Dos condemnats a presó a València per enganyar una empresa amb la compra de mascaretes durant la pandèmia

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a un home a una pena de dos anys de presó per un delicte d’estafa agreujada amb l’atenuant de reparació del dany ia una dona a sis mesos de presó per un delicte d’estafa per al que aprecia la mateixa atenuant com a autors d’un engany durant una operació de venda de 10.000 màscares sanitàries entre els mesos d’abril i juny del 2020.

Els penats hauran de fer front de forma conjunta a una indemnització de 22.233 euros que abonaran a l’empresa víctima de l’engany. El Tribunal imposa a l’home condemnat a més una multa de sis mesos amb una quota diària de cinc euros. La sentència es va dictar després que la Fiscalia, l’acusació particular i les defenses arribaren a un acord de conformitat sobre els fets, la seua qualificació jurídica i les penes a imposar.

Els fets van començar l’estiu del 2019 quan l’ara condemnat va entaular una relació de negocis amb un home que era intermediari de productes sanitaris com a màscares. Segons exposa la sentència, l’abril del 2020, amb la “intenció d’enriquir-se i simulant dedicar-se a negocis relatius a la salut”, li va oferir la compra de màscares de protecció davant del Covid-19.

El comercial va proposar el negoci a un dels empresaris amb què treballava, és a dir, l’adquisició d’un lot de 10.000 màscares a un preu de 14.641 euros. El 21 d’abril del 2020 van tancar el tracte i el perjudicat va fer una transferència amb l’import requerit que va arribar, a través de l’intermediari, al compte d’una empresa que tenia com a administradora única la dona.

El Tribunal manté que esta va actuar segons previ acord amb el condemnat per “quedar-se tots dos amb tots els diners ingressats gràcies a la credibilitat que havien generat a les víctimes”.

Mesos després, el venedor va dir a les víctimes que les màscares havien arribat, però per problemes d’aranzels necessitaven un altre ingrés en efectiu per disposar del material. Així, va aconseguir que el 29 de juny de 2020 li transferiren 7.592 euros més per un enviament que els compradors mai van arribar a rebre.

Amb anterioritat a la celebració del juí, tots dos acusats van consignar al compte del jutjat els diners necessaris per a completar la suma del que els havien transferit, després de descomptar els diners que ja els havia estat intervingut o bloquejats als seus comptes durant la investigació del procediment.

Últimes notícies

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.