Compromís afirma que contractes per a actes centrals de la Capitalitat Verda no arribaran a temps

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha assegurat hui dijous que contractes per a actes centrals de la Capital Verda Europea que ostenta la ciutat el 2024 “no arribaran a temps per la desídia i la incompetència del govern” local que formen PP i Vox i que presidix l’alcaldessa, María José Catalá.

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i extitular d’Ecologia Urbana en el consistori Sergi Campillo, que ha assenyalat que “han retardat tant la licitació dels contractes per a l’assistència tècnica i de comunicació que no es formalitzaran fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes” als quals fa referència en el marc de la Capitalitat Verda. La ciutat acull la setmana vinent, entre el 25 i el 27 de juny, la València Cities Climate Week dins del programa.

Campillo ha avançat que sol·licitarà “accés a tots els expedients que tenen a veure amb estes trobades” per a “vigilar que no s’ha produït fraccionament de contractes”, alguna cosa que ha considerat “altament probable tenint en compte com va gestionar el govern de Catalá la gala d’inauguració” de la Capitalitat Verda Europea.

“La gran contractació per a donar suport tècnic i de comunicació als actes més importants de la Capital Verda Europea no estarà llista a temps per la desídia i la incompetència de Catalá”, ha insistit el representant de Compromís.

“Este fet obligarà al govern del PP i Vox, un cop més, a realitzar segurament un fum de contractes menors per a cobrir tot allò que no podran cobrir amb les contractes previstes perquè no han arribat a temps”, ha afegit.

Campillo ha assenyalat que “es tracta del contracte que Las Naves va traure a licitació per a l’organització” dels actes, “un contracte de suport tècnic que es va licitar el passat 2 d’abril quan ja havia passat el primer trimestre de la capitalitat”, ha remarcat. “Tot un despropòsit”, ha insistit.

Compromís ha detallat que el contracte és ‘Serveis de disseny, organització i producció d’esdeveniments, així com l’estratègia de comunicació i disseny i creació de creativitats gràfiques i audiovisuals per a desenvolupar el projecte València, Capital Verda Europea 2024’, dividit en tres lots amb un pressupost d’1.157.024 euros.

“UN MÍNIM DE QUINZE DIES”

Este grup municipal ha apuntat que “els lots es van adjudicar el dia 5 de juny del 2024” i ha reiterat que “la seua formalització no estarà fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes principals, perquè estan sotmesos a recurs especial en matèria de contractació i ha de deixar-se un mínim de quinze dies hàbils entre l’adjudicació i la formalització”.

“I es formalitzaran el dia 26 si no existix recurs per cap altra empresa licitadora, la qual cosa mai és descartable en contractació pública”, ha afegit el regidor.

Anuncios

Últimes notícies

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.

El fiscal Anticorrupció rebutja que Sánchez fora el número u de la trama de Ábalos

El fiscal cap d'Anticorrupció sosté davant el Suprem que Pedro Sánchez no era el líder de l'organització criminal que situa entorn de l'exministre José Luis Ábalos i defén que va haver-hi una estructura delictiva nascuda en Transports.