6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Cau un grup especialitzat en el robatori de cases per tota la Comunitat i en obertura de caixes fortes

Agents de la Policia Nacional han detingut a cinc persones en les localitats d’Elx i Dénia, com a presumptes responsables dels delictes de robatori amb força, robatori de vehicle i pertinença a grup criminal. Es tractava d’una organització criminal que es dedicava al robatori de vivendes, l’objectiu de les quals era la sostracció de joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Altament preparats

La investigació es va iniciar quan la Policia Nacional va localitzar a dos sospitosos que estaven involucrats com a presumptes autors en sis fets delictius. Es tractava de dos homes d’origen búlgar que podrien ser els integrants d’una organització criminal amb una alta preparació en robatoris en vivendes.

Es va bolcar una gran part dels recursos de la Policia Nacional per a seguir la pista d’estos dos sospitosos. Les primeres diligències van donar els seus fruits molt #prompte. Es va esbrinar la identitat d’estos dos delinqüents, juntament amb un tercer sospitós que podia guardar relació directa amb l’organització.

Durant un control operatiu de seguretat ciutadana, els agents van localitzar a un d’ells conduint un vehicle robat amb les claus que van ser sostretes en una vivenda. Gràcies a esta detenció, es va poder vincular definitivament al tercer amb esta organització.

Els agents de la Policia Nacional van prosseguir amb les perquisicions, podent esbrinar qui eren la resta d’integrants d’este grup de delinqüents. Dos persones més van ser identificades, aconseguint conéixer on vivien i l’existència d’un local hostaler que regentaven.

Sorpresos amb gran quantitat de joies, ferramentes i diners

Posteriorment es va establir un dispositiu sobre els presumptes autors, procedint a la detenció dels tres primers sospitosos en el moment que acabaven de cometre un robatori en la localitat d’Elx. Durant la detenció, estos van ser sorpresos mentres portaven amb si gran quantitat de joies, multitud de ferramentes, la quantitat de 3.020 euros en metàl·lic, peces de roba, guants per a ocultar les seues petjades i claus de vehicles.

La Policia Nacional va registrar un dels vehicles que van utilitzar estos delinqüents podent localitzar una caleta, tractant-se això d’un habitacle preparat per a amagar objectes. En este amagatall, van descobrir espanyaportes, ferramentes “impresioning”, claus mestres i “*magic *keys”. Es tractava de ferramentes molt especialitzades per a forçar panys que permetien als detinguts entrar en les vivendes sense ser detectats.

Els investigadors van continuar fent diligències podent descobrir els últims dos integrants del grup criminal. Els dos van ser detinguts en la localitat de Dénia en els voltants d’un local hostaler que regentaven.

Es van realitzar els corresponents registres domiciliaris i del local, podent intervindre més ferramentes, telèfons mòbils, rellotges, màquines encunyadores per a fer claus, diverses còpies de claus dels cotxes, joies i complements de moda. Els objectes intervinguts estaven involucrats en robatoris de vivendes

Un grup criminal ben estructurat

Amb totes les dades que es van obtindre, els agents van determinar que es trobaven davant un grup criminal compost per cinc persones amb un fort repartiment de funcions. Tenien una gran capacitat de mobilitat geogràfica, amb un radi d’actuació que abastava tota la Comunitat Valenciana.

Comptaven amb un aiguader, un especialista en obertura de portes, que era el líder de l’organització, i un tercer amb labors de suport en el moment de l’entrada. Els altres dos feien labors de suport, com comprovar el dia del robatori si en les vivendes hi havia alguna persona.

Es va tindre constància de la comissió de robatoris en les localitats d’Elx, Alzira, Gandia, Castelló i València. Els seus principals objectius estaven en zones turístiques on residien estrangers. Estaven altament especialitzats en robatoris amb força en domicilis i tenien alts coneixements en l’obertura de caixes fortes. En els seus robatoris buscaven joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Els detinguts, quatre homes i una dona d’entre 44 i 53 anys, tots ells d’origen búlgar, comptaven amb antecedents per fets similars. Tres d’ells van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx i els altres dos al Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Dénia. La investigació roman oberta, no descartant-se més detencions.

Últimes notícies

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.