23.7 C
València
Divendres, 25 abril, 2025

Compareixença de Sánchez al Congrés per explicar l’augment pressupostari en Defensa el 7 de maig

MADRID, 25 (EUROPA PRESS)

El Congrés dels Diputats té previst que el president del Govern, Pedro Sánchez, comparegui el proper 7 de maig per presentar les justificacions relatives a l’augment de la despesa en Seguretat i Defensa que s’ha anunciat recentment. Durant una roda de premsa a la Moncloa, Sánchez va comunicar que Espanya assolirà el seu compromís de destinar el 2% del PIB a la defensa per a l’any 2025, un increment que implica una inversió de 10.471 milions d’euros.

Malgrat que Sánchez va indicar que aquest augment no requeria l’aprovació del Congrés, es va comprometre a donar explicacions davant de la Cambra baixa, amb la intenció de detallar la situació als grups parlamentaris.

Reaccions i crítiques

En paral·lel, el Grup Popular ha registrat una sol·licitud exigint que aquest increment de la despesa en Seguretat i Defensa es sotmeti a votació, atès que actualment no hi ha uns Pressupostos Generals de l’Estat aprovats per a enguany. La data per a la compareixença de Sánchez serà fixada per la Junta de Portaveus en la reunió programada per a dimarts vinent, tot i que la primera sessió del mes de maig començarà el dia 6.

Aquesta decisió del Govern ha suscitat una reacció negativa entre diversos socis polítics. Sumar, per exemple, ha expressat la seva preocupació pel nou augment de la despesa militar, lamentant que aquest s’hagi dut a terme sense un consens governamental adequat sobre les necessitats reals de defensa d’Espanya o una estratègia que s’alineï amb les prioritats d’Europa.

A més, partits com ERC, Bildu, Podem o BNG han expressat la seva oposició a aquesta decisió, advertint en contra de l’augment de la despesa militar, que consideren que respon més als interessos dels Estats Units que a les necessitats d’Espanya. “La guerra no és la solució“, han manifestat en reiterades ocasions durant els debats al Parlament.

Últimes notícies

Trump augura que Aràbia Saudita s’unirà als Acords d’Abraham amb Israel

Donald Trump creu que Aràbia Saudita signarà els Acords d'Abraham, millorant les relacions amb Israel en un context de tensions sobre el conflicte palestí.

El Consell de Ministres aprova el PERTE per a la industrialització de l’habitatge a València

El Consell de Ministres dona llum verda al PERTE que facilitarà la construcció d'habitatges més ràpids i assequibles, amb una inversió de 1.300 milions d'euros.

L’arquebisbe de València assisteix a la missa exequial del Papa Francisco a Roma

L'arquebisbe de València, Enrique Benavent, viatja a Roma per a l'últim adeu al Papa Francisco, participant a la missa exequial a la plaça de Sant Pere.

Un Codi QR Inclusiu per a la Festa de Sant Vicent Ferrer Facilita l’Accés a la Informació per a Persones amb Discapacitat

L'Ajuntament de València implementa un codi QR amb informació inclusiva sobre la festa de Sant Vicent Ferrer, oferint recursos en llengua de signes i lectura fàcil, juntament amb un enllaç d'emergència a la Policia Local.

València acollirà la setena manifestació per la justícia i un tracte digne per als periodistes

Dilluns que ve, se celebra a València la setena manifestació contra la gestió del president Mazón arran de la tragèdia de la dana, amb l’objectiu de reivindicar justícia per a les víctimes i un tracte digne per als mitjans de comunicació.

La necessària preposició ‘a’ davant de complement directe

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla el resultat d'ometre la preposició 'a'

56 empreses de València s’adherixen al Club de Producte Turístic Camí del Cid per impulsar el turisme sostenible

Un total de 56 establiments de la província de València s'han incorporat al Club de Producte Turístic Camí del Cid, que promou la creació de noves experiències turístiques sostenibles i la cohesió territorial.

El PSPV denuncia que Mazón entrega les Corts a Vox i trenca un consens de 30 anys

La líder del PSPV, Diana Morant, critica la decisió de no commemorar el 25 d'abril, assegurant que Mazón ha regalat les Corts a Vox i ha trencat un consens històric de 30 anys.