Dos condemnats a presó a València per enganyar una empresa amb la compra de mascaretes durant la pandèmia

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home a una pena de dos anys de presó per un delicte d’estafa agreujada amb l’atenuant de reparació del dany ia una dona a sis mesos de presó per un delicte d’estafa per al que aprecia la mateixa atenuant com a autors d’un engany durant una operació de venda de 10.000 màscares sanitàries entre els mesos d’abril i juny del 2020.

Els penats hauran de fer front de forma conjunta a una indemnització de 22.233 euros que abonaran a l’empresa víctima de l’engany. El Tribunal imposa a l’home condemnat a més una multa de sis mesos amb una quota diària de cinc euros. La sentència es va dictar després que la Fiscalia, l’acusació particular i les defenses arribaren a un acord de conformitat sobre els fets, la seua qualificació jurídica i les penes a imposar.

Els fets van començar l’estiu del 2019 quan l’ara condemnat va entaular una relació de negocis amb un home que era intermediari de productes sanitaris com a màscares. Segons exposa la sentència, l’abril del 2020, amb la “intenció d’enriquir-se i simulant dedicar-se a negocis relatius a la salut”, li va oferir la compra de màscares de protecció davant del Covid-19.

El comercial va proposar el negoci a un dels empresaris amb què treballava, és a dir, l’adquisició d’un lot de 10.000 màscares a un preu de 14.641 euros. El 21 d’abril del 2020 van tancar el tracte i el perjudicat va fer una transferència amb l’import requerit que va arribar, a través de l’intermediari, al compte d’una empresa que tenia com a administradora única la dona.

El Tribunal manté que esta va actuar segons previ acord amb el condemnat per “quedar-se tots dos amb tots els diners ingressats gràcies a la credibilitat que havien generat a les víctimes”.

Mesos després, el venedor va dir a les víctimes que les màscares havien arribat, però per problemes d’aranzels necessitaven un altre ingrés en efectiu per disposar del material. Així, va aconseguir que el 29 de juny de 2020 li transferiren 7.592 euros més per un enviament que els compradors mai van arribar a rebre.

Amb anterioritat a la celebració del juí, tots dos acusats van consignar al compte del jutjat els diners necessaris per a completar la suma del que els havien transferit, després de descomptar els diners que ja els havia estat intervingut o bloquejats als seus comptes durant la investigació del procediment.

Últimes notícies

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.

El síndic del PSPV tanca files amb Zapatero i qüestiona l’actuació de part de la Justícia

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, defén la trajectòria de José Luis Rodríguez Zapatero malgrat la seua imputació pel cas Plus ultra i denúncia un tracte judicial diferent segons el partit afectat.

El PP veu la imputació de Zapatero com una maçada per al socialisme valencià i per a Morant

Nando Pastor (PP) considera que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero colpeja de ple al socialisme valencià i debilita el lideratge de Diana Morant, mentres Vox parla d'un fet molt greu lligat al rescat de Plus ultra.

Detinguts a València per forçar a diverses dones a prostituir-se amb coaccions i amenaces

La Policia Nacional ha detingut a València a una regent d'una casa de cites i a un home que forçava a la seua esposa a prostituir-se, els dos acusats d'explotar a dones mitjançant coaccions i amenaces.

Baldoví veu punts foscos en la imputació de Zapatero pel cas Plus ultra

Joan Baldoví afirma que la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero pel cas Plus ultra li sembla lletja, detecta punts foscos en l'acte judicial i reclama explicacions i màxima transparència.

El Llevant es juga la permanència en l’última jornada 21 anys després

El Llevant necessita almenys un punt davant el Betis en La Cartoixa per a assegurar la permanència en Primera i evitar un desenllaç com el descens de 2005.