Condemnen una parella per criar de manera il·legal furons en sa casa de Chiva

El Jutjat penal número 2 de València ha condemnat a 18 mesos de presó a una parella que tenia en el seu domicili de Chiva, a la Foia de Bunyol, un criader il·legal de furons, en el qual els animals es trobaven en molt males condicions higièniques. La sentència, que els condemna per un delicte de maltractament animal continuat, va ser dictada després d'un judici de conformitat en el qual els acusats es van declarar culpables i es van beneficiar d'una rebaixa en la petició de pena que va fer el ministeri fiscal, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Els criadors no podran tenir animals durant quatre anys i hauran d'indemnitzar amb més de 750 euros a l'associació que va assumir la cura dels furons que van sobreviure. Els condemnats no ingressaran a la presó. La pena de presó els ha sigut suspesa amb la condició que no tornen a delinquir en dos anys. El criader va ser localitzat en setembre de 2015 i no disposava d'autorització administrativa. Els animals es trobaven en «condicions higièniques deplorables», en gàbies plenes d'excrements, sense aliment ni aigua neta i sense l'adequat control veterinari.

  

  

 

Últimes notícies

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.