Compromís afirma que contractes per a actes centrals de la Capitalitat Verda no arribaran a temps

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha assegurat hui dijous que contractes per a actes centrals de la Capital Verda Europea que ostenta la ciutat el 2024 «no arribaran a temps per la desídia i la incompetència del govern» local que formen PP i Vox i que presidix l’alcaldessa, María José Catalá.

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i extitular d’Ecologia Urbana en el consistori Sergi Campillo, que ha assenyalat que «han retardat tant la licitació dels contractes per a l’assistència tècnica i de comunicació que no es formalitzaran fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes» als quals fa referència en el marc de la Capitalitat Verda. La ciutat acull la setmana vinent, entre el 25 i el 27 de juny, la València Cities Climate Week dins del programa.

Campillo ha avançat que sol·licitarà «accés a tots els expedients que tenen a veure amb estes trobades» per a «vigilar que no s’ha produït fraccionament de contractes», alguna cosa que ha considerat «altament probable tenint en compte com va gestionar el govern de Catalá la gala d’inauguració» de la Capitalitat Verda Europea.

«La gran contractació per a donar suport tècnic i de comunicació als actes més importants de la Capital Verda Europea no estarà llista a temps per la desídia i la incompetència de Catalá», ha insistit el representant de Compromís.

«Este fet obligarà al govern del PP i Vox, un cop més, a realitzar segurament un fum de contractes menors per a cobrir tot allò que no podran cobrir amb les contractes previstes perquè no han arribat a temps», ha afegit.

Campillo ha assenyalat que «es tracta del contracte que Las Naves va traure a licitació per a l’organització» dels actes, «un contracte de suport tècnic que es va licitar el passat 2 d’abril quan ja havia passat el primer trimestre de la capitalitat», ha remarcat. «Tot un despropòsit», ha insistit.

Compromís ha detallat que el contracte és ‘Serveis de disseny, organització i producció d’esdeveniments, així com l’estratègia de comunicació i disseny i creació de creativitats gràfiques i audiovisuals per a desenvolupar el projecte València, Capital Verda Europea 2024’, dividit en tres lots amb un pressupost d’1.157.024 euros.

«UN MÍNIM DE QUINZE DIES»

Este grup municipal ha apuntat que «els lots es van adjudicar el dia 5 de juny del 2024» i ha reiterat que «la seua formalització no estarà fins al 26 de juny, un dia després que comencen els actes principals, perquè estan sotmesos a recurs especial en matèria de contractació i ha de deixar-se un mínim de quinze dies hàbils entre l’adjudicació i la formalització».

«I es formalitzaran el dia 26 si no existix recurs per cap altra empresa licitadora, la qual cosa mai és descartable en contractació pública», ha afegit el regidor.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.