La ‘certificació oficial’ de casos covid des de les farmàcies podria arribar a finals de setmana

Les farmàcies podrien estrenar el nou sistema de certificació ‘in situ’ de positius COVID per autotest d’antígens a final de setmana. Almenys així ho espera el president de Col·legi Oficial de Farmacèutics de Castelló, ICOFCS, Sergio Marco, en representació dels col·legis provincials.

Tot i això, en estos moments encara queden a l’aire molts interrogants que ningú s’atreveix a confirmar amb rotunditat fins que el sistema directe de notificació entre les farmàcies i Sanitat no entre en funcionament.

L’única cosa certa és que la saturació ja anunciada per Atenció Primària, de pacients i telefonades no ateses per sospites de casos COVID sembla que està accelerant esta nova fórmula per notificar positius. I és que la incapacitat del sistema sanitari per donar resposta a l’alt nombre de contagis ha fet buscar unes vies alternatives que com Marco assegura “arriben tard”.

De moment, el que se sap és que a l’hora d’adquirir un test d’antígens a una farmàcia, quan la mesura es pose en marxa, “el professional farmacèutic notificarà a l’usuari la possibilitat d’utilitzar este servei que consistirà que un cop informat, el client es realitzarà ell mateix l’autotest sota les directrius del professional sanitari i en cas que siga positiu, la farmàcia, a través de les dades del SIP del pacient, podrà notificar-ho a Sanitat”, segons apunta el president de l’ICOFCS.

Un protocol que, al marge dels possibles falsos negatius, que afirmen els professionals es veuran reduïts quan siga el farmacèutic qui recomane o no si és pertinent fer-se la prova en funció de la simptomatologia o l’oratge transcorregut des de l’exposició de risc, sembra múltiples preguntes.

Estes proves també serviran quan siguen negatives després d’un positiu perquè Sanitat gestione l’alta? Serà obligatòria la notificació si l’usuari declina comunicar-ho?, quina responsabilitat tindrà el professional farmacèutic en este cas quan l’usuari ja us autoritza a revisar les vostres dades sanitàries mitjançant el consentiment en lliurar-vos el SIP?

Cobraran les farmàcies pel servei?

 

Amb tots estos dubtes sobre la taula, ara, a més, se suma un nou factor: el fet que les farmàcies puguen  cobrar per este servei. I és que este mateix dimarts, el Molt Il·lustre Col·legi de Farmacèutics de la província de València, Micof, així ho ha anunciat segons recull un mitjà de comunicació valencià.

Tot i això, des dels Col·legis d’Alacant i Castelló, encara no s’han posicionat públicament. Encara més quan sembla que en cap moment de les converses amb Sanitat es va plantejar la qüestió del pagament d’este servei. Tot i això, encara no està gens tancat i les converses per ultimar detalls encara segueixen en marxa.

Últimes notícies

Rubén Burgos avisa després del primer colp a Saragossa: el treball serà dur per a guanyar la Lliga

Rubén Burgos, tècnic del València Basket, demana calma després del primer triomf a Saragossa i advertix que l'equip haurà de treballar intensament per a tancar la final de la Lliga Femenina davant Casademont.

L’IVF avala a més de 1.300 jóvens per a comprar la seua primera vivenda fins a abril de 2026

El programa d'avals de l'IVF ha permés a més de 1.300 jóvens accedir a finançament de fins al 100% per a comprar la seua primera vivenda en la Comunitat Valenciana i ja supera el volum de garanties de tot 2025.

El gratacel residencial més alt d’Europa comença a elevar-se a Benidorm

Benidorm inicia la construcció d'una torre residencial de 64 plantes i 230 metres, amb 260 vivendes i una inversió de 140 milions, cridada a ser la més alta d'Europa.

Aemet activa l’alerta groga per pluges i tempestes este diumenge a l’interior nord de València

Aemet activa per a este diumenge l'alerta groga per tempestes a l'interior nord de València, amb ruixats localment forts i un avís vigent de vesprada a nit.

La Generalitat permet usar la llana d’ovella i cabra com a nou fertilitzant agrícola

La Generalitat autoritza que la llana d'ovelles i cabres, fins ara sense valor comercial i costosa de retirar, puga tractar-se i utilitzar-se com a fertilitzant en sòls agrícoles, alleujant costos i millorant la gestió de residus ramaders.

Primal Scream i Röyksopp lideren un Deleste 2026 més electrònic i amb rècord a la vista

L'edició 2026 del Deleste Festival convertix de nou els Jardins de Vivers de València en focus de música independent, amb dos jornades diferenciades i rècord de públic en l'horitzó.

La Guàrdia Civil investiga l’agressió sexual a una menor en un club de futbol de Faura

La Guàrdia Civil manté obertes diligències per una presumpta agressió sexual a una xiqueta de 13 anys, atribuïda al fisioterapeuta de l'equip de futbol femení de Faura durant una sessió de tractament.

Psiquiatres reclamen abordar la depressió persistent sense banalitzar-la ni culpar al pacient

Especialistes en salut mental defenen un abordatge integral i psicosocial de la depressió persistent i els trastorns de la personalitat, amb més formació, recursos i humanitat en l'atenció, sense culpabilitzar al pacient.