La ‘certificació oficial’ de casos covid des de les farmàcies podria arribar a finals de setmana

Les farmàcies podrien estrenar el nou sistema de certificació ‘in situ’ de positius COVID per autotest d’antígens a final de setmana. Almenys així ho espera el president de Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, ICOFCS, Sergio Marco, en representació dels col·legis provincials.

Tot i això, en estos moments encara queden a l’aire molts interrogants que ningú s’atreveix a confirmar amb rotunditat fins que el sistema directe de notificació entre les farmàcies i Sanitat no entre en funcionament.

L’única cosa certa és que la saturació ja anunciada per Atenció Primària, de pacients i telefonades no ateses per sospites de casos COVID sembla que està accelerant esta nova fórmula per notificar positius. I és que la incapacitat del sistema sanitari per donar resposta a l’alt nombre de contagis ha fet buscar unes vies alternatives que com Marco assegura “arriben tard”.

De moment, el que se sap és que a l’hora d’adquirir un test d’antígens a una farmàcia, quan la mesura es pose en marxa, “el professional farmacèutic notificarà a l’usuari la possibilitat d’utilitzar este servei que consistirà que un cop informat, el client es realitzarà ell mateix l’autotest sota les directrius del professional sanitari i en cas que siga positiu, la farmàcia, a través de les dades del SIP del pacient, podrà notificar-ho a Sanitat”, segons apunta el president de l’ICOFCS.

Un protocol que, al marge dels possibles falsos negatius, que afirmen els professionals es veuran reduïts quan siga el farmacèutic qui recomane o no si és pertinent fer-se la prova en funció de la simptomatologia o l’oratge transcorregut des de l’exposició de risc, sembra múltiples preguntes.

Estes proves també serviran quan siguen negatives després d’un positiu perquè Sanitat gestione l’alta? Serà obligatòria la notificació si l’usuari declina comunicar-ho?, quina responsabilitat tindrà el professional farmacèutic en este cas quan l’usuari ja us autoritza a revisar les vostres dades sanitàries mitjançant el consentiment en lliurar-vos el SIP?

Cobraran les farmàcies pel servei?

 

Amb tots estos dubtes sobre la taula, ara, a més, se suma un nou factor: el fet que les farmàcies puguen  cobrar per este servei. I és que este mateix dimarts, el Molt Il·lustre Col·legi de Farmacèutics de la província de València, Micof, així ho ha anunciat segons recull un mitjà de comunicació valencià.

Tot i això, des dels Col·legis d’Alacant i Castelló, encara no s’han posicionat públicament. Encara més quan sembla que en cap moment de les converses amb Sanitat es va plantejar la qüestió del pagament d’este servei. Tot i això, encara no està gens tancat i les converses per ultimar detalls encara segueixen en marxa.

Últimes notícies

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.