Compromís insta a Catalá a demanar a la Generalitat la paralització de les línies L11 i L12 i a reprendre la L10

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha demanat a l’alcaldessa María José Catalá que inste a la Generalitat a paralitzar les línies L11 i L12 de FGV i a reprendre la L10. La formació valencianista estima que els traçats proposats compten amb informes tècnics «desfavorables» i han rebut un «devessall de crítiques» per part de molts sectors de la ciutat, segons ha assegurat en un comunicat.

Per contra, Compromís proposa que s’impulse l’ampliació de la L10 connectant el front marítim i que es destine l’elevada inversió prevista per a les «fallides» L11 i L12 «a necessitats més urgents com per exemple l’augment de les freqüències de la L2 del metro entre Llíria i València i de la resta de les línies, o la creació dels carrils VAO en l’A3, la CV35 i la V31».

«Gastar l’enorme quantitat de diners públics que costaran estes dos noves línies de tramvia quan a dia de hui és una urgent necessitat invertir recursos a millorar les xarxes de transport existents, tant les de metro ja en funcionament com les de Metrobús que donen un servici de transport de baixa qualitat a més d’1,5 milions de valencians, no té molt sentit», ha indicat el regidor Giuseppe Grezzi.

L’edil ha afegit que «seguir obstinats en això quan a més són projectes el disseny dels quals compta amb un ampli consens en contra seua és alguna cosa ja extremadament difícil de justificar».

La formació valencianista presentarà la setmana vinent una moció amb la qual esperen que tots els grups del ple municipal traslladen a la Generalitat el que considera que és «el sentir majoritari dels veïns de València: que es detinguen els plans d’ampliació de les línies 11 i 12 de la xarxa de tramvies de la ciutat, realitzats aparentment amb el mateix desinterès per la qualitat del servici i de nou d’esquena a la ciutat, que la xarxa ja existent».

Segons assenyala la moció, la Conselleria de Medi ambient, Infraestructures i Territori tramita en l’actualitat els projectes de construcció de les dos noves línies de tramvies i l’exposició pública dels ‘Estudis Informatius de l’Ampliació de les línies de Tramvies de MetroValència’, que ha provocat «un immediat devessall de crítiques per part de molts sectors socials de la ciutat de València».

«SALDO NEGATIU»

En primer lloc, subratlla Grezzi, pel «saldo negatiu» dels estudis de demanda que acompanyen els projectes, «és a dir, que el nombre de viatgers previstos està per baix del mínim exigible per a justificar una inversió d’este calibre». En segon, perquè els traçats previstos per a les dos noves línies de tramvia «no semblen els més adequats» per a aconseguir un canvi substancial del repartiment modal.

De fet, apunta, «els traçats proposats es fan a costa dels carrils bicis ja existents, sacrificant espai de les voreres per on camina la gent, i a costa de sacrificar centenars d’arbres de gran envergadura i de zones verdes, tot per a preservar l’excés de carrils motoritzats existents».

Compromís subratlla que este «entusiasme de la Generalitat per imposar a València unes línies que no s’han treballat amb els tècnics municipals de Mobilitat», que «són els realment coneixedors del funcionament de la ciutat i les seues necessitats», «xoca amb el seu anunci implícit de la paralització de la L10 per a connectar Natzaret amb el Cabanyal pel front marítim».

«Un fet incomprensible, atès que, si s’ha de donar prioritat inversora a algunes de les xarxes, és justament esta la que ha de ser prioritària», ha apuntat Grezzi, que es pregunta si l’abandó d’este projecte es deu al fet que, «a diferència dels altres, no travessa una zona d’expansió, amb el benefici que suposa per a encarir les promocions dels PAI en construcció el seu anunci sobre el paper, encara que el servici que vagen a oferir a posteriori puga ser mediocre. Això explicaria tot, encara que estos informes no els proporcionen».

Últimes notícies

CSIF reclama més professors en Educació i qualifica d’insuficient l’augment de 5.000 places

CSIF ha considerat insuficient la proposta de la Conselleria d’Educació d’incrementar 5.000 places en quatre cursos i ha reclamat més docents i la seua incorporació més ràpida per a reduir ràtios i millorar l’atenció educativa.

Quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat: així està la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia amb més autònoms en pluriactivitat, amb 29.085 treballadors que compatibilitzen el seu negoci amb una faena assalariada, segons UPTA.

Les màximes freguen els 40 °C a Xixona en l’inici de la tercera ona de calor

La tercera ona de calor de l’estiu ha deixat quasi 40 °C a Xixona i ha activat l’avís taronja per al migdia a l’interior de València i Alacant.

La Generalitat destina 49,26 milions a modernitzar 853 pimes industrials

Les ajudes Inpyme mobilitzaran 178 milions, mantindran 27.111 llocs de treball i permetran crear 1.023 ocupacions noves.

Foulquier continua al marge i pot perdre’s l’inici de la Lliga amb el Valencia

Dimitri Foulquier continua recuperant-se al marge del grup a Paterna, es perdrà el pròxim amistós contra l’Eldense i no té garantit arribar al debut de Lliga davant el Celta en Mestalla.

Ferit per arma de foc un home de 53 anys en un carrer de Castelló

Un home de 53 anys ha resultat ferit per arma de foc al carrer Maestro Bretón de Castelló i ha sigut traslladat al Hospital General, on ha sigut atés i ja ha rebut l’alta mèdica.

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.