Cinc edificis evacuats i tres persones ateses per inhalació de fum a l’incendi del Saler

L’incendi forestal declarat aquest dilluns a El Saler ha obligat a evacuar cinc torres d’edificis pròxims a l’Hotel Sidi, immoble al que s’ha traslladat de forma preventiva a unes 30 persones. A més, tres persones han hagut de ser ateses pels mitjans sanitaris per inhalació de fum.

Així ho ha detallat el regidor de Bombers de l’Ajuntament de València, Juan Carlos Caballero, que ha visitat, juntament amb el regidor de Devesa-Albufera, José Gosálbez, el Lloc de Comandament Avançat, instal·lat en el Parc de Bombers del Saler.

El foc, que s’ha declarat sobre les 14.50 hores d’aquest dilluns, ha obligat a establir la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals (PEIF) i a tallar el trànsit en les dos direccions –des del Perellonet i El Saler– a la carretera CV-500 per a evitar desplaçaments cap al Saler, han informat el Centre de Coordinació d’Emergències i la Guàrdia Civil i ha confirmat a Europa Press el Centre de Gestió de Trànsit de la DGT.

En les tasques d’extinció, treballen un total de 15 vehicles de bombers de l’Ajuntament de València, amb prop de 30 efectius, així com un capatàs coordinador del Consorci Provincial de Bombers de València, tres unitats –dos d’elles helitransportadas– i una autobomba dels bombers forestals de la Generalitat, un mitjà aeri i un agent mediambiental.

Caballero ha ressaltat que de moment “pareix que les condicions meteorològiques ajuden al fet que els bombers a puguen seguir treballant per a controlar aquest incendi“, ha demanat “prudència” i ha sostingut que “tots els efectius –tant de bombers, del Consorci, els bombers de València, la Guàrdia Civil, la Policia Local– tenen un mateix objectiu, que és controlar aquest incendi”.

ORIGEN

Preguntat per la possibilitat que el foc haja sigut provocat a través de tres focus inicials, l’edil ha rebutjat confirmar res, doncs ha assegurat que “no correspon a bombers parlar d’això“, al mateix temps que ha remarcat que les condicions meteorològiques a l’inici de l’incendi apunten al fet que les pròpies ratxes de vent “hagen pogut escampar eixes flames en diversos punts”.

Així mateix, ha apuntat que els veïns del Saler no s’han vist afectats pel foc, el radi del qual “està bastant controlat de moment” i no ha generat “cap problema”. “De fet, el propi col·legi del Saler ha actuat amb normalitat, ha acabat les classes i han anat els pares a arreplegar als xiquets“, ha conclòs.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.