Cau un grup especialitzat en el robatori de cases per tota la Comunitat i en obertura de caixes fortes

Agents de la Policia Nacional han detingut a cinc persones en les localitats d’Elx i Dénia, com a presumptes responsables dels delictes de robatori amb força, robatori de vehicle i pertinença a grup criminal. Es tractava d’una organització criminal que es dedicava al robatori de vivendes, l’objectiu de les quals era la sostracció de joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Altament preparats

La investigació es va iniciar quan la Policia Nacional va localitzar a dos sospitosos que estaven involucrats com a presumptes autors en sis fets delictius. Es tractava de dos homes d’origen búlgar que podrien ser els integrants d’una organització criminal amb una alta preparació en robatoris en vivendes.

Es va bolcar una gran part dels recursos de la Policia Nacional per a seguir la pista d’estos dos sospitosos. Les primeres diligències van donar els seus fruits molt #prompte. Es va esbrinar la identitat d’estos dos delinqüents, juntament amb un tercer sospitós que podia guardar relació directa amb l’organització.

Durant un control operatiu de seguretat ciutadana, els agents van localitzar a un d’ells conduint un vehicle robat amb les claus que van ser sostretes en una vivenda. Gràcies a esta detenció, es va poder vincular definitivament al tercer amb esta organització.

Els agents de la Policia Nacional van prosseguir amb les perquisicions, podent esbrinar qui eren la resta d’integrants d’este grup de delinqüents. Dos persones més van ser identificades, aconseguint conéixer on vivien i l’existència d’un local hostaler que regentaven.

Sorpresos amb gran quantitat de joies, ferramentes i diners

Posteriorment es va establir un dispositiu sobre els presumptes autors, procedint a la detenció dels tres primers sospitosos en el moment que acabaven de cometre un robatori en la localitat d’Elx. Durant la detenció, estos van ser sorpresos mentres portaven amb si gran quantitat de joies, multitud de ferramentes, la quantitat de 3.020 euros en metàl·lic, peces de roba, guants per a ocultar les seues petjades i claus de vehicles.

La Policia Nacional va registrar un dels vehicles que van utilitzar estos delinqüents podent localitzar una caleta, tractant-se això d’un habitacle preparat per a amagar objectes. En este amagatall, van descobrir espanyaportes, ferramentes “impresioning”, claus mestres i “*magic *keys”. Es tractava de ferramentes molt especialitzades per a forçar panys que permetien als detinguts entrar en les vivendes sense ser detectats.

Els investigadors van continuar fent diligències podent descobrir els últims dos integrants del grup criminal. Els dos van ser detinguts en la localitat de Dénia en els voltants d’un local hostaler que regentaven.

Es van realitzar els corresponents registres domiciliaris i del local, podent intervindre més ferramentes, telèfons mòbils, rellotges, màquines encunyadores per a fer claus, diverses còpies de claus dels cotxes, joies i complements de moda. Els objectes intervinguts estaven involucrats en robatoris de vivendes

Un grup criminal ben estructurat

Amb totes les dades que es van obtindre, els agents van determinar que es trobaven davant un grup criminal compost per cinc persones amb un fort repartiment de funcions. Tenien una gran capacitat de mobilitat geogràfica, amb un radi d’actuació que abastava tota la Comunitat Valenciana.

Comptaven amb un aiguader, un especialista en obertura de portes, que era el líder de l’organització, i un tercer amb labors de suport en el moment de l’entrada. Els altres dos feien labors de suport, com comprovar el dia del robatori si en les vivendes hi havia alguna persona.

Es va tindre constància de la comissió de robatoris en les localitats d’Elx, Alzira, Gandia, Castelló i València. Els seus principals objectius estaven en zones turístiques on residien estrangers. Estaven altament especialitzats en robatoris amb força en domicilis i tenien alts coneixements en l’obertura de caixes fortes. En els seus robatoris buscaven joies, vehicles i tot allò que poguera tindre un alt valor en el mercat il·lícit.

Els detinguts, quatre homes i una dona d’entre 44 i 53 anys, tots ells d’origen búlgar, comptaven amb antecedents per fets similars. Tres d’ells van ser posats a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx i els altres dos al Jutjat d’Instrucció de Guàrdia de Dénia. La investigació roman oberta, no descartant-se més detencions.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.