Cinc edificis evacuats i tres persones ateses per inhalació de fum a l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest dilluns a El Saler ha obligat a evacuar cinc torres d’edificis pròxims a l’Hotel Sidi, immoble al que s’ha traslladat de forma preventiva a unes 30 persones. A més, tres persones han hagut de ser ateses pels mitjans sanitaris per inhalació de fum.

Així ho ha detallat el regidor de Bombers de l’Ajuntament de València, Juan Carlos Caballero, que ha visitat, juntament amb el regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, el Lloc de Comandament Avançat, instal·lat en el Parc de Bombers del Saler.

El foc, que s’ha declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, ha obligat a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments cap al Saler, han informat el Centre de Coordinació d’Emergències i la Guàrdia Civil i ha confirmat a Europa Press el Centre de Gestió de Trànsit de la DGT.

En les tasques d’extinció, treballen un total de 15 vehicles de bombers de l’Ajuntament de València, amb prop de 30 efectius, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, tres unitats –dos d’elles helitransportadas– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, un mitjà aeri i un agent mediambiental.

Caballero ha ressaltat que de moment «pareix que les condicions meteorològiques ajuden al fet que els bombers a puguen seguir treballant per a controlar aquest incendi«, ha demanat «prudència» i ha sostingut que «tots els efectius –tant de bombers, del Consorci, els bombers de València, la Guàrdia Civil, la Policia Local– tenen un mateix objectiu, que és controlar aquest incendi».

ORIGEN

Preguntat per la possibilitat que el foc haja sigut provocat a través de tres focus inicials, l’edil ha rebutjat confirmar res, doncs ha assegurat que «no correspon a bombers parlar d’això«, al mateix temps que ha remarcat que les condicions meteorològiques a l’inici de l’incendi apunten al fet que les pròpies ratxes de vent «hagen pogut escampar eixes flames en diversos punts».

Així mateix, ha apuntat que els veïns del Saler no s’han vist afectats pel foc, el radi del qual «està bastant controlat de moment» i no ha generat «cap problema». «De fet, el propi col·legi del Saler ha actuat amb normalitat, ha acabat les classes i han anat els pares a arreplegar als xiquets«, ha conclòs.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.