Carrefour obri el seu primer supermercat sense personal

 

Els supermercats autònoms estan cada vegada més prop de substituir als establiments tradicionals. Són moltes les cadenes que es troben en fase de desenvolupament d’este nou tipus d’experiència de compres. Apostar per establiments físics sense la presència de treballadors, amb l’estalvi que això comportaria, és la base principal del futur de la majoria de les empreses del sector.

Carrefour és un supermercat que sol tindre caixes de cobrament en les quals el client s’encarrega de passar els productes pel lector i del procés de pagament. Este gegant també ha obert ara un nou establiment d’este tipus, sense cap empleat a la vista.

La notícia s’ha conegut a través de LSA Commerce Connecté: Carrefour ha obert un supermercat sense caixers en el centre comercial Mall of the Emirates situat en Dubái. El funcionament és el que ja coneixem de casos anteriors.

 

Accés mitjançant el telèfon mòbil i 97 càmeres 

 

Per a obtindre l’accés a l’establiment de Carrefour, els clients hauran de comptar amb un compte en l’aplicació per a telèfons mòbils de Carrefour vinculada a una targeta de crèdit.

Per a entrar, esta aplicació manarà una clau, en format codi QR, que s’haurà de passar per l’escàner de la botiga. Una vegada dins del local de Carrefour, tan sols haurem de realitzar la nostra compra com la faríem habitualment.

El primer supermercat autònom de l’empresa francesa disposa de més de 1.300 referències perquè puguem omplir el nostre carro de la compra.

Una altra de les diferències respecte a l’experiència de compra tradicional és que en finalitzar la nostra selecció de productes no haurem de passar per cap línia de caixes registradores.

Per contra, es procedirà a abandonar la botiga amb la nostra bossa d’anar a comprar, després de la qual cosa es rebrà un missatge en l’aplicació del nostre mòbil on se’ns agrairà la nostra visita. Això es deu, al fet que este nou sistema de compra disposa de fins a 97 càmeres distribuïdes per tota la botiga.

 Estes seguiran al client mitjançant els seus algorismes de processament d’imatges basats en l’aprenentatge automàtic en temps real.

Els enginyers d’Alfi han desenvolupat un sistema d’intel·ligència artificial que rastreja la silueta del cos de cada client. De fet, els vídeos d’esta mena d’establiments no són revisades per cap treballador llevat que ocórrega algun tipus de problema.

Este tipus de supermercats autònoms estan cada vegada més estesos a nivell mundial. Un dels pioners va ser la companyia Amazon, el qual mitjançant Amazon Go va obrir les portes d’una revolució com mai abans en el sector.

Tal com ha incorporat Carrefour en el seu primer supermercat autònom, la majoria d’estos establiments compten amb algorismes i sensors d’intel·ligència artificial, els quals realitzen el seguiment dels consumidors i el pagament es realitza a través de rebut digital en l’aplicació corresponent.

Últimes notícies

L’Audiència ratifica la condició d’investigat de l’exregidor Jorge Bellver en el cas Azud

La secció tercera de l’Audiència Provincial de València manté la situació d’investigat de l’exregidor del PP Jorge Bellver en el cas Azud, que analitza el presumpte pagament de comissions a càrrecs públics entre 1999 i 2013. El tribunal desestima el recurs d’apel·lació de la defensa i confirma les últimes resolucions del Jutjat d’Instrucció número 13 de València.

Jesús Lancis pren el relleu al Rectorat de la UJI després de formalitzar la transició amb Eva Alcón

Jesús Lancis ha assumit el Rectorat de la Universitat Jaume I després de formalitzar el traspàs institucional amb la rectora eixint, Eva Alcón, culminant així el procés obert amb les eleccions del 14 de maig i la publicació del seu nomenament en el DOGV.

Compromís demana en Les Corts reprovar Pérez Llorca i Ortí pel conflicte docent

Compromís ha registrat en Les Corts una proposta per a reprovar el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i la consellera d'Educació, Carmen Ortí, per la seua gestió de la vaga indefinida del professorat i per la seua manca de diàleg amb la comunitat educativa. La iniciativa reclama també la dimissió d'Ortí i que Pérez Llorca convoque eleccions.

Baldoví anirà a l’acte de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua proposta de confluència

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, confirma que assistirà el 19 de juny a València a l’acte conjunt de Mónica Oltra i Gabriel Rufián per escoltar la seua visió sobre possibles confluències electorals.

El Villarreal estrena una primera equipació groga amb més presència del blau

El Villarreal ha presentat la nova primera equipació per a la pròxima temporada, que manté el groc habitual però incorpora més detalls en blau i un nou disseny inspirat en el moviment de l’aigua.

Els taxistes autònoms acusen el decret de transport de permetre que els VTC facen de taxi

La Confederación de Taxistas Autónomos de Valencia critica que el nou decret de transport públic del Consell elimina el temps mínim de precontractació i permet als VTC operar quasi com a taxis per tota la Comunitat Valenciana. L’entitat acusa el conseller Vicente Martínez Mus de protegir les plataformes i multinacionals i d’haver actuat d’una forma deshonesta.

A la presó un jove per robar i amenaçar comerciants a Torrevieja a canvi de diners

Un jove de 21 anys ha sigut enviat a la presó provisional acusat de diversos robatoris amb violència i d’extorsionar comerciants de Torrevieja i voltants, exigint-los diners a canvi d’oferta de seguretat en els seus locals.

Presó preventiva per a dos hòmens acusats d’una vintena de robatoris a Moncada

Dos hòmens de 46 anys han ingressat en presó preventiva acusats de quasi una vintena de robatoris amb força a vivendes i comerços de Moncada, després de ser sorprésos quan assaltaven un domicili d’una urbanització del municipi.