Compromís insta a Catalá a demanar a la Generalitat la paralització de les línies L11 i L12 i a reprendre la L10

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa María José Catalá que inste a la Generalitat a paralitzar les línies L11 i L12 de FGV i a reprendre la L10. La formació valencianista estima que els traçats proposats compten amb informes tècnics «desfavorables» i han rebut un «devessall de crítiques» per part de molts sectors de la ciutat, segons ha assegurat en un comunicat.

Per contra, Compromís proposa que s’impulse l’ampliació de la L10 connectant el front marítim i que es destine l’elevada inversió prevista per a les «fallides» L11 i L12 «a necessitats més urgents com per exemple l’augment de les freqüències de la L2 del metro entre Llíria i València i de la resta de les línies, o la creació dels carrils VAO en l’A3, la CV35 i la V31».

«Gastar l’enorme quantitat de diners públics que costaran estes dos noves línies de tramvia quan a dia de hui és una urgent necessitat invertir recursos a millorar les xarxes de transport existents, tant les de metro ja en funcionament com les de Metrobús que donen un servici de transport de baixa qualitat a més d’1,5 milions de valencians, no té molt sentit», ha indicat el regidor Giuseppe Grezzi.

L’edil ha afegit que «seguir obstinats en això quan a més són projectes el disseny dels quals compta amb un ampli consens en contra seua és alguna cosa ja extremadament difícil de justificar».

La formació valencianista presentarà la setmana vinent una moció amb la qual esperen que tots els grups del ple municipal traslladen a la Generalitat el que considera que és «el sentir majoritari dels veïns de València: que es detinguen els plans d’ampliació de les línies 11 i 12 de la xarxa de tramvies de la ciutat, realitzats aparentment amb el mateix desinterès per la qualitat del servici i de nou d’esquena a la ciutat, que la xarxa ja existent».

Segons assenyala la moció, la Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori tramita en l’actualitat els projectes de construcció de les dos noves línies de tramvies i l’exposició pública dels ‘Estudis Informatius de l’Ampliació de les línies de Tramvies de MetroValència’, que ha provocat «un immediat devessall de crítiques per part de molts sectors socials de la ciutat de València».

«SALDO NEGATIU»

En primer lloc, subratlla Grezzi, pel «saldo negatiu» dels estudis de demanda que acompanyen els projectes, «és a dir, que el nombre de viatgers previstos està per baix del mínim exigible per a justificar una inversió d’este calibre». En segon, perquè els traçats previstos per a les dos noves línies de tramvia «no semblen els més adequats» per a aconseguir un canvi substancial del repartiment modal.

De fet, apunta, «els traçats proposats es fan a costa dels carrils bicis ja existents, sacrificant espai de les voreres per on camina la gent, i a costa de sacrificar centenars d’arbres de gran envergadura i de zones verdes, tot per a preservar l’excés de carrils motoritzats existents».

Compromís subratlla que este «entusiasme de la Generalitat per imposar a València unes línies que no s’han treballat amb els tècnics municipals de Mobilitat», que «són els realment coneixedors del funcionament de la ciutat i les seues necessitats», «xoca amb el seu anunci implícit de la paralització de la L10 per a connectar Natzaret amb el Cabanyal pel front marítim».

«Un fet incomprensible, atès que, si s’ha de donar prioritat inversora a algunes de les xarxes, és justament esta la que ha de ser prioritària», ha apuntat Grezzi, que es pregunta si l’abandó d’este projecte es deu al fet que, «a diferència dels altres, no travessa una zona d’expansió, amb el benefici que suposa per a encarir les promocions dels PAI en construcció el seu anunci sobre el paper, encara que el servici que vagen a oferir a posteriori puga ser mediocre. Això explicaria tot, encara que estos informes no els proporcionen».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.