Compareixença de Sánchez al Congrés per explicar l’augment pressupostari en Defensa el 7 de maig

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Congrés dels Diputats té previst que el president del Govern, Pedro Sánchez, comparegui el proper 7 de maig per presentar les justificacions relatives a l’augment de la despesa en Seguretat i Defensa que s’ha anunciat recentment. Durant una roda de premsa a la Moncloa, Sánchez va comunicar que Espanya assolirà el seu compromís de destinar el 2% del PIB a la defensa per a l’any 2025, un increment que implica una inversió de 10.471 milions d’euros.

Malgrat que Sánchez va indicar que aquest augment no requeria l’aprovació del Congrés, es va comprometre a donar explicacions davant de la Cambra baixa, amb la intenció de detallar la situació als grups parlamentaris.

Reaccions i crítiques

En paral·lel, el Grup Popular ha registrat una sol·licitud exigint que aquest increment de la despesa en Seguretat i Defensa es sotmeti a votació, atès que actualment no hi ha uns Pressupostos Generals de l’Estat aprovats per a enguany. La data per a la compareixença de Sánchez serà fixada per la Junta de Portaveus en la reunió programada per a dimarts vinent, tot i que la primera sessió del mes de maig començarà el dia 6.

Aquesta decisió del Govern ha suscitat una reacció negativa entre diversos socis polítics. Sumar, per exemple, ha expressat la seva preocupació pel nou augment de la despesa militar, lamentant que aquest s’hagi dut a terme sense un consens governamental adequat sobre les necessitats reals de defensa d’Espanya o una estratègia que s’alineï amb les prioritats d’Europa.

A més, partits com ERC, Bildu, Podem o BNG han expressat la seva oposició a aquesta decisió, advertint en contra de l’augment de la despesa militar, que consideren que respon més als interessos dels Estats Units que a les necessitats d’Espanya. «La guerra no és la solució«, han manifestat en reiterades ocasions durant els debats al Parlament.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.

Dos asteroides porten ja el nom de dos investigadors de la Universitat d’Alacant

Dos asteroides han sigut batejats amb els noms de la geòloga Laura M. Parro i l’enginyer aeroespacial Eloy Peña Asensio, investigadors de la Universitat d’Alacant especialistes en petits cossos del sistema solar i defensa planetària.

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.

Dos detinguts per llançar adoquins a la Policia Local durant les celebracions del Mundial a València

Dos jóvens han sigut detinguts a València per llançar adoquins contra agents de la Policia Local durant les celebracions pel Mundial, en una nit que en general ha sigut tranquil·la a la ciutat.