10.1 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Compromís afirma que contractes per a actes centrals de la Capitalitat Verda no arribaran a temps

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha assegurat hui dijous que contractes per a actes centrals de la Capital Verda Europea que ostenta la ciutat el 2024 “no arribaran a temps per la desídia i la incompetència del govern” local que formen PP i Vox i que presidix l’alcaldessa, María José Catalá.

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i extitular d’Ecologia Urbana en el consistori Sergi Campillo, que ha assenyalat que “han retardat tant la licitació dels contractes per a l’assistència tècnica i de comunicació que no es formalitzaran fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes” als quals fa referència en el marc de la Capitalitat Verda. La ciutat acull la setmana vinent, entre el 25 i el 27 de juny, la València Cities Climate Week dins del programa.

Campillo ha avançat que sol·licitarà “accés a tots els expedients que tenen a veure amb estes trobades” per a “vigilar que no s’ha produït fraccionament de contractes”, alguna cosa que ha considerat “altament probable tenint en compte com va gestionar el govern de Catalá la gala d’inauguració” de la Capitalitat Verda Europea.

“La gran contractació per a donar suport tècnic i de comunicació als actes més importants de la Capital Verda Europea no estarà llista a temps per la desídia i la incompetència de Catalá”, ha insistit el representant de Compromís.

“Este fet obligarà al govern del PP i Vox, un cop més, a realitzar segurament un fum de contractes menors per a cobrir tot allò que no podran cobrir amb les contractes previstes perquè no han arribat a temps”, ha afegit.

Campillo ha assenyalat que “es tracta del contracte que Las Naves va traure a licitació per a l’organització” dels actes, “un contracte de suport tècnic que es va licitar el passat 2 d’abril quan ja havia passat el primer trimestre de la capitalitat”, ha remarcat. “Tot un despropòsit”, ha insistit.

Compromís ha detallat que el contracte és ‘Serveis de disseny, organització i producció d’esdeveniments, així com l’estratègia de comunicació i disseny i creació de creativitats gràfiques i audiovisuals per a desenvolupar el projecte València, Capital Verda Europea 2024’, dividit en tres lots amb un pressupost d’1.157.024 euros.

“UN MÍNIM DE QUINZE DIES”

Este grup municipal ha apuntat que “els lots es van adjudicar el dia 5 de juny del 2024” i ha reiterat que “la seua formalització no estarà fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes principals, perquè estan sotmesos a recurs especial en matèria de contractació i ha de deixar-se un mínim de quinze dies hàbils entre l’adjudicació i la formalització”.

“I es formalitzaran el dia 26 si no existix recurs per cap altra empresa licitadora, la qual cosa mai és descartable en contractació pública”, ha afegit el regidor.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.