5.1 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Cinc edificis evacuats i tres persones ateses per inhalació de fum a l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest dilluns a El Saler ha obligat a evacuar cinc torres d’edificis pròxims a l’Hotel Sidi, immoble al que s’ha traslladat de forma preventiva a unes 30 persones. A més, tres persones han hagut de ser ateses pels mitjans sanitaris per inhalació de fum.

Així ho ha detallat el regidor de Bombers de l’Ajuntament de València, Juan Carlos Caballero, que ha visitat, juntament amb el regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, el Lloc de Comandament Avançat, instal·lat en el Parc de Bombers del Saler.

El foc, que s’ha declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, ha obligat a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments cap al Saler, han informat el Centre de Coordinació d’Emergències i la Guàrdia Civil i ha confirmat a Europa Press el Centre de Gestió de Trànsit de la DGT.

En les tasques d’extinció, treballen un total de 15 vehicles de bombers de l’Ajuntament de València, amb prop de 30 efectius, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, tres unitats –dos d’elles helitransportadas– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, un mitjà aeri i un agent mediambiental.

Caballero ha ressaltat que de moment “pareix que les condicions meteorològiques ajuden al fet que els bombers a puguen seguir treballant per a controlar aquest incendi“, ha demanat “prudència” i ha sostingut que “tots els efectius –tant de bombers, del Consorci, els bombers de València, la Guàrdia Civil, la Policia Local– tenen un mateix objectiu, que és controlar aquest incendi”.

ORIGEN

Preguntat per la possibilitat que el foc haja sigut provocat a través de tres focus inicials, l’edil ha rebutjat confirmar res, doncs ha assegurat que “no correspon a bombers parlar d’això“, al mateix temps que ha remarcat que les condicions meteorològiques a l’inici de l’incendi apunten al fet que les pròpies ratxes de vent “hagen pogut escampar eixes flames en diversos punts”.

Així mateix, ha apuntat que els veïns del Saler no s’han vist afectats pel foc, el radi del qual “està bastant controlat de moment” i no ha generat “cap problema”. “De fet, el propi col·legi del Saler ha actuat amb normalitat, ha acabat les classes i han anat els pares a arreplegar als xiquets“, ha conclòs.

Últimes notícies

Ensalada femenina i carn masculina: un estudi a Espanya i l’Equador confirma estereotips

Un estudi de la UPV a Espanya i l'Equador conclou que ensalades i fruites s'associen al femení i la carn al masculí. Els resultats apunten a estereotips que operen de manera inconscient i tenen implicacions en salut, màrqueting i I+D.

Ruibal i Fornals afermen al Betis a Europa amb un 2-0 al Vila-real

El Betis va firmar un 2-0 d'autoritat davant un Vila-real superat per la pressió i l'eficàcia. Ruibal i Fornals van marcar; Comesaña va ser expulsat en el 76.

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.