Carrefour obri el seu primer supermercat sense personal

 

Els supermercats autònoms estan cada vegada més prop de substituir als establiments tradicionals. Són moltes les cadenes que es troben en fase de desenvolupament d’este nou tipus d’experiència de compres. Apostar per establiments físics sense la presència de treballadors, amb l’estalvi que això comportaria, és la base principal del futur de la majoria de les empreses del sector.

Carrefour és un supermercat que sol tindre caixes de cobrament en les quals el client s’encarrega de passar els productes pel lector i del procés de pagament. Este gegant també ha obert ara un nou establiment d’este tipus, sense cap empleat a la vista.

La notícia s’ha conegut a través de LSA Commerce Connecté: Carrefour ha obert un supermercat sense caixers en el centre comercial Mall of the Emirates situat en Dubái. El funcionament és el que ja coneixem de casos anteriors.

 

Accés mitjançant el telèfon mòbil i 97 càmeres 

 

Per a obtindre l’accés a l’establiment de Carrefour, els clients hauran de comptar amb un compte en l’aplicació per a telèfons mòbils de Carrefour vinculada a una targeta de crèdit.

Per a entrar, esta aplicació manarà una clau, en format codi QR, que s’haurà de passar per l’escàner de la botiga. Una vegada dins del local de Carrefour, tan sols haurem de realitzar la nostra compra com la faríem habitualment.

El primer supermercat autònom de l’empresa francesa disposa de més de 1.300 referències perquè puguem omplir el nostre carro de la compra.

Una altra de les diferències respecte a l’experiència de compra tradicional és que en finalitzar la nostra selecció de productes no haurem de passar per cap línia de caixes registradores.

Per contra, es procedirà a abandonar la botiga amb la nostra bossa d’anar a comprar, després de la qual cosa es rebrà un missatge en l’aplicació del nostre mòbil on se’ns agrairà la nostra visita. Això es deu, al fet que este nou sistema de compra disposa de fins a 97 càmeres distribuïdes per tota la botiga.

 Estes seguiran al client mitjançant els seus algorismes de processament d’imatges basats en l’aprenentatge automàtic en temps real.

Els enginyers d’Alfi han desenvolupat un sistema d’intel·ligència artificial que rastreja la silueta del cos de cada client. De fet, els vídeos d’esta mena d’establiments no són revisades per cap treballador llevat que ocórrega algun tipus de problema.

Este tipus de supermercats autònoms estan cada vegada més estesos a nivell mundial. Un dels pioners va ser la companyia Amazon, el qual mitjançant Amazon Go va obrir les portes d’una revolució com mai abans en el sector.

Tal com ha incorporat Carrefour en el seu primer supermercat autònom, la majoria d’estos establiments compten amb algorismes i sensors d’intel·ligència artificial, els quals realitzen el seguiment dels consumidors i el pagament es realitza a través de rebut digital en l’aplicació corresponent.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.