Carrefour obri el seu primer supermercat sense personal

 

Els supermercats autònoms estan cada vegada més prop de substituir als establiments tradicionals. Són moltes les cadenes que es troben en fase de desenvolupament d’este nou tipus d’experiència de compres. Apostar per establiments físics sense la presència de treballadors, amb l’estalvi que això comportaria, és la base principal del futur de la majoria de les empreses del sector.

Carrefour és un supermercat que sol tindre caixes de cobrament en les quals el client s’encarrega de passar els productes pel lector i del procés de pagament. Este gegant també ha obert ara un nou establiment d’este tipus, sense cap empleat a la vista.

La notícia s’ha conegut a través de LSA Commerce Connecté: Carrefour ha obert un supermercat sense caixers en el centre comercial Mall of the Emirates situat en Dubái. El funcionament és el que ja coneixem de casos anteriors.

 

Accés mitjançant el telèfon mòbil i 97 càmeres 

 

Per a obtindre l’accés a l’establiment de Carrefour, els clients hauran de comptar amb un compte en l’aplicació per a telèfons mòbils de Carrefour vinculada a una targeta de crèdit.

Per a entrar, esta aplicació manarà una clau, en format codi QR, que s’haurà de passar per l’escàner de la botiga. Una vegada dins del local de Carrefour, tan sols haurem de realitzar la nostra compra com la faríem habitualment.

El primer supermercat autònom de l’empresa francesa disposa de més de 1.300 referències perquè puguem omplir el nostre carro de la compra.

Una altra de les diferències respecte a l’experiència de compra tradicional és que en finalitzar la nostra selecció de productes no haurem de passar per cap línia de caixes registradores.

Per contra, es procedirà a abandonar la botiga amb la nostra bossa d’anar a comprar, després de la qual cosa es rebrà un missatge en l’aplicació del nostre mòbil on se’ns agrairà la nostra visita. Això es deu, al fet que este nou sistema de compra disposa de fins a 97 càmeres distribuïdes per tota la botiga.

 Estes seguiran al client mitjançant els seus algorismes de processament d’imatges basats en l’aprenentatge automàtic en temps real.

Els enginyers d’Alfi han desenvolupat un sistema d’intel·ligència artificial que rastreja la silueta del cos de cada client. De fet, els vídeos d’esta mena d’establiments no són revisades per cap treballador llevat que ocórrega algun tipus de problema.

Este tipus de supermercats autònoms estan cada vegada més estesos a nivell mundial. Un dels pioners va ser la companyia Amazon, el qual mitjançant Amazon Go va obrir les portes d’una revolució com mai abans en el sector.

Tal com ha incorporat Carrefour en el seu primer supermercat autònom, la majoria d’estos establiments compten amb algorismes i sensors d’intel·ligència artificial, els quals realitzen el seguiment dels consumidors i el pagament es realitza a través de rebut digital en l’aplicació corresponent.

Últimes notícies

Els premis DONAiDONA distingixen a tres projectes valencians pel seu impacte social i inclusiu

L'associació EVAP celebra la VIII edició dels premis DONAiDONA, que distingixen a Grup ILUNION, Cocosint Cooperativa i Gestió Intel·ligent de Conflictes pels seus projectes d'inclusió per a dones vulnerables i famílies afectades per la dana.

Mor una treballadora municipal a Borriana després de xocar un turisme amb un camió de l’Ajuntament

Una empleada de l'àrea de Via Pública de Borriana ha mort després de la col·lisió entre un turisme i un camió municipal en l'avinguda Cañada Blanch. L'Ajuntament ha decretat dos dies de dol oficial i ha anunciat un minut de silenci i la suspensió d'actes institucionals.

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.

Toljan i Víctor García s’exerciten al marge i són dubte per al Llevant davant el Betis

Jeremy Toljan i Víctor García s'entrenen al marge per sobrecàrregues musculars i són seriós dubte per al lateral dret del Llevant en la seua visita al Betis.

Affengruber amplia la nòmina de mundialistes de l’Elx amb la seua crida amb Àustria

El central de l'Elx David Affengruber és convocat per Àustria per al pròxim Mundial i s'unix a la tala però il·lustre llista de jugadors franjiverdes que han disputat esta cita.