Dos condemnats a presó a València per enganyar una empresa amb la compra de mascaretes durant la pandèmia

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home a una pena de dos anys de presó per un delicte d’estafa agreujada amb l’atenuant de reparació del dany ia una dona a sis mesos de presó per un delicte d’estafa per al que aprecia la mateixa atenuant com a autors d’un engany durant una operació de venda de 10.000 màscares sanitàries entre els mesos d’abril i juny del 2020.

Els penats hauran de fer front de forma conjunta a una indemnització de 22.233 euros que abonaran a l’empresa víctima de l’engany. El Tribunal imposa a l’home condemnat a més una multa de sis mesos amb una quota diària de cinc euros. La sentència es va dictar després que la Fiscalia, l’acusació particular i les defenses arribaren a un acord de conformitat sobre els fets, la seua qualificació jurídica i les penes a imposar.

Els fets van començar l’estiu del 2019 quan l’ara condemnat va entaular una relació de negocis amb un home que era intermediari de productes sanitaris com a màscares. Segons exposa la sentència, l’abril del 2020, amb la “intenció d’enriquir-se i simulant dedicar-se a negocis relatius a la salut”, li va oferir la compra de màscares de protecció davant del Covid-19.

El comercial va proposar el negoci a un dels empresaris amb què treballava, és a dir, l’adquisició d’un lot de 10.000 màscares a un preu de 14.641 euros. El 21 d’abril del 2020 van tancar el tracte i el perjudicat va fer una transferència amb l’import requerit que va arribar, a través de l’intermediari, al compte d’una empresa que tenia com a administradora única la dona.

El Tribunal manté que esta va actuar segons previ acord amb el condemnat per “quedar-se tots dos amb tots els diners ingressats gràcies a la credibilitat que havien generat a les víctimes”.

Mesos després, el venedor va dir a les víctimes que les màscares havien arribat, però per problemes d’aranzels necessitaven un altre ingrés en efectiu per disposar del material. Així, va aconseguir que el 29 de juny de 2020 li transferiren 7.592 euros més per un enviament que els compradors mai van arribar a rebre.

Amb anterioritat a la celebració del juí, tots dos acusats van consignar al compte del jutjat els diners necessaris per a completar la suma del que els havien transferit, després de descomptar els diners que ja els havia estat intervingut o bloquejats als seus comptes durant la investigació del procediment.

Últimes notícies

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.