10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Dos condemnats a presó a València per enganyar una empresa amb la compra de mascaretes durant la pandèmia

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home a una pena de dos anys de presó per un delicte d’estafa agreujada amb l’atenuant de reparació del dany ia una dona a sis mesos de presó per un delicte d’estafa per al que aprecia la mateixa atenuant com a autors d’un engany durant una operació de venda de 10.000 màscares sanitàries entre els mesos d’abril i juny del 2020.

Els penats hauran de fer front de forma conjunta a una indemnització de 22.233 euros que abonaran a l’empresa víctima de l’engany. El Tribunal imposa a l’home condemnat a més una multa de sis mesos amb una quota diària de cinc euros. La sentència es va dictar després que la Fiscalia, l’acusació particular i les defenses arribaren a un acord de conformitat sobre els fets, la seua qualificació jurídica i les penes a imposar.

Els fets van començar l’estiu del 2019 quan l’ara condemnat va entaular una relació de negocis amb un home que era intermediari de productes sanitaris com a màscares. Segons exposa la sentència, l’abril del 2020, amb la “intenció d’enriquir-se i simulant dedicar-se a negocis relatius a la salut”, li va oferir la compra de màscares de protecció davant del Covid-19.

El comercial va proposar el negoci a un dels empresaris amb què treballava, és a dir, l’adquisició d’un lot de 10.000 màscares a un preu de 14.641 euros. El 21 d’abril del 2020 van tancar el tracte i el perjudicat va fer una transferència amb l’import requerit que va arribar, a través de l’intermediari, al compte d’una empresa que tenia com a administradora única la dona.

El Tribunal manté que esta va actuar segons previ acord amb el condemnat per “quedar-se tots dos amb tots els diners ingressats gràcies a la credibilitat que havien generat a les víctimes”.

Mesos després, el venedor va dir a les víctimes que les màscares havien arribat, però per problemes d’aranzels necessitaven un altre ingrés en efectiu per disposar del material. Així, va aconseguir que el 29 de juny de 2020 li transferiren 7.592 euros més per un enviament que els compradors mai van arribar a rebre.

Amb anterioritat a la celebració del juí, tots dos acusats van consignar al compte del jutjat els diners necessaris per a completar la suma del que els havien transferit, després de descomptar els diners que ja els havia estat intervingut o bloquejats als seus comptes durant la investigació del procediment.

Últimes notícies

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.

0-2: Raphinha i Lamine Yamal castiguen un Vila-real imprecís

El Barcelona es va imposar 0-2 en La Ceràmica amb un penal convertit per Raphinha i un gol de Lamine Yamal. El Vila-real va fallar les seues opcions i va jugar amb deu des del 39.

0-2: el Barcelona s’imposa al Vila-real amb gols de Raphinha i Lamine Yamal

El Barcelona va guanyar 0-2 en la seua visita al Vila-real. Raphinha, de penal, i Lamine Yamal van segellar el triomf davant un rival en inferioritat des del 39.