11.8 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

La ‘certificació oficial’ de casos covid des de les farmàcies podria arribar a finals de setmana

Les farmàcies podrien estrenar el nou sistema de certificació ‘in situ’ de positius COVID per autotest d’antígens a final de setmana. Almenys així ho espera el president de Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, ICOFCS, Sergio Marco, en representació dels col·legis provincials.

Tot i això, en estos moments encara queden a l’aire molts interrogants que ningú s’atreveix a confirmar amb rotunditat fins que el sistema directe de notificació entre les farmàcies i Sanitat no entre en funcionament.

L’única cosa certa és que la saturació ja anunciada per Atenció Primària, de pacients i telefonades no ateses per sospites de casos COVID sembla que està accelerant esta nova fórmula per notificar positius. I és que la incapacitat del sistema sanitari per donar resposta a l’alt nombre de contagis ha fet buscar unes vies alternatives que com Marco assegura “arriben tard”.

De moment, el que se sap és que a l’hora d’adquirir un test d’antígens a una farmàcia, quan la mesura es pose en marxa, “el professional farmacèutic notificarà a l’usuari la possibilitat d’utilitzar este servei que consistirà que un cop informat, el client es realitzarà ell mateix l’autotest sota les directrius del professional sanitari i en cas que siga positiu, la farmàcia, a través de les dades del SIP del pacient, podrà notificar-ho a Sanitat”, segons apunta el president de l’ICOFCS.

Un protocol que, al marge dels possibles falsos negatius, que afirmen els professionals es veuran reduïts quan siga el farmacèutic qui recomane o no si és pertinent fer-se la prova en funció de la simptomatologia o l’oratge transcorregut des de l’exposició de risc, sembra múltiples preguntes.

Estes proves també serviran quan siguen negatives després d’un positiu perquè Sanitat gestione l’alta? Serà obligatòria la notificació si l’usuari declina comunicar-ho?, quina responsabilitat tindrà el professional farmacèutic en este cas quan l’usuari ja us autoritza a revisar les vostres dades sanitàries mitjançant el consentiment en lliurar-vos el SIP?

Cobraran les farmàcies pel servei?

 

Amb tots estos dubtes sobre la taula, ara, a més, se suma un nou factor: el fet que les farmàcies puguen  cobrar per este servei. I és que este mateix dimarts, el Molt Il·lustre Col·legi de Farmacèutics de la província de València, Micof, així ho ha anunciat segons recull un mitjà de comunicació valencià.

Tot i això, des dels Col·legis d’Alacant i Castelló, encara no s’han posicionat públicament. Encara més quan sembla que en cap moment de les converses amb Sanitat es va plantejar la qüestió del pagament d’este servei. Tot i això, encara no està gens tancat i les converses per ultimar detalls encara segueixen en marxa.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.