Compromís insta a Catalá a demanar a la Generalitat la paralització de les línies L11 i L12 i a reprendre la L10

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa María José Catalá que inste a la Generalitat a paralitzar les línies L11 i L12 de FGV i a reprendre la L10. La formació valencianista estima que els traçats proposats compten amb informes tècnics “desfavorables” i han rebut un “devessall de crítiques” per part de molts sectors de la ciutat, segons ha assegurat en un comunicat.

Per contra, Compromís proposa que s’impulse l’ampliació de la L10 connectant el front marítim i que es destine l’elevada inversió prevista per a les “fallides” L11 i L12 “a necessitats més urgents com per exemple l’augment de les freqüències de la L2 del metro entre Llíria i València i de la resta de les línies, o la creació dels carrils VAO en l’A3, la CV35 i la V31”.

“Gastar l’enorme quantitat de diners públics que costaran estes dos noves línies de tramvia quan a dia de hui és una urgent necessitat invertir recursos a millorar les xarxes de transport existents, tant les de metro ja en funcionament com les de Metrobús que donen un servici de transport de baixa qualitat a més d’1,5 milions de valencians, no té molt sentit”, ha indicat el regidor Giuseppe Grezzi.

L’edil ha afegit que “seguir obstinats en això quan a més són projectes el disseny dels quals compta amb un ampli consens en contra seua és alguna cosa ja extremadament difícil de justificar”.

La formació valencianista presentarà la setmana vinent una moció amb la qual esperen que tots els grups del ple municipal traslladen a la Generalitat el que considera que és “el sentir majoritari dels veïns de València: que es detinguen els plans d’ampliació de les línies 11 i 12 de la xarxa de tramvies de la ciutat, realitzats aparentment amb el mateix desinterès per la qualitat del servici i de nou d’esquena a la ciutat, que la xarxa ja existent”.

Segons assenyala la moció, la Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori tramita en l’actualitat els projectes de construcció de les dos noves línies de tramvies i l’exposició pública dels ‘Estudis Informatius de l’Ampliació de les línies de Tramvies de MetroValència’, que ha provocat “un immediat devessall de crítiques per part de molts sectors socials de la ciutat de València”.

“SALDO NEGATIU”

En primer lloc, subratlla Grezzi, pel “saldo negatiu” dels estudis de demanda que acompanyen els projectes, “és a dir, que el nombre de viatgers previstos està per baix del mínim exigible per a justificar una inversió d’este calibre”. En segon, perquè els traçats previstos per a les dos noves línies de tramvia “no semblen els més adequats” per a aconseguir un canvi substancial del repartiment modal.

De fet, apunta, “els traçats proposats es fan a costa dels carrils bicis ja existents, sacrificant espai de les voreres per on camina la gent, i a costa de sacrificar centenars d’arbres de gran envergadura i de zones verdes, tot per a preservar l’excés de carrils motoritzats existents”.

Compromís subratlla que este “entusiasme de la Generalitat per imposar a València unes línies que no s’han treballat amb els tècnics municipals de Mobilitat”, que “són els realment coneixedors del funcionament de la ciutat i les seues necessitats”, “xoca amb el seu anunci implícit de la paralització de la L10 per a connectar Natzaret amb el Cabanyal pel front marítim”.

“Un fet incomprensible, atès que, si s’ha de donar prioritat inversora a algunes de les xarxes, és justament esta la que ha de ser prioritària”, ha apuntat Grezzi, que es pregunta si l’abandó d’este projecte es deu al fet que, “a diferència dels altres, no travessa una zona d’expansió, amb el benefici que suposa per a encarir les promocions dels PAI en construcció el seu anunci sobre el paper, encara que el servici que vagen a oferir a posteriori puga ser mediocre. Això explicaria tot, encara que estos informes no els proporcionen”.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.