15.4 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Condemnen una parella per criar de manera il·legal furons en sa casa de Chiva

El Jutjat penal número 2 de València ha condemnat a 18 mesos de presó a una parella que tenia en el seu domicili de Chiva, a la Foia de Bunyol, un criader il·legal de furons, en el qual els animals es trobaven en molt males condicions higièniques. La sentència, que els condemna per un delicte de maltractament animal continuat, va ser dictada després d'un judici de conformitat en el qual els acusats es van declarar culpables i es van beneficiar d'una rebaixa en la petició de pena que va fer el ministeri fiscal, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Els criadors no podran tenir animals durant quatre anys i hauran d'indemnitzar amb més de 750 euros a l'associació que va assumir la cura dels furons que van sobreviure. Els condemnats no ingressaran a la presó. La pena de presó els ha sigut suspesa amb la condició que no tornen a delinquir en dos anys. El criader va ser localitzat en setembre de 2015 i no disposava d'autorització administrativa. Els animals es trobaven en «condicions higièniques deplorables», en gàbies plenes d'excrements, sense aliment ni aigua neta i sense l'adequat control veterinari.

  

  

 

Últimes notícies

La Associació Víctimes 29 d’octubre acusa a Salomé Pradas de ‘teatre públic’ i qüestiona la seua credibilitat

La Associació Víctimes de la dana 29 d'octubre 2024 ha titllat de 'teatre públic' les declaracions de Salomé Pradas i ha posat en dubte la seua credibilitat. L'entitat situa algunes al·lusions a Carlos Mazón en el terreny de la defensa judicial del PP.

Compromís acusa a Salomé Pradas de seguir el guió de les mentides del PP en ‘Salvats’

Compromís considera que l'entrevista de Salomé Pradas en 'Salvats' respon a una estratègia judicial per a eludir responsabilitats per la gestió de la DANA i critica l'ús del Es-Alert, l'ajuda de la UME i el paper del Cecopi.

Novembre tanca amb 81 morts en les carreteres, 6 menys que al novembre de 2024

Al novembre s'han registrat 76 sinistres mortals i 81 morts en les carreteres espanyoles, 6 menys que un any abans. La mobilitat ha crescut un 5,49% fins a 36,4 milions de viatges i augmenten les víctimes entre usuaris vulnerables.

El tàndem Iborra-Del Moral dirigirà al Llevant esta setmana: ni interins ni definitius

Pablo Sánchez va confirmar que Álvaro Del Moral i Vicente Iborra prendran les regnes del Llevant en Copa i Lliga esta setmana. La decisió sobre la banqueta definitiva continua oberta.

Desmantellada la primera cèl·lula de The Base a Espanya amb tres detinguts a Castelló

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a tres integrants de la primera cèl·lula de The Base detectada a Espanya. Un ha ingressat a la presó i s'han confiscat armes, material tàctic i propaganda.

Zulima Pérez no ha contestat a la petició de Mus de reunir-se per la interinitat del Consell

La comissionada per a la reconstrucció després de la dana ha rebut dos cartes de Vicente Martínez Mus per a reunir-se, però no ha respost en persistir la interinitat del Consell. Ha qüestionat la gestió de l'Executiu autonòmic i ha demanat esperar a la investidura del nou president.

Les 17 obres d’emergència de la CHJ després de la dana podrien estar acabades al juny de 2026

La CHJ preveu rematar en 2026 les 17 actuacions d'emergència després de la dana del 29 d'octubre de 2024. El pla més ampli aspira a tindre la majoria de projectes en execució en 2030.

Calero s’acomiada del Llevant convençut que anava a salvar a l’equip i sense retrets al club

Julián Calero ha dit adeu al Llevant defenent que anava a salvar a l'equip i acceptant la decisió del club sense retrets. Deixa al conjunt a tres punts de la salvació després de l'ascens recent.