Compareixença de Sánchez al Congrés per explicar l’augment pressupostari en Defensa el 7 de maig

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Congrés dels Diputats té previst que el president del Govern, Pedro Sánchez, comparegui el proper 7 de maig per presentar les justificacions relatives a l’augment de la despesa en Seguretat i Defensa que s’ha anunciat recentment. Durant una roda de premsa a la Moncloa, Sánchez va comunicar que Espanya assolirà el seu compromís de destinar el 2% del PIB a la defensa per a l’any 2025, un increment que implica una inversió de 10.471 milions d’euros.

Malgrat que Sánchez va indicar que aquest augment no requeria l’aprovació del Congrés, es va comprometre a donar explicacions davant de la Cambra baixa, amb la intenció de detallar la situació als grups parlamentaris.

Reaccions i crítiques

En paral·lel, el Grup Popular ha registrat una sol·licitud exigint que aquest increment de la despesa en Seguretat i Defensa es sotmeti a votació, atès que actualment no hi ha uns Pressupostos Generals de l’Estat aprovats per a enguany. La data per a la compareixença de Sánchez serà fixada per la Junta de Portaveus en la reunió programada per a dimarts vinent, tot i que la primera sessió del mes de maig començarà el dia 6.

Aquesta decisió del Govern ha suscitat una reacció negativa entre diversos socis polítics. Sumar, per exemple, ha expressat la seva preocupació pel nou augment de la despesa militar, lamentant que aquest s’hagi dut a terme sense un consens governamental adequat sobre les necessitats reals de defensa d’Espanya o una estratègia que s’alineï amb les prioritats d’Europa.

A més, partits com ERC, Bildu, Podem o BNG han expressat la seva oposició a aquesta decisió, advertint en contra de l’augment de la despesa militar, que consideren que respon més als interessos dels Estats Units que a les necessitats d’Espanya. «La guerra no és la solució«, han manifestat en reiterades ocasions durant els debats al Parlament.

Últimes notícies

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.

Muñoz reivindica que siga un valor que Morant siga ministra i critica la “anomalia” amb Pérez Llorca

El síndic socialista José Muñoz defensa que el fet que Diana Morant siga ministra és un actiu per al PSPV i per a la Comunitat Valenciana, i qüestiona que Juanfran Pérez Llorca encara no haja sigut confirmat com a candidat del PP.

Rècord de turistes estrangers a la Comunitat Valenciana en juliol amb 1,63 milions de visitants

La Comunitat Valenciana ha batut en juliol el seu rècord de turisme internacional, amb 1,63 milions de visitants i un gasto de 2.475 milions d’euros, un 11,6 % més que fa un any.