La Comunitat tanca el 2022 amb una taxa d’atur del 13,5% i lidera la creació d’ocupació

L’atur a la Comunitat Valenciana va baixar en 8.600 persones l’any 2022, fet que suposa un 2,42 menys que el 2021, mentre que la feina va créixer en més de 102.700 llocs de treball (un 4,86% més).

Segons dades de l’Enquesta de Població Activa (EPA) publicada este dijous per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), la Comunitat Valenciana ha creat més de 100.000 llocs de treball, pràcticament un terç del total que es van generar a tot l’Estat (278.900).

Les xifres eleven el total d’ocupats al territori a 2.218.600, el millor registre anotat en quinze anys, des del febrer del 2008, i situen l’autonomia al capdavant del país en creació de llocs de treball.

Des de gener, la xifra de persones que no tenen feina ha crescut en gairebé 30.000 i ho ha fet de manera gradual en tots els trimestres. L’últim del 2022 també ha estat negatiu per a l’atur, que ha tornat a repuntar en 5.300 persones des de l’octubre.

A l’últim trimestre la taxa d’atur es manté estable, al 13,5% i amb prou feines repunten unes dècimes les d’ocupació i activitat. El nombre total de persones desempleades se situa en 347.200.

Per sexes, l’atur frega el 165 entre les dones i es queda a l’11’6 entre els homes. I per províncies, també hi ha diferències, la taxa més alta la registra Alacant, és el del 15,2%, del 13’6 a Castelló i a València del 12,3%. De fet, a l’últim trimestre de l’any, l’atur va augmentar més d’un punt i mig a Alacant i Castelló, i baixa en punt i mig també a la de València.

Últimes notícies

Tallers, passejos guiats i jocs gratuïts: així és el programa d’estiu de l’IVAM

L’IVAM ha posat en marxa fins al 6 de setembre un programa d’estiu gratuït, amb tallers interactius, passejos guiats i espais de joc per a totes les edats.

Vox vol que la ‘prioritat nacional’ marque les ajudes socials i d’habitatge en els comptes del 2026

Vox ha registrat més de cent esmenes als pressupostos de la Generalitat per a 2026 per a introduir la ‘prioritat nacional’ en serveis socials i accés a l’habitatge, i per a redirigir fons a immigració, família i retallades en gasto polític que afecten l’AVL, sindicats i patronals.

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.

La inversió de 36 milions en Hinojosa reforça l’ocupació i la indústria sostenible a l’Alqueria d’Asnar

La planta Hinojosa Paper Alqueria, a l’Alqueria d’Asnar, rep una inversió de més de 36 milions per augmentar un 20 % la producció de paper reciclat, impulsar l’ocupació local i avançar en descarbonització, en un context en què la Generalitat defensa una menor pressió fiscal i menys burocràcia per atraure empreses.