Cau un grup especialitzat en el robatori de cases per tota la Comunitat i en obertura de caixes fortes

Agents de la Policia Nacional han detingut a cinc persones en les localitats d’Elx i Dénia, com a presumptes responsables dels delictes de robatori amb força, robatori de vehicle i pertinença a grup criminal. Es tractava d’una organització criminal que es dedicava al robatori de vivendes, l’objectiu de les quals era la sostracció de joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Altament preparats

La investigació es va iniciar quan la Policia Nacional va localitzar a dos sospitosos que estaven involucrats com a presumptes autors en sis fets delictius. Es tractava de dos homes d’origen búlgar que podrien ser els integrants d’una organització criminal amb una alta preparació en robatoris en vivendes.

Es va bolcar una gran part dels recursos de la Policia Nacional per a seguir la pista d’estos dos sospitosos. Les primeres diligències van donar els seus fruits molt #prompte. Es va esbrinar la identitat d’estos dos delinqüents, juntament amb un tercer sospitós que podia guardar relació directa amb l’organització.

Durant un control operatiu de seguretat ciutadana, els agents van localitzar a un d’ells conduint un vehicle robat amb les claus que van ser sostretes en una vivenda. Gràcies a esta detenció, es va poder vincular definitivament al tercer amb esta organització.

Els agents de la Policia Nacional van prosseguir amb les perquisicions, podent esbrinar qui eren la resta d’integrants d’este grup de delinqüents. Dos persones més van ser identificades, aconseguint conéixer on vivien i l’existència d’un local hostaler que regentaven.

Sorpresos amb gran quantitat de joies, ferramentes i diners

Posteriorment es va establir un dispositiu sobre els presumptes autors, procedint a la detenció dels tres primers sospitosos en el moment que acabaven de cometre un robatori en la localitat d’Elx. Durant la detenció, estos van ser sorpresos mentres portaven amb si gran quantitat de joies, multitud de ferramentes, la quantitat de 3.020 euros en metàl·lic, peces de roba, guants per a ocultar les seues petjades i claus de vehicles.

La Policia Nacional va registrar un dels vehicles que van utilitzar estos delinqüents podent localitzar una caleta, tractant-se això d’un habitacle preparat per a amagar objectes. En este amagatall, van descobrir espanyaportes, ferramentes “impresioning”, claus mestres i “*magic *keys”. Es tractava de ferramentes molt especialitzades per a forçar panys que permetien als detinguts entrar en les vivendes sense ser detectats.

Els investigadors van continuar fent diligències podent descobrir els últims dos integrants del grup criminal. Els dos van ser detinguts en la localitat de Dénia en els voltants d’un local hostaler que regentaven.

Es van realitzar els corresponents registres domiciliaris i del local, podent intervindre més ferramentes, telèfons mòbils, rellotges, màquines encunyadores per a fer claus, diverses còpies de claus dels cotxes, joies i complements de moda. Els objectes intervinguts estaven involucrats en robatoris de vivendes

Un grup criminal ben estructurat

Amb totes les dades que es van obtindre, els agents van determinar que es trobaven davant un grup criminal compost per cinc persones amb un fort repartiment de funcions. Tenien una gran capacitat de mobilitat geogràfica, amb un radi d’actuació que abastava tota la Comunitat Valenciana.

Comptaven amb un aiguader, un especialista en obertura de portes, que era el líder de l’organització, i un tercer amb labors de suport en el moment de l’entrada. Els altres dos feien labors de suport, com comprovar el dia del robatori si en les vivendes hi havia alguna persona.

Es va tindre constància de la comissió de robatoris en les localitats d’Elx, Alzira, Gandia, Castelló i València. Els seus principals objectius estaven en zones turístiques on residien estrangers. Estaven altament especialitzats en robatoris amb força en domicilis i tenien alts coneixements en l’obertura de caixes fortes. En els seus robatoris buscaven joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Els detinguts, quatre homes i una dona d’entre 44 i 53 anys, tots ells d’origen búlgar, comptaven amb antecedents per fets similars. Tres d’ells van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx i els altres dos al Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Dénia. La investigació roman oberta, no descartant-se més detencions.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU