Carrefour obri el seu primer supermercat sense personal

 

Els supermercats autònoms estan cada vegada més prop de substituir als establiments tradicionals. Són moltes les cadenes que es troben en fase de desenvolupament d’este nou tipus d’experiència de compres. Apostar per establiments físics sense la presència de treballadors, amb l’estalvi que això comportaria, és la base principal del futur de la majoria de les empreses del sector.

Carrefour és un supermercat que sol tindre caixes de cobrament en les quals el client s’encarrega de passar els productes pel lector i del procés de pagament. Este gegant també ha obert ara un nou establiment d’este tipus, sense cap empleat a la vista.

La notícia s’ha conegut a través de LSA Commerce Connecté: Carrefour ha obert un supermercat sense caixers en el centre comercial Mall of the Emirates situat en Dubái. El funcionament és el que ja coneixem de casos anteriors.

 

Accés mitjançant el telèfon mòbil i 97 càmeres 

 

Per a obtindre l’accés a l’establiment de Carrefour, els clients hauran de comptar amb un compte en l’aplicació per a telèfons mòbils de Carrefour vinculada a una targeta de crèdit.

Per a entrar, esta aplicació manarà una clau, en format codi QR, que s’haurà de passar per l’escàner de la botiga. Una vegada dins del local de Carrefour, tan sols haurem de realitzar la nostra compra com la faríem habitualment.

El primer supermercat autònom de l’empresa francesa disposa de més de 1.300 referències perquè puguem omplir el nostre carro de la compra.

Una altra de les diferències respecte a l’experiència de compra tradicional és que en finalitzar la nostra selecció de productes no haurem de passar per cap línia de caixes registradores.

Per contra, es procedirà a abandonar la botiga amb la nostra bossa d’anar a comprar, després de la qual cosa es rebrà un missatge en l’aplicació del nostre mòbil on se’ns agrairà la nostra visita. Això es deu, al fet que este nou sistema de compra disposa de fins a 97 càmeres distribuïdes per tota la botiga.

 Estes seguiran al client mitjançant els seus algorismes de processament d’imatges basats en l’aprenentatge automàtic en temps real.

Els enginyers d’Alfi han desenvolupat un sistema d’intel·ligència artificial que rastreja la silueta del cos de cada client. De fet, els vídeos d’esta mena d’establiments no són revisades per cap treballador llevat que ocórrega algun tipus de problema.

Este tipus de supermercats autònoms estan cada vegada més estesos a nivell mundial. Un dels pioners va ser la companyia Amazon, el qual mitjançant Amazon Go va obrir les portes d’una revolució com mai abans en el sector.

Tal com ha incorporat Carrefour en el seu primer supermercat autònom, la majoria d’estos establiments compten amb algorismes i sensors d’intel·ligència artificial, els quals realitzen el seguiment dels consumidors i el pagament es realitza a través de rebut digital en l’aplicació corresponent.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.