Compromís insta a Catalá a demanar a la Generalitat la paralització de les línies L11 i L12 i a reprendre la L10

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa María José Catalá que inste a la Generalitat a paralitzar les línies L11 i L12 de FGV i a reprendre la L10. La formació valencianista estima que els traçats proposats compten amb informes tècnics «desfavorables» i han rebut un «devessall de crítiques» per part de molts sectors de la ciutat, segons ha assegurat en un comunicat.

Per contra, Compromís proposa que s’impulse l’ampliació de la L10 connectant el front marítim i que es destine l’elevada inversió prevista per a les «fallides» L11 i L12 «a necessitats més urgents com per exemple l’augment de les freqüències de la L2 del metro entre Llíria i València i de la resta de les línies, o la creació dels carrils VAO en l’A3, la CV35 i la V31».

«Gastar l’enorme quantitat de diners públics que costaran estes dos noves línies de tramvia quan a dia de hui és una urgent necessitat invertir recursos a millorar les xarxes de transport existents, tant les de metro ja en funcionament com les de Metrobús que donen un servici de transport de baixa qualitat a més d’1,5 milions de valencians, no té molt sentit», ha indicat el regidor Giuseppe Grezzi.

L’edil ha afegit que «seguir obstinats en això quan a més són projectes el disseny dels quals compta amb un ampli consens en contra seua és alguna cosa ja extremadament difícil de justificar».

La formació valencianista presentarà la setmana vinent una moció amb la qual esperen que tots els grups del ple municipal traslladen a la Generalitat el que considera que és «el sentir majoritari dels veïns de València: que es detinguen els plans d’ampliació de les línies 11 i 12 de la xarxa de tramvies de la ciutat, realitzats aparentment amb el mateix desinterès per la qualitat del servici i de nou d’esquena a la ciutat, que la xarxa ja existent».

Segons assenyala la moció, la Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori tramita en l’actualitat els projectes de construcció de les dos noves línies de tramvies i l’exposició pública dels ‘Estudis Informatius de l’Ampliació de les línies de Tramvies de MetroValència’, que ha provocat «un immediat devessall de crítiques per part de molts sectors socials de la ciutat de València».

«SALDO NEGATIU»

En primer lloc, subratlla Grezzi, pel «saldo negatiu» dels estudis de demanda que acompanyen els projectes, «és a dir, que el nombre de viatgers previstos està per baix del mínim exigible per a justificar una inversió d’este calibre». En segon, perquè els traçats previstos per a les dos noves línies de tramvia «no semblen els més adequats» per a aconseguir un canvi substancial del repartiment modal.

De fet, apunta, «els traçats proposats es fan a costa dels carrils bicis ja existents, sacrificant espai de les voreres per on camina la gent, i a costa de sacrificar centenars d’arbres de gran envergadura i de zones verdes, tot per a preservar l’excés de carrils motoritzats existents».

Compromís subratlla que este «entusiasme de la Generalitat per imposar a València unes línies que no s’han treballat amb els tècnics municipals de Mobilitat», que «són els realment coneixedors del funcionament de la ciutat i les seues necessitats», «xoca amb el seu anunci implícit de la paralització de la L10 per a connectar Natzaret amb el Cabanyal pel front marítim».

«Un fet incomprensible, atès que, si s’ha de donar prioritat inversora a algunes de les xarxes, és justament esta la que ha de ser prioritària», ha apuntat Grezzi, que es pregunta si l’abandó d’este projecte es deu al fet que, «a diferència dels altres, no travessa una zona d’expansió, amb el benefici que suposa per a encarir les promocions dels PAI en construcció el seu anunci sobre el paper, encara que el servici que vagen a oferir a posteriori puga ser mediocre. Això explicaria tot, encara que estos informes no els proporcionen».

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.