Cinc edificis evacuats i tres persones ateses per inhalació de fum a l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest dilluns a El Saler ha obligat a evacuar cinc torres d’edificis pròxims a l’Hotel Sidi, immoble al que s’ha traslladat de forma preventiva a unes 30 persones. A més, tres persones han hagut de ser ateses pels mitjans sanitaris per inhalació de fum.

Així ho ha detallat el regidor de Bombers de l’Ajuntament de València, Juan Carlos Caballero, que ha visitat, juntament amb el regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, el Lloc de Comandament Avançat, instal·lat en el Parc de Bombers del Saler.

El foc, que s’ha declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, ha obligat a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments cap al Saler, han informat el Centre de Coordinació d’Emergències i la Guàrdia Civil i ha confirmat a Europa Press el Centre de Gestió de Trànsit de la DGT.

En les tasques d’extinció, treballen un total de 15 vehicles de bombers de l’Ajuntament de València, amb prop de 30 efectius, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, tres unitats –dos d’elles helitransportadas– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, un mitjà aeri i un agent mediambiental.

Caballero ha ressaltat que de moment «pareix que les condicions meteorològiques ajuden al fet que els bombers a puguen seguir treballant per a controlar aquest incendi«, ha demanat «prudència» i ha sostingut que «tots els efectius –tant de bombers, del Consorci, els bombers de València, la Guàrdia Civil, la Policia Local– tenen un mateix objectiu, que és controlar aquest incendi».

ORIGEN

Preguntat per la possibilitat que el foc haja sigut provocat a través de tres focus inicials, l’edil ha rebutjat confirmar res, doncs ha assegurat que «no correspon a bombers parlar d’això«, al mateix temps que ha remarcat que les condicions meteorològiques a l’inici de l’incendi apunten al fet que les pròpies ratxes de vent «hagen pogut escampar eixes flames en diversos punts».

Així mateix, ha apuntat que els veïns del Saler no s’han vist afectats pel foc, el radi del qual «està bastant controlat de moment» i no ha generat «cap problema». «De fet, el propi col·legi del Saler ha actuat amb normalitat, ha acabat les classes i han anat els pares a arreplegar als xiquets«, ha conclòs.

Últimes notícies

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.