La bombona de butà és ara un 33% més cara que fa un any

 

La bombona de butà es paga hui a 16,12 euros, acumulant un augment de més de quatre euros des de novembre de l’any passat. Una dolorosa pujada per a aquelles llars que depenen del butà per a la calefacció i l’aigua calenta i que acaben d’afrontar una altra significativa pujada del preu de la factura de l’electricitat, que al seu torn suma ja un 29% en els últims dotze mesos, segons adverteix l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).

Esta pujada del 4,88% del preu de la bombona (prop del màxim permés en cada revisió) marca un nou màxim, el més alt en els últims sis anys. Una circumstància que trenca amb la tradicional baixada del butà que es produïa en els mesos d’estiu i que amenaça de tornar a repetir-se en la pròxima revisió bimestral de preus d’octubre.

Lamentablement, enguany les pujades semblen no tindre fi, igual que està succeint amb el preu de la resta dels carburants. De fet, el futur del butà no és falaguer, ja que el mes de novembre sol caracteritzar-se per pujades afegides.

OCU recorda a més que este preu només s’aplica a la bombona tradicional de butà, aquella que té 12,5 quilos de càrrega i que en buit pes més de 9 quilos. Les que posseeixen una tara inferior a 9 quilos o no tenen una càrrega d’entre 8 i 20 quilos, i que sumen un 22% del mercat, té un preu liberalitzat des de fa anys, per la qual cosa solen costar més que este preu regulat.

En qualsevol cas, OCU recomana a les famílies amb dificultats econòmiques que almenys comproven si tenen dret al bo social elèctric, ja que inclou una ajuda tèrmica automàtica per un import d’entre 29 i 124 euros a l’any siga com siga la font d’energia que s’empre i que varia segons la zona climàtica on es trobe l’habitatge, així com del grau de vulnerabilitat econòmica de l’usuari.

 OCU estima que al voltant d’1,2 milions de llars no gaudeixen d’esta ajuda fins i tot complint els requisits per a rebre-la, en general per no haver sigut informats correctament de la seua existència. Es tracta en molts casos de llars on la bombona de butà és l’únic recurs de calefacció, bé perquè no hi ha alternatives o perquè no poden pagar altres fonts d’energia més cares.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.