Compromís afirma que contractes per a actes centrals de la Capitalitat Verda no arribaran a temps

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha assegurat hui dijous que contractes per a actes centrals de la Capital Verda Europea que ostenta la ciutat el 2024 “no arribaran a temps per la desídia i la incompetència del govern” local que formen PP i Vox i que presidix l’alcaldessa, María José Catalá.

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i extitular d’Ecologia Urbana en el consistori Sergi Campillo, que ha assenyalat que “han retardat tant la licitació dels contractes per a l’assistència tècnica i de comunicació que no es formalitzaran fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes” als quals fa referència en el marc de la Capitalitat Verda. La ciutat acull la setmana vinent, entre el 25 i el 27 de juny, la València Cities Climate Week dins del programa.

Campillo ha avançat que sol·licitarà “accés a tots els expedients que tenen a veure amb estes trobades” per a “vigilar que no s’ha produït fraccionament de contractes”, alguna cosa que ha considerat “altament probable tenint en compte com va gestionar el govern de Catalá la gala d’inauguració” de la Capitalitat Verda Europea.

“La gran contractació per a donar suport tècnic i de comunicació als actes més importants de la Capital Verda Europea no estarà llista a temps per la desídia i la incompetència de Catalá”, ha insistit el representant de Compromís.

“Este fet obligarà al govern del PP i Vox, un cop més, a realitzar segurament un fum de contractes menors per a cobrir tot allò que no podran cobrir amb les contractes previstes perquè no han arribat a temps”, ha afegit.

Campillo ha assenyalat que “es tracta del contracte que Las Naves va traure a licitació per a l’organització” dels actes, “un contracte de suport tècnic que es va licitar el passat 2 d’abril quan ja havia passat el primer trimestre de la capitalitat”, ha remarcat. “Tot un despropòsit”, ha insistit.

Compromís ha detallat que el contracte és ‘Serveis de disseny, organització i producció d’esdeveniments, així com l’estratègia de comunicació i disseny i creació de creativitats gràfiques i audiovisuals per a desenvolupar el projecte València, Capital Verda Europea 2024’, dividit en tres lots amb un pressupost d’1.157.024 euros.

“UN MÍNIM DE QUINZE DIES”

Este grup municipal ha apuntat que “els lots es van adjudicar el dia 5 de juny del 2024” i ha reiterat que “la seua formalització no estarà fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes principals, perquè estan sotmesos a recurs especial en matèria de contractació i ha de deixar-se un mínim de quinze dies hàbils entre l’adjudicació i la formalització”.

“I es formalitzaran el dia 26 si no existix recurs per cap altra empresa licitadora, la qual cosa mai és descartable en contractació pública”, ha afegit el regidor.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.