La bombona de butà és ara un 33% més cara que fa un any

 

La bombona de butà es paga hui a 16,12 euros, acumulant un augment de més de quatre euros des de novembre de l’any passat. Una dolorosa pujada per a aquelles llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta i que acaben d’afrontar una altra significativa pujada del preu de la factura de l’electricitat, que al seu torn suma ja un 29% en els últims dotze mesos, segons adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Esta pujada del 4,88% del preu de la bombona (prop del màxim permés en cada revisió) marca un nou màxim, el més alt en els últims sis anys. Una circumstància que trenca amb la tradicional baixada del butà que es produïa en els mesos d’estiu i que amenaça de tornar a repetir-se en la pròxima revisió bimestral de preus d’octubre.

Lamentablement, enguany les pujades semblen no tindre fi, igual que està succeint amb el preu de la resta dels carburants. De fet, el futur del butà no és falaguer, ja que el mes de novembre sol caracteritzar-se per pujades afegides.

OCU recorda a més que este preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, aquella que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pes més de 9 quilos. Les que posseeixen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, té un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que este preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que almenys comproven si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga com siga la font d’energia que s’empre i que varia segons la zona climàtica on es trobe l’habitatge, així com del grau de vulnerabilitat econòmica de l’usuari.

 OCU estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’esta ajuda fins i tot complint els requisits per a rebre-la, en general per no haver sigut informats correctament de la seua existència. Es tracta en molts casos de llars on la bombona de butà és l’únic recurs de calefacció, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares.

Últimes notícies

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

El PSPV-PSOE demana la dimissió immediata de Marciano Gómez per derivar 25 milions a un grup sanitari vinculat a la seua família

El PSPV-PSOE reclama el cessament immediat del conseller de Sanitat, Marciano Gómez, després de conéixer-se que el seu departament va derivar més de 25 milions d'euros públics a un grup hospitalari gestionat pel seu germà entre 2024 i 2025.

Benidorm reserva 60 milions del seu pressupost de 2026 per a pagar la sentència de Serra Gelada

Benidorm destinarà 60 milions del seu pressupost municipal de 2026 al pagament de la sentència pels sòls del APR-7 de Serra Gelada, sense pujar impostos ni retallar servicis, i amb un fort impuls inversor i social.