Carrefour obri el seu primer supermercat sense personal

 

Els supermercats autònoms estan cada vegada més prop de substituir als establiments tradicionals. Són moltes les cadenes que es troben en fase de desenvolupament d’este nou tipus d’experiència de compres. Apostar per establiments físics sense la presència de treballadors, amb l’estalvi que això comportaria, és la base principal del futur de la majoria de les empreses del sector.

Carrefour és un supermercat que sol tindre caixes de cobrament en les quals el client s’encarrega de passar els productes pel lector i del procés de pagament. Este gegant també ha obert ara un nou establiment d’este tipus, sense cap empleat a la vista.

La notícia s’ha conegut a través de LSA Commerce Connecté: Carrefour ha obert un supermercat sense caixers en el centre comercial Mall of the Emirates situat en Dubái. El funcionament és el que ja coneixem de casos anteriors.

 

Accés mitjançant el telèfon mòbil i 97 càmeres 

 

Per a obtindre l’accés a l’establiment de Carrefour, els clients hauran de comptar amb un compte en l’aplicació per a telèfons mòbils de Carrefour vinculada a una targeta de crèdit.

Per a entrar, esta aplicació manarà una clau, en format codi QR, que s’haurà de passar per l’escàner de la botiga. Una vegada dins del local de Carrefour, tan sols haurem de realitzar la nostra compra com la faríem habitualment.

El primer supermercat autònom de l’empresa francesa disposa de més de 1.300 referències perquè puguem omplir el nostre carro de la compra.

Una altra de les diferències respecte a l’experiència de compra tradicional és que en finalitzar la nostra selecció de productes no haurem de passar per cap línia de caixes registradores.

Per contra, es procedirà a abandonar la botiga amb la nostra bossa d’anar a comprar, després de la qual cosa es rebrà un missatge en l’aplicació del nostre mòbil on se’ns agrairà la nostra visita. Això es deu, al fet que este nou sistema de compra disposa de fins a 97 càmeres distribuïdes per tota la botiga.

 Estes seguiran al client mitjançant els seus algorismes de processament d’imatges basats en l’aprenentatge automàtic en temps real.

Els enginyers d’Alfi han desenvolupat un sistema d’intel·ligència artificial que rastreja la silueta del cos de cada client. De fet, els vídeos d’esta mena d’establiments no són revisades per cap treballador llevat que ocórrega algun tipus de problema.

Este tipus de supermercats autònoms estan cada vegada més estesos a nivell mundial. Un dels pioners va ser la companyia Amazon, el qual mitjançant Amazon Go va obrir les portes d’una revolució com mai abans en el sector.

Tal com ha incorporat Carrefour en el seu primer supermercat autònom, la majoria d’estos establiments compten amb algorismes i sensors d’intel·ligència artificial, els quals realitzen el seguiment dels consumidors i el pagament es realitza a través de rebut digital en l’aplicació corresponent.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís roig per 42 graus al sud del litoral de València i Alacant este dijous

Aemet ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i d’Alacant per màximes de fins a 42 graus, amb altres avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tot el territori valencià.

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.

L’Elx manté els entrenaments tot i l’alerta roja per calor extrema a Alacant

El primer equip de l’Elx ha continuat entrenant-se amb normalitat malgrat l’alerta roja per temperatures extremes a la província d’Alacant, encara que el club estudia retocar horaris, sobretot en el futbol base.

El Nou Mestalla prepara l’alçament mil·limètric de la coberta amb 100 gats hidràulics

Les obres del Nou Mestalla afrontaran en agost l’alçament de la coberta, de 4.800 tones, amb 100 gats hidràulics sincronitzats sobre 50 pilars.

RunCáncer València supera els 3,5 milions recaptats per a la investigació contra el càncer

El circuit RunCáncer València ha superat els 3,5 milions d’euros recaptats en onze anys, amb més de 770.000 participants i 49 projectes d’investigació finançats.