18 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Compareixença de Sánchez al Congrés per explicar l’augment pressupostari en Defensa el 7 de maig

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Congrés dels Diputats té previst que el president del Govern, Pedro Sánchez, comparegui el proper 7 de maig per presentar les justificacions relatives a l’augment de la despesa en Seguretat i Defensa que s’ha anunciat recentment. Durant una roda de premsa a la Moncloa, Sánchez va comunicar que Espanya assolirà el seu compromís de destinar el 2% del PIB a la defensa per a l’any 2025, un increment que implica una inversió de 10.471 milions d’euros.

Malgrat que Sánchez va indicar que aquest augment no requeria l’aprovació del Congrés, es va comprometre a donar explicacions davant de la Cambra baixa, amb la intenció de detallar la situació als grups parlamentaris.

Reaccions i crítiques

En paral·lel, el Grup Popular ha registrat una sol·licitud exigint que aquest increment de la despesa en Seguretat i Defensa es sotmeti a votació, atès que actualment no hi ha uns Pressupostos Generals de l’Estat aprovats per a enguany. La data per a la compareixença de Sánchez serà fixada per la Junta de Portaveus en la reunió programada per a dimarts vinent, tot i que la primera sessió del mes de maig començarà el dia 6.

Aquesta decisió del Govern ha suscitat una reacció negativa entre diversos socis polítics. Sumar, per exemple, ha expressat la seva preocupació pel nou augment de la despesa militar, lamentant que aquest s’hagi dut a terme sense un consens governamental adequat sobre les necessitats reals de defensa d’Espanya o una estratègia que s’alineï amb les prioritats d’Europa.

A més, partits com ERC, Bildu, Podem o BNG han expressat la seva oposició a aquesta decisió, advertint en contra de l’augment de la despesa militar, que consideren que respon més als interessos dels Estats Units que a les necessitats d’Espanya. “La guerra no és la solució“, han manifestat en reiterades ocasions durant els debats al Parlament.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts per defraudar 217.000 euros amb falses inversions immobiliàries

La Policia Nacional ha detingut a València a un home i una dona per, presumptament, estafar 217.000 euros a una dona amb suposades inversions a Madrid. Van ser arrestats quan anaven a tornar a sol·licitar-li diners i van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

La Comunitat Valenciana suma 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener i puja preus un 6%

La Comunitat Valenciana va registrar 1,4 milions de pernoctacions hoteleres al gener, amb preus un 6% més cars. El turista estranger va aportar més nits malgrat arribar en menor número.

El Llevant necessita huit triomfs en tretze jornades per a depassar els 40 punts

Penúltim amb 18 punts, l'equip ha de sumar 24 més per a arribar a 42, el llindar que sol assegurar la salvació. Enfronta quatre dols directes que marcaran el seu futur.

Concentració davant Les Corts fa costat a les víctimes de la dana i exigix presó per a Mazón

Una concentració davant Les Corts ha recolzat a les víctimes de la dana de 2024 i ha exigit presó per a Carlos Mazón. Els afectats intervindran 483 dies després i hi haurà una altra protesta l'1 de març.

Les Falles de 2026 eleven la facturació pirotècnica a 8,75 milions, un 3% més

ACFAE preveu 8,75 milions d'euros en vendes durant les Falles de 2026, un 3% més. El consum mig es manté en 45 euros i s'esperen més de 1.000 contractacions.

L’Audiència de València ordena obrir juí oral contra Mónica Oltra per encobriment

L'Audiència Provincial de València ha ordenat al Jutjat d'Instrucció 15 obrir juí oral contra Mónica Oltra i altres nou per presumpte encobriment d'abusos. La decisió revoca el sobreseïment i dona pas a la fase d'enjudiciament.

Robatori de cable provoca retards en Metrovalencia i afecta a les línies 1, 2 i 7

Les línies 1, 2 i 7 registren demores des de primera hora per un robatori de cable nocturn entre València Sud i Castelló. La seguretat està garantida i es treballa en la reparació.

Tres detinguts, un menor, per robatoris amb violència de telèfons valorats en 24.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'un grup, un d'ells menor, per assalts a botigues de telefonia a Llíria, Moncada i la Vall d'Uixó. Se'ls atribuïxen quatre robatoris i resistència després d'una persecució.