Compromís afirma que contractes per a actes centrals de la Capitalitat Verda no arribaran a temps

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha assegurat hui dijous que contractes per a actes centrals de la Capital Verda Europea que ostenta la ciutat el 2024 «no arribaran a temps per la desídia i la incompetència del govern» local que formen PP i Vox i que presidix l’alcaldessa, María José Catalá.

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i extitular d’Ecologia Urbana en el consistori Sergi Campillo, que ha assenyalat que «han retardat tant la licitació dels contractes per a l’assistència tècnica i de comunicació que no es formalitzaran fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes» als quals fa referència en el marc de la Capitalitat Verda. La ciutat acull la setmana vinent, entre el 25 i el 27 de juny, la València Cities Climate Week dins del programa.

Campillo ha avançat que sol·licitarà «accés a tots els expedients que tenen a veure amb estes trobades» per a «vigilar que no s’ha produït fraccionament de contractes», alguna cosa que ha considerat «altament probable tenint en compte com va gestionar el govern de Catalá la gala d’inauguració» de la Capitalitat Verda Europea.

«La gran contractació per a donar suport tècnic i de comunicació als actes més importants de la Capital Verda Europea no estarà llista a temps per la desídia i la incompetència de Catalá», ha insistit el representant de Compromís.

«Este fet obligarà al govern del PP i Vox, un cop més, a realitzar segurament un fum de contractes menors per a cobrir tot allò que no podran cobrir amb les contractes previstes perquè no han arribat a temps», ha afegit.

Campillo ha assenyalat que «es tracta del contracte que Las Naves va traure a licitació per a l’organització» dels actes, «un contracte de suport tècnic que es va licitar el passat 2 d’abril quan ja havia passat el primer trimestre de la capitalitat», ha remarcat. «Tot un despropòsit», ha insistit.

Compromís ha detallat que el contracte és ‘Serveis de disseny, organització i producció d’esdeveniments, així com l’estratègia de comunicació i disseny i creació de creativitats gràfiques i audiovisuals per a desenvolupar el projecte València, Capital Verda Europea 2024’, dividit en tres lots amb un pressupost d’1.157.024 euros.

«UN MÍNIM DE QUINZE DIES»

Este grup municipal ha apuntat que «els lots es van adjudicar el dia 5 de juny del 2024» i ha reiterat que «la seua formalització no estarà fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes principals, perquè estan sotmesos a recurs especial en matèria de contractació i ha de deixar-se un mínim de quinze dies hàbils entre l’adjudicació i la formalització».

«I es formalitzaran el dia 26 si no existix recurs per cap altra empresa licitadora, la qual cosa mai és descartable en contractació pública», ha afegit el regidor.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.