Cinc edificis evacuats i tres persones ateses per inhalació de fum a l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest dilluns a El Saler ha obligat a evacuar cinc torres d’edificis pròxims a l’Hotel Sidi, immoble al que s’ha traslladat de forma preventiva a unes 30 persones. A més, tres persones han hagut de ser ateses pels mitjans sanitaris per inhalació de fum.

Així ho ha detallat el regidor de Bombers de l’Ajuntament de València, Juan Carlos Caballero, que ha visitat, juntament amb el regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, el Lloc de Comandament Avançat, instal·lat en el Parc de Bombers del Saler.

El foc, que s’ha declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, ha obligat a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments cap al Saler, han informat el Centre de Coordinació d’Emergències i la Guàrdia Civil i ha confirmat a Europa Press el Centre de Gestió de Trànsit de la DGT.

En les tasques d’extinció, treballen un total de 15 vehicles de bombers de l’Ajuntament de València, amb prop de 30 efectius, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, tres unitats –dos d’elles helitransportadas– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, un mitjà aeri i un agent mediambiental.

Caballero ha ressaltat que de moment «pareix que les condicions meteorològiques ajuden al fet que els bombers a puguen seguir treballant per a controlar aquest incendi«, ha demanat «prudència» i ha sostingut que «tots els efectius –tant de bombers, del Consorci, els bombers de València, la Guàrdia Civil, la Policia Local– tenen un mateix objectiu, que és controlar aquest incendi».

ORIGEN

Preguntat per la possibilitat que el foc haja sigut provocat a través de tres focus inicials, l’edil ha rebutjat confirmar res, doncs ha assegurat que «no correspon a bombers parlar d’això«, al mateix temps que ha remarcat que les condicions meteorològiques a l’inici de l’incendi apunten al fet que les pròpies ratxes de vent «hagen pogut escampar eixes flames en diversos punts».

Així mateix, ha apuntat que els veïns del Saler no s’han vist afectats pel foc, el radi del qual «està bastant controlat de moment» i no ha generat «cap problema». «De fet, el propi col·legi del Saler ha actuat amb normalitat, ha acabat les classes i han anat els pares a arreplegar als xiquets«, ha conclòs.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.