Compareixença de Sánchez al Congrés per explicar l’augment pressupostari en Defensa el 7 de maig

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Congrés dels Diputats té previst que el president del Govern, Pedro Sánchez, comparegui el proper 7 de maig per presentar les justificacions relatives a l’augment de la despesa en Seguretat i Defensa que s’ha anunciat recentment. Durant una roda de premsa a la Moncloa, Sánchez va comunicar que Espanya assolirà el seu compromís de destinar el 2% del PIB a la defensa per a l’any 2025, un increment que implica una inversió de 10.471 milions d’euros.

Malgrat que Sánchez va indicar que aquest augment no requeria l’aprovació del Congrés, es va comprometre a donar explicacions davant de la Cambra baixa, amb la intenció de detallar la situació als grups parlamentaris.

Reaccions i crítiques

En paral·lel, el Grup Popular ha registrat una sol·licitud exigint que aquest increment de la despesa en Seguretat i Defensa es sotmeti a votació, atès que actualment no hi ha uns Pressupostos Generals de l’Estat aprovats per a enguany. La data per a la compareixença de Sánchez serà fixada per la Junta de Portaveus en la reunió programada per a dimarts vinent, tot i que la primera sessió del mes de maig començarà el dia 6.

Aquesta decisió del Govern ha suscitat una reacció negativa entre diversos socis polítics. Sumar, per exemple, ha expressat la seva preocupació pel nou augment de la despesa militar, lamentant que aquest s’hagi dut a terme sense un consens governamental adequat sobre les necessitats reals de defensa d’Espanya o una estratègia que s’alineï amb les prioritats d’Europa.

A més, partits com ERC, Bildu, Podem o BNG han expressat la seva oposició a aquesta decisió, advertint en contra de l’augment de la despesa militar, que consideren que respon més als interessos dels Estats Units que a les necessitats d’Espanya. “La guerra no és la solució“, han manifestat en reiterades ocasions durant els debats al Parlament.

Últimes notícies

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.