18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Compromís insta a Catalá a demanar a la Generalitat la paralització de les línies L11 i L12 i a reprendre la L10

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa María José Catalá que inste a la Generalitat a paralitzar les línies L11 i L12 de FGV i a reprendre la L10. La formació valencianista estima que els traçats proposats compten amb informes tècnics “desfavorables” i han rebut un “devessall de crítiques” per part de molts sectors de la ciutat, segons ha assegurat en un comunicat.

Per contra, Compromís proposa que s’impulse l’ampliació de la L10 connectant el front marítim i que es destine l’elevada inversió prevista per a les “fallides” L11 i L12 “a necessitats més urgents com per exemple l’augment de les freqüències de la L2 del metro entre Llíria i València i de la resta de les línies, o la creació dels carrils VAO en l’A3, la CV35 i la V31”.

“Gastar l’enorme quantitat de diners públics que costaran estes dos noves línies de tramvia quan a dia de hui és una urgent necessitat invertir recursos a millorar les xarxes de transport existents, tant les de metro ja en funcionament com les de Metrobús que donen un servici de transport de baixa qualitat a més d’1,5 milions de valencians, no té molt sentit”, ha indicat el regidor Giuseppe Grezzi.

L’edil ha afegit que “seguir obstinats en això quan a més són projectes el disseny dels quals compta amb un ampli consens en contra seua és alguna cosa ja extremadament difícil de justificar”.

La formació valencianista presentarà la setmana vinent una moció amb la qual esperen que tots els grups del ple municipal traslladen a la Generalitat el que considera que és “el sentir majoritari dels veïns de València: que es detinguen els plans d’ampliació de les línies 11 i 12 de la xarxa de tramvies de la ciutat, realitzats aparentment amb el mateix desinterès per la qualitat del servici i de nou d’esquena a la ciutat, que la xarxa ja existent”.

Segons assenyala la moció, la Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori tramita en l’actualitat els projectes de construcció de les dos noves línies de tramvies i l’exposició pública dels ‘Estudis Informatius de l’Ampliació de les línies de Tramvies de MetroValència’, que ha provocat “un immediat devessall de crítiques per part de molts sectors socials de la ciutat de València”.

“SALDO NEGATIU”

En primer lloc, subratlla Grezzi, pel “saldo negatiu” dels estudis de demanda que acompanyen els projectes, “és a dir, que el nombre de viatgers previstos està per baix del mínim exigible per a justificar una inversió d’este calibre”. En segon, perquè els traçats previstos per a les dos noves línies de tramvia “no semblen els més adequats” per a aconseguir un canvi substancial del repartiment modal.

De fet, apunta, “els traçats proposats es fan a costa dels carrils bicis ja existents, sacrificant espai de les voreres per on camina la gent, i a costa de sacrificar centenars d’arbres de gran envergadura i de zones verdes, tot per a preservar l’excés de carrils motoritzats existents”.

Compromís subratlla que este “entusiasme de la Generalitat per imposar a València unes línies que no s’han treballat amb els tècnics municipals de Mobilitat”, que “són els realment coneixedors del funcionament de la ciutat i les seues necessitats”, “xoca amb el seu anunci implícit de la paralització de la L10 per a connectar Natzaret amb el Cabanyal pel front marítim”.

“Un fet incomprensible, atès que, si s’ha de donar prioritat inversora a algunes de les xarxes, és justament esta la que ha de ser prioritària”, ha apuntat Grezzi, que es pregunta si l’abandó d’este projecte es deu al fet que, “a diferència dels altres, no travessa una zona d’expansió, amb el benefici que suposa per a encarir les promocions dels PAI en construcció el seu anunci sobre el paper, encara que el servici que vagen a oferir a posteriori puga ser mediocre. Això explicaria tot, encara que estos informes no els proporcionen”.

Últimes notícies

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.

Dimarts amb núvols, pluges febles i pujada de temperatures; ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts cels nuvolosos, pluges febles i un ascens de mínimes i màximes, més acusat a Castelló. El vent de l'oest bufarà fort, amb ratxes molt fortes a l'interior; el dimecres augmentarà la nuvolositat i tornaran les precipitacions disperses a l'interior nord.

València tanca parcs i suspén activitats per l’alerta taronja de vent

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén l'activitat a l'aire lliure per l'alerta taronja de vent activada per Aemet. L'Ajuntament emet recomanacions de seguretat i demana seguir l'evolució per canals oficials.