Condemnen una parella per criar de manera il·legal furons en sa casa de Chiva

El Jutjat penal número 2 de València ha condemnat a 18 mesos de presó a una parella que tenia en el seu domicili de Chiva, a la Foia de Bunyol, un criader il·legal de furons, en el qual els animals es trobaven en molt males condicions higièniques. La sentència, que els condemna per un delicte de maltractament animal continuat, va ser dictada després d'un judici de conformitat en el qual els acusats es van declarar culpables i es van beneficiar d'una rebaixa en la petició de pena que va fer el ministeri fiscal, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Els criadors no podran tenir animals durant quatre anys i hauran d'indemnitzar amb més de 750 euros a l'associació que va assumir la cura dels furons que van sobreviure. Els condemnats no ingressaran a la presó. La pena de presó els ha sigut suspesa amb la condició que no tornen a delinquir en dos anys. El criader va ser localitzat en setembre de 2015 i no disposava d'autorització administrativa. Els animals es trobaven en «condicions higièniques deplorables», en gàbies plenes d'excrements, sense aliment ni aigua neta i sense l'adequat control veterinari.

  

  

 

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.