19.2 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Cau un grup especialitzat en el robatori de cases per tota la Comunitat i en obertura de caixes fortes

Agents de la Policia Nacional han detingut a cinc persones en les localitats d’Elx i Dénia, com a presumptes responsables dels delictes de robatori amb força, robatori de vehicle i pertinença a grup criminal. Es tractava d’una organització criminal que es dedicava al robatori de vivendes, l’objectiu de les quals era la sostracció de joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Altament preparats

La investigació es va iniciar quan la Policia Nacional va localitzar a dos sospitosos que estaven involucrats com a presumptes autors en sis fets delictius. Es tractava de dos homes d’origen búlgar que podrien ser els integrants d’una organització criminal amb una alta preparació en robatoris en vivendes.

Es va bolcar una gran part dels recursos de la Policia Nacional per a seguir la pista d’estos dos sospitosos. Les primeres diligències van donar els seus fruits molt #prompte. Es va esbrinar la identitat d’estos dos delinqüents, juntament amb un tercer sospitós que podia guardar relació directa amb l’organització.

Durant un control operatiu de seguretat ciutadana, els agents van localitzar a un d’ells conduint un vehicle robat amb les claus que van ser sostretes en una vivenda. Gràcies a esta detenció, es va poder vincular definitivament al tercer amb esta organització.

Els agents de la Policia Nacional van prosseguir amb les perquisicions, podent esbrinar qui eren la resta d’integrants d’este grup de delinqüents. Dos persones més van ser identificades, aconseguint conéixer on vivien i l’existència d’un local hostaler que regentaven.

Sorpresos amb gran quantitat de joies, ferramentes i diners

Posteriorment es va establir un dispositiu sobre els presumptes autors, procedint a la detenció dels tres primers sospitosos en el moment que acabaven de cometre un robatori en la localitat d’Elx. Durant la detenció, estos van ser sorpresos mentres portaven amb si gran quantitat de joies, multitud de ferramentes, la quantitat de 3.020 euros en metàl·lic, peces de roba, guants per a ocultar les seues petjades i claus de vehicles.

La Policia Nacional va registrar un dels vehicles que van utilitzar estos delinqüents podent localitzar una caleta, tractant-se això d’un habitacle preparat per a amagar objectes. En este amagatall, van descobrir espanyaportes, ferramentes “impresioning”, claus mestres i “*magic *keys”. Es tractava de ferramentes molt especialitzades per a forçar panys que permetien als detinguts entrar en les vivendes sense ser detectats.

Els investigadors van continuar fent diligències podent descobrir els últims dos integrants del grup criminal. Els dos van ser detinguts en la localitat de Dénia en els voltants d’un local hostaler que regentaven.

Es van realitzar els corresponents registres domiciliaris i del local, podent intervindre més ferramentes, telèfons mòbils, rellotges, màquines encunyadores per a fer claus, diverses còpies de claus dels cotxes, joies i complements de moda. Els objectes intervinguts estaven involucrats en robatoris de vivendes

Un grup criminal ben estructurat

Amb totes les dades que es van obtindre, els agents van determinar que es trobaven davant un grup criminal compost per cinc persones amb un fort repartiment de funcions. Tenien una gran capacitat de mobilitat geogràfica, amb un radi d’actuació que abastava tota la Comunitat Valenciana.

Comptaven amb un aiguader, un especialista en obertura de portes, que era el líder de l’organització, i un tercer amb labors de suport en el moment de l’entrada. Els altres dos feien labors de suport, com comprovar el dia del robatori si en les vivendes hi havia alguna persona.

Es va tindre constància de la comissió de robatoris en les localitats d’Elx, Alzira, Gandia, Castelló i València. Els seus principals objectius estaven en zones turístiques on residien estrangers. Estaven altament especialitzats en robatoris amb força en domicilis i tenien alts coneixements en l’obertura de caixes fortes. En els seus robatoris buscaven joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Els detinguts, quatre homes i una dona d’entre 44 i 53 anys, tots ells d’origen búlgar, comptaven amb antecedents per fets similars. Tres d’ells van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx i els altres dos al Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Dénia. La investigació roman oberta, no descartant-se més detencions.

Últimes notícies

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.

La Generalitat avança a este dijous la reobertura del pont d’accés a Bonaire després de la DANA

La Generalitat ha avançat la reobertura del pont d'accés a Bonaire perquè funcione des d'este dijous. L'obra, reconstruïda després de la DANA, alleujarà la CV-410 en plena campanya de Black Friday.