Cau un grup especialitzat en el robatori de cases per tota la Comunitat i en obertura de caixes fortes

Agents de la Policia Nacional han detingut a cinc persones en les localitats d’Elx i Dénia, com a presumptes responsables dels delictes de robatori amb força, robatori de vehicle i pertinença a grup criminal. Es tractava d’una organització criminal que es dedicava al robatori de vivendes, l’objectiu de les quals era la sostracció de joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Altament preparats

La investigació es va iniciar quan la Policia Nacional va localitzar a dos sospitosos que estaven involucrats com a presumptes autors en sis fets delictius. Es tractava de dos homes d’origen búlgar que podrien ser els integrants d’una organització criminal amb una alta preparació en robatoris en vivendes.

Es va bolcar una gran part dels recursos de la Policia Nacional per a seguir la pista d’estos dos sospitosos. Les primeres diligències van donar els seus fruits molt #prompte. Es va esbrinar la identitat d’estos dos delinqüents, juntament amb un tercer sospitós que podia guardar relació directa amb l’organització.

Durant un control operatiu de seguretat ciutadana, els agents van localitzar a un d’ells conduint un vehicle robat amb les claus que van ser sostretes en una vivenda. Gràcies a esta detenció, es va poder vincular definitivament al tercer amb esta organització.

Els agents de la Policia Nacional van prosseguir amb les perquisicions, podent esbrinar qui eren la resta d’integrants d’este grup de delinqüents. Dos persones més van ser identificades, aconseguint conéixer on vivien i l’existència d’un local hostaler que regentaven.

Sorpresos amb gran quantitat de joies, ferramentes i diners

Posteriorment es va establir un dispositiu sobre els presumptes autors, procedint a la detenció dels tres primers sospitosos en el moment que acabaven de cometre un robatori en la localitat d’Elx. Durant la detenció, estos van ser sorpresos mentres portaven amb si gran quantitat de joies, multitud de ferramentes, la quantitat de 3.020 euros en metàl·lic, peces de roba, guants per a ocultar les seues petjades i claus de vehicles.

La Policia Nacional va registrar un dels vehicles que van utilitzar estos delinqüents podent localitzar una caleta, tractant-se això d’un habitacle preparat per a amagar objectes. En este amagatall, van descobrir espanyaportes, ferramentes “impresioning”, claus mestres i “*magic *keys”. Es tractava de ferramentes molt especialitzades per a forçar panys que permetien als detinguts entrar en les vivendes sense ser detectats.

Els investigadors van continuar fent diligències podent descobrir els últims dos integrants del grup criminal. Els dos van ser detinguts en la localitat de Dénia en els voltants d’un local hostaler que regentaven.

Es van realitzar els corresponents registres domiciliaris i del local, podent intervindre més ferramentes, telèfons mòbils, rellotges, màquines encunyadores per a fer claus, diverses còpies de claus dels cotxes, joies i complements de moda. Els objectes intervinguts estaven involucrats en robatoris de vivendes

Un grup criminal ben estructurat

Amb totes les dades que es van obtindre, els agents van determinar que es trobaven davant un grup criminal compost per cinc persones amb un fort repartiment de funcions. Tenien una gran capacitat de mobilitat geogràfica, amb un radi d’actuació que abastava tota la Comunitat Valenciana.

Comptaven amb un aiguader, un especialista en obertura de portes, que era el líder de l’organització, i un tercer amb labors de suport en el moment de l’entrada. Els altres dos feien labors de suport, com comprovar el dia del robatori si en les vivendes hi havia alguna persona.

Es va tindre constància de la comissió de robatoris en les localitats d’Elx, Alzira, Gandia, Castelló i València. Els seus principals objectius estaven en zones turístiques on residien estrangers. Estaven altament especialitzats en robatoris amb força en domicilis i tenien alts coneixements en l’obertura de caixes fortes. En els seus robatoris buscaven joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Els detinguts, quatre homes i una dona d’entre 44 i 53 anys, tots ells d’origen búlgar, comptaven amb antecedents per fets similars. Tres d’ells van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx i els altres dos al Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Dénia. La investigació roman oberta, no descartant-se més detencions.

Últimes notícies

Oratge estable este dijous a la Comunitat Valenciana amb temperatures sense canvis destacats

El dijous arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, vent fluix i temperatures molt semblants a les de les últimes hores, després d’una jornada calorosa a Castelló, València i Alacant.

La cremà de 180 fogueres tanca unes festes d’Alacant amb quasi dos milions de visitants

La cremà dels més de 180 monuments foguerers ha posat punt final unes Fogueres d’Alacant 2026 marcades per quasi dos milions de visitants i per una nit de Sant Joan multitudinària i sense incidències greus.

La festa del títol del València Basket pot acabar amb comiat de Montero, De Larrea i Key

El València Basket ha tancat una temporada històrica amb la Lliga Endesa, però la celebració pot suposar l’adéu de Jean Montero, Sergio De Larrea o Braxton Key, pretendits pels grans clubs europeus i per la NBA.

L’afició taronja viu ‘el naixement d’una estrella’ amb Jean Montero campió de Lliga

El Valencia Basket ha aconseguit la seua segona Lliga ACB i el base dominicà Jean Montero ha sigut elegit millor jugador de la final, en una temporada que Pedro Martínez descriu com ‘el naixement d’una estrella’. L’entrenador també ha ressaltat el treball col·lectiu i la constància del grup durant dos temporades.

L’explosió de Sergio De Larrea: triat al draft NBA i campió de l’ACB en només 20 hores

El base vallisoletà Sergio De Larrea, de 20 anys, ha sigut triat en la primera ronda del draft de l’NBA i ha celebrat el seu primer títol de la Lliga ACB amb el València Basket amb només 20 hores de diferència.

La nit més llarga de Sergio de Larrea: campió de Lliga Endesa després del seu somni NBA

Sergio de Larrea ha conquistat la Lliga Endesa amb el Valencia Basket hores després de ser elegit en el lloc 25 del draft de la NBA, i ha admés que ha arribat al quart partit contra el Barça pràcticament sense dormir.

Pascual assumix la superioritat del València Basket en la final de la Lliga Endesa

Xavi Pascual admet que el València Basket ha sigut superior en la final de la Lliga Endesa després del clar triomf taronja al Palau Blaugrana (84-108) i reivindica la competitivitat del seu equip malgrat les limitacions.

Explosió d’alegria taronja al Palau Blaugrana per la segona Lliga del València Basket

El València Basket ha conquistat la seua segona Lliga Endesa després de guanyar el Barça (84-108) al quart partit de la final, en una nit històrica al Palau Blaugrana marcada per la festa de l’afició taronja.