La Comunitat tanca el 2022 amb una taxa d’atur del 13,5% i lidera la creació d’ocupació

L’atur a la Comunitat Valenciana va baixar en 8.600 persones l’any 2022, fet que suposa un 2,42 menys que el 2021, mentre que la feina va créixer en més de 102.700 llocs de treball (un 4,86% més).

Segons dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la Comunitat Valenciana ha creat més de 100.000 llocs de treball, pràcticament un terç del total que es van generar a tot l’Estat (278.900).

Les xifres eleven el total d’ocupats al territori a 2.218.600, el millor registre anotat en quinze anys, des del febrer del 2008, i situen l’autonomia al capdavant del país en creació de llocs de treball.

Des de gener, la xifra de persones que no tenen feina ha crescut en gairebé 30.000 i ho ha fet de manera gradual en tots els trimestres. L’últim del 2022 també ha estat negatiu per a l’atur, que ha tornat a repuntar en 5.300 persones des de l’octubre.

A l’últim trimestre la taxa d’atur es manté estable, al 13,5% i amb prou feines repunten unes dècimes les d’ocupació i activitat. El nombre total de persones desempleades se situa en 347.200.

Per sexes, l’atur frega el 165 entre les dones i es queda a l’11’6 entre els homes. I per províncies, també hi ha diferències, la taxa més alta la registra Alacant, és el del 15,2%, del 13’6 a Castelló i a València del 12,3%. De fet, a l’últim trimestre de l’any, l’atur va augmentar més d’un punt i mig a Alacant i Castelló, i baixa en punt i mig també a la de València.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i l’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern una aportació econòmica estatal per a reforçar el Pla Viu valencià i planteja copiar el model en altres comunitats en considerar que ja està donant resultats.

S&P alerta de noves pressions de gasto en les autonomies i de l’impacte del repartiment en la Comunitat Valenciana

S&P destaca que les comunitats van millorar el seu resultat pressupostari en 2025, però avisa de fortes pressions de gasto i que l'actual repartiment de recursos penalitza a la Comunitat Valenciana i a Múrcia.

Pérez Llorca acusa el Govern de provocar caos als ajuntaments amb la regularització d’immigrants

Juanfran Pérez Llorca critica que la regularització extraordinària d'immigrants genera caos en molts ajuntaments per la falta de planificació del Govern i advertix de riscos per a sanitat i polítiques socials.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa estarà llesta abans de 2027 després d’una inversió de 82 milions

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa, a Orihuela, amb dos nous edificis, més consultes i 52 llits addicionals després d'una inversió superior a 82 milions d'euros.

Pérez Llorca urgix als sindicats a evitar una vaga educativa al maig pels exàmens

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats d'Educació que no convoquen vaga al maig, a l'ésser l'últim mes de curs i coincidir amb exàmens i proves d'accés a la universitat.

Acció Ecologista-Agró alerta d’abocaments d’aigües residuals a l’Albufera any i mig després de la dana

Acció Ecologista-Agró denúncia que les aigües residuals de Catarroja i altres municipis continuen abocant-se de manera contínua a l'Albufera any i mig després de la dana de 2024 i reclama actuacions urgents a totes les administracions.

Les exportacions valencianes s’estancen en 6.238 milions malgrat l’estirada europea

Les vendes a l'exterior de la Comunitat Valenciana es mantenen en 6.238 milions al gener i febrer, amb un saldo comercial a la baixa i forta dependència d'Europa.

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i que s’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern que aporte fons al Pla Viu valencià, que suma més de 5.000 vivendes en marxa, i que es prenga com a model en altres comunitats.