Dos condemnats a presó a València per enganyar una empresa amb la compra de mascaretes durant la pandèmia

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home a una pena de dos anys de presó per un delicte d’estafa agreujada amb l’atenuant de reparació del dany ia una dona a sis mesos de presó per un delicte d’estafa per al que aprecia la mateixa atenuant com a autors d’un engany durant una operació de venda de 10.000 màscares sanitàries entre els mesos d’abril i juny del 2020.

Els penats hauran de fer front de forma conjunta a una indemnització de 22.233 euros que abonaran a l’empresa víctima de l’engany. El Tribunal imposa a l’home condemnat a més una multa de sis mesos amb una quota diària de cinc euros. La sentència es va dictar després que la Fiscalia, l’acusació particular i les defenses arribaren a un acord de conformitat sobre els fets, la seua qualificació jurídica i les penes a imposar.

Els fets van començar l’estiu del 2019 quan l’ara condemnat va entaular una relació de negocis amb un home que era intermediari de productes sanitaris com a màscares. Segons exposa la sentència, l’abril del 2020, amb la “intenció d’enriquir-se i simulant dedicar-se a negocis relatius a la salut”, li va oferir la compra de màscares de protecció davant del Covid-19.

El comercial va proposar el negoci a un dels empresaris amb què treballava, és a dir, l’adquisició d’un lot de 10.000 màscares a un preu de 14.641 euros. El 21 d’abril del 2020 van tancar el tracte i el perjudicat va fer una transferència amb l’import requerit que va arribar, a través de l’intermediari, al compte d’una empresa que tenia com a administradora única la dona.

El Tribunal manté que esta va actuar segons previ acord amb el condemnat per “quedar-se tots dos amb tots els diners ingressats gràcies a la credibilitat que havien generat a les víctimes”.

Mesos després, el venedor va dir a les víctimes que les màscares havien arribat, però per problemes d’aranzels necessitaven un altre ingrés en efectiu per disposar del material. Així, va aconseguir que el 29 de juny de 2020 li transferiren 7.592 euros més per un enviament que els compradors mai van arribar a rebre.

Amb anterioritat a la celebració del juí, tots dos acusats van consignar al compte del jutjat els diners necessaris per a completar la suma del que els havien transferit, després de descomptar els diners que ja els havia estat intervingut o bloquejats als seus comptes durant la investigació del procediment.

Últimes notícies

El vent complica l’extinció de l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 880 hectàrees

L’incendi forestal de Tuéjar ha calcinat ja 880 hectàrees de muntanya i el vent erràtic, amb ratxes de fins a 80 km/h, amenaça de complicar unes tasques d’extinció centrades ara a evitar que el foc creue el pantà de Benagéber.

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.