacions de neteja de residus, llots i altres restes arran dels arrossegaments ocasionats per la dana. Això inclou la neteja de drenatges i reixetes, la reparació dels pous de bombament, així com la senyalització, il·luminació i la reconstrucció de vorades i voreres.
Compromís amb l’Albufera
En un altre aspecte, Bernabé ha comentat les iniciatives del Govern per a la recuperació de l’Albufera, lamentant la clamorosa absència de la Generalitat en el Parc Natural. “El Govern d’Espanya, a través del Ministeri d’Agricultura, és qui realment està treballant per a la recuperació d’este espai natural tan crucial per als valencians”, ha afirmat.
La delegada ha instat a la Generalitat a col·laborar i contribuir a la recuperació d’un ambient tan valuós com és l’Albufera.
L’alcaldessa de Catarroja ha ressaltat la importància de la col·laboració entre la Generalitat, el Govern, l’Ajuntament i la Diputació de València per abordar els problemes locals i millorar la situació a Catarroja, incloent problémes de filtració d’aigua a la zona del barranc. A més, ha informat que Catarroja està facilitant a la Vicepresidència segona i Conselleria per a la Recuperació un llistat de les persones més vulnerables per prioritzar la reparació dels ascensors a les comunitats afectades.

Últimes notícies

València es mobilitza i clama n’hi ha prou de violència contra les dones en el 25N

La marxa del 25N a València ha denunciat la violència contra les dones i l'avanç del negacionismo. El manifest final ha reclamat més recursos i canvis legals.

Marcelino introduïx sis canvis davant un Dortmund amb Adeyemi i Guirassy en atac

Marcelino va introduir sis canvis en l'onze del Vila-real per al dol de Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund. Kovac ha apostat per Adeyemi i Guirassy com a amenaces principals.

Aagesen ha dit que el sorprén que un any després encara no es conega la veritat de la DANA a València

La vicepresidenta tercera ha mostrat sorpresa per la falta de claredat sobre l'ocorregut el 29 d'octubre de 2024, jornada amb 229 víctimes a València. Noves discrepàncies horàries han reforçat els dubtes sobre la cronologia.

Micó exigix a Mazón explicar què va passar amb la DANA i entregar la seua acta

Àgueda Micó ha exigit a Carlos Mazón que deixe la seua acta i acudisca al jutjat per a aclarir el seu paper durant la DANA. Basa la seua petició en la cronologia del pàrquing i l'hora de l'avís d'emergències.

Mor una agent mediambiental en caure més de 40 metres en una cala de Moraira

Una agent mediambiental ha mort en precipitar-se des de 40-50 metres en la cala del Pessebret, a Teulada-Moraira, durant treballs en altura. El vent va impedir l'accés en helicòpter i el rescat es va realitzar a peu.

El Govern es dona fins a març de 2026 per a presentar el nou finançament autonòmic

Hisenda amplia el termini i situa la proposta de nou model en el primer trimestre de 2026. Montero defén una reforma integral i el PP l'acusa al Senat.

Pérez Llorca avala davant la jutgessa de la DANA que no va haver-hi WhatsApp amb Mazón ni Pradas el 29-O

Juanfran Pérez Llorca ha acarat el seu mòbil davant la jutgessa del cas DANA per a demostrar que el 29 d'octubre no es va creuar missatges de WhatsApp amb Carlos Mazón ni amb Salomé Pradas. L'acte confirma que les captures aportades coincidixen amb el contingut del dispositiu.

El Govern aprova una nova zona catastròfica per a la Comunitat Valenciana per inundacions i incendis

El Consell de Ministres ha aprovat la declaració que inclou a 63 comarques d'onze comunitats després d'episodis de pluges, DANA i focs entre agost i novembre.