15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Compareixença de Sánchez al Congrés per explicar l’augment pressupostari en Defensa el 7 de maig

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Congrés dels Diputats té previst que el president del Govern, Pedro Sánchez, comparegui el proper 7 de maig per presentar les justificacions relatives a l’augment de la despesa en Seguretat i Defensa que s’ha anunciat recentment. Durant una roda de premsa a la Moncloa, Sánchez va comunicar que Espanya assolirà el seu compromís de destinar el 2% del PIB a la defensa per a l’any 2025, un increment que implica una inversió de 10.471 milions d’euros.

Malgrat que Sánchez va indicar que aquest augment no requeria l’aprovació del Congrés, es va comprometre a donar explicacions davant de la Cambra baixa, amb la intenció de detallar la situació als grups parlamentaris.

Reaccions i crítiques

En paral·lel, el Grup Popular ha registrat una sol·licitud exigint que aquest increment de la despesa en Seguretat i Defensa es sotmeti a votació, atès que actualment no hi ha uns Pressupostos Generals de l’Estat aprovats per a enguany. La data per a la compareixença de Sánchez serà fixada per la Junta de Portaveus en la reunió programada per a dimarts vinent, tot i que la primera sessió del mes de maig començarà el dia 6.

Aquesta decisió del Govern ha suscitat una reacció negativa entre diversos socis polítics. Sumar, per exemple, ha expressat la seva preocupació pel nou augment de la despesa militar, lamentant que aquest s’hagi dut a terme sense un consens governamental adequat sobre les necessitats reals de defensa d’Espanya o una estratègia que s’alineï amb les prioritats d’Europa.

A més, partits com ERC, Bildu, Podem o BNG han expressat la seva oposició a aquesta decisió, advertint en contra de l’augment de la despesa militar, que consideren que respon més als interessos dels Estats Units que a les necessitats d’Espanya. “La guerra no és la solució“, han manifestat en reiterades ocasions durant els debats al Parlament.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.